@MP: Je vergeet de "Parel van Salland", de Holterberg. Maar dat terzijde.
Over op belangrijker zaken:
In het verleden (Bergepos 1.0) geschiedde het dat, indien een nogal nieuw personage de euvele moed had om zijn snotkoker op de Berg te laten zien, hij minimaal één (1) week van alle zijden ongenadig werd afgepl*ast. Daaraan deden alle leden van de vast Bergkernstaf steevast en met veel genoegen aan mee.
Als betrokkene een béétje rugge(n)graad had, bleef hij standvastig en stoutmoedig iedereen van repliek dienen.
De watjes hielden het na een, twee of soms wel drie dagen voor gezien en emigreerden naar het BuitenBergse of, nog smadelijker, naar de vituele omgeving buiten het MBF.
Behoudens een paar slappe pogingen van o.a. onze "interim manager zonder verdere vooruitzichten" heb ik nog weinig gezien in die richting.
@ PUFFIN. BEN ME AAN HET IN LEZEN EN DIT IS DE DENKTENK VAN MODELBOUWFORUM ZIE IK. OOK AAN DE POSTERS IN DIT ONDERWERP. OOK MODERATORS ZIE IK..!
Niet de beroerdste zijn, zal ik alvast een voorzetje geven:
Beste brave zooiensteker Sorbit. Waarin ben je aan het lezen? Een leunstoel, of bij moeders' aan de keukentafel?
En nee, dit is niet de denktank van MBF. Hier weliswaar veel gedacht, maar ondanks dat er een paar (voormalig) militairen op de Berg aanwezig zijn, is er geen tank. Wel een paar Fenneks, maar dat zijn geen tanks in de letterlijke betekenis van het woord. Dus van een "denktank" kan absoluut geen sprake zijn en dat is ook niet onze ambitie.
Verder stel ik het op prijs als je wat minder schreeuwt. Ondanks dat ik meer dan een halve eeuw op deze aardkloot rondloop, zijn mijn oortjes nog prima. Als ik je niet goed meer ga verstaan, kan het wezen dat jouw boodschap mij onwelgevallig is en ik 'm gewoon niet wíl verstaan. Men noemde dat vroeger "Oost-Indisch doof".
De oplossing voor dat probleem ligt bij de zender van de boodschap, niet bij de ontvanger.
Heb je verder nog vragen, kun je in drievoud, in schoonschrift, geschreven met kroontjespen en zonder vlekken in de brievenbus deponeren die naast het hek staat. Daarna wordt je geacht jezelf geruisloos te verwijderen, tot wij je ontbieden.