ik zat nog weer even te surfen en nou kwam ik de CopterX CX 450SE V2 CP rtf voor 300 euro tegen bij romafira. wat is nou het verschil tussen de AE en de SE. en is het dan wat mindere kwaliteid of zo 300 euro rtf is natuurlijk niet heel duur. weet nou niet zo goed meer wat ik moet aanschaffen een copperX of een KDS 450-C de kds is wel weer wat duurder kwam ook nog de Walkera Creata 400 CP tegen. op de zelfde site. die zender diet er ook wel goed uit volgend mij. alleen denk ik dat de onderdelen voor coperx en Kds weer ruimer verkrijg baar zijn. wie kan me helpen. mijn max budget is wel 369
HobbyKing Online R/C Hobby Store : Turnigy Accucel-6 50W 5A Balancer/Charger $33.99 zit te denken deze voor mij lama te kopen is die ook geschikt voor mijn aankomende copterX. en hoe kan ik er achterkomen hoe snel hij de accu's vol krijgt
Die SE versie is de special version oftewel met een carbon frame i.p.v. Alu. Ik zou daar eerder voor gaan dan voor de KDS. Verder is die lader prima geschikt voor alle lipo's tot 6S. Als je echt 6S krijgt wil je wel wat anders aangezien die lader maar 50watt is maar voor een 450-model is dat ruim voldoende. Ik heb zelf de CopterX AE en ben daar ook zeer content mee, de SE is alleen nog maar beter. Hangt wel ook veel af van de elektronica.
6S op een 450 :O ? heb wel eens van 4s gehoord (wil ik nog testen) maar 6s dan heb je een rakket haha
nog ff een bedankje hiervoor, ik heb hem binnen en t is echt een fijn ding, ik gebruik em nu nog met de belt cp v2 gyro maar ook deze combi houdt de staart lekker strak.. is weer een hele andere ervaring om zo te vliegen.. wel maakt ie samen met de towerpro mg90's een hele berg herrie, maargoed dat heb je geloof ik toch als de tandwielen van metaal zijn.. ook word op 1 of andere manier de regelaar nu alleen al bij het bedienen van de servo's al heel warm (orgineel belt cp v2 25ah) dus daar heb ik ook een andere voor besteld.. en omdat ik niet echt zin heb om buiten te staan maar ook niet niks aan mijn heli wil doen heb ik de canopy maar gespoten.. aardig gelukt vond ikzelf. groet
Ik ben sinds gisteren ook de eigenaar van een copterX 450 se v2. Enkele vraagjes: -volgens de bijgeleverde handleiding moet er bij de hoofdrotorkop nergens loctite gebruikt worden. Dit lijkt me onwaarschijnlijk. Ze spreken maar van loctite vanaf het frame... en ook de staart. Dit zal wel niet kloppen zeker? -In het extra doosje zitten 4 potjes: loctite, ca, grease... en wat in godsnaam is het 4de potje??? Wat moet ik ermee? (staat ook niet in de handleiding)
Dat 4e potje is gewoon een beetje dunne olie, kun je de swash, washout base en de slider op de staart licht mee inolien bv Overal waar boutjes in het aluminium gaan gewoon locktite gebruiken, ook in de kop. Beetje lullig als er bv een boutje uitloopt waar een servo linkje aan vast zit.
Gefeliciteerd met de nieuwe CX! Wat in de kop nog niet vast zit, CX fabriek zet al een hoop vast met te extreem goede loc tite, zou ik idd voorzien van medium strength loc tite. Spul wat er bij zit (loctide en anarobe loc tite) niet gebruiken. Is te stevig spul. Op de laatste manual van CX staat wel degelijk dat er loc tite gebruikt moet worden. Een align 450 manual is wat beter om als leidraad te gebruiken. Succes met de bouw! En veel plezier!
ok bedankt... 4de potje blijkt aeronautic (zal de anarobe loctite zijn zoals HBFP_NL zegt) Is geen dunne olie... zou (volgens align trex 450 se v2 manual) ook een soort locker zijn... maar dan om de lagers vast te zetten. (hun omhulsel vast zetten in de ruimte waar ze moeten inkomen... ze moeten natuurlijk nog kunnen draaien)