De Berg is van Jan!

Discussie in 'De Non-Modelbouwkroeg' gestart door Roel van Essen, 8 jan 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. PH_AJH

PH_AJH Forum veteraan

Lid geworden:
    16 feb 2007
    ...en dat de chef van de Wok-In zo voorzichtig is met Jan, dat is toch ook wel aandoenlijk

Laatst bewerkt: 17 jan 2011
  2. Roel van Essen

Roel van Essen Forum veteraan

Lid geworden:
    13 jul 2002
    En de AAT is niet meer... Opgegaan in het "Dienstvak der Logistiek".
    Gelukkig maar, want al die platgereden kippen op die baretemblemen was nogal aanstootgevend.

CORRECTIE! Roel is Veiligheidskundige. Da's even wat anders.

3. Corrien

Corrien In Memoriam Forum veteraan

Lid geworden:
    28 okt 2003
    Ik neem aan, dat de Intendance (jaja, geeft de kneuzen ook een kans) dan ook tegenwoordig onder logistiek valt? Jammer hoor, die korenaren vond ik wel wat hebben (wij spijzen de nooddruftigen).

Wat is in vredesnaam een Veiligheidskundige? Blijkbaar iemand, die niet deskundig is, want anders zou je het een Veiligheidsdeskundige noemen....

4. Roel van Essen

Lid geworden:
    13 jul 2002
    Sterker nog:
    de dienstvakken Intendance, Militaire Administratie, Aan- en Afvoertroepen, Technische Dienst en Geneeskundige Dienst zijn al een paar jaar verenigd in het "Dienstvak der Logistiek". Sinds die samenvoeging droeg iedereen één soort ondergrondje: kleur geel met "zijn eigen" baretembleem erop.
    Daar vonden een aantal generaals buitendienst natuurlijk weer wat van, dus sinds een maand heeft iedereen weer z'n eigen ondergrondje én kraagspiegels.
    Daarvoor moesten alle nette uniformen weer richting kleermaker, want het moest er uiteraard wel "kek" opzitten...

MVK
    Opleiding: Middelbare Veiligheidskundige Opleiding MVK - Vergelijk opleidingen, cursussen en trainingen

HVK
    HVK Opleiding | Copla

Belangstelling?

5. Corrien

Lid geworden:
    28 okt 2003
    :nooo: Ik heb al problemen met een veiligheidsspeld..... Gelukkig heb ik meer verstand van splinternieuwe apparatuur, die het gewoon behoort te doen als je het hebt gekocht.

6. Roel van Essen

Lid geworden:
    13 jul 2002
    Hé gelukkig! E i n d e l i j k een techneut die toegeeft dat ook hij wel eens faalt.

"Kon je vroeger op school niet mee? Neem dan dienst bij de TD!"

"Gezakt voor je dissertatie? Ga werken bij de Militaire Administratie!"

"Liever een watje dan een tijger? Wordt dan Geneeskundig krijger!"

"Bij de meisjes never sjans? Je bent geschikt voor de Intendance!"

"Weet je de weg naar de WC, kunnen we je gebruiken bij de AAT!"

Enzovoorts, enzovoorts....

7. Corrien

Lid geworden:
    28 okt 2003
    Sjongejonge jonge, het is natuurlijk ook een technische miskleun van jewelste als je even ruzie hebt met een kromme veiligheidsspeld. Sjongejonge jonge.

Overigens ben ik geen techneut, maar hobbyist. Beroepshobbyist wel te verstaan. Sommige mensen spreken zelfs van professioneel hobbyist :cool:!

Op de deur van wat sommigen 'dat schuurtje' noemen staat dan weer wel 'werkplaats' dat anders doet vermoeden. Ik noem het zelf overigens geen schuurtje of werkplaats, maar elektronica lab. Lieden, die het wél een schuurtje noemen hebben overigens meestal iets duurdere reparaties, maar dat is puur toeval.

Laatst bewerkt: 19 jan 2011
  8. Micropuller

Micropuller Forum veteraan

Lid geworden:
    1 jul 2004
    Goh Jan, nooit geweten dat wij een soort collega's zijn ;)

9. Roel van Essen

Lid geworden:
    13 jul 2002
    Laatst bewerkt door een moderator: 13 nov 2015
  10. Corrien

Lid geworden:
    28 okt 2003
    Even denken. Jij bent dus klussenier? De hele evolutie is er dus op gericht geweest om een kereltje op een ladder te krijgen met een quast in z'n hand?:

[edit]Excuses voor de spelfout[/edit]

11. wimg

wimg

Lid geworden:
    24 mrt 2003
    Het lijkt er op dat de heren van de slijterij en het Leutelpaleis elkaar hebben gevonden:

Moeten wij ons nu zorgen maken?

Wim

12. PH_AJH

PH_AJH Forum veteraan

Lid geworden:
    16 feb 2007
    Weet ik niet. Zit er een CE keur op?

13. Roel van Essen

Lid geworden:
    13 jul 2002
    Ik zie geen logo...
    Maar ja, moet dat als het bier in Nederland gebrouwen wordt?
    En laat dat certificaat maar zitten... Als ik een paar glazen Grolsch opheb, kan ik de kleine lettertjes toch niet meer lezen en moet ik met een noodvaart richting toilet.
    Vandaar mijn voorkeur voor de wat "sterkere" brouwseltjes; dan kan je langer op je barkruk blijven zitten.

By the way... Jan:
    Had jij, toen je dit schreef toevallig al wat neuten op?
    Volgens mij is het figuurtje op het laddertje van vrouwelijke kunne.
    Ik zie tenminste een paarde(n)staart.
    Je wilt toch niet beweren dat het uiteindelijke doel van de evolutie is we een vrouw boven ons krijgen? (Overigens liefst zonder Quast...)

14. Flying Davy

Flying Davy

Lid geworden:
    20 jul 2006
    Roel, ik weet niet hoe het met jouw persoonlijke voorkeur zit, maar ik zie toch liever een vrouw bovenop me dan een man....

15. Henri Zikken

Henri Zikken Guest

Heeft iemand er destijds aan gedacht mijn kamelen mee te nemen van de oude berg?

16. Burp

Burp Forum veteraan

Lid geworden:
    30 jan 2005
    Ik heb wel een tijger in het rond zien sluipen aldaar. Het zou zo maar kunnen dat de bedoelde kamelen daar nog wel zijn maar niet meer in de staat waarin je ze hebt achtergelaten.

17. Rhelie

Rhelie Forum veteraan

Lid geworden:
    16 sep 2004
    Dat krijg je, als iedereen slotjes mag plaatsen en weer openen !

18. Roel van Essen

Lid geworden:
    13 jul 2002
    Met mijn persoonlijke voorkeur " zit" het prima, Davy.
    Ik heb geen last van dat lichaamsdeel wat Gerard Joling gekscherend zijn "artiesteningang" noemt. Maar...
    Wantrouwen steekt de kop op als ik vrouwen op trapjes zie staan met een kwast in de hand.
    Voor het zelfde geld bespringen ze je, dan dan kan die kwast zomaar eens ongelukkig op een niet nader te noemen lichaamsdeel terechtkomen.

Daggutnie!
    Wie was daar nou kamelenbeheerder?
    "Schoenmaker, blijf bij je leest" is hier het motto.
    Jij dacht toch niet dat Davy of Jan zich over die stinkbeesten van jou gaan ontfermen?
    Je zoekt ze zelf maar weer op...
    Tip 1: Ga in de buurt staan van een oase en doe het geluid van een groeiende palmboom na.
    Die beesten schijnen dol te zijn op palmen, dus....
    Tip 2: Verschuil je zelf wel goed, want anders is je poging bij voorbaat tot mislukken gedoemd.
    Tip 3: Als je ze weer gevonden hebt, zorg deze keer wel dat er een CE-markering op de linkerbil van die beesten staat. Dat is voor ons makkelijker als we die beesten daarna weer uitzetten.

Daar is een Limerick over, wist je dat?

"There was a young camel in Niger
    That smiled when he rode on a tiger
    They turned from the ride
    with the camel inside
    and the smile on the face of the tiger"

19. Burp

Burp Forum veteraan

Lid geworden:
    30 jan 2005
    Maar, slotjes zonder CE keur zijn natuurlijk onveilig en worden door de verzekering niet geaccepteerd als afdoende maatregel tegen het openbreken van sloten.

20. Micropuller

Micropuller Forum veteraan

Lid geworden:
    1 jul 2004
    Het is geen CE keur!! Het is een CE markering! Onthoud dat nu eens!!!

Je moet verschrikkelijk oppassen met wat je zegt. Voor je het weet zitten we hier ook met een of andere kwast die vijf kwartier in een uur l*lt. En ook al zijn we hier op de MBFB natuurlijk best wat gewend wat nöhlen betreft, wat deze persoon presteert is van Taurusflyer-achtige proporties.

Overigens neem ik aan dat een CE markering hier geen enkele waarde heeft. Ik voorzie alle voertuigen die het Leutelpaleis verlaten tenminste al sinds jaar en dag van een officiele MBFB markering (stickertjes te verkrijgen op het kantoor van Jan a raison de 25,00 (en ja, ik vind dat ook behoorlijk aan de prijs, maar Jan zal er wel een reden voor hebben. En gelukkig kan ik deze kosten gewoon doorberekenen :D )

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina