Danny in halve finale !!! / WC 2007

Discussie in 'F3A' gestart door Hans Meij, 27 okt 2007.

1. 3w_flyer

3w_flyer Guest

Op flying giants staan een aantal filmpjes van die winderige vluchten. Je krijgt er nog meer bewondering voor wat die gasten doen. Met zulk weer komen mijn wedstrijdkisten niet buiten als het niet moet.

2. hezik

hezik Guest

Nog wel een interessant lijstje:

Code:
    1-CPLR - Osmose/YS-170
    2-JAS (Shulman) - Integral/Hacker 14XL
    3-Onda - Aries and Super Narlar/YS-170´s
    4-QQ - Euphoria/YS-170
    5-W. Matt - Beryll EP/Hacker 15XL
    6-Akiba - Proline/OS-200EFI
    7-BPLR - Osmose/YS-170
    8-Seba - Angel S/ Hacker
    9-Carrier - Integral/ YS-170
    10-Animal - Integral/Hacker 14XL

3. Alexzzz

Alexzzz Moderator Moderator team Forum veteraan

Lid geworden:
    5 mei 2004
    Heb ze gevonden, Peter bedankt :D

http://www.flyinggiants.com/gallery/showgallery.php?cat=717

Grt.

4. hezik

hezik Guest

Ben nu het filmpje van Onda naar youtube aan het uploaden (beter gezegd; al gedaan; ze zijn 'm aan het processen).. dus die staat straks hier.. goed te zien dat ie last heeft van de wind.

En zo'n dubbeldekker is toch ook wel erg lekker hoor..

Ik vlieg wel met dit weer, maar nodeloos te zeggen dat dat amper vliegen mag heten vergeleken met wat deze gasten doen. Tijdens de 1e wedstrijd vloog ik met exact windkracht 6bft (windmeter gezien 20 sec voordat ik opsteeg) met een 90cm electrokistje. Ik hoef denk ik niet te zeggen dat het nergens naar leek, dat spreekt voor zich, maar heb de vlucht wel zonder schade afgemaakt :p

Hoe dan ook, deze gasten vliegen natuurlijk op een heel ander niveau.. daar kunnen wij hier alleen maar diep voor buigen ;)

5. hezik

hezik Guest

[/media]

Laatst bewerkt door een moderator: 13 nov 2015
  6. JVDO

JVDO

Lid geworden:
    7 okt 2005
    waarschijnlijk tbl correctie... dit doen ze als er een jury lid is met een heel erg afwijkende score

7. wvr

wvr

Lid geworden:
    12 mei 2003
    Juryleden met erg afwijkende score worden in het resultaat van TBL niet meegenomen, die worden er uit gegooid. (Drop H and L).

Ik denk eerder dat dit persoon heel laag heeft gescoord (om wat voor reden dan ook) en dan kan TBL dit soort rare dingen doen.

Het is jammer dat we niet over de jury scores (dus iedere score van iedere jury per ronde ) kunnen beschikken, dan had ik de TBL invloed wel kunnen laten zien.

ik zal de beschrijving van TBL wel een keer ergens neerzetten.

Groet
    Winfried

8. bob_romijn

bob_romijn

Lid geworden:
    23 aug 2005
    Negatieve waarden kun je alleen krijgen als je de start hebt gemaakt. Dat hebben we ook al eens eerder gezien (ik geloof in portugal). TBL probeerd nog steeds de boel te doen zoals het hoort wat tot dit soort effecten kan leiden. Tja, dat is een nadeel, maar dat is dan alleen maar bij dit soort "vluchten". Die viel toch wel af.
    Waarschijnlijk heeft een jurylid de start niet beoordeeld of de landing juist wel weer. Je kunt je afvragen of dat goed is, maar het is een discussie om niets, want de vlucht is toch weg.

Het effect zelf is natuurlijk wel grappig. Als je niet gevlogen had, had je meer punten gehad! Leg dat maar eens uit.

9. bob_romijn

bob_romijn

Lid geworden:
    23 aug 2005
    Tja, dan ben ik heel flauw: Waarom krijgen die anderen het dan wel voor elkaar? En ook met een elektro? Hebben wel andere motoren, maar ik heb hem ook in Portugal met een lichtere motor tot grotere dingen in staat gezien.
    Maakt ook niet uit.

10. bob_romijn

bob_romijn

Lid geworden:
    23 aug 2005
    Waar komt dit lijstje vandaan? Wil het ook graag van de andere weten.....

11. hezik

hezik Guest

Dit lijstje is zo gepost door iemand op Flying Giants, maar meer stond er niet bij (helaas)..

12. HankyLoony

HankyLoony

Lid geworden:
    28 mei 2004
    Op verzoek van Winfried de USA TM gevraagd de gehele doopceel van Jason te leveren. Komt zsm.

Henny

13. HankyLoony

HankyLoony

Lid geworden:
    28 mei 2004
    Korte update van de dag:

Weinig vliegactiviteiten.
    Jurycursus en TM meeting.
    Waardig afscheid genomen van P07.
    (wordt NOOIT meer gevlogen!!)

Daarna 8 vluchten F07 met analyse achteraf per vlucht als training voor morgengedaan.

Danny heeft zowel 's morgens als 's middags getraind.
    Was zelfs door zijn brandstof heen.

Vanavond verdere afstemming en doorspreken jury indeling voor morgen. In een Argentijns biefstukkenrestaurant (op eigen kosten natuurlijk).

Vanavond zo vroeg mogelijk naar bed om fris aan de eerste (halve) finale dag te beginnen.

Groetz uit Argentinië
    Henny

14. Alexzzz

Lid geworden:
    5 mei 2004
    Moeten we het nu zonder Henny doen morgen? :roll: :( (f3p)

Grt.

15. hezik

hezik Guest

Ik denk dat Henny voor de F3P wel even heen-en-weer vliegt vanuit Argentinië hoor... :p

16. Alexzzz

Lid geworden:
    5 mei 2004
    Zou het :p

Grt.

17. JVDO

JVDO

Lid geworden:
    7 okt 2005
    Veel succes daar Henny, doe maar eens de groeten aan Benoït en het Belgische team!

18. JVDO

JVDO

Lid geworden:
    7 okt 2005
    Hier zijn de resultaten van de semi-finals,
    de eerste 10 gaan door naar de finals.
    Benoit D haalt het net niet :(

check ook deze foto's van Benoit die op het nippertje een crash kan vermijden bij een landing bij heeeeeel hevige wind, een wind die er al dagen hevig opsteekt:

19. bob_romijn

bob_romijn

Lid geworden:
    23 aug 2005
    Ik zag net een foto van de uitslag lijst voorbij komen:

de tien finalisten:

PAYSANT-LE ROUX Christophe
    ONDA Tetsuo
    SOMENZINI Quique
    SCHULMAN Jason
    SILVESTRI Sebastiano
    AKIBA Yoichiro
    CARRIER Stephane
    JESKY Andrew
    SUZUKI Koji
    PAYSANT-LE ROUX Benoit

Danny heeft helaas zijn positie niet meer kunnen verbeteren. Hij blijft 26e.

De uitslag hierboven is ook wel een beetje wat verwacht werd. De enige verrassing voor mij is dat de oostenrijker Gerhard Mayr ontbreekt in dit lijstje (15e totaal en laatste ronde 10e). Vorig jaar op het EK was hij de "coming man". Hij was erg goed en beloofd heel wat te worden.
    Ook opvallend is dat er geen MATT in de finale staat. Nu deed ROland ook niet mee (Waarom eigenlijk niet?), maar de laatste jaren zag je geen finale zonder die naam.

CPLR is echt nog niet zeker van zijn zaak! Heeft maar 1 semi-finale vlucht gewonnen. Onda de andere. In totaal zit er 7,9 punt tussen (2000 en 1992.1)
    Jason Schulman had ik beter verwacht dan nu 4e.

Morgen moet de finale gevlogen worden, wat inhoud (normaal gesproken) dat er 4 ronden gevlogen worden:
    - 2 x F-programma
    - 2 x een verschillend onbekend programma.

De onbekende programma's worden deze avond samengesteld door de finale vliegers. Iedere vlieger mag om de beurt een figuur kiezen totdat er een programma compleet is. Kan leuke dingen opleveren.

Ik begrijp dat de wind heel erg krachtig is in argentinie en dan worden juist die onbekende programma's leuk. Dan zie je wie de kist onder controle heeft! En ze kunnen die programma's niet trainen (in het echt). Met simulatoren zal het nog laat worden vanacht voor sommige vliegers......

Groeten

Bob

20. hezik

hezik Guest

Heeft hij wel een crash vermeden? Op de onderste foto is hij al de helft van zijn landingsgestel kwijt..

Al met al toch een behoorlijke prestatie van Danny..

(en ja, ook van de belgen ;))

Deel Deze Pagina