Gloeiende, alweer dat pokkehekje. Laat ik eerst de helft van deze posting op het MBF vallen, vervolgens raak ik 'm kwijt en kan ik weer opnieuw gaan typen en nou ja, hier is 't ie dan alvast. De meesten zitten toch al te wachten aan tafel 4:
DIENSTMEDEDELING VAN GROTE IMPORTANTIE
Deze week kreeg ik via de post een brief van ene mijnheer Torquhil Campbell uit Schotland. De brief begon met 'dear John'. Nu is het al heel lang geleden, dat ik een 'dear John' brief heb gehad en nog nooit van een mijnheer. Ik wilde hem dus al weggooien, maar gelukkig ging het over iets heel anders.
De mijnheer met de moeilijke voornaam stelde zich voor als de 13e Duke of Argyll, eigenaar van Loch Fine Whiskies, wonende te Inverary Castle. Ik heb dat even opgezocht en ik moet zeggen, dat-ie in een leuk optrekje woont:
Nu wil deze mijnheer met pensioen en z'n zaken en z'n titel overdragen. Er is echter één probleem: z'n enige zoon is op jeugdige leeftijd weggelopen. Zat altijd al te janken bij de tea-parties van z'n mom, de dukeness en vertikte het om een kilt te dragen. Het was dan ook bij één van de officiële gelegenheden, waarbij 't ie in traditionele kledij als de toekomstige duke moest optreden, dat-ie verdween. Z'n kiltje lag nog op z'n bed.
Nu was het al geen al te snugger joch en z'n school heeft-ie niet afgemaakt, dus hij verwacht niet, dat er veel van 'm is terechtgekomen. Hij heeft echter vernomen, dat-ie op de MBF-Berg rond loopt en heeft van z'n laatste foto een compositie afbeelding laten maken hoe 't ie er tegenwoordig uit zou kunnen zien. Aan mij werd gevraagd om 'm naar huis te sturen als ik 'm zag, zodat-ie als nieuwe duke kan worden geïnstalleerd. En nu komt-ie...............je wilt het niet geloven....................echt niet......................het is om je te bescheuren................................
DIT IS 'M!!!
Onze Puffelmans wordt dus een echte duke. Je houdt het niet voor mogelijk. Hij kan hier op de MBF-Berg blijven wonen, het ouderlijk huis wordt dan verhuurd. Studentenflatjes of zo.
Uiteraard heb ik voor morgen gelijk een vlucht voor hem geboekt en ik ga mee! Ik wil dat zien! Ik wil dat meemaken!
De splinternieuwe duke in een rokje
, die verplicht een tea-party moet geven voor de genodigden
, het oortje van het theekopje tussen duim en wijsvinger, pinkje omhoog, één zuinig suikerklontje en dan het eerste slokje nemen
.
En dan wordt-ie dus de 14e duke, niet te verwarren met deuk, deuk van het lachen.
EINDE DIENSTMEDEDELING