Compass nieuwe electro heli : ATOM 6 HV

Hey guys,

hier is de eerste pic van de nieuwe ATOM 6 HV :

Atom_6HV.jpg

Grtz,
Dirk

We zullen zien hoe het performed straks.
Aangezien ik nog niets fatsoenlijks electro vlieg heb ik zelf nieuwe packs gekocht. (kosten trouwens geen drol)
Dus de test met oude packs gaat bij mij persoonlijk niet op.
Ik ben wel benieuwd naar de vliegtijd en zal mijn bevindingen posten.

Ik kan niet wachten :p

Ik ben ook benieuwd, het blijft nu maar gissen ....

Heb je trouwens al een lader(s) ?

Ik gebruik 2 maal hyperion 0610i duo waarmee ik vier 6s lipo's gelijktijdig kan laden. Natuurlijk zit er wel een zware 15Volt (600Watt) voeding voor.
Werkt prima, en de laders kunnen beide packs balanceren alsof het 1 pack is.
(de nieuwe duo plus 3 kan cyclen en ontladen maar deze funcite is overbodig voor lipo's )

Verder ben ik benieuwd naarde governor mode van de regelaar, dit schijnt toch een lastige regellus te zijn om goed te ontwerpen.

Bas

Ja dat kan natuurlijk ook. Voor het geld hoef je het niet te laten zie ik :-o

Eens even uitrekenen : 150W bij 6s lipo da's een laadstroom van maximaal 150/25.2 = 6A lijkt prima in orde hoor !

Als je lader een efficiency heeft van ca. 80% (en je wilt altijd met 150W laden) dan heb je een voeding nodig van ca. 200W , oftewel 12V en 17A of 15V en 13 A .... etc .

Bas

Laatst bewerkt:
Ik heb er voor gekozen om 2 laders te nemen.
één lader voor veel was in verhouding erg duur en dit leek me wel makkelijk zodat ik het laden ook kan splitsen over twee voedingen als het heftig blijkt.
Wel een beetje overgedimensioneerd, ik hou er niet van als alles maar net gaat.
Dus 2x een 8S/7A/150W lader

accl-8150.jpg
Turnigy

HobbyKing Online R/C Hobby Store : Turnigy Accucel-8 150W 7A Balancer/Charger $63.99

Het is onderweg.

Prima lader.
Heb ik nu een seizoen intens gebruikt en nooit problemen mee gehad.
LogView is een mooi programma om de levenslijn van je Lipo te kunnen
volgen.

LogView

Poortje kiezen samen met de Bantam - e station BC8 lader
Werkt prima met bijgeleverd USB-kabeltje.

Goed nieuws, ik heb vandaag van Compass vernomen dat mijn ATOM 6 HV testkit verstuurd is ! Yeeah, blijkbaar zitten er ook nieuwe Compass Carbon 615 mm blades bij om te testen.

Zodra de kit er is maak ik er hier een bouwverslagje van.

Grtz,
Dirk

Back