Concept rcrallycup 2009/2010

Rij jij al lipo dan Michael... :):) ;)

Lijkt me echt leuke klasse (1:10 Rally) maar helaas is elke wedstrijd wel heeeel erg ver weg steeds.

Zo was het niet echt bedoeld, effe goed lezen misschien valt het kwartje dan :)

Ben inderdaad net begonnen met Lipo.
Beetje nood gedwongen want gewone cellen (waar ik geen problemen mee heb) zijn niet echt makkelijk meer te verkrijgen.

En inderdaad als je met 6 cellen rijd is het verschil met lipo niet zo groot, althans met simpele 25C lipo's dat hebben we getest met de Tamiya cup, dit was met 23t brushed motoren.

Hallo allemaal het technisch reglement is definitief, alleen de kalender is nog niet definitief....

groeten :)

In de eerste plaats wil ik zeggen dat ik het fantastisch vind dat hij wederom georganiseerd gaat worden.

Een opmerking m.b.t. de rally klasse, hier zie ik dat bij de regel voor de accu's weinig verandering heeft plaatsgevonden. Ik ken de insteek van de organisatie op de rally klasse maar is het niet zo dat velen onder ons inmiddels al zijn overgestapt op lipo's en dat de nieuwe deelnemers, welke misschien net een auto hebben aangeschaft, al direkt beginnen met lipo's, al was het alleen al voor het gemak tenopzichte van de "normale" cellenpakketten?

Natuurlijk zit in deze opmerking een beetje eigen belang. Het is nl. zo dat sinds ik over ben gestapt op lipo's ik eigenlijk geen blik meer achterom heb geworpen naar mijn NimH pakketten!! M.a.w. deze zijn zwaar verwaarloosd.
Nu waren ze niet (meer) van opperbeste kwaliteit en dus aan vervanging toe (vandaar de overstap naar lipo's) het is geen enorm verlies, tenzij.....ik om aan de rallycup mee te kunnen, doen nieuwe moet gaan aanschaffen of de oude misschien nog een beetje leven in zien te blazen.

Ik kan mezelf echter niet voorstellen dat ik hierin de enigste ben!!

Vandaar mijn overdenking hierin.

Grtz en hopelijk tot ziens bij de rallycup,
Ferry

sluit ik me bij alle punten bij aan.
als er mt lipo in de Rally word gereden doe ik mee.
bij cellen zal ik dan helaas nog 1 jaartje moeten wachten
Michel

sluit ik me bij alle punten bij aan.
als er mt lipo in de Rally word gereden doe ik mee.
bij cellen zal ik dan helaas nog 1 jaartje moeten wachten
Michel

Ach, misschien komt er het komend jaar wel een maniertje om uit lipo's en brushless ook weer iets meer te pulken, ik heb het gevoel dat sommige mensen de vintage spullen erg lekker voor elkaar hebben en dit nog even een jaartje willen gebruiken;-)

Ik sla even over dit jaar......jammer van de rallybody:-)

groet,

Eric

Laatst bewerkt:
RallyCup Kalender

11 oktober Rallycup ?????? ???????
8 november Rallycup HFCC Den Haag
13 december Rallycup MVW Purmerend
10 januari Rallycup MBC de Sluis Gouda
14 februari Rallycup HFCC Den Haag
14 maart Rallycup ?????? ???????

foutje, sorry.

Laatst bewerkt door een moderator:
Is de Raco2000 al benaderd? Die hebben hun off-road baan ook weer op orde volgens mij

Laatst bewerkt:
Aanpassing unlimited

Waarom is de kwali en finale tijd verhoogd naar 7 resp 8 min?
Ik reed altijd met mijn oude cellen van de tourwagen (5 cel), hiermee kon ik nog goed meekomen 5 min.
Deze cellen zijn zodanig gebruikt dat ik de nieuwe rijtijd niet haal!!!!
Betekent dus dat ik moet investeren (extra), eventueel naar lipo moet overstappen,
en hier ook een lader voor moet hebben.

Verder valt mij op dat de min bandenmaat 87 mm is, dit klopt volgens mij niet.
De maat is ooit vastgesteld min op de standaard V groove banden van HPI, deze heb ik nog liggen (nieuw) en zijn 89 mm.
Ik weet het niet zeker maar 87 mm komt in de buurt van buggy banden?
Als dit zo is heb ik dus ook niets meer aan mijn 2.2 banden door de jaren heen verzameld,
met buggy banden ben je gewoon in het voordeel, wederom investeren (extra).

Dan lees ik dat er in de rally geen lipo wordt toegestaan om de kosten laag te houden,
dit vind ik enigzins vreemd.

Dit zijn wat vraagtekens van mijn kant, hopend dat jullie het voor mij wat duidelijker kunnen maken.
Ik denk dat ik niet dat ik de enige rijder in de unlimited ben die op deze wijze toch leuk in de winter bezig wil zijn (lage kosten en leuk rijden).

m.v.g Arnold

Als je mijn verhaal goed leest zul je zien dat tenopzichte van voorgaande jaren enkele regels zijn gewijzigd, hierover dus mijn vraag.

m.b.t de banden de nieuwe maat is dus kleiner, argument is dus dat volgens mij de nieuwe maat buggy banden zijn, deze zijn in het voordeel, betere wegliging, je kan een buggy met truck body inzetten en dan ben je met je oude truck gewoon weg.

De langere rijtijd red ik niet met mijn accu's van dit seizoen (tourwagen5 cel), dit kon voorheen wel.
Daar komt bij dat voor de lipo langere laadtijd nodig, ik ken jongens met maar 1 lipo deze moeten dus een extra lipo kopen.
Argument in de rally is geen lipo want kosten moeten laag.

De slijtage wordt ook hoger, over het hele kampioenschap rijdt je 50% meer, er wordt niet allen offroad gereden maar merendeel op asfalt, bandenslijtage veel hoger (ook voor rally klasse) dus duurder.
Nog niet te spreken van de rest van je auto.
Andere jaren waren er bij 5 min al redelijk wat uitvallers per heat, nu gaan we nog langer rijden, fun klasse betaalbaar en leuk rijden denk niet dat dit met deze regels gaat lukken.
Ik deed dit om na het tourwagen seizoen nog leuk bezig te zijn buiten met mijn oude accu's e.d.

Ik wil hier niemand aanvallen, dit zijn gewoon vragen die in mij opkomen.

m.v.g Arnold

Helemaal mee eens sbk na 6 seizoenen vindt ik het nu wel mooi geweest.
Het wordt zo wel erg kostbaar om competatief mee te rijden.
In plaats van 25min. per dag worden dat er nu 37 en dat is inderdaad bijna 50% meer.
Aan het eind van het seizoen heb je dan 9 in plaats van 6 wedstrijden gereden.

In ieder geval bedankt voor het reageren.

Snap het wel dat in de rally klasse geen lipo is.
Toch zou je eens moeten kijken wat het verschil is als ze wel lipo gebruiken.

Ik doe dit jaar niet mee. Ik rij bij ons met een mini mee.
Een nieuwe klasse bij ons dit jaar omdat we veel mini rijders hebben.
Die mini's spingen ook leuk.

Arnold,

Een kort antwoord op de vragen:

Bandenmaat anders? Nee, is al jaren 87 mm. Op blz. 1 van een ander draadje over de Rallycup staan de regels van dat jaar 2006 en daar was het al 87 mm. [31857] rc-rallycup-voor-rallyautos-monstertrucks-stadium-trucks

Langere heats? We komen om te rijden dachten wij als organisatie en dan is langer rijden leuker. Onze inschatting was dat 7 en 8 minuten met de huidige cellen mogelijk zou zijn.

Geen LiPo in de rally? Onze verwachting was dat de meeste rijders nog niet over LiPo's zouden beschikken en we wilden niet mensen op kosten jagen door deze toe te staan. Als alle rallyrijders wel over LiPo's beschikken dan kan deze regel worden aangepast.

Qua extra slijtage door de langere rijtijd, ja wel iets maar aangezien we niet in de zomer op droge, schone en warme banen en met super plakkerige slicks rijden valt dat wel mee.

Ik hoop dat dit wat duidelijkheid schept.

Namens de Organisatie,

Jasper

Geen LiPo in de rally? Onze verwachting was dat de meeste rijders nog niet over LiPo's zouden beschikken en we wilden niet mensen op kosten jagen door deze toe te staan. Als alle rallyrijders wel over LiPo's beschikken dan kan deze regel worden aangepast.

Misschien tijd voor een poll, even onderzoeken wat de eventuele rallyrijders (dus in de TC-rallyklasse, niet unlimited enzo) beschikbaar hebben, volgens mij is brushless al helemaal normaal (silvercan is ook niet heilig) en heeft ook het grootste deel reeds geinvesteerd in (dure...wel 40 USD:-)) lipo laders en dito pakketten....

Maargoed, alleen door inderzoek kom je dit te weten.

Overigens lijkt me de verlengde rijtijd wel erg leuk....komt het aan op concentratie en niet snel duw en trekwerk!!

mvg,

Eric

Laatst bewerkt:
Waar kan je die 40USD laders en Lipo's kopen? Ik kwam gisteren een hardcase Lipo tegen voor net geen 115 euro en dat was het einde van mijn Lipo plannen.

Denk dat je naar die optie zeker moet kijken voor lipo in de rally klasse.
Maar dat is mijn mening.
Ik zelf rij geen rally meer buiten ERCE om.
wij hebben zondag een rally en daar doeik aan mee.
Aan het begin van het jaar weer 1 om het jaar te openen.
Verder doe ik niet meer rally rijden.
De lol is er een beetje af van het rally rijden. Als bij ons de mini's er niet waren geweest had ik niet eens mee gedaan met de rally bij ons.
Voor mij word alles op de mini na lipo en brushless.

Waar kan je die 40USD laders en Lipo's kopen? Ik kwam gisteren een hardcase Lipo tegen voor net geen 115 euro en dat was het einde van mijn Lipo plannen.

Zippy Flightmax 4000 mA 25C lipo | 99-Lipo Packs | 98-Accu's & Lipo's | 29-Electronica | Bmtuning

Ik heb vorige week zo'n pakket getest in een toerwagen tegenover een ruim 100 Euro 40C-pakket, het verschil was 0,2s op een rondje van 19 seconden. Als dit reglementair netjes geregeld wordt (bijvoorbeeld hardcase, max 4000 mA en 25C) dan gaan we volgens mij erg veel lol krijgen in de Rallyklasse.

En voor lipoladers: iMAX B6 Digital RC Lipo NiMh Battery Balance Charger - eBay (item 270452588701 end time Oct-05-09 18:13:59 PDT)

Dit is de eerste hit die ik op Ebay krijg.......lipo is niet duur, alleen wel veel makkelijker.

groet,

Eric

Back