Compass 7HV

Discussie in 'bouwverslagen' gestart door 666yeti666, 20 jun 2011.

  1. _Dekker

    _Dekker

    Lid geworden:
    10 apr 2006
    Berichten:
    660
    Locatie:
    Delft
    Even een vraagje:
    Ik heb net een beest van een motor gewikkeld voor deze heli, maar de kv waarde gaat (beetje overijverig geweest helaas) op ~530 uitkomen, ipv de beoogde 570-580.
    Is dit nog makkelijk te compenseren met een andere pinion of is het gewoon te laag? Hij levert wel veel meer koppel dan origineel.
    Ben benieuwd naar jullie reacties, ik hou de motor heel graag zoals hij nu is.
     
  2. laurens

    laurens Forum veteraan

    Lid geworden:
    16 feb 2003
    Berichten:
    6.133
    Locatie:
    Oegstgeest
    Meer koppel moet toch prima gaan bij een iets lager toerental?
     
  3. EricW

    EricW

    Lid geworden:
    22 mrt 2007
    Berichten:
    4.246
    Locatie:
    Raamsdonksveer
    Zeker gaaf Bas :)
    En volgens mij zitten alle updates erin, de V2 dus.
    Vind het er allemaal erg netjes uitzien hoor, gaan we lekker de komende tijd mee spelen om hem naar mijn hand te zetten.

    Grt, Eric
     
    Laatst bewerkt: 1 sep 2011
  4. Dflyer

    Dflyer

    Lid geworden:
    6 dec 2004
    Berichten:
    1.050
    Locatie:
    Loppem (BE)
    Hoi Eric,

    congrats met je nieuwe heli ! Hopelijk heb je veel plezier aan ! Zoals Ronny al vroeg, pics please .... !

    Grtz,
    Dirk
     
  5. Anko

    Anko

    Lid geworden:
    25 feb 2008
    Berichten:
    4.996
    Locatie:
    Hoorn (NH)
    En hoe meer je vliegt, hoe goedkoper het wordt!* Win-Win.

    *Tenzij je crasht
     
  6. Anko

    Anko

    Lid geworden:
    25 feb 2008
    Berichten:
    4.996
    Locatie:
    Hoorn (NH)
    Powerbus is niet nodig bij de Vbar... Hou er wel rekening mee dat om de MiniV governor te gebruiken, je een Sbus of Single line ontvanger nodig hebt. (of spektrum satelieten..)
     
  7. EricW

    EricW

    Lid geworden:
    22 mrt 2007
    Berichten:
    4.246
    Locatie:
    Raamsdonksveer
    Klopt anko, Ik heb spektrum satellieten.
    En ik heb toch liever wat minder kabelboom aan de miniV hangen (trillingen), en de A pieken van de servo's er niet doorheen.
    En de spanning er snel en veilig vanaf kunnen halen met de canopy er nog op is ook wel handig.
    Heb er over na gedacht ;)
    (check dat ding maar eens, is best slim voor een HV setup)
    Groetjes Eric


    Send from my frying shizzle
     
    Laatst bewerkt: 28 aug 2011
  8. 666yeti666

    666yeti666

    Lid geworden:
    22 jul 2004
    Berichten:
    3.872
    Locatie:
    Nijmegen
    Enfin, even een korte update :

    De 7HV heeft me vorige maand mijn laatste overwinning gebracht in de sportklasse van de dutch3D ! Bedankt Compass en Turnigy !
    Hij vloog erg neutraal en strak en deed precies wat ik wilde.

    Daarna weinig tijd gehad om te vliegen vanwege een uitbouw van mijn huis. Daar ben ik de komende maanden nog wel mee bezig dus dan kan ik ook even rustig wachten op de nieuwe Jeti Mezon regelaar die deze maand wordt verwacht (zie foto onderaan).

    Afgelopen week had ik nog wel een klein gaatje gevonden om de updated parts te monteren, waaronde, een extra crossbrace om te voorkomen dat het chassis vervormd na aantrekken van de boutjes voor de staartbuisklemming en dat werkt perfect.
    De accuschuif loopt nu tot helemaal achterin het frame soepeltjes en klemt niet meer zoals voorheen.
    Verder de nieuwe dubbel kogelgelagerde geleidewieltjes voor de riem geplaatst. Hierdoor centreert de riem beter en lopen ze niet meer tegen de flens aan. Hiervoor was ook de extra ring, onder het mainger nodig.
    Na montage loopt het geheel veel beter en soepeler ! De riem blijft ook netjes in het midden lopen.

    Deze updates maken het geheel compleet voor een nog beter werkende Compass 7HV !

    Bas

    [​IMG]

    [​IMG]

    Jeti Mezon :
    [​IMG]
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 17 nov 2015
  9. 666yeti666

    666yeti666

    Lid geworden:
    22 jul 2004
    Berichten:
    3.872
    Locatie:
    Nijmegen
    ik kwam er onlangs achter dat Canomod inmiddels ook canopies voor de 7HV heeft, waarvan de hulk de nieuwste is :
    <p>COMPASS 7HV</p> <p>*</p> CanoMod.Com COMPASS 7HV

    Inmiddels zit ik zo rond de 35 vluchten en ben nog steeds dik tevreden. De v-bar settings heb ik wat ge-finetuned.
    De motor doet het ook goed, ik nog wel een andere proberen en de verschillen bekijken. een scorpion hkIII 4035-560 ligt te wachten maar sluit ik niet op de turnigy aan, omdat de kans bestaat dat deze defect raakt (hebben anderen reeds voor mij uitgezocht ;-) )

    Voorlopig moet ik het nog doen met de turnigy regelaar want de Jeti Mezon laat nog steeds op zich wachten. Dus toerental is niet heel erg constant en dat merk ik vooral bij flips, dan kakt hij wel in. Bij rainbows is eht een stuk minder het geval.
    Ik heb de gas-curve nu meer v-vormig gemaakt dus wellicht dat dat nog iets uit zal maken.

    Ik vind het ook fijn dat de heli met laag toerental ook nog goed en stabiel, rustig vliegt, ik wissel regelmatig tussen hoog en laag.

    Verder kan ik er eigenlijk weinig over zeggen, de heli vliegt gewoon super !

    Bas
     
  10. EricW

    EricW

    Lid geworden:
    22 mrt 2007
    Berichten:
    4.246
    Locatie:
    Raamsdonksveer
    Mooie foto's trouwens Bas.
    En mooi dat we wat keuzes in Canopy design krijgen.
    Zien we er niet allemaal hetzelfde meer uit :)
    Ben er na 20 vluchten ook super blij mee.
    Vliegt echt geweldig, iedere vlucht is een kick :D
    Er zijn nog wat zaken die ik nog ga aanpassen, tail kan nog beter vind ik.
    Maar daar kom ik op terug als ik er echt helemaal uit ben.
     
  11. Anko

    Anko

    Lid geworden:
    25 feb 2008
    Berichten:
    4.996
    Locatie:
    Hoorn (NH)
    Even offtopic: was vandaag aan het vliegen kreeg tail niet strak, per ongeluk revo mixing aan staan... en ik maar uitzoeken waarom de tail niet wilde houden:mad:
     
  12. EricW

    EricW

    Lid geworden:
    22 mrt 2007
    Berichten:
    4.246
    Locatie:
    Raamsdonksveer
    mhh, bijna hetzelfde als je motordraden inkorten :D
    zeg je ook Dohh, hihihi.
    Dremel met staalborstel en veel geduld bied echter uitkomst gelukkig (aspirine truukje is niet afdoende trouwens).
    We hebben het allemaal wel eens :D
     
  13. Anko

    Anko

    Lid geworden:
    25 feb 2008
    Berichten:
    4.996
    Locatie:
    Hoorn (NH)
    Die was ik bijna vergeten! Thanks voor de Reminder!
     
  14. ron van sommeren

    ron van sommeren Forum veteraan

    Lid geworden:
    31 aug 2002
    Berichten:
    29.330
    Locatie:
    halverwege Tiel & Nijmegen, tussen Maas & Waal
    Ligt aan het type isolatielak.
     
  15. EricW

    EricW

    Lid geworden:
    22 mrt 2007
    Berichten:
    4.246
    Locatie:
    Raamsdonksveer
    Klopt Ron :D
    ik moet jou de credits geven voor de tip met aspirine!, vond een post van je.
    Maar scorpion motors kunnen niet voor niets zo goed tegen hoge temperaturen.
    die coating krijg je er alleen maar machinaal vanaf.
    Na wat zoekwerk kwam mijn vlieg maat erachter dat er speciale machines worden gebruikt in die industrie met hetzelfde staalborstel principe.
    En je wilt wel dat echt elke strand contact maakt.
    Was een karwei, maar het is goed gelukt :D

    Eric
     
  16. ron van sommeren

    ron van sommeren Forum veteraan

    Lid geworden:
    31 aug 2002
    Berichten:
    29.330
    Locatie:
    halverwege Tiel & Nijmegen, tussen Maas & Waal
    En in litze draad kunnen tot wel 200 dunne draadjes zitten, elk isolatieverlakt :D Misschien is dat wel de werkelijke reden dat Ralph Okon en Dekker met massieve draad wikkelen, al dat geleuter over vulgraad, koperweerstand, rendement en vermogen is alleen maar een rookgordijn om luiheid te maskeren :wink:

    Heb je het ook geprobeerd met een hete gasvlam?
     
    Laatst bewerkt: 7 nov 2011
  17. EricW

    EricW

    Lid geworden:
    22 mrt 2007
    Berichten:
    4.246
    Locatie:
    Raamsdonksveer
    Ja, heel even.
    Maar ik vond dat teveel doorwarmen, want het kan enorm veel temperatuur hebben en was bang dat er meer kapot ging dan ik wilde repareren.
    Maar de draden vele malen volledig uitspreiden en in alle richtingen met hoge toeren borstelen ging prima.
    Motor loopt als een beest :D
    Wel een paar uur werk uiteindelijk.
     
    Laatst bewerkt: 7 nov 2011
  18. Anko

    Anko

    Lid geworden:
    25 feb 2008
    Berichten:
    4.996
    Locatie:
    Hoorn (NH)
    Bestaan er ook koude gasvlammen dan:D
     
  19. ron van sommeren

    ron van sommeren Forum veteraan

    Lid geworden:
    31 aug 2002
    Berichten:
    29.330
    Locatie:
    halverwege Tiel & Nijmegen, tussen Maas & Waal
    Ligt eraan in welk deel van de vlam je de temperatuur meet :D
     
  20. _Dekker

    _Dekker

    Lid geworden:
    10 apr 2006
    Berichten:
    660
    Locatie:
    Delft
    Sssssst!
    :wink:
     

Deel Deze Pagina