D3D - Dutch 3D competition......... Help !

Discussie in 'F3C & D3D' gestart door winkje, 27 sep 2005.

1. Gerard_nl

Gerard_nl Moderator Moderator team Forum veteraan

Lid geworden:
    7 sep 2002
    jammer dat reflex niet zon "laat de sticks ding" heeft net als realflight

2. addy

addy

Lid geworden:
    23 jul 2005
    Misschien kan ik toch wel meedoen in de beginnersklasse, ik kan ondertussen redelijk hoveren en een beetje rondjes om mij heen vliegen en we hebben nog de hele winter om te oefenen.
    :xmas:

3. frans laurijsen

frans laurijsen

Lid geworden:
    18 nov 2004
    3Ders,

Op dit forum onder KNVvL staat een vraag over het wedstrijd gebeuren.
    Dit lijkt mij belangrijke informatie voor het vlot trekken van een 3D
    wedstrijd.

Gr Frans.

4. winkje

winkje

Lid geworden:
    16 feb 2004
    Frans,

Ik ga d'r naar kijken. Begin december ga ik mee naar een KNVVL Heli meeting waar ik hopelijk wat spreektijd krijg..... nadrukkelijk wederom de opmerking dat de D3D ook zonder KNVVL kan worden georganiseerd maar ik wil wel nagaan in hoeverre het elkaar kan versterken.

groet, vincent

5. Patrick Kramer

Patrick Kramer

Lid geworden:
    2 sep 2005
    Ter info,

Ik heb een persoonlijk mailtje gestuurd naar degene die vannuit de KNVvL z'n opmerking heeft geplaatst in deze post.

Hierin doe ik een aantal voorstellen om de "tegenstanders"wat positiever gestemd te krijgen.

Daar ik nog nooit reactie heb gekregen van de KNVvL op dit soort verzoeken heb ik dit feit ook in het mailtje vermeld.

3x raden hoeveel responce ik heb gekregen op mijn inzet van deze keer.
    Zelfs niet eens een ontvangst bevestiging.

Bij hoge uitzondering wil ik op dit forum een paar emotionele kreten plaatsen.

Ik vind het gedrag dat deze heer cq heren zich denken te kunnen permiteren:

- Respectloos
    - Beledigend
    - Feodaal

De andere woorden die me te binnen schieten komen niet door de spellings controle of zijn alleen in het groot medisch handboek terug te vinden.

Verder ga ik hier geen tijd meer aan besteden. Ook ik wil alleen meedoen als deze organisatie zich erbuiten houdt. Toch knap dat je van een gematigd medestander zo eenvoudig een tegenstander kunt maken.

Reacties niet nodig, laten we maar teruggaan naar de FUN van het 3d vliegen.

Veel waardering voor iedereen die zich inzet voor deze zaak !!

6. peterk

peterk

Lid geworden:
    12 aug 2005
    Zaterdag jl. heb ik onderstaand bericht met mijn e-mailadres en telefoonnummer als pb naar Patrick Kramer verstuurd. Helaas heb ik tot nu toe geen reactie mogen ontvangen.

Peter Keim

"Hallo Patrick,

Toevallig kwam ik ook eens terecht bij dit onderwerp.
    In je post kom ik een aantal opmerkingen tegen waar ik graag wat aan zou willen doen. Het kan niet de bedoeling zijn dat de initiatiefnemers voor 3D op deze manier als "tegenstanders" in contact komen met de helikoptervliegers, verzameld via de afdeling Modelvliegsport van de KNVvL.
    Gaarne ontvang ik de voorstellen waar je melding van maakt. Het moet mogelijk zijn er gezamelijk iets goeds van te maken!

Met vriendelijke groet,
    Peter Keim
    Commissie Sportzaken, afdeling Modelvliegsport "

7. Patrick Kramer

Patrick Kramer

Lid geworden:
    2 sep 2005
    Sorry Peter,

Dat was er nog niet van gekomen. Ik kan het zeer waarderen dat je reageerd. Dat op zich vind ik zeer positief en ontkracht mijn verhaal hiervoor.

De initiatiefnemers hebben verzocht om de discussie over de KNVvL even buiten dit topic te houden. Ik zal je de mail sturen die ik als laatste gestuurd heb. Ik heb die bewust niet op het forum gepubliceerd. Daar er buiten de feiten ook een ontevreden ondertoon in zit.

Laten we in kontakt blijven en zaken melden die positief zijn voor dit forum

NB. Mensen lezen niet dagelijks hun PB op het forum dus een paar dagen wachten is geen reden tot paniek

8. Rick NT

Rick NT

Lid geworden:
    29 dec 2002
    Ff dit draadje en het D3D gebeuren op gang houden.
    Ik hadt begrepen dat de Nachtvliegmeeting in Utrecht min of meer gebruikt zo worden om een face 2 face discussie omtrent de geopperde ideeen te voeren. Nu is de opkomst misschien niet helemaal geweest als verwacht/gehoopt maar misschien zijn er toch nog standpunten uitgewisseld/veranderd. Is het mogelijk om hier een update van te krijgen?
    Of moeten we wachten tot na de vliegersvergadering van de KNVvL sub-commisie op 11 december?

m.vr.gr.

Rick

9. peterk

peterk

Lid geworden:
    12 aug 2005
    Hallo Rick,

Er is dus telefonisch en e-mailcontact met Patrick Kramer geweest. Het lukte ons niet binnen een dag een voldoende "afvaardiging" in Utrecht te krijgen. Patrick is voorgesteld in Utrecht onderling data af te stemmen en voor te stellen om voor de Vliegersvergadering nog bijeen te komen (komend weekend of begin volgende week?).

mvg,
    Peter Keim

10. Patrick Kramer

Patrick Kramer

Lid geworden:
    2 sep 2005
    Rick, Peter, Vincent, Nando, andere forumleden,.

Het lijkt me goed deze draad weer op te pakken zoals Rick en Peter schrijven Ik probeer voornamelijk de discussie open te houden met een ieder. De zeer open en pro-actieve deelname van Peter verdient alle respect en vraagt om opvolging zeker na het zware commentaar van forumleden waaronder ik zelf op de houding van de KNVVL.

Centraal overleg Dutch 3d
    Helaas vanwege lokale sneeuw problemen kon ik niet (weg) komen en heb dus Utrecht gemist. Ik zou graag van het weekend ergens afspreken het liefst gecombineerd met een rondje vliegen als het weer het toelaat.
    Als ik het goed heb dan ligt het centrale initiatief bij Vincent. Ik ben beschikbaar maar ik laat de centrale rol bij Vincent liggen.

Wat zaken die ik wil delen:

Rol KNVVL ?
    Peter vertegenwoordigd naar ons toe de KNVVL.
    Ik heb werkelijk elk item met Peter bespreekbaar kunnen maken van contributie tot prijskwaliteitverhouding, . Dit biedt openingen om een landelijke vereniging van en vooral voor (heli) vliegers opnieuw vorm te geven. Ik denk dat met het Internet vooral vliegers zelf gaan bepalen wat een centrale vertegenwoordiging voor hen kan betekenen en waar hun contributie aan besteed mag worden. Het gezamenlijk organiseren van een competitie waarbij niet leden en leden kunnen deelnemen is een goede "pilot" om de landelijke organisatie opnieuw vorm te geven en aan te passen aan de wensen van de vliegers.
    Als de geboden diensten OK zijn en de prijs goed dan zullen er vanzelf weer meer deelnemers komen. Dat geldt bijvoorbeeld ook voor mijzelf.

Poldermodel
    Ik denk dat dit forum volwassen genoeg is om besproken items en rapportage direct te publiceren. Wel zullen alle besluiten altijd op een compromis neerkomen. Ik hoop dat de geïnteresseerde forumleden hier begrip voor hebben. Tevens zullen we in verband met de voortgang per item op een bepaald tijdstip een besluit moeten nemen. Opmerkingen die na dat tijdstip komen zullen dan even in reservering blijven staan. Dit om eindeloze discussies te voorkomen.

Ik hoop dat de 3d vliegers de bovenstaande aanpak kunnen waarderen. Opmerkingen, meningen en ideeën van voor- en tegenstanders worden natuurlijk aangemoedigd. Meningen voorzien van onderbouwing en tevens alternatieven dragen het meeste bij aan de discussie denk ik.

MVG

Patrick

11. winkje

winkje

Lid geworden:
    16 feb 2004
    Hi,

In overleg met betrokkenen.......

Zoals eerder gemeld is er zonderdag 11 december een KNVVL meeting waar we 'zendtijd' hebben gekregen. Voorafgaand aan deze meeting zullen een aantal personen waaronder Patrick en Ikzelf met een aantal KNVVL bestuurders van ideeen wisselen ten aanzien van de KNVVL en de rol die deze organisatie is het algemeen verzorgt.

Vanavond zal ik hiervoor een uitnodiging rondsturen. Peter zal ik persoonlijk telefonisch hiervan op de hoogte brengen; Raymond Houtman en Patrick heb ik het laatste half uur hierover al gesproken.

Ik hoop hiermee de eventuele ruis in de onderlinge communicatie te hebben weggenomen. Vanzelfsprekend zullen we de 'resultaten' van de meetings via het forum met allen delen.

Met vriendelijke groet,

Vincent

12. eddie

eddie

Lid geworden:
    5 apr 2004
    Heeeeee winkie , weet je al wat ??? ik had al antwoord verwacht van je hoor ???

13. holco

holco

Lid geworden:
    22 dec 2004
    Ik krijg ook al vragen van de club (ZLC) of ze al een datum kunnen inplannen voor een wedstrijd??

14. dutchhelipilot

dutchhelipilot

Lid geworden:
    15 aug 2003
    Als jullie maar van het weekend van 6 en 7 mei afblijven :wink: want dat is het eerste weekend van mei en dan is het weer tijd voor de inmiddels beroemde heli meeting in Utrecht :D

En ja ik ben er al weer mee bezig

gr Remco

15. winkje

winkje

Lid geworden:
    16 feb 2004
    Jongens,

Sorry. Ik heb nog steeds gepland een update van zondag te schrijven maar wil daar wel de tijd voor vrijmaken.... Helaas wordt ik op dit moment meer geleefd dan dat ik zel leef en kom ik er simpelweg deze dagen niet aan toe... aankomend weekend zeker!

Trouwens fantastisch te horen dat een club zich al afvraagt wanneer ze kunnen hosten.... te gek!

Groet, vincent

16. eddie

eddie

Lid geworden:
    5 apr 2004
    t weekend is al een tijdje voorbij winkie , kom op met dat verlossende verhaal van je !!!

17. nando v. arnhem

nando v. arnhem

Lid geworden:
    10 nov 2004
    Hallo,

Ik geloof dat er afgelopen weekend met de Knvvl overlegd was, is daar nog iets uitgekomen? Ik kon er helaas niet bij zijn, ik was een weekje weg.

groeten
    nando

18. peterk

peterk

Lid geworden:
    12 aug 2005
    Op 11 december is er een eerste gesprek tussen Vincent Winkels en Frans Laurijsen met een KNVvL-afvaardiging (Frits van Laar, Wim Doornekamp en Raymond Houtman, samen de subcommissie RB Helikopter, en Peter Keim). De uitkomst was dat allen het er ten zeerste over eens waren dat de samenwerking er moet komen. Er moesten nog enkele puntjes uitgezocht worden en een afspraak voor 8 januari werd gemaakt. Vlak daarvoor belde Vincent dat we nog even geduld moeten hebben.
    Inmiddels gaat de tijd door en wat ons betreft ook de voorbereidingen van de nationale wedstrijden.
    Mocht het zo zijn dat op deze wijze er geen vervolg gegeven kan worden aan de eerder gedachte opzet, dan is onze subcommissie bereid in haar wedstrijdschema ook de 3D-klasse op te nemen.
    Kijk ook eens naar het onderwerp "indoor", waar de subcommissie RB Kunstvlucht met enthousiasme en succes een indoorcompetitie opgezet heeft.

Met vriendelijke groet,
    Peter Keim

19. eddie

eddie

Lid geworden:
    5 apr 2004
    Lekker geregelt dan , eerst t hele forum blij maken met zoiets en op tijd reageren ho maar ??? dat word dus geen d3d dit jaar ??? of stiekum toch nog wel ??? t seizoen begint al bijna jongens , kom op !!!

20. winkje

winkje

Lid geworden:
    16 feb 2004
    Eddie en anderen,

Zoals gemeld zijn er gesprekken geweest en komt er nog een afspraak. Helaas heb ik deze wegens drukke activiteiten zelf moeten afgezeggen en hebben we deze naar de toekomst geschoven.

Eddie, ik ben zeker blij met je enthousiasme maar moet eerlijk bekennen dat ik het voor de rest erg lauw vind.... als ik dan kijk hoeveel tijd ik er zelf al instop en met mij ook een aantal anderen, dan moet ik je bekennen dat ik d'r op dit moment weinig zin meer in heb.... Zoals al eerder gemeld: onder de streep hoef ik het niet voor mezelf te doen.... Misschien dat anderen ons maar even moeten overtuigen dit toch door te zetten. Als dat niet gebeurt blaas ik het van mijn kant af.............

Groet, vincent

P.S. toch even meegeven aan onze hagenees: ik denk je goed genoeg te kennen om door je 'stijl' in deze heen te kijken maar echt motiverend werkt het niet....

Deel Deze Pagina