Compass 7HV

Discussie in 'bouwverslagen' gestart door 666yeti666, 20 jun 2011.

1. 666yeti666

666yeti666

Lid geworden:
    22 jul 2004
    ow.... nou ja, hopelijk liggen ze nu al thuis op de deurmat ...

Bas

2. fronsje

fronsje

Lid geworden:
    12 dec 2010
    Het is hier zo stil over de 7HV ?
    Eric W,gewicht-power wel nu heb ik 2200 toeren op kop en heeft nu de power van Trex 700.maar het is nu mijn tweede pak lipo's dat ik kapot heb gevlogen op 70 vluchten
    (NANO 5000, 45C) nu mijn derde pak en heb voor Hyperion gekozen (35C 5000)ik hoop dat deze wat langer meegaan.Leuk en goedkoop vliegen he! met een zware heli.Maar na al die vluchten vliegt hij voorlopig nog,maar hoe lang nog?
    Grt.

3. EricW

EricW

Lid geworden:
    22 mrt 2007
    Je doorbreekt de stilte ;)
    Dat klinkt niet echt lekker zo.
    Welke motor/regelaar en tandwielen combo gebruik je als ik vragen mag?

4. fronsje

fronsje

Lid geworden:
    12 dec 2010
    Zeg wel stilte,dat alles moest goed zijn zouden we dit hier wel lezen,maar nu?
    Aling 530 moter,jive 120 staat op 76% op idl 2 daar ken ik nu wel iets van, van de afstelling .Het is niet mijn eerste 700 waar ik met vlieg.
    Ik denk dat ik met 65c moet vliegen?en dan nog gewicht-power?
    Plus mijn vliegtijd is nu 4 min.
    Met mijn andere 700 heli's zelfde power minder toeren ,minder gewicht,6 min.En rond de 100 vluchten met lipo's.

5. EricW

EricW

Lid geworden:
    22 mrt 2007
    Ik ben er mee bezig om deze heli zelf samen te gaan stellen.
    Blijf het toch een mooie heli vinden namelijk.
    Als ik wat meer tijd heb (nu op werk) ga ik eens wat rekenen, ik neem aan dat je met de standaard 13T pinion vliegt.
    Wel goed dat je in ieder geval je bevindingen hier post over de gebruikte lipo's, en de verschillen t.o.v. je andere 700 heli's.
    Dat het gewichtsverschil zoveel invloed heeft op deze resultaten zou kunnen, vind het wel een behoorlijk verschil moet ik zeggen.

6. Dflyer

Dflyer

Lid geworden:
    6 dec 2004
    Nanotech lipo's zijn gekend om de geest te geven na 40 ladingen, die van mij op mijn 500 hebben er ook de geest gegeven.

Ik vlieg 6 minuten met Turnigy's 30C lipo's op 2100 rpm. Power genoeg voor mij dan, maar ik ben nu ook niet de hardcore 3D piloot zoals sommigen.

Wat betreft meer info omtrent de 7HV, na de 1ste batch heeft Compass enkele veranderingen/verbeteringen aangebracht en deze parts zijn sinds vorige week beschikbaar. Dus het zal nog wel effen duren denk ik voor dat er meer 7HV piloten zullen zijn.

Het is hier stil geweest omdat ik en de weinige andere piloten die een 7HV al hebben niet zo veel tijd gehad hebben om er mee te vliegen, gezien het prachtige weer dat we de laatste weken gehad hebben.
    Komt daarbij als ik hier de positivo ga uitgangen dat ik toch naar mijn kop geslingerd ga krijgen dat ik een "Compass fanboy" ben.

Dus hopelijk in zijn er in de komende weken en maanden meer piloten die zich een 7HV gaan aanschaffen ....

Grtz,
    Dirk

7. EricW

EricW

Lid geworden:
    22 mrt 2007
    Ach Dirk...
    Ik ben schijnbaar een Align fanboy volgens sommige, omdat ik een 700N vlieg misschien, of omdat ik het leuke instap heli's vind voor beginnende piloten?
    Ik ga deze Compass vliegen, niet omdat ik een fanboy ben, maar omdat ik het een hele mooie en goed uitgedachte 3D heli vind.
    Ben een liefhebber van de hobby, heeft helemaal niets met merken te maken.
    En iedere heli van ieder merk heeft wel zijn nukken denk ik, de een wat minder dan de ander, maar het blijft leuk om er mee bezig te zijn :)

Ik wilde eigenlijk gaan beginnen met Zippy's en/of anders turnigy's 5000 40C...
    Meningen zijn altijd welkom.

8. _Dekker

_Dekker

Lid geworden:
    10 apr 2006
    Dat kan ik bevestigen: 39 ladingen op mijn oudste 10s 25C 4000mAh Nano-Tech en gisteren voor het eerst de low voltage alarm op mijn DX8 horen gaan :(

9. rcskillz

rcskillz

Lid geworden:
    30 dec 2008
    Laatst bewerkt door een moderator: 13 nov 2015
  10. Aaalie

Aaalie Guest

En dat doet ie wel tweeënhalve minuten lang ;) .

Gekheid natuurlijk. Hij lijkt een zware 700. Maar zou daarom ook wat meer misbruik kunnen weerstaan. Zelf denk ik aan een lichte 800 of 850/900 misschien?

11. EricW

EricW

Lid geworden:
    22 mrt 2007
    Headspeed ,overbrenging, motor en lipo keuze zijn altijd belangrijk en moeten goed afgestemd zijn op de heli.
    Ga je dit soort stunts uithalen (filmpje) dan sloop je alles wat er momenteel voor handen is, met iedere RCheli....
    Lijkt me ook niet de bedoeling dat je dat iedere vlucht gaat doen.
    Ik vind het een mooie heli en ben niet zo zeer uit op top snelheden eerlijk gezegd, dan kan je beter een henseleit kopen.
    Het is een doelgericht ontwerp met weinig faal gevoelige punten, weinig parts en een erg stevige frameopbouw, goede geometrie en simpele stevige aandrijving, kortom ideaal voor gestuurde 3D.
    Als hij 4,5 min goed 3D vliegt ben ik al heel tevreden, veel meer heb ik toch niet nodig.
    Zal het binnenkort gaan meemaken.

Laatst bewerkt: 17 aug 2011
  12. Dflyer

Dflyer

Lid geworden:
    6 dec 2004
    Hoi Eric,

ik kan maar beamen wat je komt te zeggen. Ik heb nu zo'n 10-tal vluchten achter de rug met de 7HV en ik moet zeggen dat hij me echt super bevalt.

Ik heb gisteren nog enkele vluchtjes gedaan en dit met 2 x Turnigy 5000 mah 25C lipo's, headspeed rond de 2100 rpm en na 5.30 min vliegen zat er nog 44% in de lipo's. De motor wordt warm maar bijlange niet zo warm als de Scorpions dat doen. Regelaar is een HW 120 HV en die werd niet warm.

Grtz,
    Dirk

13. Aaalie

Aaalie Guest

Dit zijn leuke gegevens! Zelf kreeg ik het idee dat het een zwaargewicht is, met de daarbij behorende energieconsumptie. Maar wat je hier hebt zijn leuke gegevens! 2100RPM, en nog 44% in de lipo's na 5:30 min.

14. 666yeti666

666yeti666

Lid geworden:
    22 jul 2004
    vanwege mijn vakantie heb ik helaas nog niet veel kunnen vliegen. Eerste indruk is prima. ik kan alleen vergelijken met mijn andere 90'er : ion-x2 , waarbij ik het zwaartepunt niet optimaal kon instellen en nu wel.
    Ik vind de 7hv heel neutraal vliegen en doet exact wat je wilt. wat betreft het hogere vlieggewicht had ik er niks van gemerkt , wellicht dat een doorgewinterde 3D piloot dit wel merkt. Maar het gewicht alleen is natuurlijk niet zaligmakend, zoals Eric al aangaf.

Zodra ik meer heb gevlogen post ik dat natuurlijk.

Bas

15. Anko

Anko

Lid geworden:
    25 feb 2008
    Turnigy 40c. je hebt t resultaat gezien in mijn 550's... goede power. en ze gaan met goed gebruik 150 cycles mee zonder dat er minder power in gaat zitten.

Ben nu met de laatste serie 45c nanotechs bezig in de logo, 54 vluchten per pack. nog steeds going strong.. worden niet heet of bol.:pim:

Het mag duidelijk zijn dat 2100+rpm op een 700 gewoon zonde is. je vliegt er niet beter of mooier door, accus gaan stuk, regelaars en motoren worden loeiheet en kort je vliegtijd wel de helft.

16. EricW

EricW

Lid geworden:
    22 mrt 2007
    Fijn om te horen dat hij strak luistert en neutraal stuurt Bas!! :).
    @ Anko
    Heb mijn packs alvast binnen (2x 12S zippy's 5000 40C is het geworden), en ben bezig met een laadkoffer voor een 1000W lader, etc.etc.etc.
    VEEL goedkoper dat electro vliegen man :D

17. 666yeti666

666yeti666

Lid geworden:
    22 jul 2004
    @ Eric,
    jij gaat ook 7HV vliegen ?!

enfin, even een update; gisteren 4x gevlogen met aangepaste headspeeds en regelaar op ca. 85% geopend , in combinatie met een groter pinion 14T(KDE direct) levert dat : 1400, 1800 en 2000rpm.
    Er stond veel wind en dan is 2000rpm wel fijn als je grotere figuren wilt vliegen, hij gaat dan als de brandweer ! Wat een beest !
    Mijn gebruikelijke oefeningen voor dutch3d sportklasse gingen best wel lekker, zoals eerder vermeld gaat hij heel neutraal. Wellicht dat optimaal zwaartepunt hier ook aan bijdraagt (ion-x2 heeft dat minder).

Ondanks dat ik de hobbywing regelaar in 'gewone' mode vlieg, blijft de headspeed redelijk constant. Bij rainbows hoor je het wel inzakken en dat wil ik wel beter hebben maar dat is een latere zorg.

Ook heb ik na de laatste vlucht mijn eerste autorotatie uitgevoerd ! wow, was toch wel even spannend maar stelt in feite niks voor. Nu nog oefenen op mooie spotlanding ...

Ik heb per vlucht tussen de 5 en 6 minuten gevlogen op 1800 en 2000 rpm en moest dan ca. 2900 a 3300mAh bijladen. Ik vermoed dat als je continue met 2000rpm 3D wilt raggen je 5 minuten haalt en dan 3500 a 4000mAh moet bij laden. Nog veilig binnen de 80% grens.

Na de vlucht met 2000rpm was de motor ca. 50graden, de regelaar handwarm en de Nanotech 45C-90C lipo's ook. De buitentemperatuur was 20graden. De setup lijkt dus prima in orde, ook op een hete zomerdag (+10 graden erbij tellen).

Momenteel zitten er 690 spinblades op, ik wil nog een testje doen met 710 edge.

Hier is de nieuwste manual + partslist te downloaden :

http://www.rc711.com/shop/documents/cps-atom7hv-manual.pdf
    http://www.rc711.com/shop/documents/cps-atom7hv-partlist.pdf

Bas

Laatst bewerkt: 28 aug 2011
  18. EricW

EricW

Lid geworden:
    22 mrt 2007
    Hey Bas,
    Ik heb hem gisteren opgehaald bij Rogiër.
    Ziet er prachtig uit moet ik zeggen :)
    Nu nog wachten op de rest van de spullen.

Laatst bewerkt: 28 aug 2011
  19. 666yeti666

666yeti666

Lid geworden:
    22 jul 2004
    He gaaf man, nog een 7HV erbij !!
    Ik neem aan dat het de v2 is, met de updated parts ?

succes en veel plezier met bouwen

Bas

20. STRATUS

STRATUS

Lid geworden:
    28 nov 2006
    Hei Eric ,

Proficiat man met je 7HV , maak je ook even een bouwverslag ;-)

Ik ben nog op zoek naar een tweede heli ... maar ik twijfeln nog tussen bepaalde modellen en merken ...

Grtz
    Ronny

Deel Deze Pagina