Combat vleugeltje voor mid-airs

Nou dat was een latertje vanacht !! en nog geen steek verder !
Is het niet standaard dan welk stekkertje in welk gat moet ? Dus gas op kanaal 3, flaps op kanaal 1 en 2(ik zeg maar wat hoor)

En die flaps gaan nu dus wel tegenovergesteld omdat ik in het menu WINGT TYPE geselecteerd heb, of moet ik dat niet doen ?

EDIT: Het is inmiddels gelukt ! bedankt mensen !
Na wat prutsen met servo's lukte het dan toch. :D

Nee ik durf ook niet, ik laat eerst iemand vliegen die het wel kan, beetje afstellen enzo. Volgens mij hebben die flaps ook teveel uitslag. want zo stuurt ie veel te direct denk ik. Maar dat is zeker ook wel in te stellen met de zender ?

ja dat is normaal nog simpeler want met de handleiding staat het in plaatjes vorm er in.
de regelaar kabel moet in kanaal 1 een van de andere twee moet in kanaal 2 en de over gebleven andere moet in kanaal 3.
simpel dimpel.

de handleiding van de mx12 zegt dat.
als de handleiding van de zender dat zegt is het niet anders.
het is gewoon plaatjes kijken.
ik had gisteren nacht dus gewoon drie schermen open met de handleiding een van de kanaal in deling een van het wing menu een van het reversing sw menu het staat er in plaatjes en volgeorde text engels duidelijk in

Futaba/Robbe: Gas op 3
JR/Graupner: Gas op 1

Plus en min op de laadingang zit bij beide merken ook anders om!

Zo vandaag vloog die dan !
Zojuist, bijna donker 4bft en een lading sneeuw :cry: maarja, wat moet dat moet he. Wachten op morgen is geen optie ! 8)

Een kennis met een boel ervaring heeft er mee gevlogen. :!:
Hij vliegt te radicaal, de flaps hebben echt teveel uitslag. nu wilde ik met de servostangetjes gaan klooien maar het is mooier als dat via de zender af te stellen is.

Het motortje is er ook af gegaan, hij zat vast met klitteband maar het klitteband is van de wing afgegaan, nu wil ik hem vast zetten door gaatjes in de wing te maken en dan tai ripjes erdoor en dan om de houder van de motor heen. Is dat een goed idee ? want bij een harde landing zal dan wel de prop sneller afbreken denk ik.
Iemand nog tips ?

Zo zit et er bij mijn ele-bee ook op. Wel even aan de onderkant een plaatje van coroplast of zoiets gebruiken, anders klieft de tiewrap er dwars doorheen.

Gister bij een vliegclub geweest, mij kennis had de zender en ik gooide mijn wing de lucht in........BATS !! vol met de neus de grond in :cry:

Propellor in stukjes en de neus is volgens mij kapot maar dat plastic over het epp houd de boel mooi bij elkaar.

dus vandaag maar geprobeerd om een beetje te zweven maar ook dan gaat ie recht met de neus de grond weer in. Ook al heb ik de flaps zelfs omhoog getrimt.
Zal morgen wel weer proberen hopen dat ie dan wel een beetje rechtdoor wil. 8O

En nu zoek ik dus een nieuwe propellor. iemand nog tips voor een betere of snellere en een goedkoop adresje ? orgineel zat er een Güntherprop van 125 mm op maar die hebben ze hier niet liggen in de shops.

Ook al heb ik de flaps zelfs omhoog getrimt.
Dat is niet zo'n goed idee, het resultaat wordt overtrekken bij lage snelheid. Met je roeren neutraal zou ze moeten vliegen.
Ligt je zwaartepunt niet te ver naar vooren? (accu iets naar achteren)

de rhino met standaard speed 280motorke en 10amp regelaar vliegt die ook nog redelijk? ik heb nog een speed 300(7volt) en een 330 motorke liggen, mss betere keus?? kan die 10amp regelaar dit dan nog aan??

en heeft ie ook goede zweefeigenschappen, voor aan de kust ofzo? of kan de motor er afgehaald worden? (had ik ergens gelezen)

greetz

AFgelopen week weer erg veel gelachen met de Rhino's :D
Ik kan zo'n kistje echt aan iedereen aanraden,ik heb met geen enkel vliegtuig/heli zo veel plezier gehad als met dit dingetje.

De Rhino's hebben nu zo'n beetje hun beste tijd gehad (Die van Jeroen helemaal)dus we gaan weer wat nieuws maken.
We proberen ook om op de club bij ons wat meer mensen aan de Rhino te krijgen.

Weet iemand waar de Rhino in NL nog te koop is?
Of die ge-airbrushte versies van MS Composite:
http://www.mscomposit.com/cat~2-swift.htm

Groeten,
Marcel

PS: ER komt binnenkort waarschijnlijk weer een nieuw filmke ;-)

Ik vlieg de swift 2 gewoon met een speed 300 7,2 volt met Guntherprop op 2 lipo's. Dit gaat perfect en is lekker voor een avond relaxed vliegen. Loopings en rollen is gemakkelijk mogelijk zo. Als ik meer power wil prop ik er 3 lipo's in en dan kan ik er nog veel meer mee.

Back