co2 motoren help!!!!!

Discussie in 'Vrije vlucht' gestart door hannesie, 16 sep 2006.

1. hannesie

hannesie

Lid geworden:
    18 okt 2005
    Ik heb trouwens de co2 patronen op marktplaats te pakken gekregen.Je kan ze ook inderdaad bij de rijwielhandelwinkels te pakken krijgen.Ik heb daar een co2 fietspompje(airchamp pro van het merk SKS) gekocht en er een verloopnippel op gezet. Het lekt wel een heel klein beetje als je tankje vult maar het is te doen.Deze is bij Halforts te koop.Ga wel een grotere co2 fles aanschaffen omdat dit veel goedkoper is dan de losse co2 patronen die je steeds moet kopen terwijl een vulling maar een paar euro's kost.

2. hannesie

hannesie

Lid geworden:
    18 okt 2005
    Ik heb wat geexperimenteerd en ben tot het volgende gekomen dat de GM 300 motor met een 13gr tankje een motorloop van 3 minuten heeft gehaalt met een prop die een redelijk goede trekkracht heeft.De Modela motor met een 6 grams tankje haalde 1,5 met de meegeleverde prop en de Mistral motor haalde met een 5 grams tankje net iets meer dan een minuut.Dit opent zeker perspectieven om met de GM300 motor een indoorkistje te maken(bleriootje) en dat ook rc te doen vliegen.Dit uiteraard te bouwen naar indoor vrijvlucht maatstaven wat materialen en bouwwijze betreft.Dan moet het naar mijn idee toch mogenlijk zijn om dat te realiseren.Het kistje moet dan met een spanwijdte van 80a90 cm een vlieggewicht van maximaal 160 gram te realiseren zijn en ook nog te vliegen zijn.Het lijkt mij een enorme kik om dat ploffende geluid wat erg zacht is maar zeer realistisch op een indoorkistje te horen.Ik heb elektromotoren meer lawaai horen maken(propsnelheid en motortoerental)

Deel Deze Pagina