Daf cf model van tamiya?

Hallo,

ik ben momenteel (nog steeds) bezig om mijn scania model van de lak te ontdoen. Wat een werk zeg: al voor de tweede keer in de ovenreiniger en nog blijft er lak achter op het model.

Nu vroeg ik me af: is er ook een Daf cf model voor Tamiya? In dat geval zou ik namelijk precies de truck van mn vader kunnen namaken. De trailer is inmiddels in aanbouw en de Daf cf zou er dan nog moeten komen:

fotos30062009001.jpg

Het zou wel mooi zijn als dit kan.

mvg. Harry

Tamiya heeft nog geen DAF uitgebracht.Er is wel een DAF cabine uitgebracht op tamiya schaal,maar ik weet niet of die nog gemaakt wordt.
vr.gr.adrie

Tamiya heeft nog geen DAF uitgebracht.Er is wel een DAF cabine uitgebracht op tamiya schaal,maar ik weet niet of die nog gemaakt wordt.
vr.gr.adrie

Er is dus wel een DAF cabine uitgebracht. Was dit ook een CF-type? En zou zo'n CF ook op het chassis van mijn huidige Scania passen?

Misschien heeft iemand op dit forum nog een CF-model liggen en hem wil verkopen aan mij?

mvg. Harry

Laatst bewerkt:
Hallo Harry,

Zover ik weet was er een DAF 95 te koop , die zie je nog wel eens 2e hands voorbij komen.

De CF heb ik tot nu toe alleen bij Peter van Rijnsbergen gezien in de wedico schaal , dus die is helaas te klein voor de tamiya.

Daarom ben ik er zelf één aan het bouwen , misschien ook voor jou een optie?

15102010244.jpg

Mocht je er aan willen beginnen dan heb ik nog wel tekeningen en info voor je ;)

Groet,
Marcel

Zelf bouwen, dat zou wel vet zijn. Ik heb inmiddels een Scania dus haast heeft het niet en ik ben student dus nog tijd zat.

Zou je me eens wat info en tekeningen kunnen sturen? Gewoon wat basisinformatie. Ik heb het namelijk nooit eerder gedaan:p.

mvg. Harry

Dat ziet er al veelbelovend uit. Ben vandaag de hele dag bezig geweest met de scania en de trailer.

Ben zeer benieuwd naar de rest :p

mvg. Harry

Hoi Harry,

Sorry voor de late reaktie maar zit in de lappenmand , dus ben niet zo actief geweest :(

Als je me even een pb stuurt met je mailadres dan stuur ik morgen e.e.a. even door :D

Groet,
Marcel

Goedenavond,

ik ben van plan om zelf een Daf CF te gaan maken. Inmiddels al polystyreenplaten en lijm gekocht. Echter, nu ben ik nog op zoek naar een goede plamuur die geschikt is voor polystyreen.

Heeft iemand tips/suggesties voor de plamuur?

Alvast bedankt! mvg. Harry

hallo
kijk eens bij de topics van rottierood waar hij de mercedes en een volvo/terberg cabine onder handen neemt,
hij gebruikt een 2 componenten plamuur,
mvg markioo

hoi

ja rottierood krijg die via zen werk heb er ook eens naar gezocht in zen topic staat het ook.

grtz

Iedereen bedankt. Ik heb het aan rottierood gevraagd:

Hoi Harry,
de plamuur die ik gebruik is van Zusex.Het heet Zusex snelcompound en het is een 2-componenten plamuur.
Deze gebruik ik voor de modellen om gleuven en kieren dicht te maken.Daarna gebruik ik van Jansen de fijnplamuur (waterbasis) om de hele kleine oneffenheden weg te werken.

Voordeel van de snelcompound is dat het vrijwel niet scheurt of barst.Polyesterplamuur 'knalt' er uit.Dat wordt te hard.

Je zou het kunnen proberen bij de lokale schildersbedrijf.Misschien kunnen die je helpen.
Succes!

Marcel.

Aldus Rottierood.

mvg. Harry

goededag
ik ben zelf een daf xf 105 serie aan het bouwen
maar waar kan ikm die polystreenplaten halen en wat zijn de afmetingen van zo'n plaat en de prijs ervan
en mocht iemand bouwtekeninge hebben kom maar op
mvg benny

die platen kun je goedkoop kopen bij de kunststofshop
ze hebben heel veel maten en diktes.
kijk maar even via google.
er zijn zat winkels die evergreen.poly,kunststof platen profielen verkopen

gr

inderdaad:

kunststofshop.nl

zondag besteld en donderdag kreeg ik ze. Mooie grote platen. Heb je ook een topic over die DAF XF?

mvg. Harry

nee heb er geen topic van
ikzelf rij in een 105 serie dus heb vergelijkingsmateriaal ervoor.
ik ga hem 1 op 10 bouwen.
zodra ik wa verder ben zal ik wel topic aanmaken
welke dikte is aan te raden welke stevig genoeg is en toch makelijk te bewerken

Back