Geluiddemping: gaat je niet lukken. Bij dit soort direct aangedreven, hoogtoerige compressortjes is het mechanische geluid de grote boosdoener en niet het kleine beetje aanzuiggeruis.
Geluiddempen is geen probleem zolang je maar het hardste geluid aanpakt.
Filteren van de aanzuiglucht: alles wat je doet aan filtering gaat ten koste van de aanzuigcapaciteit en die is al niet bar groot bij dit soort compressortjes. Gewoon de compressor in een niet al te stoffige ruimte neerzetten. Met het beperkte aantal uren dat dit soort compressoren draait ga je geen enkel verschil in de levensduur merken.
Ik kan een papierfilter kiezen maar dan zal ik er 1 moeten vinden van voldoende grootte (=filteroppervlak).
Volgens mij kun je beter je aandacht richten op wat er uit de compressor komt. Natte, vette lucht die ongeschikt is voor wat dan ook behalve voor het oppompen van je fietsbanden.
Er zit een fijnfilter met wateraftap opgenomen in de persleiding daarom heb ik geen problemen met verf spuiten.
Voor serieus spuitwerk heb je toch minimaal een compressor van een pk'tje of 3 (maximale op 230 v) met een ketel van 100 liter nodig. Daarachter de nodige water en olieafscheiders en een persluchtdroger.....
Klopt de verfspuit die ik momenteel gebruik werkt op een lage druk heeft en een kleine nozzle. Het luchtverbruik valt dan wel mee.