Concept rcrallycup 2009/2010

De reden om Lipo niet toe te staan dit seizoen in de rallyklasse was volgens de organisatie toch dat het mogelijk “te kostbaar was”, omdat mogelijk de Sub-C rijders in de verleiding zouden kunnen komen, om ze ook aan te schaffen?

Ali, jij en ik hebben beide 3300mAh Sub-C’s, vorig rcrallycup seizoen lag je soms een “straatlengte” voor op de rest, en ja, misschien komt mijn keuze om Lipo “wel” toe te laten, mij “duur te staan”, maar ik ga ervoor. Geloof mij ik ben geen “slappe hap”, niet in “letter”, maar ook niet “op de baan”, “Let’s team up against the Lipo” ipv elkaar te bevechten, mijn ego kan het wel aan, als ik "niet op het podium kom"!

Alleen op Gouda rij je max speed, of soms “overdrive” met je tandwielcombinatie, alle andere circuits zet al gauw 2 a 3 pinion tandjes minder, off-road nog eens 1 a 2 tandjes minder. Ik vraag mij af hoeveel zij daadwerkelijk van het mogelijk voordeel nuttig om kunnen zetten, voor iedereen is er wat wils, soms is de 1 in het voordeel soms de ander!

Dan zou ik gewoon Lipo toestaan maar wel consequent, heeft het ene hier voordeel en daar nadeel en omgekeerd dan gewoon of het hele jaar Lipo of het hele jaar sub C rijden in de rally klasse. Kun je toch redelijk gelijk je sub C cellen afrijden.

Dan is het voor de cup rijders opgelost, de dagrijders komen wss toch meer voor de lol dan voor het klassement.

Hoe staat het met de datum's van de races

Mvg Randall

Hoi Randall, alles goed ? Konta,konta ?

RcRallyCup kalender

01-november Rallycup ERCE Eindhoven
22-november Rallycup HFCC Den Haag
13-december Rallycup MVW Purmerend
10-januari Rallycup de Sluis Gouda
14-februari Rallycup HFCC Den Haag
14-maart Rallycup MVB Bergschenhoek

Heel leuk als je er komend seizoen er weer bij bent...

……heeft het ene hier voordeel en daar nadeel en omgekeerd dan gewoon…….het hele jaar…….rijden in de rally klasse……..

Gelukkig wel, dan wordt het tenminste niet saai om deel te nemen in de rcrallycup, veel club-evenementen kunnen deze variëteit niet eens bieden!

De 4wd trucks doen het een stuk beter in de bochten op een “onverharde kleibaan”, als het door de regen of dooi modderig is geworden, maar de 2wd trucks daar in tegen, “springen” veel beter, dan bv een HPI RS4 4wd. Op een droge off-road baan zijn de 2wd vaak dan in het voordeel daardoor, tozv de 4wd HPI RS4! On-road “weinig vermogen of vermogen wat je goed kan doseren”, doet het ook een stuk beter op nat asfalt dan “veel vermogen”, en met een droge baan is het weer anders om!

De ene rallyauto bezit ook betere off-road kwaliteiten dan de ander, die zijn dan ook weer benadeeld voor 4 wedstrijden on-road, bij overige rijders is het weer andersom, en hebben weer 2 wedstrijden waarin ze moeten afzien! Sommige rijders hebben niet de feeling die nodig is om snel in de regen rijden of met bevroren asfalt, terwijl andere daar weer van genieten, en behouden liever een droog circuit voor in de zomer, nu willen ze wel eens wat anders…...!

Daarnaast slaat het weer in de winter nog wel eens een paar X per dag om, ’s morgens is de ondergrond bevroren, ’s middags dooi of regen, en dan weer zon, en een bijna droog circuit, wanneer je niet de juiste banden heb, of niet op het juiste moment ze onder je auto monteer, dan mis je mooi de boot.

Enz, enz, enz!

Iedereen geniet op zijn eigen manier/wijze, de 1 van een genadeloze competitie, de ander alleen van het deelnemen, beide partijen zullen met elkaar rekening moeten houden (en respecteren). Ervaren rijders zullen ook moeten accepteren dat er dagjes rijders zijn, met weinig of geen ervaring of materiaal, die soms nog wel eens de competitie verstoren. Maar ook zij doen dit niet echt met opzet, en proberen waarschijnlijk ook zo goed en zo kwaad mogelijk jou te omzeilen, als je hen om de oren scheurt, terwijl ze proberen te genieten van hun deelname!

Respect zit in de rijder, en begint bij het accepteren dat een ander soms beter materiaal, meer budget of ervaring heeft, waardoor jij net niet in de prijzen valt, en soms wordt ons respect op de proef gesteld, als het reglement iets voorschrijft, wat jij nu “net niet in je koffer heb zitten”, dat maakt je niet perse kansloos bij de rcrallycup, om oa de eenvoudige redenen die ik hierboven al heb aangegeven. Sommige participanten kunnen slechts enkel terecht bij de rcrallycup, omdat elders hun model competitie onwaardig, of “uitgereglementeerd” is, in bestaande competities, vanwege: accu, model, banden of motorreglementen oid, misschien iets om even bij stil te staan als dat jou ook al eens is overkomen, en jij nu niet bereid ben een ander te accepteren op zijn materiaal. Verzin een reglement waarbij dit wel acceptabel is, ipv het simpelweg iets "niet toestaan", wat natuurlijk het eenvoudigste is, een rcrallycup organisator gaat deze uitdaging niet uit de weg (hoop ik), en dat maakt het juist zo speciaal!!

Tja, zo is er voor iedereen wat wils, naar mijn mening!

Geeft de intentie van de Rallycup goed weer..toch???:p:p

Zou het handig zijn over te schakelen naar de "nieuw" Rallycup topic?

Fantastish nu Lipo ook mag meedoen ;)

zou iemand van de leiding dan even het reglement kunnen aanpassen op op pagina 1 scheelt veel verwarring

HAPPY ;)

Rally
Auto: 1/10 2 of 4WD indirect aangedreven, merk en type vrij.
Zoals de HPI RS4 Rally, Associated TC3 Rally, Tamiya TT-01 / DF-03RA / M03

Banden: Tamiya radials (50419), Tamiya semislick (50810), Tamiya rallyblock (50476) Tamiya 60D M-grip (50684)HPI radials (5130), HPI rally (4470), HPI Pirelli-T (4467) Schumacher rally (Sch-46629T), Academy Super rally (70-27-2) en alle banden die standaard bij de doos zitten.
Motor: 27T spec* merk en type vrij of Mabuchi en Johnson 27t (vaak in de bouwdoos)
Accu: 6 cellen 7,2 volt nominaal.
Body: Rally body.

Fantastish nu Lipo ook mag meedoen ;)

zou iemand van de leiding dan even het reglement kunnen aanpassen op op pagina 1 scheelt veel verwarring

HAPPY ;)

Rally
Auto: 1/10 2 of 4WD indirect aangedreven, merk en type vrij.
Zoals de HPI RS4 Rally, Associated TC3 Rally, Tamiya TT-01 / DF-03RA / M03

Banden: Tamiya radials (50419), Tamiya semislick (50810), Tamiya rallyblock (50476) Tamiya 60D M-grip (50684)HPI radials (5130), HPI rally (4470), HPI Pirelli-T (4467) Schumacher rally (Sch-46629T), Academy Super rally (70-27-2) en alle banden die standaard bij de doos zitten.
Motor: 27T spec* merk en type vrij of Mabuchi en Johnson 27t (vaak in de bouwdoos)
Accu: 6 cellen 7,2 volt nominaal.
Body: Rally body.

Hoi Mich, dit was de concept link... de officieele link is nu RcRallyCup 2009/2010 waarop alles staat.

Groeten:)

Back