Conrad failsave

Hey,

Ik heb inmiddels de failsave van Ansmann besteld en heb hem reeds binnen !
Na de failsave aangesloten te hebben kwam ik echter tegen een probleem op.

De failsave heeft een groen en een rood lampje, de failsave doet het verder prima als ik de auto uitdoe, dan gaat het rode lampje branden en gaat de auto op de rem..

Maar wanneer ik volgas doe ( Met de motor uit uiteraard ) dan vliegt het lampje op rood en gaat ie gelijk in de rem ! En als ik het gas vervolgens loslaat dan doet ie het weer normaal en gaat het groene lampje branden..

Er staat ook in de omschrijving dat ik het knopje op de failsave in moet houden om hem in te stellen en er staat ook dat er een lampje zou moeten knipperen, maar het groene lampje blijft gewoon branden en doet verder niets !

Wie helpt mij uit de brand..
Alvast bedankt voor de reacties !

Ik heb net maar dan ook net hetzelfde probleem! Ik ben blij dat het nu ook bij mij opgelost is. Het staat idd erg slecht beschreven!

Laatst bewerkt:
@Rex X; dus je slechte ervaring met Conrad/Ansmann was onterecht...blijkbaar onjuist gebruik. Kortom; niet TE snel een onderdeel afraden!

Op conrad heb ik geen kritiek gegeven hoor, deze werkt naar behoren. Maar het is echt wel slecht beschrevezn in de handleiding hoor!

grtzzz

Maar ik heb een auto met een fail-save en als ik dan ong langer dan 3 seconden stuur dan slaat de gas-servo af voor soms 10 sec maar soms ook een paar minuten. En dit licht niet aan de auto heb het ook al op mijn andere geprobeert. Weet iemand hoe dit kan?

Even hoe je deze failsafe in moet stellen;
- Zender aan
- Auto/ontvanger uit
- Auto/ontvanger aanzetten terwijl je de failsafe ingedrukt houdt
- Failsafe loslaten (lampje gaat knipperen)
- Zender op de rem houden, tegelijk het knopje van de failsafe indrukken
- De instelling voor de rem is nu opgeslagen

Daarna kun je nog instellen of de failsafe moet reageren op een laag voltage:
- Druk je 1 keer; laag voltage is AAN op voltage 4,8 Volt (4 x AA penlites)
- Druk je 2 keer; laag voltage is AAN op voltage 6 Volt (6 volt humppack)
- Druk je 3 keer; laag voltage is UIT

Heb je problemen bij volgas geven, dan zou het kunnen betekenen dat je batterij voltage hierdoor zo ver zakt (door de kracht die je servo gebruikt wellicht) dat de failsafe ingrijpt.

Je kunt dit proberen op te lossen door;
- Je gas/rem trim op je zender aan te passen (iets minder gas)
of
- Laag voltage signalering van je failsafe uitschakelen.

PS: Hopelijk heb ik het zo goed...blijft altijd een kleine gok ;)

Geld dit voor alle fail-save`s of alleen voor de ansmann? Als het voor alle is(ofveel) dan kan het zijn dat ik mijn stuur en tegelijkertijd het knopje indrukte. Want als ik mijn stuur inhoud dan gaat hij op de rem en werkt het gas sefvo niet meer wat ik heb beschreven in mijn eerdere post.

Iedere failsafe heeft een eigen manier van instellen, lees de handleiding een keer goed door of open een topic waarin je het merk failsafe vermeld, wellicht kan iemand je helpen die hetzelfde merk failsafe heeft.

Suc6!

Dit is natuurlijk helemaal off-topic maar ik vond het niet nodig om hier een nieuw topic voor aan te maken.

Maar dan; Heeft er iemand ervaring met de 19,99.- infrarood thermometer van Conrad ? ( Merk : Basetech )

Dan plaats ik gelijk nog een bestelling, en neem ik een nieuw setje banden+velgen gelijk mee ! ( 1:10 Ansmann racebanden/velgen Lion (4) )

Alvast bedankt ;)

Dit is natuurlijk helemaal off-topic maar ik vond het niet nodig om hier een nieuw topic voor aan te maken.

Maar dan; Heeft er iemand ervaring met de 19,99.- infrarood thermometer van Conrad ? ( Merk : Basetech )

Dan plaats ik gelijk nog een bestelling, en neem ik een nieuw setje banden+velgen gelijk mee ! ( 1:10 Ansmann racebanden/velgen Lion (4) )

Alvast bedankt ;)

Grappig, deze heb ik ook van Conrad en die werkt goed. Hoe nauwkeurig hij is durf ik niet te zeggen, ik heb hem nooit vergeleken met een duurdere. Maar naar mijn mening voldoet ie goed om je de temperatuur te geven van de motor.

Het is in ieder geval een heel stuk nauwkeuriger dan een beetje spuug op je koelkop ;)

En de batterijtjes ( Knoopcellen ), moet je die vaak vervangen ?
Of valt dat in de regel wel mee..

Goed om te horen dat ie het goed doet dan bestel ik hem binnenkort ook :)

Nog nooit vervangen, maar ik heb hem nog niet zo lang. Overigens schakelt ie na een paar seconden weer automatisch uit, dus ik denk niet dat ie veel stroom verbruikt.

Ik heb hem ook, was toen in de aanbieding voor 15 euro. Werkt wel goed, en het is nu zeker handig bij het inrijden. Je kan voor de zekerheid ook een extra pakje knoopcellen meebestellen, staat bij aanbevolen producten dacht ik. Ik heb ze in ieder geval nog niet vervangen.

Heb die thermometer zelf ook en moet zeggen dat hij best goed werkt, hoor. Wel opletten dat de nauwkeurigheid erg afhangt van de afstand naar het te meten voorwerp (een precieze afstand staat niet in het boekje, als het voorwerp maar groter is dan het te meten gebied), want heb gemerkt dat een centimeter verschil al veel uit kan maken. Zorg bij het meten van je motortemp. dus dat je altijd op ongeveer dezelfde afstand zit.

Hij zal ongetwijfeld minder precies werken dan thermometers van 4x de prijs, maar voor 20,- is het een leuk hebbedingetje; niet alleen voor de RC. ;)

Dat komt omdat een infrarood thermometer een soort lichtbundel is, en wanneer je meer afstand doet, word het meetoppervlak groter..

Dus inderdaad, gewoon er bijna tegen aan houden. ( Wat je op wil meten )

Dat komt omdat een infrarood thermometer een soort lichtbundel is, en wanneer je meer afstand doet, word het meetoppervlak groter..

Dus inderdaad, gewoon er bijna tegen aan houden. ( Wat je op wil meten )
Je meent 't. ;) Ben blij dat jij het ook snapt, maar er zijn mensen die meteen zullen zeggen dat het apparaat niet werkt.

hoi allemaal
ik heb deze discussie gelezen
en heb gister avond ook nog een ansmann gekocht bij conrad met een paar onderdelen voor mijn 4 wd predator
Groeten Dennis Elands :cool:

sorry dat wist ik niet
:pGroeten Dennis :p

Laatst bewerkt door een moderator:
Back