Concept rcrallycup 2009/2010

Technisch reglement 2009/2010 (onder voorbehoud)

Rally
Auto: 1/10 2 of 4WD indirect aangedreven, merk en type vrij.
Zoals de HPI RS4 Rally, Associated TC3 Rally, Tamiya TT-01 / DF-03RA / M03
    • Banden: Tamiya radials (50419), Tamiya semislick (50810), Tamiya rallyblock (50476) Tamiya 60D M-grip (50684)HPI radials (5130), HPI rally (4470), HPI Pirelli-T (4467) Schumacher rally (Sch-46629T), Academy Super rally (70-27-2) en alle banden die standaard bij de doos zitten.
Motor: 27T spec* merk en type vrij of Mabuchi en Johnson 27t (vaak in de bouwdoos)
Accu: 6 cellen 7,2 volt nominaal.
Body: Rally body.

Short Course Truck
Auto: 1/10 2WD indirect aangedreven, merk en type vrij
BV. Traxxas Slash, Associated SC-10, HPI Blitz, Losi Strike
Banden: TRX 5871, ASSO 9809, HPI 103337, Losi B7214
Motor: Traxxas (12T) 3785, Reedy (17T) 9626, HPI (15T) 1146, Losi 12T 550 uit de doos
  • of een 19T spec* merk en type vrij.
Accu: 6 cellen 7,2 volt nominaal / 2S 7.4v Lipo
Body: Short Course Truck (opm. banden binnen de body)
* EFRA specificatie die betrekking heeft op: machine gewonden anker, vaste 24 graden timing,
Kogellagers en demontabel ten behoeve van onderhoud.

Unlimited
Auto: 1/10 2 of 4WD indirect aangedreven, merk en type vrij
  • Zoals de HPI MT/firestorm, Traxxas Rustler / E-revo, Tamiya Mod Clods, getunde SCT’s
Banden: rubber merk en type vrij, minimaal 87 mm diameter
Motor: vrij
Accu: vrij
Gewicht vrij
Body: Truck, Jeep of Bug, (geen buggy)

Overige aanpassingen:
Rijtijd kwalificaties 7 minuten en finales 8 minuten.

Concept RallyCup Kalender

11 oktober Rallycup ?????? ???????
8 november Rallycup HFCC Den Haag
13 december Rallycup MVW Purmerend
10 januari Rallycup MBC de Sluis Gouda
14 februari Rallycup HFCC Den Haag
14 maart Rallycup MVB Bergschenhoek**

** Nog niet bevestigd door de vereniging.

VRAGEN OF OPMERKINGEN ??????? LET US KNOW !!!;)

In de eerste plaats wil ik zeggen dat ik het fantastisch vind dat hij wederom georganiseerd gaat worden.

Een opmerking m.b.t. de rally klasse, hier zie ik dat bij de regel voor de accu's weinig verandering heeft plaatsgevonden. Ik ken de insteek van de organisatie op de rally klasse maar is het niet zo dat velen onder ons inmiddels al zijn overgestapt op lipo's en dat de nieuwe deelnemers, welke misschien net een auto hebben aangeschaft, al direkt beginnen met lipo's, al was het alleen al voor het gemak tenopzichte van de "normale" cellenpakketten?

Natuurlijk zit in deze opmerking een beetje eigen belang. Het is nl. zo dat sinds ik over ben gestapt op lipo's ik eigenlijk geen blik meer achterom heb geworpen naar mijn NimH pakketten!! M.a.w. deze zijn zwaar verwaarloosd.
Nu waren ze niet (meer) van opperbeste kwaliteit en dus aan vervanging toe (vandaar de overstap naar lipo's) het is geen enorm verlies, tenzij.....ik om aan de rallycup mee te kunnen, doen nieuwe moet gaan aanschaffen of de oude misschien nog een beetje leven in zien te blazen.

Ik kan mezelf echter niet voorstellen dat ik hierin de enigste ben!!

Vandaar mijn overdenking hierin.

Grtz en hopelijk tot ziens bij de rallycup,
Ferry

Leuk. Dit jaar wil ik ook wel meedoen, maar ze zijn allemaal op zondag. Dat is wel jammer.
Hoe laat begint zo'n rallydag?

mvg Bram

Tja, vroeg opstaan en met mij meerijden een optie?
Alleen wordt de eerste datum van 11 okt. helaas voor mij een probleem.
Vorig seizoen was ook top!

Laatst bewerkt:
Tja, vroeg opstaan en met mij meerijden een optie?
Alleen wordt de eerste datum van 11 okt. helaas voor mij een probleem.
Vorig seizoen was ook top!

Het rijden zelf is geen probleem.... maar doordat ze zover weg zijn ben je ook lang van huis. Met 2 kleine kinderen is dat niet leuk!

Ik wil me ook aansluiten bij de teleurstelling mbt.de accu's. Vorige week voor het laatst met cellen gereden dus de rallycup moet ik helaas aan me voorbij laten gaan; ook de 27t-motor is best uit de tijd.

Vorig jaar reden we in Duitsland met 27turns 6 cellen in dezelfde klasse als 13.5BL met lipo, 19t brushed met 5 cellen en 9.5BL met 5 cellen; verschil in tijd was te verwaarlozen.

Zou 13.5 lipo (eventueel met een EZrun regelaar en bijvoorbeeld 4000mA limiet?) geen optie zijn naast de "old-school" powerplant??? Ik denk dat dit de nodige extra deelnemers aantrekt!

groet,

Eric

Ach zelfs met de SC 1:10's verschil Stock > Modified (5,5 Turns Brushless & Lipo) leverde een tijdsverschil van wel 2 hele seconden op de offroad baan :)

Back