Compass 7HV

Discussie in 'bouwverslagen' gestart door 666yeti666, 20 jun 2011.

1. 666yeti666

666yeti666

Lid geworden:
    22 jul 2004
    belangrijke update

Hieronder een samenvatting voor 7HV bouwers vanuit Compass :
    (bron : Wichtige Informationen zum Compass 7HV - RC-Heli Community)

------------------------------------------------------
    Damit nichts übersehen wird, hier eine Zusammenfassung aller Infos die vom Pilotenteam erarbeitet und von MTTEC an alle Shops gesendet wurden.

Wir bitten jeden Besitzer/Käufer eines Compass 7HV diese Infoblätter sorgfältig zu lesen, da es sich hier um Sicherheitsrelevante Informationen handelt.

7HV Release PDF 20.06 - 12:30 Uhr

http://www.mttec.de/download/Manual/7hv_release1.pdf

7HV Motor Information 21.06. 11 Uhr

RC-Heli Community - Einzelnen Beitrag anzeigen - Compass 7HV - 700er Elektroheli von Compass Model

7HV Rotorblätter 25.06 - 14 Uhr

http://www.mttec.de/download/Manual/7hv_blades.pdf
    ------------------------------------------------------

2. Helihabit

Helihabit

Lid geworden:
    18 mrt 2008
    Mooi bouwverslag! Jammer dat het net niet helemaal vlekkeloos verloopt maar dat hoort er meestal een beetje bij..
    Je kan, en zal waarschijnlijk de 6- en 7HV direkt na elkaar gaan vliegen en ik ben benieuwd wat je conclusies zullen zijn.
    Ik weet niet of je met Spektrum materiaal vliegt maar met de canopy rondom sluitend lijkt me dat de antennes v/e satelliet al snel daarachter verdwijnen.

Heel veel succes met het afbouwen gewenst!

Gr. Bob

3. EricW

EricW

Lid geworden:
    22 mrt 2007
    Dat geeft niet Bob,
    De ontvangst met de Spektrum satelieten is prima als ze binnenin de kap zitten (is bij mijn T700 FG canopy ook zo).
    Zolang de canopy niet van Carbon is tenminste, dat schermt wel volledig af.
    Ik ben wel erg benieuwd hoor Bas, het is inderdaad een hele vette heli.
    Je bent de grote al gewend in ieder geval, maar deze zal wel wat rapper en directer zijn vermoed ik :D.
    Ook al is het wat vervelend en eigenlijk moeilijk te voorkomen, ze pakken de problemen van de eerste batch wel heel netjes en professioneel op moet ik zeggen, zo hoort het.

Laatst bewerkt: 29 jun 2011
  4. Helihabit

Helihabit

Lid geworden:
    18 mrt 2008
    Goed te weten en bedankt voor je info in deze Eric!

5. _Dekker

_Dekker

Lid geworden:
    10 apr 2006
    Kan iemand dit bevestigen? Ik vind het moeilijk te geloven dat het frame echt zo smal is...
    Edit: op een duits forum lees ik dat 60mm ruimte voorhanden is.

Laatst bewerkt: 30 jun 2011
  6. Dflyer

Dflyer

Lid geworden:
    6 dec 2004
    De ruimte die voorhanden is is wel degelijk 60mm en NIET 50mm !!

Grtz,
    Dirk

7. willow

willow

Lid geworden:
    31 aug 2009
    ahhh net 1 mm tekort + ruimte voor de veiligheid/warmte. Maar in ieder geval minder erg :)

8. willow

willow

Lid geworden:
    31 aug 2009
    Laatst bewerkt door een moderator: 13 nov 2015
  9. DannyvG

DannyvG

Lid geworden:
    24 feb 2011
    Hoe groot zal de eerste batch zijn geweest? 50, 100, 200???
    Ik snap niet dat die eerste batch gewoon via de winkels/distributeurs aan het normale publiek wordt verkocht.
    Maak een x aantal kits als eerste batch en verkoop die aan geselecteerde piloten die direct feedback geven. Laat mensen inschrijven met een mini CV over hun ervaringen met helis en opleiding en beroeps achtergrond.

Op die manier kom je als fabrikant veel meer te weten over de tekortkomingen van je product en komt het niet zo knullig over op het wereld wijde web.

10. Dflyer

Dflyer

Lid geworden:
    6 dec 2004
    Ik kan je hier alleen maar gelijk geven Danny, maar door structurele veranderingen binnen Compass is dit blijkbaar allemaal over het hoofd gezien, jammer vind ik ook.

Toen de 6HV en 3D+ gereleased werden, heb ik mee mogen helpen testen, en net zoals je zegt dan konden wij de 1ste problemen zien bij de bouw van de 1ste productiekits, en dan zouden die problemen bij de release van deze kits niet ontstaan zoals nu. En bij elke kit maakten wij een volledig testreport op en stuurden dit door naar Compass. Helaas is dit nu niet kunnen gebeuren.

Ik had Compass ook gevraagd om nu net zoals voorheen dit ook te doen maar blijkbaar werd hier geen gehoor aan gegeven. Jammer maar het is nu zo. Wel goed dat Compass kort op de bal speelt en bezig is om alle euvels zo vlug mogelijk uit de wereld te helpen zonder kosten voor de mensen die een kit gekocht hebben.

Grtz,
    Dirk

11. DannyvG

DannyvG

Lid geworden:
    24 feb 2011
    Was ook niet specifiek tegen Compass bedoeld. Ze pakken het best goed op maar had beter gekund. Andere merken doen het vele malen slechter...

Voor zover ik heb kunnen zien vind ik het een goed ontworpen heli, geen onzin onderdelen/design maar simpel en doeltreffend. En hopelijk straks 1 van de betere helis die momenteel te koop is.

Vind daarentegen de Atom 500 en 6HV zomaar tegenvallen, de 7HV lijkt een compleet andere klasse. Kan het heel goed mis hebben, heb nog nooit een 500 of 6HV (bewust) van dichtbij gezien. Maar de 8,9 of 10T pinion van de 500 schrikt mij af om hem te kopen, klopt gewoon niet in mijn ogen.

Maar goed, terug naar de 7HV.

12. EricW

EricW

Lid geworden:
    22 mrt 2007
    Ben het ook eens met Danny.
    Je kan veel beter een team testers samenstellen die redelijk tot goed kunnen vliegen, maar vooral een goede technische kennis hebben en weten hoe iets "professioneel" gedocumenteerd moet zijn.
    Die mensen moet je ook aan elkaar koppelen en informatie laten uitwisselen.
    Knallen tot het breekt en kijken wat er in een crash kapot gaat is feitelijk Alleen op duur en sterkte testen (moet je er ook bijhebben).
    En het "bouwgemak" kan alleen verbetert worden als je het door verschillende mensen laat doen, die info gecombineerd zorgt voor een perfecte release van een nieuw product.
    Maar zoals ik al eerder zei, Compass lost het vooralsnog heel netjes op en zoals het hoort.

Heeft er al een Nederlander of Belg gevlogen met deze mooie heli, bas???

Laatst bewerkt: 1 jul 2011
  13. 666yeti666

666yeti666

Lid geworden:
    22 jul 2004
    eric, voor zover ik heb gehoord zijn de meesten nog bezig met bouwen, net als ik, heb wat tegenslagen gehad en ben ook druk met andere dingen maar ach dat hoort erbij zullen we maar zeggen ...

wordt vervolgd

Bas

14. fronsje

fronsje

Lid geworden:
    12 dec 2010
    Na 35 vluchten riem kapot loopt op tandwiel van staart achter naar rechts.
    Vrijloop komt na 35 vluchten nog niet soepel.Als je aan de blades een goede ruk geeft staan de blades na één toer al stil,dat in auto rotatie remmen de blades goed af en canopie staat er maar los op ik heb twee steunen bij geplaatst en nu staat hij stevig.
    Wie heeft ook dit probleem.

15. Dflyer

Dflyer

Lid geworden:
    6 dec 2004
    Fronsje,

de kit die jij hebt is één van de eerste productiekits en daar zijn nog wat problemen mee.

Het aanlopen van de riem tegen de maingear komt omdat het aluframe van de belttensioner niet goed gefreesd geweest is. Daardoor schuurt de belt tegen de maingear en heb je de kans de riem kapot te krijgen.

Hier zijn de problemen met de eerste kits, Compass is daarvan op de hoogte en distributeurs ook. Alle klanten die zo'n kit gekocht hebben moeten hun distributeur contacteren en normaal gezien wordt dit allemaal vervangen. De nieuwe parts worden nu getest.

- verkeerde blades geleverd (F3C blades van 220 gram)
    - aluframe van de belttensioner niet goed gefreesd
    - te lang bout voor de tailboom clamp
    - 2 extra canopy standoffs worden geleverd, waardoor er geen kans meer bestaat dat de canopy in de maingear kan komen
    - sommige kits werden geleverd met een kapotte motor.

Compass is dus op de hoogte en werkt momenteel aan een oplossing. Dus best eens de shop contacteren waar je de heli gekocht hebt.

Grtz,
    Dirk

16. Ilmo

Ilmo

Lid geworden:
    26 aug 2007
    paar foto's van de aanpassingen die fronsje gedaan heeft aan zn 7HV
    Zoek de 7 fouten :)

filmpje volgt asap....

17. Ilmo

Ilmo

Lid geworden:
    26 aug 2007
    Laatst bewerkt door een moderator: 13 nov 2015
  18. CRAPTOR

CRAPTOR

Lid geworden:
    18 apr 2005
    Die heli vliegt precies niet zo slecht, en dat met die ALIGN 530kv motor
    die motor doet het toch zo slecht niet zoals ik hier ergens op het forum gelezen heb
    wel spijtig van zijn gewicht 5,2 kg tegenover de TREX 700 4,8 kg

19. 666yeti666

666yeti666

Lid geworden:
    22 jul 2004
    Fronsje,
    heli ziet er netjes uit, mooi „clean gebouwd“ , wel zie ik inderdaad een aantal andere oplossingen/aanpassingen
    - Sensor voor v-stabi op een extra plaatje op de servo-cage gemonteerd, slimme oplossing
    - Rubber van riemspanner vervangen door vaste metaaldraad, op zich handig af te stellen maar zou het principe dan nog goed werken ? Op het filmpje in elk geval wel
    - Extra canopy stand-offs waarmee de canopy vastgezet kan worden
    - 2de geleider voor de staartaansturing

De vlucht van het filmpje is toch super ?!

Ik ben helaas nog niet zover, moet deze week , als het lukt nog v-stabi en governor afstellen. Het 2de is nog wel wat uitzoekwerk.

Bas

20. 666yeti666

666yeti666

Lid geworden:
    22 jul 2004
    enfin, ik heb alle elektronika erop zitten en ben nu aan het afstellen, v-stabi was zo gebeurd. Ben nu bezig met de governor van v-stabi maar het lukt niet helemaal. Heb hulp gevraagd op het v-stabi forum dus we zullen wel zien.

Bas
    ps. jammer dat je de heli gaat verkopen fronsje

Deel Deze Pagina