Clik! 124 gram AUW + Strecker modificatie foto's / info

Discussie in 'F3P' gestart door Koen, 13 sep 2007.

1. jobverkerke

jobverkerke

Lid geworden:
    30 mei 2005
    hoi Koen,

mooie beschrijving en gedetailleerde foto's. Ik ga deze week ook starten met mijn Clik's. Ik heb de mijne twee weken geleden besteld bij MAMO Models: http://www.mamo-modelltechnik.de/
    kosten 65 euro.

groet Job

2. Koen

Koen Guest

Job, THX, bouw ze & tot indoors! mvg, Koen

3. hezik

hezik Guest

Wat is het kostenplaatje? 65 euro voor de clik, dan nog eens iets van 130 euro voor die strecker, iets van 40 euro voor de regelaar, iets van 30 voor de ontvanger, 60 voor de servo's, 10 voor de prop, en nog iets van 50 voor 2 lipo's?

In totaal dus krap 400 euro voor dit toestelletje met deze setup?

4. Alexzzz

Alexzzz Moderator Moderator team Forum veteraan

Lid geworden:
    5 mei 2004
    Of mijn Clik!-->tekening is gratis, beetje depron, 3x 8 euro voor de servo's, regelaar 20 euro, motor+propje 65 euro, en bij ACW 4 lipootjes gekocht voor nog geen 15 euro per stuk, is toch een stuk aantrekkelijker :D

Grt.

5. hezik

hezik Guest

Idd, maar het ging mij even over de combo met die strecker etc.. vind die strecker absurd duur, of ik heb op de verkeerde plekken zitten kijken..

6. Alexzzz

Lid geworden:
    5 mei 2004
    Nee hoor, die Strecker is overal schreeuwend duur, in mijn ogen ook te duur, maar dan heb je wel topmagneetjes :lol: (dat begreep ik van vd Vecht)

Grt.

7. Koen

Koen Guest

idd 65 clik, 140 Strecker, 60 regelaar, 45 ontvanger, 60 a 70 voor 3 servo's, 25 prop, lipo's 13 per stuk...

8. nando

nando Forum veteraan

Lid geworden:
    18 jun 2004
    Tja, duur idd. hoewel je(hezik) wel te duur zit met de accu. 2s300 hyperion is goedkoop en goed.(zoniet de beste)

De D4.7 vind ik echt het geld waard boven de >10 euro dingen. mss dat er nog graupner of robbe's zijn die goed en licht zijn maar het prijsverschil is er niet echt.

Ontvanger: de gws 4kan is super (oke een nogal lange antenne) maar lichter dan die mzk en is <20€ inc kristal. Natuurlijk volledig gestript!

Prop: gewoon gws, ik vlieg met wat meer spoed dan de gemiddelde f3p vlieger, een 8X6. Ik vind het heerlijk en ik heb echt het idee dat ik er beter door vlieg...

Regelaar: tja daar toch een CC10, die heb ik nou eenmaal en was destijds beter dan de goedkope, ik weet niet of ik hem nu zou kopen maar ik moet zegen dat hij het al erg lang perfect doet.

De motor, ik begon met een python p-60, een erg goede motor maar (te) zwaar en op een 145g vliegtuig is het een kanon.
    Ik heb nu een 20gram wegende paarse "24"grams motor van himodel.
    meer power power dan de strecker (94W op 3s) en trekt ook meer watt, vliegtijd is ongeveer even lang, volgen mij vlieg ik op minder gas ofzo (kan ook aan de extra spoed liggen)

6gram zwaardere motor en 1 gram lichtere ontvanger dus een setup die meer power heeft en 5g zwaarder is en meer dan 150€ goedkoper.
    20ontv 55-3servos 2prop 40-3accus 10motor 50reg 5depron

180€ ex koolstof en dat is ongelovelijk goedkoop voor een wedstrijd vliegtuig! het toestel mits goed gebouwd en gevlogen kan de b-klasse winnen, ik ben ervan overtuigd, jammer dat ik hem niet goed genoeg vlieg.
    En als je eenmaal een tijdje bezig bent dan kan die 200€strecker altijd nog (inc 2x 25€ prop).

9. Jeroen van Gog

Jeroen van Gog

Lid geworden:
    27 sep 2004
    Zoals Nando ook al aangeeft is het niet noodzakelijk om meteen voor het duurste van het duurste te gaan.
    Wel is het erg aan te raden om de Dymond 47 servo's te kiezen omdat deze met kop en schouders boven andere servo's staat die misschien €5 a €10 goedkoper zijn.

Hiermee kun je goed proeven wat het F3p vliegen inhoud.
    Bevalt het en merk je dat je model je prestatie verbeteringen tegenhoudt kun je nog altijd gaan voor een duurdere setup.

Daar ik al vele type motoren heb geprobeerd zeg ik ook dat de strecker beslist de beste keus is.
    Het is alleen niet nodig om deze in het begin van je indoor carriere aan te schaffen.

10. Koen

Koen Guest

Ik zou idd zowiezo niet op de servo's bezuinigen, o zo belangrijk, de Dymond 47's zijn top!
    GWS ontvanger is ook prima keuze.
    Tsja, Streckertjes zijn idd duur maar wel absolute topklasse, waar je jaren plezier van hebt!

11. hezik

hezik Guest

@Jeroen: jij kwam laatst met een andere link aanzetten, in engeland, iemand die goedkopere motoren maakte, die an sich ook goed waren.

Ik heb die persoon destijds ook een e-mail gestuurd, maar daar nooit antwoord op ontvangen.. denk dat die ze niet meer maakt?

12. knife-edge

knife-edge

Lid geworden:
    11 jan 2006
    :? Over de dure motoren gesproken....
    Ik heb ook twee " dure " motoren gehad, nml. de S2 van Ikarus en de kleine 11 gram microrex
    Spijtig genoeg hebben deze motoren hun " pensioen " of zelfs vervroegt pensioen niet gehaald.
    Na hoogstens twee maanden waren ze beiden stuk.
    Nu vlieg ik met de goedkope motortjes uit China ( 24 euro/stuk ) en die doen het nog steeds uitstekend.
    Als die ooit de geest moesten geven gooi ik ze zonder buikpijn ervan te hebben gewoon in de vuilnisemmer...voor 24 euro heb ik een nieuwe !!!

13. Alexzzz

Lid geworden:
    5 mei 2004
    De S2 ken ik niet, de Micro Rex wel, ik heb er 3, alle drie doen ze het top. Veel mensen zijn alleen wat onvoorzichtig met het bevestigen van het elastiekje van de propsaver, de draadjes beschadigen makkelijk dus moet dat met beleid gebeuren.

Grt.

14. knife-edge

knife-edge

Lid geworden:
    11 jan 2006
    De kleine microrex is zo stuk gegaan :oops:
    Je moet verdorie kleine vingertjes hebben om die kleine elastiekjes te kunnen plaatse zeg :wink: 8)

15. Alexzzz

Lid geworden:
    5 mei 2004
    Geloof me; het went :D Ik heb al vele tientallen keren de stiekjes vervangen....

Grt.

16. knife-edge

knife-edge

Lid geworden:
    11 jan 2006
    OK Alexzzz, jij bent 23 jaar en ik praktisch 52 !!
    Het zicht verbeterd er ook niet op hé :roll: 8)

17. Alexzzz

Lid geworden:
    5 mei 2004
    :lol:

18. raymon

raymon Forum veteraan

Lid geworden:
    4 mei 2003

19. Jeroen van Gog

Jeroen van Gog

Lid geworden:
    27 sep 2004
    Ongeveer een halfjaar geleden zat er nog volop leven in die club. Ik denk dat je gewoon nog een keer moet mailen of even bellen.

Ben er van overtuigd dat ze gewoon nog te krijgen zijn.

20. Alexzzz

Lid geworden:
    5 mei 2004
    Koen; (en anderen) met jouw spanwijdte weegt hij dus 124 gram, als je dit zou doorberekenen naar een spanwijdte van 87cm, wat zou jouw kistje dan gaan wegen?(of eigenlijk dat nieuwe kistje dus) Ik weet dat er een formule voor is, maar die kan ik niet meer vinden...

Grt.

Deel Deze Pagina