De Berg is van Jan!

Discussie in 'De Non-Modelbouwkroeg' gestart door Roel van Essen, 8 jan 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Roel van Essen

Roel van Essen Forum veteraan

Lid geworden:
    13 jul 2002
    Oh prima, dat mag hij. Lekker door zoeken, Burp!
    Ik hoop dat je accu het voldoende lang uithoudt om naar de buurberg Eibergen te vliegen, want ik voorspel je dat hij dáár gehouden gaat worden.

Oh ja, tijdens de BBQ niet vliegen, want je weet 't:
    Je mag niet boven mensenmassa's vliegen.
    Ook niet boven massa's mensen.
    Ook niet boven mensen met een meer-dan-gemiddelde massa.
    En aangezien ik een paar mods ken... Die vallen in de laatste categorie.

2. Corrien

Corrien In Memoriam Forum veteraan

Lid geworden:
    28 okt 2003
    In dat geval heb ik een beter voorstel. Dit jaar geen BBQ, maar een proefweek in Eibergen voor alle mods. Het is gratis, dus da's ook nog eens voordelig voor het beheer.
    Ik heb het formulier alvast ingevuld, dus het hoeft alleen maar te worden verzonden. Het vakje 'ik neem iemand mee' heb ik aangekruist, uiteraard zonder te vermelden hoeveel er worden meegenomen. Dat is dus een verrassing.

Laatst bewerkt door een moderator: 17 nov 2015
  3. Rhelie

Rhelie Forum veteraan

Lid geworden:
    16 sep 2004
    Die regeltjes weten wij inmiddels maar.. er hangt ons iets boven het hoofd.
    Ik vind die boete van 8000 best terecht. Het mag in termijnen 1.

4. Burp

Burp Forum veteraan

Lid geworden:
    30 jan 2005
    Toch mooi dat je dat hebt gezien. Ik ben mij van geen kwaad bewust. Ook niet dat ik heb gevlogen met een apparaat wat op een keukenmachine lijkt, zelfs niet met een wit apparaat of enige ander model.

Dat laatste kan zomaar eens waar zijn, ik heb niet in mijn glazen bol gekeken maar ik geloof het zo ook wel :)

5. Taurus Flyer

Taurus Flyer

Lid geworden:
    4 nov 2014
    Ja, mooi hè, berichten van vroeger nog eens doorlezen, ik kwam deze tegen,

6. Roel van Essen

Lid geworden:
    13 jul 2002
    Gebeurt niet vaak, maar soms... héél soms ben ik het wel met meneer Wester eens. Zo ook nu.
    Een bloemlezing uit diverse draadjes uit 2009:

Wat in 2009 gold, geldt nog steeds.
    Als je dat nu nog steeds niet inziet, ben je nog dommer dan het paard van onze Lieve Heer.
    En dat was een ezel...

7. Corrien

Lid geworden:
    28 okt 2003
    Ach Roel, maak je niet druk. Uiteraard is het kwalijk, dat-ie mijn Muahaha van posting #1207 heeft gejat (blijkbaar gebrek aan inventiviteit en/of internet vaardigheid), maar als iemand zijn 'kostbare tijd' besteedt om hier op het forum irritaties uit te lokken weet je natuurlijk, dat er iets ernstig mis is. Zoiets verdient geen slecht humeur, maar medeleven. Daarnaast denk ik maar zo: zo lang dat hier op de Berg gebeurt, gebeurt dat niet in het buitenBergse en dan kan iedereen weer eens zien, dat onze onvolprezen MBF-Berg eigenlijk onmisbaar is voor het goed functioneren van dit forum. Er kan hier on-topic worden afgeplast zo veel men wil en of de betrokkene dat nu leuk vindt of niet door heeft, de mee-lezers worden er in ieder geval door vermaakt en het leidt af van en in het buitenBergse.

Enne, de optie [​IMG] blijft natuurlijk ook altijd open. Denk eens aan een eenmotorig vliegtuigje, dat hier ooit langskwam. Die was pas echt irritant en ook toen wees ik al op deze optie. Moet je nu zien: mede dankzij het opvoedend karakter van de MBF-Berg is dat nu een voorbeeldig forumer.

Laatst bewerkt: 4 dec 2014
  8. Rhelie

Rhelie Forum veteraan

Lid geworden:
    16 sep 2004
    Die durft hier niet meer te komen, heeft ie meteen schone kleren nodig.

9. brutus

brutus Vriend van modelbouwforum.nl PH-SAM Forum veteraan

Lid geworden:
    18 nov 2008
    Tsja... mischien heb ik het al die tijd wel verkeerd gezien, en is het feit dat iemand zijn kostbare tijd besteed aan ons te irriteren, wel een doorslaggevend bewijs dat "ons irriteren" een heel zwaarwichtige en belangrijke taak moet zijn. Iets, waar al het andere voor moet wijken.

Daar moet je overigens inderdaad wel heftig voor gestudeerd hebben, een hoogwaardige opleiding genoten hebben in het leger der legers, de militaire grootmacht die het Nederlandse leger is....

Daar moet je toch echt wat voor kunnen, voor dat "ons irriteren".... Zeker Jan, die heb je niet zo snel op de kast.
    Roel daarentegen weer wel, dat gaat een stuk vlotter, al vind hij zelf van niet....
    Maar dan is het natuurlijk ook nog weer zo, dat dat gejengel op oudhollandse "muziek"instrumenten (was er niet ook iets met instrumentatie-technicus), dat dat natuurlijk wel weer mega-irritant is.

Ondertussen ben ik zelf ook de draad alweer kwijt, maar dat kan heel mischien ook wel komen van het feit dat ik lichtelijk geirriteerd ben, maar DAT kan weer komen van het feit dat de lunch een beetje minder dan gemiddeld was, EN de koffie was op met de pikheet....

Nou ja, ik ga maar weer eens verder met waar ik mee bezig was, geloof ik....

Groet, Bert

10. Corrien

Lid geworden:
    28 okt 2003
    Nou Brutus, bij Roel moet je niet het verkleinwoord van zijn naam gebruiken, want dan reageert hij heftiger dan de Sakurajima (Google, eerste zoekresultaat). Voor het overige heeft-ie best wel een rustig karakter, hoor. Hij is echter wel een type van "een man, een man, een woord, een woord". Dat halfbakken gedoe van "ik ga weg....eeeuh misschien....eeeuh....ik blijf toch maar een poosje, want de andere vriendenkringen geven geen thuis" kan 't ie niet tegen. En dat gejengel op muziekinstrumenten kan 't ie zelf ook, hoor. Heb je 'm wel eens de vlieger horen spelen op z'n orgeltje? Uiteraard moet je je dan wel binnen een straal van 20 km rond de MBF-Berg bevinden en dat doe je niet gauw op zee, maar ik kan je garanderen, dat je dan door een kudde *lifanten onder de voet wordt gelopen.

Om mij op de kast te krijgen is heel wat minder nodig! Burpmans denkt, dat het voldoende is om te pas en vooral te onpas het woord 'schuurtje' te gebruiken, maar daarvan krijgt-ie gegarandeerd een keer spijt. Ik ben dan wel geen aspirant amateur-voorspeller, maar dit durf ik 'm met zekerheid op een briefje te geven. Ik moet alleen even zoeken waar ik mijn memo's heb gelaten, want mijn werktafel ziet er op het ogenblik uit als een terp.

Nee, waar ik kwaad om kan worden is als bepaalde zinsconstructies niet op hun juiste waarde worden geschat. Neem nu eens uit mijn laatste posting het zinsfragment "......of niet door heeft". Het verwachtingspatroon is, dat de zin ophoudt bij het woordje 'niet'. Er blijkt dan nog iets te volgen, dus dan moet je het herlezen. Dat heeft inmiddels iedereen gedaan, die tot hier is gekomen. Zoiets vind ik dan een leuke vondst en ik kan woest nijdig worden als iemand dan zegt "nou, ik vond het stom geformuleerd" of "ik trapte er niet in". Laat dus niemand dat proberen!

En nu eens zien, wie er kan voorspellen wie dat wél gaat proberen...

11. Vale Ouwe

Vale Ouwe Vriend van modelbouwforum.nl Forum veteraan

Lid geworden:
    5 feb 2004
    Heeren,

Wij van de, inmiddels, "gerijpte generatie" worden geacht het goede voorbeeld te geven.
    Op zijn minst wordt ons voorbeeld als goed aangenomen, op zijn best als excuus.

Hullie moeten [​IMG] niet zo pesten.

12. Corrien

Lid geworden:
    28 okt 2003
    Zeg mijnheer Lokhorst, gaat-ie effe? Gerijpte generatie! Ik weet niet wat jij daaronder verstaat, maar als dat hetzelfde is als de blog van Beef&Steak (daar waar volgens mij de wok-stukkies vandaan komen) ziet het er niet best voor ons uit:

Het rijpen van vlees is eigenlijk het bederf een klein beetje in gang zetten, onder geconditioneerde omstandigheden. Het vlees verteert een beetje voor en daardoor wordt het malser. Bij rijping worden de aanwezige eiwitten deels gesplitst door twee soorten enzymen. Het rijpen is dus het bewaren van vlees in een gekoelde omgeving. Je hebt een ‘natte’ en een ‘droge’ methode.

Zo gaat het nog even verder om te besluiten, dat het bij Beef&Steak Aberdeen Angus is, dat je op je bordje vindt.

Het komt er dus op neer, dat wij van de inmiddels "gerijpte" generatie een beetje aan het bederven zijn, waarbij ik in het midden laat of dit op een 'natte' of 'droge' manier gebeurt. Lekker dan!

13. Rhelie

Rhelie Forum veteraan

Lid geworden:
    16 sep 2004
    Ik passeer binnenkort de 50 jaren, ben ik dan gerijpt ? Ik wil hier wel een wetenschappelijke onderbouwing van zien, desnoods van Bert. Of mag ik nu al aannemen dat Roel overrijp is ?

14. Roel van Essen

Lid geworden:
    13 jul 2002
    Jij bent nog zo jong dat je niks van vreemde mannen mag aannemen.

15. hobbyist

hobbyist Forum veteraan

Lid geworden:
    10 mrt 2009
    Dat rijpings-proces begint ergens op een oudere leeftijd en eindig zo rond de 65.
    Daarna is iemand van 65 jaar en ouder volgens Van Dale, bejaard.

Dus ik vraag me eigenlijk af waar maak je je druk over?

16. brutus

Lid geworden:
    18 nov 2008
    Oei... een wetenschappelijke verklaring over of jij al of niet rijp bent...

Tsja... wetenschappelijk zijn er een aantal indicatoren voor het al dan niet rijp zijn.
    -Ben je recentelijk uit een boom gevallen? Zo ja, rijp, zo nee, nog effe blijven hangen dan.
    -Krijg je zwarte plekken? Zo ja, ben je het al gepasseerd, zo nee, volgende indicator:
    -Ben je nog groen? Zo ja, rustig nog effe door blijven liggen/hangen, liefst op een donker koel plekje, zo nee, dan is er een redelijke kans dat je reeds rijp bent, tenzij 1 of 2 van toepassing zijn, dan ben je er al voorbij.

Is geen van het bovenstaande van toepassing, dan is in elk geval wetenschappelijk redelijk aannemelijk te maken, dat je in ieder geval geen banaan bent, maar of je dan rijp bent, tsja, daar moeten dan weer heel andere criteria voor gekozen worden...

In dat geval: ben je rood met een wit, danwel zwart kopje? goed kans dat je rijp bent.
    Ben je slechts rood, wazig en zonder kopje, dan ben je nog niet rijp.

Ben je geen van beide, dan ben je in elk geval geen puistje....
    Zou je nog een banaan kunnen zijn, maar die hadden we voorheen al uitgesloten.

Hier moet ik het bij laten, want er zit een enorme koffievlek op het LOI kursusboek "wetenschap der rijpheden". Dus de rest van de theorie heb ik mij nog niet eigen kunnen maken...

Groet, Bert

17. Roel van Essen

Lid geworden:
    13 jul 2002
    Bert, jij ben in ieder geval ergens rijp voor...:rolling:

18. brutus

Lid geworden:
    18 nov 2008
    Dat weet ik... Dat stond al in hoofdstuk 1...
    Maar waarvoor, dát staat nou nét in dat stuk met die koffievlek erover....

Groet, Bert

19. Puffin

Puffin Moderator Moderator team Forum veteraan

Lid geworden:
    7 dec 2006
    Het is duidelijk, ook de berg vergrijst! Al dan niet met wat vreemde mannen. Wat wel vreemd is dat men minder drinkt hier op de Berg. Zorgelijk voor een Bergslijterij. Met bovenstaande zou men toch op z'n minst een goede rede hebben om een borrel te drinken. Aangezien we hier op de Berg anders aankijken naar de participatie samenleving en de zorgverlening dan in het buitenbergse zal ik maar een feestdagen aanbieding maken. Zeg maar een ouwe l*llen korting tot 1 januari.

Over rijpen of gerijpt gesproken, hoe langer op het vat des te beter het is. Bovendien wat in het vat zit verzuurt niet, moet dan wel in het vat blijven. Dan ligt het ook in de lijn der verwachting dat men hier op de berg behoorlijk verzuurt maar gezien de leeftijd wel van een betere kwaliteit, dat dan weer wel.

Met de vergrijzing in gedachte is het wachten op de eerste met afplas problemen. Om maar niet te spreken van het omhooghouden van de reputatie. Al met al meer redenen voor een borrel (tijdelijk met korting*)

*) korting geldt niet op statiegeld Roel!

20. Corrien

Lid geworden:
    28 okt 2003
    Ik vraag me dan eigenlijk weer af of jou wat werd gevraagd :confused:.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina