DAF TurboTwin 2

En we zijn weer wat verder gekomen :D

full

full

full

Ik hoop dat jullie het wat vinden , ik ben er erg tevreden mee en dat gebeurt niet snel ;)

Groet,
Marcel

Laatst bewerkt door een moderator:
De kap is in 1 klap niet saai meer.
Echt wat een mooie strakke lijnen
Likje verf en die 3 dikke banden er achter in en karre maar.
Mooi hoor ik zou hem in het echt wel eens willen zien.
suc6 met je verdere bouw ga dit nu even verder volgen

Bedankt ! :D

Na wat priegelen heb ik een handvat gemaakt van vierkant profiel en heb één kant nu bijna klaar. Het gedeelte voor de deur en rond het raam moet nog gedaan worden.De afwerking ziet er beter uit als bij de eerste cabine vind ik zelf.

full

Groet,
Marcel

wat ziet dat er mooi strak uit zeg,
en nu er mee door t terrein gaan rossen zeker met flinke sprongen??!!
van de week met een traxxas brushless slash 1:16 mogen rijden,ding vloog door de lucht heen met saltoos,
dus misschien idee om de bodie op een traxxas slash of ken block chassis 1:16 te maken met brushless erin,
moet je wel een lege doos mee nemen om na afloop je parts weer bij elkaar te sprokkelen:D:D:D:D
dus of je cabine dat overleefd is de vraag :D:D
ik denk dat je met deze daf helemaal nooit moet gaan rijden of het moet over piepschuim vlokken/wokkels zijn:D:D

ik maakte een geintje om het op traxxas slash te maken maar een salvage is nog meer geweld,
wat een gave filmpies zeg,bedankt boi
je hebt denk ik menigeen op een idee gebracht,

Bedankt!

@Boi: dat is gaaf zeg! Bedankt voor de link.

@markioo :Ik denk niet dat ik zo tekeer zal gaan maar ik zie me al van de baan afschieten en dwars tussen de graafmachines rijden straks :-)

Doe een stapje naar voren en twee stapjes terug zou de titel van mijn bouwverslag kunnen zijn Hahaha ...maar vanaf nu zal ik niets meer slopen .
Achteraf gezien had ik beter een hele nieuwe cabine kunnen bouwen.

full

Ik ben er wel achter gekomen dat ik een hoop heb geleerd in die drie jaar van de bouw nu ik sommige constructies terug ziet :-)

Groet,
Marcel

ruitje;2460 Doe een stapje naar voren en twee stapjes terug zou de titel van mijn bouwverslag kunnen zijn Hahaha ...maar vanaf nu zal ik niets meer slopen . Achteraf gezien had ik beter een hele nieuwe cabine kunnen bouwen. [IMG zei:
www.modelbouwforum.nl/media/96273/full[/img]

Ik ben er wel achter gekomen dat ik een hoop heb geleerd in die drie jaar van de bouw nu ik sommige constructies terug ziet :-)

Groet,
Marcel

he marcel
1 stapje vooruit en 2 terug
kleine stapjes maken groote vorderingen,dat zie je ook aan het resultaat
echt een stukje vakwerk

wat een super strak model. 1 stapje vooruit en 2 weer terug?? ik weet het niet maar volgens mij is dat ene stapje vooruit heel groot en die 2 achteruit heel klein, met alle respect ik doe het je niet na. mvgr jan

Bedankt! :D

Eén kant is nu klaar en het gedeelte boven de grille loopt nu schuin naar achteren ipv recht.

full

Hier kun je goed het verschil zien van de restauratie ;)

Groet,
Marcel

Hallo Marcel,

Nou, dat ziet er weer mooi strak uit zeg !

Tja, dat is ook modelbouw hé, er gaat wel eens iets mis, uithuilen en weer opnieuw beginnen.

Maar een schrale troost hoor, bij mij gaat er ook wel eens iets mis hoor.

Succes met de verdere (af)bouw !

wieldopjes

even voor marcel een voorbeeld gemaakt voor de dakar velgen zoals ze eruit komen te zien
uiteraard ga ik deze ook onder mijn eigen 1:4 en 1:14 maken
gegoten uit pu hars waar alusulfaat poeder doorheen gemengd is zodat ze er meteen alu uitzien wat kleur betreft
het is een los dopje wat in een standaars tamiya velg past welke een klein beetje is uitgedraaid

Uploaded with ImageShack.us

Uploaded with ImageShack.us

Hoi Peter,

Het ziet er geweldig uit !! :D

Zit de dop nu geklemd in de velg of moet je 'm nog vastzetten met iets?

Dat wordt echt de finishing touch :banana:

Zit er over na te denken om zelf banden te gaan maken... Maar eerst maar is wat onderzoek gaan doen voordat ik er aan begin
;)

Kan niet wachten om ze in het echt te zien .

Groet,
Marcel

dopje zit er nog los in en kan er in worden gelijmd of met een heel klein schroefje oid
moet nog even kijken hoe ik met de wielmoer in het midden uit kom want daar is niet veel ruimte meer voor.
mocht je naar ede komen ik neem hem mee kan je even kijken.
ik heb zitten denken om in de dop een magneetje te lijmen die op de wielmoer blijft plakken zodat je er altijd weer bij kan

dacht eerst dat het een vliegende schotel was :D:D:D
maar dat zijn mooie velgen geworden
en nu niet tegen de stoepranden aan rijden :D

Back