Concept rcrallycup 2009/2010

Nadat de RC Rally Cup gereden is, zullen de Short Course rijders ook in het voorjaar & zomer mee kunnen doen aan een Short Course competitie.
Omdat de Truggy Cup vanaf volgend seizoen een nieuwe organisatie krijgt, krijg ik weer tijd om wat anders op te zetten, en dat wordt de Short Course Cup

Ik volg dit draadje met belangstelling in verband met het opstellen van 'ons' komend regelment. Ik denk dat wij iets vrijer met de klasse indeling zullen omgaan en het verschil vooral in het wedstrijdelement laten uitkomen, zodat modified en stock in de uitslag dichter bij elkaar komen te liggen....

Een ter info voor de heer Cooper, ik heb “geen Lipo” en schaf ze ook nog niet aan op dit moment, maar dat wil nog niet zeggen dat ik de inzet van Lipo binnen de rallyklasse, voor diegene die ze wel heeft, of alleen nog maar bezit, misgun!

En ja, ik verdedig de fundamenten (lage instapdrempel en low budget racen voor iedereen) bij de rallycup, zodat ook “ik” (en een ander) mee kan doen op een behoorlijk niveau. Als jij daarvan vindt dat ik mbt tot dat streven “egoïstisch ben” dat mag, voor diegene die het mijn standpunten niet eens zijn, heeft Nederland al genoeg raceklasse in het gehele jaar.

Op verzoek!!!! De Top 3 zeikte over de kosten/slijtage, het “rijtje namen” heeft betrekking op, dat “zij” hier kennelijk geen problemen mee hebben, als de kosten/slijtage mogelijk aanzienlijk in de Unlimited daardoor gaan stijgen. Van mij mogen “zij” daar nu over de rijtijd gaan beslissen, tenminste als “zij” daar in gaan deelnemen natuurlijk.

Ik bespeur dat je problemen hebt met het feit dat dingen veranderen en dat is ok. Ik heb de intentie om de RallyCup iets meer aan te kleden zodat het een wat meer serieus karakter krijgt, waar natuurlijk de lage instapkosten en regels om het compentatiever te maken centraal staan..ook wij willen dat de beste rijder wint en niet degene met een dikke portemonee..

Als er wordt besloten om naar 6 minuten te gaan is er geen enkele reden om niet mee te doen lijkt me...ietsjes meer slijtage en rijtijden worden makkelijk gehaald. Tot nu toe zijn wij daar over verdeelt...Waar het mij om gaat dat als jullie niet van plan zijn om mee te rijden zelfs als deze aanpassingen komen zou ik graag wat positievere geluiden willen horen.:)

Jongens dit kost de rallycup meer rijders dan dat het oplevert.
De regels hoeven voor mij niet teruggedraaidt worden, ik heb alleen aangegeven waarom ik niet meedoe.
Ik neem aan dat de organisatie het heeft veranderd omdat daar vraag naar was, en dus meer deelnemers te krijgen.
Dat van de kosten geldt voor mij nu eenmaal wel, ik heb 6jaar voor hele lage kosten gereden en daar dus ook nu rekening mee gehouden.
Volgend jaar beter.
Ik hoop dat mensen door deze discussie niet tot de conclusie zijn gekomen dat we een ruzie makend zooitje zijn waar ze niet bij willen horen.
Het is jarenlang heel gezellig geweest en iedereen hielp een ander met spullen dan wel advies.
Het mensen zeikerds en zeurders noemen is niet netjes en geeft een verkeerd beeld van onze hobby cq sport.
Je kan niet van achter je toetsenbord een waardeoordeel over iemand vellen zonder die persoon verder te kennen.

Groetjes en tot een volgende keer.

Dankjewel voor je positieve geluid;)

Nadat de RC Rally Cup gereden is, zullen de Short Course rijders ook in het voorjaar & zomer mee kunnen doen aan een Short Course competitie.
Omdat de Truggy Cup vanaf volgend seizoen een nieuwe organisatie krijgt, krijg ik weer tijd om wat anders op te zetten, en dat wordt de Short Course Cup

Ik volg dit draadje met belangstelling in verband met het opstellen van 'ons' komend regelment. Ik denk dat wij iets vrijer met de klasse indeling zullen omgaan en het verschil vooral in het wedstrijdelement laten uitkomen, zodat modified en stock in de uitslag dichter bij elkaar komen te liggen....

SUPER INITIATIEF....!!!!!!!!!:):):):):):):)

Ik ga direct lezen hoe het eruit ziet en heb je contact opgenomen met MVB purmerend ? Kan via mij of bij Pinky....want ik denk dat zij ook geinteresseerd zijn om een dag te organiseren...

Inderdaad, ondanks dat mijn naam erbij staat, is het geen 'one man show' ... Natuurlijk kan ik dit nooit alleen organiseren en met hulp van Pinky (MVW en www.No-Nitro.nl) en anderen zullen we een leuke competitie proberen op te zetten voor de zomermaanden..

Ik wil iedereen toch uitnodigen om mee te doen in de rallycup, het is inderdaad een leuke cup om te rijden, ontspannen en gezellig, was voor mij ook en reden om dit naast de tourwagens te doen.

Voormijzelf heb ik het besluit genomen om dit jaar helaas over te slaan, ik had aardig wat geinvesteerd in mijn MT om deze beter te krijgen.
Na mijn testen van gisteravond is gebleken dat ik met mijn accu's van het zomerseizoen niet
de volle tijd haal op een fatsoenlijke snelheid, ik heb gewoonweg het budget niet om nu in nieuwe accu's te investeren.

Volgend jaar probeer ik zeker weer mee te doen, en zal mijn budget hier ook op aanpassen.

Ik wens iedereen heel veel plezier en succes de komende rallycup.

Vind het positief dat er ondanks dat er in het begin werdt gesteld dat de regels definitief zijn, er toch een voorstel is om de rijtijden iets te verkorten in de unlimited.
Ik heb tussentijds een ander idee opgestart om de winter door te komen met oude spulen.
Dat is dit jaar niet in de RC Rallycup, volgend jaar wellicht weer.

Nogmaals kom alle rijden en als het kan zoveel mogelijk wedstrijden, voor de organisatie en de clubs ook leuk, het is echt fun en de soep wordt niet zo heet gegeten als in sommige reacties opgediend wordt.

Arnold

...het is de bedoeling de rallycup te zien als funklasse toch?......Maar als iemand nu wel een Wereldkampioenschapauto heeft, dan staat deze rijder volgens Drift-Junkie redelijk buitenspel......Want als het een funcup is dan snap ik al helemaal niet, waarom iemand er niet mee eens is dat er een dure jongen(s) meerijden…. materiaal ook niet doorslaggevend evenals het budget... RIJDEN om en met veel FUN !!!

Ik vindt het wel een “erg vrije interpretatie” van mijn schrijven in “Wat heb je nodig om mee te kunnen doen”

citaat:…..Het toelating reglement is gebaseerd op een zo laag mogelijke instapgrens, je heb dus geen materiaal nodig waarmee je een “wereldkampioenschap” op je “slofjes” kan winnen, sterker nog als je de geest van een fun-competitie begrijp, dan laat je deze spullen thuis…..Einde citaat.

Ik bespeur dat je problemen hebt met het feit dat dingen veranderen en dat is ok…..Als er wordt besloten om naar 6 minuten te gaan, is er geen enkele reden om niet mee te doen lijkt me…..ietsjes meer slijtage en rijtijden worden makkelijk gehaald.....Waar het mij om gaat dat als jullie niet van plan zijn om mee te rijden, zelfs als deze aanpassingen komen zou ik graag wat positievere geluiden willen horen.:)

Zelfs al zou de Unlimited nu nog terug gaan naar 5 minuten, verander ik niet meer van gedachten om “de rallyklasse” te gaan rijden, hier heb ik al inmiddels teveel tijd in geïnvesteerd. Wel geeft het mij dan de mogelijkheid om misschien 2 wedstrijden met de Unlimited-klasse mee te rijden, met name Purmerend en de MVB als “het weer” niet zo gunstig is voor een rally auto. Hier moet ik dan nog wel even een goed setje groove pinbanden voor scoren, Proline produceerd nl niet zo veel uitzoek meer qua groove pinbanden voor Trucks, als het "heel erg nat/modderig is, dan heb ik nog een zelfgemaakt setje banden waarmee ik goed rond kan komen! Een "beetje motor" die krap 1 of 2 wedstrijden mee kan, heb ik ook wel leggen denk! Meer kan ik op het ogenblik niet toezeggen.

Heb verleden jaar als "parcours rooky" meegedaan aan een wedstrijdje RallyCup. Enorm naar m'n zin gehad..Geen gezeur...al blijft het natuurlijk een wedstrijd;)

Nu zit ik dit draadje eens door te lezen en verbaas me over de discussie's die er omtrent de Rallycup gevoerd worden. Met name de manier waarop:confused:
Dit staat totaal niet in verhouding tot hoe ik de RallyCup tot nu toe heb beleefd....

Persoonlijk heb ik geen problemen met de gestelde regels. Wel vind ik het jammer dat er gesteld werd dat lipo's niet toegestaan zijn. Met name de reden waarom verbaast mij en lijkt me haaks te staan op de basis principe's van de RallyCup.. De aangegeven reden zou zijn dat de organisatie rijders niet op kosten wil jagen. Dit is een mooi streven....Die ws. de oudgedienden binnen de RallyCup ontlasten van het maken van kosten. Hoe zit het dan met de nieuwe aanwas qua deelnemers?? Denk zelf dat mensen die betrekkelijk "nieuw" zijn in onze mooie hobby zonder meer lipo's aanschaffen. Deze mensen worden dus bij deelname aan de Rallycup geconfronteerd met kosten t.a.v. de accu's.;) Vreemd trouwens dat de eene klasse wel lipo's mag gebruiken en de andere niet..

Het zou dus kunnen dat de zg. "laagdrempeligheid" van de Rallycup hierdoor deels verdwijnt....Ook argumenten t.a.v. de veiligheid van lipo's en dan met name de manier van laden, vind ik persoonlijk geen isseu..Als het om veiligheid zou gaan lijkt het mij een goede instelling om het laden met balancer verplicht te stellen.

Maar goed..Dit jaar weer 2 wedstrijden meerijden. Just 4 Fun!!! Hopelijk gaat het in de RallyCup straks gewoon om het rijden en het delen van de hobby:mrgreen: Zowel binnen de (vrijwillige)organisatie, als binnen het rijdersveld

Laatst bewerkt:
Niks, waar zou ik me druk over maken eigenlijk?

Laatst bewerkt door een moderator:
Heb verleden jaar als "parcours rooky" meegedaan aan een wedstrijdje RallyCup. Enorm naar m'n zin gehad..Geen gezeur...al blijft het natuurlijk een wedstrijd;)…..Nu zit ik dit draadje eens door te lezen en verbaas me over de discussie's die er omtrent de Rallycup gevoerd worden. Met name de manier waarop:confused:….Dit staat totaal niet in verhouding tot hoe ik de RallyCup tot nu toe heb beleefd....

@RCW, ik kan je verbazing goed volgen, hieronder hoe ik het beleef!!!
(Sorry RCW voor de verwarring, het stond inderdaad wat onhandig)

Wat mij het meest irriteert in de gehele discussie is dat het delen van ervaringen mbt rijders die al jaren anticiperen in de rcrallycup, klakkeloos van de baan geveegd worden, door individuen die ooit 1x meegereden hebben, misschien ooit eens mee gaan doen of zelfs helemaal nooit gaan deelnemen, of zij die hun uitgesproken mening uiten over een klasse die men nog nooit heeft bereden. Een mening “OK”, maar om dan maar meteen iemand ergens tot “bestempelen”, of zijn of haar strot af te bijten, gaat er bij mij niet in.

Ik wil nu wel eens weten van alle die hier wat geschreven hebben zowel positief al negatief, wat zij precies van plan zijn binnen de rallycup zoals: welke klasse en hoeveel wedstrijden, evt welke, zodat het meteen duidelijk is wat wij aan elkaar hebben en wie wij serieus moeten nemen tazv de discussie. “De zeurpieten” hebben het al kenbaar gemaakt, nu de rest nog, bvd.

Laatst bewerkt:
Per,

Mensen gelijk afschilderen als zeurpieten lijkt me nou ook geen handige zet .....
Mischien moet de organisatie gewoon op hun eigen site een formulier maken waarin rijders hun wensen kunnen doen. Dit stopt het eeuwige gezever op een forum. Mensen die de Rallycup serieus nemen zullen ook de moeite nemen dat formulier in te vullen en hun persoonlijke wensen uit te spreken.

Afijn just my 2 cents.

Wat mij het meest irriteert in de gehele discussie is dat het delen van ervaringen mbt rijders die al jaren anticiperen in de rcrallycup, klakkeloos van de baan geveegd worden, door individuen die ooit 1x meegereden hebben, misschien ooit eens mee gaan doen of zelfs helemaal nooit gaan deelnemen, of zij die hun uitgesproken mening uiten over een klasse die men nog nooit heeft bereden. Een mening “OK”, maar om dan maar meteen iemand ergens tot “bestempelen”, of zijn of haar strot af te bijten, gaat er bij mij niet in.

Ik wil nu wel eens weten van alle die hier wat geschreven hebben zowel positief al negatief, wat zij precies van plan zijn binnen de rallycup zoals: welke klasse en hoeveel wedstrijden, evt welke, zodat het meteen duidelijk is wat wij aan elkaar hebben en wie wij serieus moeten nemen tazv de discussie. “De zeurpieten” hebben het al kenbaar gemaakt, nu de rest nog, bvd.

Gezien je mij quote, vind ik dat ik een reactie moet geven. Ik ga er vanuit dat je mijn beleving als voorbeeld gebruikt (getuige de quote) en deze dus niet persoonlijk bedoeld is. Mijn intentie was, bij het schrijven van mijn post, een positief signaal af te geven!

Persoonlijk merk ik, gezien je reactie, dat de hele discussie betreffende de RallyCup je hoog zit..Snap het ook wel! Als ik het goed het ben je behoorlijk begaan bij de RallyCup en heb ook terug kunnen lezen dat je in discussie's direct "veroordeeld" bent om wat standvastige principe's, terwijl je er vanuit een goede intentie bezig bent met iets als de RallyCup.

Misschien is het goed de discussie ontrend de Rallycup eens los te gaan zien van het forumgebruik zoals deze hier heeft plaatsgevonden. Participerend op een forum mag je verwachten dat er mensen meedoen in de discussie, die geen belang hebben bij een uiteindelijke uitkomst van de betreffende discussie en eigenlijk niets kunnen weten van de "ins&outs" binnen de organisatie...Misschien zou je meer kunnen denken in vormen van feedback en niet in kritiek. In ieder geval binnen forum discussie's als deze. Peroonlijk wil ik je meegeven dat je behoorlijk van je afbijt in je reactie's, en deze best wel eens verkeerd kunnen vallen bij mensen...Persoonlijk kijk ik hier doorheen...Maar anderen kunnen zich aangevallen voelen, net als jij je schijnbaar voelt..

Terug komend op je vraag wat je van wie kan verwachten....Ik heb de intentie in Den Haag, Bergschenhoek en misschien Gouda mee te doen in de Short Course klasse...Intentie is ook, zoals bedoeld, een zonnig humeur, sportiviteit en een gezond stukje competitiedrang mee te nemen..

Laatst bewerkt:
Per,

Mensen gelijk afschilderen als zeurpieten lijkt me nou ook geen handige zet .....
Mischien moet de organisatie gewoon op hun eigen site een formulier maken waarin rijders hun wensen kunnen doen. Dit stopt het eeuwige gezever op een forum. Mensen die de Rallycup serieus nemen zullen ook de moeite nemen dat formulier in te vullen en hun persoonlijke wensen uit te spreken.

Afijn just my 2 cents.

Hier sluit ik me bij aan.......zeker gezien mijn vorige post;)

En pas de datums op de eerste pagina aan.
Is denk wel zo handig vooral nu de site van rc webmagazine nog ofline is.

Vind het positief dat er ondanks dat er in het begin werdt gesteld dat de regels definitief zijn, er toch een voorstel is om de rijtijden iets te verkorten in de unlimited.
Ik heb tussentijds een ander idee opgestart om de winter door te komen met oude spulen.
Dat is dit jaar niet in de RC Rallycup, volgend jaar wellicht weer.

Nogmaals kom alle rijden en als het kan zoveel mogelijk wedstrijden, voor de organisatie en de clubs ook leuk, het is echt fun en de soep wordt niet zo heet gegeten als in sommige reacties opgediend wordt.

Arnold

Volgens mij heb je dat verkeerd begrepen...er staat CONCEPT en dat betekent dat wij achter de schermen met alle ideeen stoeien...:)

Hoi Erbi

Staat hier toch echt, maakt verder niet uit jullie zijn bezig achter de schermen.

Arnold

Ja klopt helemaal, je hebt gelijk en komt het idd. doordat de discussie over de 2 punten resp. lipo(rallly) en rijtijd(Unlimited) aanhielden hebben we het nogmaals overwogen...;)

Persoonlijk merk ik, gezien je reactie, dat de hele discussie betreffende de RallyCup je hoog zit..Snap het ook wel! Als ik het goed heb, ben je behoorlijk begaan bij de RallyCup en heb ook terug kunnen lezen dat je in discussie's direct "veroordeeld" bent om wat standvastige principe's, terwijl je er vanuit een goede intentie bezig bent met iets als de RallyCup….... Peroonlijk wil ik je meegeven dat je behoorlijk van je afbijt in je reactie's, en deze best wel eens verkeerd kunnen vallen bij mensen...Persoonlijk kijk ik hier doorheen...Maar anderen kunnen zich aangevallen voelen, net als jij je schijnbaar voelt…..

Ik hou er niet van als iemand uitgereglementeerd word op basis van budget of materiaal binnen de rcrallycup, zoals zo vaak bij andere evenementen plaats vindt, ik hoop dat ik dat sportief en naar eer en geweten verdedig. Veel mensen lezen niet goed, of begrijpen bepaalde zaken niet, of willen dat niet, en schieten maar in het wild, als bij mij de kogels om de oren vliegen, al dan niet gericht, dan bijt ik van mij af. Ik lees iedere reply van mijzelf meerdere male terug, en maak ze speciaal in word-document om ze op een later tijdstip te plaatsen, ivm mocht ik nog van mening veranderen, of fout zitten. Misschien moeten meerdere mensen dit doen!

Je persoonlijke kijk op mijn schrijven neem ik in overweging/ten harte (waarvan akte), en ik zal nog nadrukkelijker mijn reply’s nazien op “de toonzetting”. Ook "ik" ben maar een mens, en weet niet alles, en maak fouten, breng ze bij mij onder de aandacht, zodat ik ze kan aanpassen of verwijderen. (hmm, je heb het wel “netje verpakt zeg :thumbsup:;) )

Bedankt voor je reactie wbt je toekomst plannen!

Back