De Berg is van Jan!

Discussie in 'De Non-Modelbouwkroeg' gestart door Roel van Essen, 8 jan 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Burp

Burp Forum veteraan

Lid geworden:
    30 jan 2005
    Naar Harige Helga moet je in ieder geval niet kijken, slecht voor je ogen. Naar de moeder van Harige Helga, Harige Hannie (voor een foto zie pagina 370 van het voorgaande deel) moet je ook niet kijken. Maar in dat soort gevallen spreek je ook niet van ons. Een van de twee is al erg genoeg. Met ons impliceer je meer dan een persoon en dat is nou net wat je nioet wil als het gaat over HH en haar moeder.

En over het spreken met jezelf, doe je dat ook niet in je befaamde schuurtje als je aan het......werk..... bent?

2. Rhelie

Rhelie Forum veteraan

Lid geworden:
    16 sep 2004
    Dat lijkt mij wel, als hij weer eens zo`n gebakkie van Niek onder ogen krijgt...

3. Corrien

Corrien In Memoriam Forum veteraan

Lid geworden:
    28 okt 2003
    Ik begrijp uit alle reakties, dat mijn werkplaats zich in een warme belangstelling mag verheugen en dat velen nogal nieuwsgierig zijn naar mijn elektronica-lab. Welnu, ik heb even met Google streetview een plaatje gemaakt:

Hier is het, waar het allemaal gebeurt. Eigenlijk moet je langs het woonhuis lopen om er te komen (volg de bordjes), maar vanaf deze kant gaat het ook. Onder de (inmiddels vernieuwde) pergola door, tussen de waterput en het tuinameublement doorlopen naar achteren en de deur openen, waarop staat 'werkplaats'. Vervolgens binnen stappen zonder kloppen, waarbij het op prijs wordt gesteld als de voeten worden geveegd. Uiteraard doe je dat alleen als je een reparatie bij je hebt of deze weer komt ophalen (s.v.p. gepast betalen). We gaan dus deze keer niet naar binnen.
    Als je goed tussen de lamellen doorkijkt, zie je dat de soldeerbout en de scoop aan staan en dat iemand fluitend zijn werk zit te doen.

Enne nee Rhelie, als Niek weer eens langs komt met een gevalletje-tamelijk-hopeloos praat ik niet tegen mijzelf, maar tegen Niek. Dat is wel net zo handig en ook wat beleefder. Overigens neemt Niek altijd een fles rode Zuid-Afrikaanse wijn mee als 't ie langskomt. Het joch kent dus wel goede gewoontes!

4. Rhelie

Rhelie Forum veteraan

Lid geworden:
    16 sep 2004
    ........

5. Micropuller

Micropuller Forum veteraan

Lid geworden:
    1 jul 2004
  6. Corrien

Lid geworden:
    28 okt 2003
    Mogen wij hieruit opmaken, dat het Leutelpaleis failliet is? Dat lijkt me ook niet zo vreemd als je ziet hoeveel personeel er rondliep, dat op kwaliteit en kwantiteit was aangenomen.

7. Corrien

Lid geworden:
    28 okt 2003
    Sorry, maar ik moest dit even kwijt:

There's a bright, golden haze on the meadow
    There's a bright, golden haze on the meadow.
    The corn is as high as an elephant's eye
    And it looks like it's climbing clear up to the sky.

Oh, what a beautiful Mornin'
    Oh, what a beautiful day.
    I've got a beautiful feelin'
    Everything's goin' my way.

All the cattle are standin' like statues
    All the cattle are standin' like statues
    They don't turn their heads as they see me ride by
    But a little brown mav'rick is winkin' her eye

All the sounds of the earth are like music
    All the sounds of the earth are like music
    The breeze is so busy it don't miss a tree
    An' a ol' weepin' willer is laughin' at me

Oh, what a beautiful day!

8. Roel van Essen

Roel van Essen Forum veteraan

Lid geworden:
    13 jul 2002
    Ja Jan, gefeliciteerd met de verjaardag van Deezel.
    Lief dier, inderdaad, maar wanneer leer je hem nu eens te pissen buiten de Wok-Inn?

9. Corrien

Lid geworden:
    28 okt 2003
    Hoezo? Denk jij soms iets te ruiken in de Wok-Inn? Dat is dan niet van Deesel afkomstig, maar van al dat afplaswerk dat hier continu plaatsvindt. Nee, Deesel laat zichzelf altijd keurig uit in het hondentoilet, dat de MBFB-plantsoenendienst heeft aangelegd naast het weiland van boer Piet.

10. Roel van Essen

Lid geworden:
    13 jul 2002
    Oh, stond je dáár te zingen?
    Dan wel goed je voeten vegen als je de Wok Inn betreedt!

Ik wist overigens niet dat je (héél) vroeger aan paardrijden deed...
    Overigens: wat een waardeloze k*nt-tekst in dat lied.

"de maïs staat zo hoog als het ook van een olifant en 't ziet er naar uit dat het tot in de hemel zal groeien."
    Sorry hoor, maar de dichter van dit fraais scoort op de middelbare landbouwschool een absolute onvoldoende op het onderdeel "Alles wat groeit en bloeit en ons altijd weer boeit." Trouwens ook op de lagere landbouwschool, maar dat terzijde.

En wat dacht je van:
    "Al het vee staat als standbeelden. Ze kijken niet op of om als ik langsrij. Alleen een jong, niet gebrandmerkt kalf geeft me een knipoog."
    Vee wat zo stilstaat is hartikke dood! Ze weten het alleen nog niet. Als ze het wel weten donderen ze meteen om. En al zouden ze niet dood zijn: als ik vee was en jij langs reed, zou ik ook doen alsof ik dood was. Wie weet heb je zo'n 6-schots lawaaiding in je holster zitten. Liever blo-vee dan do-vee.
    Om van de rest van dit stuk mislukte poezie maar te zwijgen...

Nee, dan teksten als:
    "There was a young boy called Peter
    Who sprinkled his bed with a gheeter
    His father got woost
    Took hold of a knoost
    and gave him a pack on his meter."

Da's humor.
    Niet zo'n laf aftreksel van een dandy kauwboy uit de USA die zingt dat het zóóó prachtig is in zijn land. Ik weet wel beter.

11. Corrien

Lid geworden:
    28 okt 2003
    Dus als je je even laat gaan op een zonnige zondagochtend moet dat meteen op de maandagavond worden neergesabeld met één of ander leuterverhaal over zogenaamd mislukte poëzie? Daggutnie!

En wat weet jij van de scores, die je op middelbare of lagere landbouwscholen kon behalen voor het geweldig mooie vak biologie? Heb jij soms gestudeerd voor boer?

Nee, je kunt dan zeker beter op zo'n orgeltje gaan zitten rammen met het fraaie lied de vlieger? Daggutalweernie!

12. Roel van Essen

Lid geworden:
    13 jul 2002
    1 daggutwel
    2 alles; heb 23 jaar in een boerendorp gewoond
    3 kom eens luisteren a.s. vrijdag 10:30

13. Rhelie

Rhelie Forum veteraan

Lid geworden:
    16 sep 2004
    Zorg dan wel dat alle paarden in de omgeving op stal staan, eergisten konden 10 paarden ook het gejengel niet aan en vluchtten naar de snelweg, in de hoop daar een lift te krijgen naar een rustiger oord.

14. PH_AJH

PH_AJH Forum veteraan

Lid geworden:
    16 feb 2007
    Jeetje.... en ik maar denken dat paarden redelijk intelligente dieren zijn. Van Okkenbroek naar de A1 is hemelsbreed net geen 10km. Waarom, in vredesnaam, rennen ze dan eerst helemaal naar Eindhoven (hemelsbreed 115km!), waarbij ze notabene de A1, de A12 én de A73 overgestoken zijn :confused:

15. Micropuller

Micropuller Forum veteraan

Lid geworden:
    1 jul 2004
    En nu in de metropool Okkenbroek?

16. Rhelie

Rhelie Forum veteraan

Lid geworden:
    16 sep 2004
    Tsja, die media van tegenwoordig he ;) Maar Roel speelt ook weleens uit heb ik begrepen. Maar als het eerste waar is, kun je naagaan hoe in paniek die dieren zijn geweest !

17. Roel van Essen

Lid geworden:
    13 jul 2002
    Je vergeet de IJssel, Nederrijn, Waal en de Maas.

18. PH_AJH

PH_AJH Forum veteraan

Lid geworden:
    16 feb 2007
    Je denkt dat ze aan de oever van een rivier meer kans hebben op een lift dan op de snelweg? Okay dan.....

19. Roel van Essen

Lid geworden:
    13 jul 2002
    Kunnen ze in ieder geval met z'n tienen aan boord... Gezellig.

20. Corrien

Lid geworden:
    28 okt 2003
    Zijn die paarden er dan ook weer? En hoe is het risico van KABOENKE BOENKE BOENK ondervangen?

Kijk, een zwikkie op hol geslagen knollen vind ik al niet prettig, maar om vervolgens onder de voet te worden gelopen door een in tegengestelde richting hollende kudde *lifanten, terwijl je in de verte de klanken van de vlieger hoort wegsterven is niet mijn idee van aangename muziekbeleving.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina