De Berg is van Jan!

Status
Niet open voor verdere reacties.
.
Hè... wat... sorry... ik ben even afgeleid door een dolfijn...

swimweb-duncan10.jpg

.

Die walvis ligt bij de buren, ik ben ook even afgeleid door de dolfijn, visueel best okay.

Gloeiende, gloeiende, gloeiende. Wie heeft er hier nu weer een hekje neergezet? Een mens kan niet eens normaal naar z'n kantoor lopen.

Nou ja, eerst even de post doorwerken, daarna kom ik enige zaken van importantie meedelen. Dat hebben de Bergbewoners inmidddels wel verdiend.

DIENSTMEDEDELING AANGAANDE DE BUURBERG, EEN DIEPGRAVEND ONDERZOEK, UITMUNTEND SPEURWERK EN NOG WAT DINGEN.

Zoals men vast al heeft gezien is de BuurBerg voor onbepaalde tijd gesloten. Dit vanwege misstanden, die wij al langere tijd vermoedden en nu door degelijk speurwerk zijn bewezen. Voor de bewoners van de MBF-Berg kan ik nu opening van zaken geven over wat er zich de laatste tijd heeft afgespeeld.

Het hoofd MBFB-beveiliging.
Roel is natuurlijk niet op vakantie geweest naar de Bahama's. We kennen 'm. Aan zo'n strand geniet-ie een kwartiertje van het uitzicht en dan begint-ie zich te pletter te vervelen. Hij moet wat te doen hebben, bij voorkeur iets heroïsch. De dames van MBFB-beveiliging waren daar wél naar toe, anders liepen ze in de weg en die hadden hun baas dus een kaartje gestuurd. We hadden Roel in werkelijkheid op een uiterst geheime missie gestuurd, een onderzoek naar de beheerder van de BuurBerg. . Wij hadden al langer het idee, dat daar zaken plaatsvonden, die het daglicht niet konden velen en dat is nu dus met 100% zekerheid bewezen. Die kaasmakerij was maar een dekmantel voor allerlei andere activiteiten, er was daar zelfs een theeplantage. Kun je nagaan. De moeilijkheid was alleen om te achterhalen wie nou die geheime beheerder was. Niemand, die het wist, nergens was er een verwijzing te vinden, niks, nada, noppes. Het vermoeden was, dat het een buitenBerger was, die hier wel eens kwam meelezen, dus we konden het niemand vertellen. Hoe Roel het uiteindelijk heeft ontdekt wie het was weet ik niet, want het was zelfs zo dat de persoon in kwestie het zelf niet eens wist. Zo geheim was het. Die persoon loopt nu nog steeds verbijsterd rond en weet nog steeds niet wat ´m is overkomen. Toen ´t ie het eenmaal vernam hebben we meteen besloten de tent daar per onmiddellijk te sluiten. E.e.a. kwam in een stroomversnelling terecht toen ´t ie op het laatste moment opeens kwam opduiken, blijkbaar door Roel op pad gestuurd, dus vandaar dat er nu alleen nog maar een bordje hangt met daarop 'gesloten'. Voor wat anders was geen tijd meer.

Straks verder, eerst Deesel uitlaten...

De MBFB-beheerder
Om de aandacht af te leiden werd besloten, dat ik, de MBFB-interim-beheerder, op visvakantie zou gaan naar de BuurBerg. Niemand zou dan op Roel letten. Om het echt te doen lijken werd er net gedaan alsof ik in ballingschap was gegaan nadat er een staatsgreep had plaatsgevonden. Een duivels plan, waarover we lang hebben nagedacht of we dat wel zouden uitvoeren, maar waarvan we nu absoluut geen spijt hebben.

Puffin en Erwin
Dankzij een subliem stukje acteerwerk van deze twee werd door alle binnen- en buitenBergers geloofd, dat zij een staatsgreep hadden gepleegd en dat ik mijn heil had gezocht op de BuurBerg. Gezien de stroom aan reacties, die dit teweegbracht zijn de gemoederen behoorlijk verontrust geraakt. Excuses daarvoor, maar dit gaf mij de kans om mijn rol van banneling met verve te spelen. Uiteraard deden we net alsof we flink wat modder naar elkaar gooiden, maar daarvan is natuurlijk nooit echt sprake geweest. Het idee alleen al.

En nu?
Nu leven we nog lang en gelukkig op de MBF-Berg.

EINDE DIENSTMEDEDELING

NB! Er volgt nog meer:

'something completely different'.

Een brief uit Schotland, die tussen mijn ongeopende mail zat. Vanavond om 20.00 uur, tafel 4. Komt allen! Absoluut sensationeel nieuws, ik kan het nog steeds zelf niet geloven, dus komt en verwondert u!

Groot Hertogdom - De Berg is van Ons!
Dienstmededeling!

Erwin, vanavond in de MBFBCAVE crisis overleg, normale tijd, borreltijd 22.00 uur! Het is terug!

Einde dienstmededeling

Sjongejonge jonge, je moet ze ook alles voorkauwen ook hè? Ons toneelstukje is afgelopen. Dat van dat hertogdom komt later pas en dan ook geen groot hertogdom, want zo veel ruimte hebben we nu ook weer niet op de Berg. Dat hadden we toch zo afgesproken met z'n tweeën? Wat dacht je nou, dat ik vanavond om 20.00 uur aan tafel 4 wereldkundig ga maken? Daar is nu de verrassing natuurlijk van af. Jeempie.

Heb ik daar met een prachtig lulverhaal voorkomen, dat jullie gezichtsverlies zouden lijden, moet je zó beginnen. Nou, dat belooft wat leuks voor de toekomst.

Als ik dat ge-oh over die kaasfabriek aan jou had overgelaten waren we nu nog niet eens begonnen om de handel daar te sluiten. "Het stinkt nogal, werkt de luchtafvoer wel goed" in plaats van "opzouten met die fabriek, we sturen de inspectie".

En dan nu zo'n haast hebben met dat domme hertog gedoe.......
Maar goed, ik heb m'n verhaaltje voor vanavond al af en ik vind het zonde om het nu weg te gooien. D'r zit tenslotte aardig wat tijd in. Eens zien wat ik daaraan nog kan wijzigen.

.
... wat een voorstelling... he, zie ik daar nu Roel op het podium liggen??

toneelstuk.jpg

Groeten, Ramses
.

Je had natuurlijk even via de catacomben een melding kunnen doen van je voornemens, bovendien ben je te vroeg, afspraak was nog minstens een week vakantie. Slecht bevallen dat vissen? Thee op? Ach natuurlijk heimwee? zeg dat dan.

even wachten...

Kijk eens, we zouden er hard tegenaan gaan, het laten spetteren, zorgen dat er ingegrepen moest worden en dan begin jij met 'het riekt een beetje'. Tja, dat houden we natuurlijk geen week vol, dus meteen maar de beuk er in. Einde BuurBerg, weg er mee.

Laatst bewerkt:
Gloeiende, alweer dat pokkehekje. Laat ik eerst de helft van deze posting op het MBF vallen, vervolgens raak ik 'm kwijt en kan ik weer opnieuw gaan typen en nou ja, hier is 't ie dan alvast. De meesten zitten toch al te wachten aan tafel 4:

DIENSTMEDEDELING VAN GROTE IMPORTANTIE

Deze week kreeg ik via de post een brief van ene mijnheer Torquhil Campbell uit Schotland. De brief begon met 'dear John'. Nu is het al heel lang geleden, dat ik een 'dear John' brief heb gehad en nog nooit van een mijnheer. Ik wilde hem dus al weggooien, maar gelukkig ging het over iets heel anders.
De mijnheer met de moeilijke voornaam stelde zich voor als de 13e Duke of Argyll, eigenaar van Loch Fine Whiskies, wonende te Inverary Castle. Ik heb dat even opgezocht en ik moet zeggen, dat-ie in een leuk optrekje woont:

castle-450.jpg

Nu wil deze mijnheer met pensioen en z'n zaken en z'n titel overdragen. Er is echter één probleem: z'n enige zoon is op jeugdige leeftijd weggelopen. Zat altijd al te janken bij de tea-parties van z'n mom, de dukeness en vertikte het om een kilt te dragen. Het was dan ook bij één van de officiële gelegenheden, waarbij 't ie in traditionele kledij als de toekomstige duke moest optreden, dat-ie verdween. Z'n kiltje lag nog op z'n bed.

Nu was het al geen al te snugger joch en z'n school heeft-ie niet afgemaakt, dus hij verwacht niet, dat er veel van 'm is terechtgekomen. Hij heeft echter vernomen, dat-ie op de MBF-Berg rond loopt en heeft van z'n laatste foto een compositie afbeelding laten maken hoe 't ie er tegenwoordig uit zou kunnen zien. Aan mij werd gevraagd om 'm naar huis te sturen als ik 'm zag, zodat-ie als nieuwe duke kan worden geïnstalleerd. En nu komt-ie...............je wilt het niet geloven....................echt niet......................het is om je te bescheuren................................

DIT IS 'M!!!

11377180_1601733640088850_8664570721706248531_n.jpg

Onze Puffelmans wordt dus een echte duke. Je houdt het niet voor mogelijk. Hij kan hier op de MBF-Berg blijven wonen, het ouderlijk huis wordt dan verhuurd. Studentenflatjes of zo.
Uiteraard heb ik voor morgen gelijk een vlucht voor hem geboekt en ik ga mee! Ik wil dat zien! Ik wil dat meemaken!
De splinternieuwe duke in een rokje
laughing.gif
, die verplicht een tea-party moet geven voor de genodigden
laughing.gif
, het oortje van het theekopje tussen duim en wijsvinger, pinkje omhoog, één zuinig suikerklontje en dan het eerste slokje nemen
laughing.gif
.
En dan wordt-ie dus de 14e duke, niet te verwarren met deuk, deuk van het lachen.

EINDE DIENSTMEDEDELING

Dus de Berg blijkt in Schotland te liggen!
Ik kwam er wel, maar hoe en waar was me nooit duidelijk.

Niet gek Puff. Nu is het officieel. :feli:

Eigen schuld had je maar moeten overleggen.

Ik zit hier aan tafel 4, maar ik ben de enige.
Iedereen alweer weg?

Ik loop wel even naar de Slijterij, daar is er altijd wel volk.

Wanneer ben jij voor het laatst bij Hans Anders geweest?

De Berg ligt nog steeds waar 't ie ligt, alleen de wieg van ons aanstaand-Lordship heeft blijkbaar in Schotland gestaan.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Back