Ha Lisand, van wat er tegenwoordig op software gebeid te doen is daar heb ik geen kaas van gegeten. Als het daarmee op te lossen is dan heb je dus eigenlijk een compact "bewerkings centrum" als je dit geheel op CNC kunt ombouwen. In ieder geval succes met de zoektocht naar alles wat nodig is om de machine om te bouwen. Houd ons op de hoogte.
wat er aan software is,ik gebruik'' solid edge''dat is schijnbaar broncode software,maar dan schijn je ook weer ''nx'' te hebben ook van siemens. en dat,is volgens mij speciaal voor machines.weet het alleen niet zeker.
In het blad Onder Stoom heeft een hele reeks artikelen gestaan over het bouwen van een 1 cilinder verbrandingsmotor. Daar werden alle onderdelen in Solid Edge getekend, daarna werd het met een compiler omgezet naar CNC code welke in Mach3 werd ingevoerd voor de freesbank. Voor de draaibank werd het omgezet naar Cut2D als ik het goed heb omdat Mach3 niet geprogrammeerd is voor draaibanken. Mach3 is als gratis CNC tool te downloaden en werkt prima samen met Solid Edge. Ik hoop dat je hier wat aan hebt. In ieder geval is een kennis van me zeeeeeeer te spreken over solid egde.
nog zo'n verhaal,de motor schema's van mijn machine,zijn identiek.ik zou zeggen schakelaar er tussen,en mach 3 ziet het verschil niet, tussen draaibank of frees.
inderdaad, dat zou kunnen. ben je er al uit welke CNC software je gaat gebruiken ? Zoals ik al zei, Mach3 is gratis, maar ik alleen voor frezen geschikt. Verder is er denk ik genoeg te koop voor de ombouw. kijk anders hier even naar: CNCSite.nl Daar staat uitgelegd wat er met solid edge kan en hoe je dat naar een CNC programma moet omzetten. edit: Ik zie dat je je moet aanmelden op cncsite..... da`s jammer.
ga me zo aan melden kan geen kwaad .ik kijk verkeerd maar volgens mij is mach3 gewoon te gebruiken met'' lhate''.ga kijken of ik een trial versie van ''nx'' kan scoren,of gewoon bier drinken lijkt me ook wel wat.:grin:
Ik hoop niet dat hij dit gaat proberen : M6hZZOu_w_4[/media] TD06 EVO WRX Turbo Full Machined Turbine wheel by 5D CNC - YouTube Turbo Full Machined Turbine wheel
nee, niet helemaal , de "gratis" versie kan je maar tot iets van 500 lijnen frezen, daar kan je buiten wat cirkels en rechthoeken niet veel anders mee doen. Voor het 2.5 - 3D werk , zit je al gauw aan een paar duizend regels. Cor
met mach3 kan je ook draaien freesen en plasma dus das geen probleem. werk er al een tijd mee voor de frees en dat werkt prima. draaien doe ik nog niet cnc. ps ik zou er een kogelomloop in plaatsen want de spindenls die er standaart op ziten hebben erg veel speling kost wel meer maar werkt strak af zeker als je lager pasingen wil maken.
laat de frees kolom even voor wat het is ,ga nu alleen kijken voor het draai gedeelte en een kogelomloop voor de dwars slede.
de speling is via de software aan te passen al ben ik daar geen voorstander van werkt nooit 100% kogelomloop kan je hier bestelen en is niet zo duur ok het is shinees maar goed genoeg voor een draaibank. stapen motoren en zo zijn daar ook goed geprijst. Zapp Automation Ltd - Stepper motors & Stepper Motor Drivers - Servo motors and Servo Motor Drivers - Ballscrews & linear motion products. : SF1605 Single Ballnut [SF1605 balln] - £25.20 Zapp Automation Ltd - Stepper motors & Stepper Motor Drivers - Servo motors and Servo Motor Drivers - Ballscrews & linear motion products. : SF1605 (Ballscrew) [SF1605] - £4.80
Ik meldde eerder al, je machine lijkt op een HBM kloon. HBM importeert z`n machines uit China, op het werk hebben we er ook 1 staan. Het werkt, maar daar is alles wel een beetje mee gezegd. In andere woorden, ik heb laatst de 4 klauw op de bank moeten zetten, ding is hagelnieuw, maar de afwerking laat zeer te wensen over. De adapterplaat had gaten m8 met alleen de eerste tap aan draad er in, die kon ik dus na snijden, met een tap/snij set van HBM...... dat ging ook niet best. Gaten waren ook niet verzonken, dus een dikke braam zorgde er voor dat de klauwplaat scheef op de spindel kwam te zitten. Enfin, als ik ooit een nieuwe bank koop, dan wordt het geen HBM, ik spaar dan wel door voor een ander merk. Succes met de ombouw !!
had ik al rekening mee gehouden,dat het uit kijken zou zijn .bij mij is alles redelijk.klauwplaat gaat er zowie zo af, ik heb twee compressoren ,allicht een voor de pneumatische collet.en kwa gereedschap,heb ik alles kwaliteit, zie me pagina
Pneumatische klauwplaat, da`s mooi man !! ombouw moet zeker mogelijk zijn, doe wat je nu doet, gewoon rustig de tijd nemen en uitzoeken wat er te verkrijgen is op de markt. Dan komt het zeker goed.
toch de machines maar scheiden,de reden hij buigt door,niet zo handig. en er kan ook nog aangedreven gereedschap op.nu nog wachten op siemens, als het goed is bellen ze nog terug.
cam soft ware eind keuze voor cam software, ''nx cam'' het sluit aan bij ''solid edge'' dus dat is niet zo moeilijk. en ik ben op zoek naar een '' kruistafel''voor mijn freez.
cnc set tijd geleden,maar dit wordt het. alleen heb ik , kwa vermogen van de steppermotor nog advies nodig.iemand:idea: