Bouwverslag CW8 octocopter

Discussie in 'Multicopters bouwverslagen' gestart door plevrier, 2 nov 2014.

1. tbouw

tbouw

Lid geworden:
    1 apr 2015
    Wow das gaaf gedaan! T zal iets soepeler gaan. Maar een AV gimbal is servo gestuurd dus helemaal smooth zal t toch niet gaan. Als ik jou was zou ik de yaw gewoon op een knop op je zender zetten waardoor je die handmatig kan besturen.

joepstar vindt dit leuk.
  2. plevrier

plevrier

Lid geworden:
    2 nov 2014
    Ready.... Set..... ..... (nog ff wachten)
    IMG_0305.JPG

Zo na nog een avondje er tegenaan zijn we eigenlijk wel op een punt waarbij de eerste vlucht zou moeten kunnen gaan plaatsvinden. Motoren getest ; A2 gecalibreerd en zowaar al een motor-start-stop gedaan. Alles lijkt ok. Kwestie van de gains nog bepalen en eerste vlucht maken.

Nu heb ik nog de volgende vraagstukken en hoop dat iemand van jullie mij kan helpen.

1. Propellors
    Zoals al aangegeven eerder in dit draadje wordt afgeraden om de houten props te gebruiken. Nu heb ik al even rondgekeken en T-Motor maakt 13x4.4 carbon props. Waar kan ik die kopen ? Iemand idee ?
    nodig:
    4x PA 011
    4x PA 012
    4x 13x4.4 prop set (1x CW ; 1x CCW)

2. Verlichting...
    1x 5V high bright piranha 12 RED LED panel (45x28x10mm) - bij f-tec
    1x 5V high bright piranha 12 GREEN LED panel (45x28x10mm) - bij f-tec
    Is dit wat ? ik zou ze onder de 3e en 7e motor hangen (L-R)

3. FPV
    Ik heb een ImmersionRC 600mW 5.8GHz zender ; Welke Pan-Tilt camera kan ik hier beter op aansluiten ? 600VTL of 700VTL ?

4. Head tracker
    Ondertussen heb ik 2e hands een fatshark attitude V2 bril kunnen bemachtigen. Ik wil als even kan de head tracker data doorsturen naar mijn 14SG. Welk kabeltje heb ik dan nodig en waar kan ik dat kopen ?

5. Batterij
    Er hangt nu 2x 4S 10.000mAh aan de machine. Is het zinvol om over te stappen naar 6S ? bijvoorbeeld 2x 10.000mAh of 1x 16.000mAh ? als ik in eCalc de kerngegevens invul dan zou het maar 3 minuten schelen tussen 4S 20.000mAh of 6S 16.000mAh. Dat vind ik een beetje vreemd want als ik het vermogen vermogen uitreken dan zou het verschil ruimt 23% moeten zijn tussen de twee configuraties. Dus 23% meer vliegtijd ?

Dank alvast aan degene die antwoorden voor me heeft :)

3. tbouw

tbouw

Lid geworden:
    1 apr 2015
    Voor wat oefenen etc kun je deze props prima gebruiken. T-motors zijn erg duur. Voor de T-props heb je ook nog adapters nodig voor je motoren.
    Voor mijn octo van 9 kilo gebruik ik XOAR props. Ook van hout maar dan wat betere kwaliteit.
    http://mikrokopter.altigator.com/xoar-propeller-pair-in-wood-13x65-p-157.html

Wat betreft 4s naar 6s:
    Volgens de site van T-motor heeft het wel degelijk zin om naar 6s over te stappen.

Fabrieksopgaven natuurlijk met een korreltje zout nemen maar het verschil in trust per motor tussen 4s en 6s met 13x4,4" props:
    upload_2016-3-2_0-38-43.png

50% trottle
    4s: 650gr
    6s: 1200gr

75% trottle
    4s: 1280gr
    6s: 1830gr

Wat je wel ziet is dat grotere props ook al een boost geeft aan de lift. Al denk ik aan het frame te zien dat groter niet echt een optie is?

Voor de verlichting:
    http://www.hobbyking.com/hobbyking/store/__17189__12_LED_Cluster_WHITE_.html

Heb hier nog 2x rood en 2x wit liggen + een ubec. PM voor interesse voor een klein prijsje;)

Bijgevoegde bestanden:

4. plevrier

plevrier

Lid geworden:
    2 nov 2014
    Na nog een keertje testen en testen... controleren...

We are Go!

copter.jpg

Gewicht 7,2 kg schoon aan de haak, zonder camera, FPV en verlichting.
    Met 2x 4S 10.000mAh batterij hield ik het toestel circa 15 minuten in de lucht. Dat valt me niet tegen, maar ik wil wel wat langer vliegen.
    Dus hobbyking maar opgestart en veel batterijen met elkaar vergeleken. Nu heb ik dus 2x 6S 16mAh besteld. Dat zou me toch wel tot 30 minuten vliegtijd moeten helpen (uitgerekend op een bierviltje). Gewicht neemt dan nog ongeveer 1,5 kg toe. Dus als alles er straks aan hangt zit ik op krap 9 kg. Best een ding !

Vandaag heb ik de verlichting overigens binnen gekregen en ook wat stekkertjes / kabeltjes zodat ik de gimbal kan aansluiten op de A2.

Het eind van de bouw van het toestel komt in zicht :)

Oskarrrrrrrrrr en joepstar vinden dit leuk.
  5. Schiksie

Schiksie

Lid geworden:
    26 jul 2012
    Das best gewichtig ha ha, mooi toestel hoor :koud:

6. plevrier

plevrier

Lid geworden:
    2 nov 2014
    Zo. Even een verloop adapter voor de verlichting geprint en afgelopen avond gemonteerd.

acad.jpg
    IMG_0362.JPG

IMG_0364.JPG
    Verder zijn mijn nieuwe 2x 6S 16000 mAh batterijen binnen gekomen. Die er ook aan gehangen. even gevlogen en het is prima stabiel en reageert als een jekker. 24 kg thrust op een eigen gewicht van 10 kg is best vet. Ik heb maar krap 10 minuten gevlogen dus vliegtijd is nog niet duidelijk.

Resterende actiepunten:
    * gimbal
    * IOSD monteren
    * FPV cam monteren
    * 5.8GHz zender monteren

Dus nog wel even onder de pannen.

Deel Deze Pagina