De Berg is van Jan!

Discussie in 'De Non-Modelbouwkroeg' gestart door Roel van Essen, 8 jan 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. wimg

wimg

Lid geworden:
    24 mrt 2003
    Ach, laat ik nu eens een lansje breken voor Stevo.

Als eerste: hartelijk her-welkom.

Dat spul wat je meebrengt kan ik niet helemaal thuisbrengen. Ik kan me herinneren dat ik het ooit eens op een vakantie in een ver buitenland (Belgie) heb gezien, maar kan me natuurlijk vergissen.

Uit de diverse berichten begrijp ik dat Stevo dit spul wil gaan consumeren.
    Laat hem toch!
    We hebben er toch een geschikt plekje voor? Boven op de berg? Aan het einde van de kabelbaan?

Zolang het spul daar blijft is er toch niet zo veel aan de hand?

Wim

2. Baggeraar

Baggeraar

Lid geworden:
    31 jan 2010
    Was dat geschikte plaatsje de gevaarlijke stoffen kast?

Ik zag deze heren al druk bezig met het opruimen van de eerst zo mooie kast.

3. Richard E

Richard E

Lid geworden:
    20 okt 2005
    Ik denk dat Wom de GBH bedoeld. Je kan ook aan de Basejump plek denken ... hmmzzz ... ik ben geen voorstander van dat spul hier waar dan maar ook op de Berg. Zolang het in elk geval maar als chemisch afval behandeld wordt, ik ga er vanuit dat Roel al veiligheidsmaatregelen heeft getroffen.

4. Corrien

Corrien In Memoriam Forum veteraan

Lid geworden:
    28 okt 2003
    Als ik naar het plaatje kijk zie in een krat met lege flesjes, die overduidelijk in een toiletruimte staan. Blijkbaar heeft-ie het enige gedaan met dat goedje, waarvoor het het beste geschikt is: gebruiken om het toilet te ontstoppen.

In Jupille-sur-Meuse, de geboorteplaats van Pepijn de Korte (de eerste koning van de Franken, het is maar dat u dat weet), staat de brouwerij van Piedboeuf. Hier wordt J*piler 'gebrouwen'. De brouwerij behoort tot de Inbev-groep, een naam waarbij het vermoeden rijst dat men er onsmakelijke gewoonten op na houdt, maar dat terzijde.

Nu ligt Jupille aan de oever van de Maas, dus je snapt meteen waar zo'n brouwerij zijn water vandaan haalt. Waar ze hun mout, hop en gist opduikelen weet ik niet, maar dat zal vast wel ergens op bedenkelijke plekjes in Wallonië zijn. Nu zijn er alleen maar bedenkelijke plekjes in Wallonië, vandaar dat wij er graag op vakantie gaan. De Ardennen zijn dan ook heel erg mooi.

Zoals iedereen weet ontspringt de Maas in Frankrijk te Pouilly-en-Bassigny en daar gaat het meteen al helemaal fout. Vervolgens stroomt-ie door heel Frankrijk heen en daar gaat het nog verder fout. Niet vanwege het fraaie Franse landschap, maar wel vanwege het veel te grote aantal Fransozen, dat daar woont. Nu is het een publiek geheim, dat Fransozen notoire wildplassers zijn en waar ze deze bezigheid het liefst plegen.

Doît je dire de plus :roll:? Oftwel need I say more?

Kijk, en nu kun je l*llen wat je wil, maar je proeft dat. Zeker-te-weten. Nee, als er dan per sé een Belgisch biertje getapt moet worden in de MBFB-kroeg, dan is het:

Het getuigt natuurlijk van meer smaak om gewoon het eigen fabrikaat van onze eigen MBFB-stoker/slijter af te nemen:

Laatst bewerkt: 30 jul 2011
  5. Stevo

Stevo Forum veteraan

Lid geworden:
    22 jan 2004
    Dat ga ik beslist niet ontkennen mmmaaaarrrreeeuhh daarom verkoopt het spul ook zo vlot, als je minimum een bak op hebt dan smaak je het niet meer:D

Stevo

6. Corrien

Lid geworden:
    28 okt 2003
    Het zijn dan ook alleen de Belgen, die er een 'Manneke-pis' op nahouden en daar nog trots op zijn ook.

7. helimax

helimax

Lid geworden:
    30 okt 2010
    meerdere wensen....

Hoi, Haiiiii, e.a.,
    @Roel: weer een jaarring erbij ondanks, of juist dankzij die KaraTeDames? Van harte gefeliciteerd, maar je bent nu toch ook een jaar wijzer geworden?
    @Corrien: k'zou het frans woordenboek nog eens doorkijken, kan zijn dat je p.o. een foutje hebt gemaakt, "Votre grammaire".
    @Stevo: wellicht hebben de "ollanders" een iets anders ontwikkelde smaak/reuk, dat kan dan wat verklaren.

Laatst bewerkt: 19 aug 2011
  8. Roel van Essen

Roel van Essen Forum veteraan

Lid geworden:
    13 jul 2002
    Kijk eens aan... Hellmax is ook weer eens binnen roepafstand.
    Dank voor de felicitaties; Ik begrijp dat je op 27-07 dit bericht al had geschreven (althans het deel met felicitaties) maar dat je je belminuten weer eens aan een 0900-mummer had gespendeerd?
    Geeft niet hoor, ieder zijn hobby.

Of ik wijzer ben geworden? Ik hoop het niet.
    De grens tussen genialiteit en knettergek is flinterdun, dus de genialiteit benaderen lukt me aardig, maar ik wil het niet zijn.

Wat overigens inhoudt dat, indien Neerlands witgekuifde parlementaire lawaaipapagaai in de 2e Kamer weer eens roept: "U ben knettergek!" hij de persoon in kwestie impliciet complimenteert met zijn/haar genialiteit.
    Maar dat heeft dit vogeltje blijkbaar niet door. Zoals hij wel meer niet door heeft, maar dat terzijde.

Harakiri-dames? Ik heb er nog niet een een mes in d'r eigen buik zien frommelen. Een gebruik wat overigens in Japan ook al lang uit de mode is.

9. Rcforme

Rcforme

Lid geworden:
    24 dec 2010
    300e post! :bday::music::bday::music::bday:

10. Roel van Essen

Lid geworden:
    13 jul 2002
    Oké... je bent 12 jaar, maar kan nog steeds niet tellen.
    Bij staat er nu (28-08-11 om 21.56U) het cijfer 299.

Advies: ga terug naar "af", ontvang geen 20.000 Euro en investeer je tijd in een spoedcursus rekenen.

Enne... ik zal je een geheimpje verklappen: In het café worden geen posten geteld...
    Dus als je erop uit bent om aan de top van de postinglijst te komen: Ksssst, vort, ga wieberen of zo!

Laatst bewerkt: 28 aug 2011
  11. Micropuller

Micropuller Forum veteraan

Lid geworden:
    1 jul 2004
    Als ik me niet vergis tellen posts in het cafe niet mee in je postcount (kun je nagaan hoeveel posts sommige users in werkelijkheid hebben gemaakt!)

12. Rcforme

Rcforme

Lid geworden:
    24 dec 2010
  13. Niek

Niek PH-SAM Forum veteraan

Lid geworden:
    21 aug 2002
    Laatst bewerkt: 31 aug 2011
  14. Corrien

Lid geworden:
    28 okt 2003
    Wat kom jij hier doen? Het is hier geen moderator-uitlaatplek! Valt er soms geen vliegend tuig meer te modereren [​IMG]?

Ja, en [​IMG]?

Mede-MBFB-bewoners: [​IMG]

IEMAND HEEFT INFORMATIE GELEKT NAAR DE PERS!!!

Roel, doe er wat aan! Zoek uit wie dat geweest is.

15. ExtremeBB

ExtremeBB Guest

16. Corrien

Lid geworden:
    28 okt 2003
  17. Roel van Essen

Lid geworden:
    13 jul 2002
    Jan: Rúúúúst..... Denk aan je hart... Of moet ik zeggen dat je in je schuurtje zit te knutselen? Dáár gaat je rikketik immers ook sneller van lopen?

Nee, dit is een ideetje van Hellmax. Zo jaloers op onze bloeiende gemeenschap dat hij nu "copycat-gedrag" gaat vertonen.
    Hij heeft twee variaties:
    1) zijn berg (met kleine letter uiteraard) in Flevoland
    2) zijn berg (met kleine letter uiteraard) op 10 km afstand uit de kunt voor Bergen aan Zee.

Optie 1:
    Vanuit landschapskundig oogpunt gezien een regelrechte ramp. Stel je situeert zo'n nepberg tussen Lelystad en Zeewolde. Dan gaat de hele ecologische hoofdstructuur naar de ratsmodee. De reetjes en die lieve wilde zwijntjes kunnen niet meer rechtstreeks van de Oostvaarderspplassen naar de Veluwe en vice versa. Nee, die moeten eerst een paar weken op bergtraining om die semi-permanente ijskap te overleven.
    Boven vangt zo'n berg een heleboel wind af voor de windmolens die er bij honderden in de polder staan. Gevolg: alle boeren daar moeten weer overschakelen naar stroom uit smerige kolencentrales, zoals er "toevallig" eentje in Eemshaven gebouwd wordt. (Al dan niet met toestemming van de Raad van State, maar dat terzijde)

Optie 2:
    Ook al zo'n rampenplan. Weliswaar is de locatie olijk gekozen "berg" bij "Bergen aan Zee", maar taalkundig gezien klopt er natuurlijk geen snars van. Bij Schoorl bevindt zich weliswaar het hoogste duin van Nederland, en iets verderop heb je het "Kopje van Bloemendaal", maar dat kan je met goed fatsoen geen "bergen" noemen. Nu wil zo'n Hellmax een berg in zee plempen. Blijft het feit dat er dan nog steeds geen sprake is van "Bergen aan Zee". Nee, het blijven een paar duinen en één (1) berg. (met kleine letters uiteraard)
    Bovendien staat zo'n ding gruwelijk in de weg voor al die schepen die nu het bouwmateriaal voor de kolencentrale in Eemshaven (in wording) moeten aanvoeren, en straks, als die centrale ooit gaat werken, wellicht nog meer schepen die al die kolen moeten aanvoeren. Da's toch stom?
    Bovendien zou er wel eens een schip langs unnen komen met containers vol met modelbouw-spul. Ik moet er niet aan denken dat die om zo'n berg heen moet varen en daardoor twee uur later kan lossen. Wat dat allemaal voor leed in modelbouwend Nederland teweeg brengt....
    Nee, meneer Hellmax is goed bezig! (not)

18. Puffin

Puffin Moderator Moderator team Forum veteraan

Lid geworden:
    7 dec 2006
    Bespeur ik hier enig venijn, of erger, misplaatste trots, dat de werkgroep van die (b)erg in hun onkunde niet de expertise van deze (B)erg bewoners heeft ingeroepen? nounou?

Naast de zorg voor kolenschepen, die een stukje om moeten, zie ik een uitgelezen kans om menig hobby, wel of niet modelbouw gerelateerd daar te beoefenen. En de schepen met de uit goedkoopistan afkomstige producten is zover ik de kaart bekijk allang in de Rotterdamse haven voordat hij een (b)erg tegenkomt.

En als dat gedrocht in internationale wateren neer gekwakt wordt, lijkt me dat een ideale plek om accijns vrij her en der wat te stoken.........goedkope BB dus!

Laatst bewerkt: 31 aug 2011
  19. Corrien

Lid geworden:
    28 okt 2003
    Dit is ver onder de gordel MIJNHEER VAN ESSEN! Daar gaat u spijt van krijgen.

Heeft u wel eens een orgel op uw tenen gehad?

En dan bedoel ik natuurlijk niet zo'n prutsorgeltje als dit:

Maar wel dit:

Goed gezien, het kerkorgel van Okkenbroek! Uiteraard niet tijdens de zondagse dienst, want de gemeente hoeft niet te weten welke woorden er allemaal in uw vocabulaire voorkomen. Nee, gewoon tijdens de bezichtiging op de woensdagmiddag en terwijl u 'toevallig' bent uitgenodigd orgelmuziek ten gehore te brengen! Vermoedelijk net op het ogenblik dat u de zweltrede gebruikt......

Vanzelfsprekend wordt er voor gezorgd, dat er geen schade aan het orgel ontstaat, maar dat terzijde.

20. Rhelie

Rhelie Forum veteraan

Lid geworden:
    16 sep 2004
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina