Concept rcrallycup 2009/2010

Ik krijg het gevoel dat er met het verlengen van de rijtijden er naar 1 klasse is gekeken/vanuit gegaan.
Zoals het er nu naaruitziet rijd de volledige top 3 unlimited van vorige jaren niet meer mee.
Mijns inziens is er te snel een besluit genomen en is een en ander niet goed doordacht.

Als je mijn argumentatie van het begin leest zie je dat ik het constant over de unlimited heb gehad.

Zoals je zelf al aangeeft in de rally met je oude spullen rijden, waarom kan/mag de rest dit dan niet, zonder investeren rijdt je achteraan mee en haal je de eindstreep niet omdat je leeg bent.

Arnold
 
Laatst bewerkt:
Zou het lukken om met 2x een 3300 mah en een 3000 en een 1700 mah een zo´n dag door te komen. Met een lader tot 5A

mvg Bram
 
Dus we rijden max 3300 mA-accu's??? :-)

groet,

Eric

Hoi, nee natuurlijk niet alle Nicads en Nimh 6x1,2 = 7,2volt cellen...ik wilde daar alleen maar mee aangeven dat ik vorig jaar met 1700 en 3300 reed en dat je op een slippery baan 10min met een 1700 kunt rijden en ongeveer 15 minuten met een 3300...dus dat je "makkelijk" 7 of 8 minuten kan rijden...;)
 
Ik krijg het gevoel dat er met het verlengen van de rijtijden er naar 1 klasse is gekeken/vanuit gegaan.
Zoals het er nu naaruitziet rijd de volledige top 3 unlimited van vorige jaren niet meer mee.
Mijns inziens is er te snel een besluit genomen en is een en ander niet goed doordacht.

Als je mijn argumentatie van het begin leest zie je dat ik het constant over de unlimited heb gehad.

Zoals je zelf al aangeeft in de rally met je oude spullen rijden, waarom kan/mag de rest dit dan niet, zonder investeren rijdt je achteraan mee en haal je de eindstreep niet omdat je leeg bent.

Arnold

Er is zeker wel over nagedacht...met de komst van de LIPO kun je toch makkelijk 7/8 minuten rijden....
 
Zou het lukken om met 2x een 3300 mah en een 3000 en een 1700 mah een zo´n dag door te komen. Met een lader tot 5A

mvg Bram

Hoi Bram, ik heb vorig jaar het Rally Kampioenschap met oeroude 1700's en 3300 gewonnen...we reden wel 5 minuten...bij 7/8 minuten kun je als je met 2,5-3 ampere laadt met een 1700 7/8 minuten rijden...met een 2400+ en laden op 4,5amp kun je de 7/8 minuten makkelijk halen...ik rij komend seizoen gewoon weer met 3300mah...;)
 
Dus met die redenatie jaren geleden reden we met 1200's 5min dus kan je met de huidige 4600 bijna 20 min. rijden is mischien ook leuk nog minder wachten en de slijtage zal ook wel mee vallen.
 
Ik heb nog 3700 cellen liggen met voldoende power. Vorig seizoen ging dat uitstekend en had altijd rijtijd over. Of ik 8 minuten ga halen gaan we afwachten.
Winnen is niet mijn opzet van de rallycup, heb vorig jaar voor het eerst meegedaan en vond het rijden met z'n allen al een hele happening.
Ik heb inmiddels alweer een hele partij spares verzameld en wat nieuwe 200 mm rally kappen geregeld. (Ik wil ERBI niet flauw maken maar je gaat kwijlen bij mijn nieuwe HPI corolla kap)
Of ik alle races mee kan doen is nog de vraag, maar ik ben in ieder geval van de partij wanneer het kan.
 
Ik heb nog 3700 cellen liggen met voldoende power. Vorig seizoen ging dat uitstekend en had altijd rijtijd over. Of ik 8 minuten ga halen gaan we afwachten.
Winnen is niet mijn opzet van de rallycup, heb vorig jaar voor het eerst meegedaan en vond het rijden met z'n allen al een hele happening.
Ik heb inmiddels alweer een hele partij spares verzameld en wat nieuwe 200 mm rally kappen geregeld. (Ik wil ERBI niet flauw maken maar je gaat kwijlen bij mijn nieuwe HPI corolla kap)
Of ik alle races mee kan doen is nog de vraag, maar ik ben in ieder geval van de partij wanneer het kan.

Wow, positieve reacties zijn toch nog mogelijk.

Dank u.
 
Ik krijg het gevoel dat er met het verlengen van de rijtijden er naar 1 klasse is gekeken/vanuit gegaan.
Zoals het er nu naar uitziet rijd de volledige top 3 unlimited van vorige jaren niet meer mee…..Mijns inziens is er te snel een besluit genomen en is een en ander niet goed doordacht….. zonder investeren rijdt je achteraan mee en haal je de eindstreep niet omdat je leeg bent…..Vorig jaar kon ik bij 1 wedstrijd op de HFCC net alle 5 de runs halen op een nieuw setje banden, hetzelfde was het geval in eindhoven, dus met langere rijtijd heb ik nog meer banden nodig a 25 euro de twee is dus 50 euro, komt de overige slijtage nog bij.
Wordt toch wel kostbaar, langere rijtijd haal ik gewoon niet op mijn '"oude" accu's, je wilt toch meedoen om vooraan te rijden, dus nog meer investeren….Arnold

Banden slijten, en als je wedstrijden rijdt is dit natuurlijk ook voor de grip absoluut van belang……. Offroad slijten de banden minder dan onroad……. Nu zal dat in de RallyCup absoluut meevallen en zal het goed zijn om versleten banden in te zetten op hoge grip banen en asfalt en een nieuwe set te gebruiken voor offroad…….Er is zeker wel over nagedacht…..met de komst van de LIPO kun je toch makkelijk 7/8 minuten rijden...... We zijn daar achter de schermen druk mee bezig…...we zullen z.s.m. de definitieve regels en kalender publiceren……

Nu ik toch genoemd wordt (top 3 Unlimited) zal ik ook maar eens reageren!

Even over de pin-banden bij de Unlimited, deze zijn "aanzienlijk sneller" dan de voorradige onroad banden op nat asfalt, en slijten zoals aangegeven zijn hierboven (en op bevroren offroad ondergrond, net zo snel als op asfalt), het feit dat wij niet iedere wedstrijd verse banden ingezet hebben (en daarmee met 2 vingers in de neus kampioen werden), was te wijten aan de overige rijders die niet extra wilden investeren in pinbanden, en wij elkaar niet op onnodige kosten wilden drijven, en hiermee bleef het ook nog eens aantrekkelijk voor de overige rijders. Ik ben benieuwd of jij een dergelijk gentlement agrement onder de 2wd rijders komend seizoen voor elkaar kan boksen, daar slijten ze nog eens 1x of wat sneller, maar de winst van iedere keer vers rubber is ook daar aanzienlijk.

Toch nog eens even rekenen: 5min. Van te voren Lipo los van de lader, rijtijd 8min, 5min pauze/wissel, 8min baaninzetten, 5min later Lipo op de lader, op ze snelst = dit totaal 31min. klaar maken voor de volgende heat 29min later. Zou iemand dit eens uit willen proberen, maar dan 5x achter elkaar met 1 Lipo of dit echt wel kan in de Unlimited, mogelijk verbruik je meer dan dat je kan bijladen, waarbij afhankelijk van de capaciteit van de accu, je wel eens droog kan komen te staan!!!!

Wbt het consept reglement van de rcrallycup zoals het topic aangeeft, volgens mijn info is dit het definitieve reglement, iedere vorm van discussie is dus overbodig, misleidend en onnodig leesvoer, maar het is mogelijk dat ik mij vergis, zou jij even aan willen geven welke regels er open staan ter discussie???
 
Ik heb nog 3700 cellen liggen met voldoende power. Vorig seizoen ging dat uitstekend en had altijd rijtijd over. Of ik 8 minuten ga halen gaan we afwachten.
Winnen is niet mijn opzet van de rallycup, heb vorig jaar voor het eerst meegedaan en vond het rijden met z'n allen al een hele happening.
Ik heb inmiddels alweer een hele partij spares verzameld en wat nieuwe 200 mm rally kappen geregeld. (Ik wil ERBI niet flauw maken maar je gaat kwijlen bij mijn nieuwe HPI corolla kap)
Of ik alle races mee kan doen is nog de vraag, maar ik ben in ieder geval van de partij wanneer het kan.

Jammer genoeg de eerste 2 wedstrijden niet meegereden want ik vond het echt heel gezellig, positief, vriendschappelijk en toch een gezonde strijd op de baan...ik ben benieuwd naar je nieuwe Corolla kap....tot snel !!;)
 
Nu ik toch genoemd wordt (top 3 Unlimited) zal ik ook maar eens reageren!

Even over de pin-banden bij de Unlimited, deze zijn "aanzienlijk sneller" dan de voorradige onroad banden op nat asfalt, en slijten zoals aangegeven zijn hierboven (en op bevroren offroad ondergrond, net zo snel als op asfalt), het feit dat wij niet iedere wedstrijd verse banden ingezet hebben (en daarmee met 2 vingers in de neus kampioen werden), was te wijten aan de overige rijders die niet extra wilden investeren in pinbanden, en wij elkaar niet op onnodige kosten wilden drijven, en hiermee bleef het ook nog eens aantrekkelijk voor de overige rijders. Ik ben benieuwd of jij een dergelijk gentlement agrement onder de 2wd rijders komend seizoen voor elkaar kan boksen, daar slijten ze nog eens 1x of wat sneller, maar de winst van iedere keer vers rubber is ook daar aanzienlijk.

Een gentleman agreement is iets moois als de rijders er binnen de klasse een unanieme besluit over hebben genomen. Ik denk dat het met de komst van de Slashen e.d. niet gaat lukken. Je kunt de deelnemers ook niet verplichten zich daaraan te houden als het reglement het WEL toestaat. Ik heb b.v. voor in de Rally alle toegestane banden en sommige dubbel...

Toch nog eens even rekenen: 5min. Van te voren Lipo los van de lader, rijtijd 8min, 5min pauze/wissel, 8min baaninzetten, 5min later Lipo op de lader, op ze snelst = dit totaal 31min. klaar maken voor de volgende heat 29min later. Zou iemand dit eens uit willen proberen, maar dan 5x achter elkaar met 1 Lipo of dit echt wel kan in de Unlimited, mogelijk verbruik je meer dan dat je kan bijladen, waarbij afhankelijk van de capaciteit van de accu, je wel eens droog kan komen te staan!!!!

Wat dat 5x achter elkaar laden betreft heb je een punt en sta ook versteld...

Ik race altijd met minimaal 7 accu's....,2 voor trainen, 3 voor de kwalificatie's en 2 voor de finales...

Wat doe je dan als je enige LIPO stuk gaat ???? Ik zou als ik met LIPO's zou rijden er minimaal 3 hebben....



Wbt het consept reglement van de rcrallycup zoals het topic aangeeft, volgens mijn info is dit het definitieve reglement, iedere vorm van discussie is dus overbodig, misleidend en onnodig leesvoer, maar het is mogelijk dat ik mij vergis, zou jij even aan willen geven welke regels er open staan ter discussie???

Het is een CONCEPT reglement, en dat houdt in dat wij achter de schermen aan het discussieeren zijn of we het een of ander nog willen aanpassen. Wij geven met het laten zien van het concept dat wij aktief met de Rallycup bezig zijn. Iedereen is daarentegen van harte welkom om ideeen of suggesties te vermelden maar dat betekent niet per definitie dat alle ideeen of suggesties worden toegepast...:)
 
Gisteravond het een ander uitgeprobeerd, met een geleende lipo + lader getimed gereden
precies 8 min dan lipo laden was 35 min bezig met laden.
Dit was op natte baan met gewone banden die geen grip gaven constant driften en achterstevoren, dus weinig verbruik.
Motor was een 10.5 ook niet de motor waar je mee vooraan rijdt, moet je min een 8.5 hebben of lager = meer verbruik.
Met pin banden zal het verbruik dus omhoog gaan = langere laadtijd ga je dit wel halen met 1 lipo.
Langer baaninzetten en ook nog wat sleutelwerk.

Heb het ook nog geprobeerd op mijn oude 5 cell accu (4600 gematcht), hietmee ben ik na 5.5 min de snelheid en power kwijt, na 7 min ben ik gestopt ging bijna echt niet meer voorruit.

Arnold
 
Gisteravond het een ander uitgeprobeerd, met een geleende lipo + lader getimed gereden
precies 8 min dan lipo laden was 35 min bezig met laden.
Dit was op natte baan met gewone banden die geen grip gaven constant driften en achterstevoren, dus weinig verbruik.
Motor was een 10.5 ook niet de motor waar je mee vooraan rijdt, moet je min een 8.5 hebben of lager = meer verbruik.
Met pin banden zal het verbruik dus omhoog gaan = langere laadtijd ga je dit wel halen met 1 lipo.
Langer baaninzetten en ook nog wat sleutelwerk.

Heb het ook nog geprobeerd op mijn oude 5 cell accu (4600 gematcht), hietmee ben ik na 5.5 min de snelheid en power kwijt, na 7 min ben ik gestopt ging bijna echt niet meer voorruit.

Arnold

Hoi Arnold, ook Ted gaf aan dit uit te proberen en als blijkt dat dit echt niet werkt dan moet de 7/8minuten regel voor de Unlimited aangepast worden..:)
 
Heren,
Lipo's zijn de toekomst. Ik haal rijtijden van 25 minuten nog met gemak. Na 5 minuten kom ik pas lekker in mijn ritme.
Je kan wel blijven vasthouden aan het verleden, maar eens komt de dag...

Slijtage.......??? Ik heb dat ding om mee te rijden, niet om naar te kijken
 
Heren,
Lipo's zijn de toekomst. Ik haal rijtijden van 25 minuten nog met gemak. Na 5 minuten kom ik pas lekker in mijn ritme.
Je kan wel blijven vasthouden aan het verleden, maar eens komt de dag...

Slijtage.......??? Ik heb dat ding om mee te rijden, niet om naar te kijken

Dankjewel voor de informatie en ik ben het met je eens dat de tendens tijdens wedstrijden zowiezo is om langer met electro te rijden...:)
 
Back
Top