Concept rcrallycup 2009/2010

Ik lees deze discussie al een tijdje mee en ik vind het een beetje jammer dat er zo gezeurd wordt. Wees blij dat het georganiseerd wordt. Volgend jaar weer een kans op andere regels toch? Dit zijn de regels voor dit jaar.

Persoonlijk ben ik wel voorstander van een modified shortcourse maar dan preek ik alleen voor eigen parochie en is volgens mij uniek. Mijn brushless SC10 kan immers met de unlimited klasse meedoen maar ik vrees dat ik het wat afleg tegen revo's, buggy's etc. Mijn inziens is daar ook een hoop animo voor.

Oftewel, top dat het georganiseerd wordt en neem de punten mee voor volgend jaar.

Hoi Lennart, is allemaal ter sprake geweest en hangt samen met de opkomst dat we een aparte SCT Modified gaan houden...Wat het afleggen betreft...er mogen geen 4wd en 2wd Buggies meedoen....;)

Misschien is het wel beter om snel de definitieve regels op te stellen en hier te plaatsen. Degene die zich erin kunnen vinden doen dan mee en die zich er niet mee kunnen verenigen rijden niet.

Ik denk dat dat de enige (snelle) manier is om duidelijkheid te scheppen bij een ieder. Iedere hobby kost geld en autosport (hoe klein dan ook) zeer zeker ook, het gebral dat de rijtijden te lang zijn nu mbt slijtage pfffff daar zakt nu m'n broek ECHT van af !!!

Je beoefent deze hobby toch om te rijden? Of alleen maar om een fraai gelakte kap te showen langs de baan? Kom op zeg rijden met die hap, hoe langer hoe beter. Let wel ik schrijf dit nu alleen maar mbt de slijtage zeurders, NIET mbt diegene die het niet halen wat betreft de accu's.

Ik denk dus dat men de regels definitief moeten maken en HEEL SNEL online plaatsen die hap.
De rijders zijn er om hun hobby te beoefenen cq te rijden en de organisatie om de regels te maken en te handhaven. 100 rijders geeft ook vaak zeker 75 andere inzichten dus dat komt nooit goed! Doorhakken die knoop organisatier, de agenda kompleet maken de banen erbij en voila gassen met die karretjes voor diegene die zich kunnen vinden in de regels....

Als het toch maar voor erbij te doen is wat wordt er dan veel gezeurd over 1 en ander!!!
Ben blij dat er georganiseerd wordt en dat je mee MAG rijden, ik lees dan ook nergens dat je mee MOET doen. Eigen keuze toch???

Bedankt voor je inbreng.:)

Hoi Lennart, is allemaal ter sprake geweest en hangt samen met de opkomst dat we een aparte SCT Modified gaan houden...Wat het afleggen betreft...er mogen geen 4wd en 2wd Buggies meedoen....;)
Auto: 1/10 2 of 4WD indirect aangedreven, merk en type vrij
  • Zoals de HPI MT/firestorm, Traxxas Rustler / E-revo, Tamiya Mod Clods, getunde SCT’s
E-revo is 4wd. En die mag toch meedoen met de Unlimited?

ik heb net een email gestuurd naar de rest van de RcRallyCup waarin ik 2 nieuwe voorstellen doe :

Rijtijden Unlimited naar 6 minuten..

Een POLL, TIJDENS en NA de 2de Rally om de LIPO eventueel alsnog toe te laten.

Wij stemmen op een democratische manier en de uitkomst zal ik snel bekend maken.;)

Hallo hallo hallo, ik zou graag in iedergeval van de Unlimited top 3 van vorig jaar een reactie op dit voorstel willen horen...:)

diegene die alleen lipo's hebben zullen dus eerst wat nimh's moeten aanschaffen.

en diegene die geen lipo's hebben kunnen ze dan eventueel gaan aanschaffen halverwege de cup.

sta de lipo's gewoon toe in de cup en dan kunnen mensen zelf bepalen wat ze willen rijden.

laat de keuze dan bij de deelnemers zelf.

je hebt altijd een seizoen de discussie. volgend seizoen ben je er vanaf.
mensen moeten nu eenmaal wennen aan nieuwe dingen. de een past zich sneller aan dan de ander.

ik volg dit nog steeds.
maar het ongelooflijk dat de lippo niet word toegestaan omdat er een paar mensen nog een paar stoffige accus hebben.
kijk is wat er met de NK klasse is gebeurd DOOD.
hadden ook een paar WIJZE mannen het verzonnen om nog een jaartje met accu's door te gaan

Kom op nouw mannen een paar zippy's lipo's 4000 kosten 25$ pst. in HK daar kan niemand tegen op en ze zijn top.
25$ is op het moment 17,20 Eurie
dat is goedkoper dan sommige banden !!!!!!!!!!!!!

wake up all

Lipo rules ->batteries you use in flashlights

Laatst bewerkt:
Ik lees deze discussie al een tijdje mee en ik vind het een beetje jammer dat er zo gezeurd wordt. Wees blij dat het georganiseerd wordt. Volgend jaar weer een kans op andere regels toch? Dit zijn de regels voor dit jaar.

Persoonlijk ben ik wel voorstander van een modified shortcourse maar dan preek ik alleen voor eigen parochie en is volgens mij uniek. Mijn brushless SC10 kan immers met de unlimited klasse meedoen maar ik vrees dat ik het wat afleg tegen revo's, buggy's etc. Mijn inziens is daar ook een hoop animo voor.

Oftewel, top dat het georganiseerd wordt en neem de punten mee voor volgend jaar.

Ik sluit me hierbij aan. Zoals het er nu uitziet ben je het beste (snelste) uit met een Traxxas Slash of een Losi Strike, allebij uit de doos geleverd met een 12T motor. De andere twee types (HPI en Asso) hebben resp. een 15T en 17T motor. En als je zelf een merk motortje uit wilt kiezen mag die niet sneller zijn dan een 19T :mad:.
Dus : waarom motor (+ regelaar) niet helemaal vrij ???

Ik sluit me hierbij aan. Zoals het er nu uitziet ben je het beste (snelste) uit met een Traxxas Slash of een Losi Strike, allebij uit de doos geleverd met een 12T motor. De andere twee types (HPI en Asso) hebben resp. een 15T en 17T motor. En als je zelf een merk motortje uit wilt kiezen mag die niet sneller zijn dan een 19T :mad:.

Dat kan wel, moet je meerijden in de unlimited klasse, en niet in de "stock" SC klasse?

Dat kan wel, moet je meerijden in de unlimited klasse, en niet in de "stock" SC klasse?

Dan begrijp je het niet helemaal :mad:.
De eigenschap van een "klasse" is o.a. dat men met hetzelfde materiaal rijdt en competatief is. Als je binnen een klasse dan verschil van motor hebt alléén maar omdat je een ander merk auto hebt....dan lijkt me dat niet eerlijk.... en zijn de deelnemers met een auto met snellere motor toch in het voordeel !!!
Dus : of motoren vrij, of een motor-limiet die gelijk is aan de snelste (in dit geval een 12T).

Hoi, de regels voor de SCT Klasse liggen vast en de discussie die nu bij de organisatie plaats vind heeft alleen betrekking op de :

RIJTIJD UNLIMITED van 6 minuten, de motor en accu's e.d. zijn ook voor de SCT in deze klasse vrij.

LIPO wel of niet in de Rally...:)

ik volg dit nog steeds.
maar het ongelooflijk dat de lippo niet word toegestaan omdat er een paar mensen nog een paar stoffige accus hebben.
kijk is wat er met de NK klasse is gebeurd DOOD.
hadden ook een paar WIJZE mannen het verzonnen om nog een jaartje met accu's door te gaan

Kom op nouw mannen een paar zippy's lipo's 4000 kosten 25$ pst. in HK daar kan niemand tegen op en ze zijn top.
25$ is op het moment 17,20 Eurie
dat is goedkoper dan sommige banden !!!!!!!!!!!!!

wake up all

Lipo rules ->batteries you use in flashlights

Dankjewel Mich voor je inbreng.:)

diegene die alleen lipo's hebben zullen dus eerst wat nimh's moeten aanschaffen.

en diegene die geen lipo's hebben kunnen ze dan eventueel gaan aanschaffen halverwege de cup.

sta de lipo's gewoon toe in de cup en dan kunnen mensen zelf bepalen wat ze willen rijden.

laat de keuze dan bij de deelnemers zelf.

je hebt altijd een seizoen de discussie. volgend seizoen ben je er vanaf.
mensen moeten nu eenmaal wennen aan nieuwe dingen. de een past zich sneller aan dan de ander.

Dankjewel voor je inbreng.:)

Hoi, de regels voor de SCT Klasse liggen vast en de discussie die nu bij de organisatie plaats vind heeft alleen betrekking op de :

RIJTIJD UNLIMITED van 6 minuten, de motor en accu's e.d. zijn ook voor de SCT in deze klasse vrij.

LIPO wel of niet in de Rally...:)

De regels mogen dan wel vast liggen.....maar dan mag ik toch wel zeggen dat ik het er NIET mee eens ben ???

De regels mogen dan wel vast liggen.....maar dan mag ik toch wel zeggen dat ik het er NIET mee eens ben ???

Natuurlijk en je bent vrij om een van de andere toegestane motoren te kopen. Als je met een andere motor dan deze 5 wil rijden kun je met je SCT in de Unlimited terecht...:)

Back