De berg is van MIJ

Discussie in 'De Non-Modelbouwkroeg' gestart door rc gek hugo, 6 apr 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Corrien

Corrien In Memoriam Forum veteraan

Lid geworden:
    28 okt 2003
    Eerlijk gezegd begint er nu zo langzamerhand bij mij wel een Gedanke 'laut zu werden', maar die hou ik nog even in.

Ik heb inderdaad niemand uitgenodigd. Ik ben dan ook niet degene, die een BBQ heeft georganiseerd. Ik ben er zelfs niet over begonnen. Het zou wat moois worden: Erwin Lokhorst organiseert een BBQ en ik ga daarvoor (ar)jan-en-alleman uitnodigen. Daggutnie! Ik ben trouwens meer van het wokkende type, maar als Erwin dat nu zo graag wil, daarvoor lang van tevoren een vergunning aanvraagt, een MBFB-locatie huurt, bij boer Piet de betere delen van Clara 21 bestelt en het voltallige MBFB-management uitnodigt hou ik 'm niet tegen.

Zo te zien heeft-ie er wel zin in:

Laatst bewerkt: 22 apr 2010
  2. Vale Ouwe

Vale Ouwe Vriend van modelbouwforum.nl Forum veteraan

Lid geworden:
    5 feb 2004
    Vergunning heb ik natuurlijk niet geregeld, zoals gewoonlijk schuif ik mijn financiele bijdrage wel weer per enveloppe onder de deur door.
    Alleen het vlees en die bqq van het leutelpalijs zijn geregeld.

Piet ging niet accoord met Clara. Anders zou hij niet aan zijn melkquotum komen.
    Het zijn dus de edele delen van Carlos en Carel geworden. Willen de heren deze in Tomaten of saté saus?

Laatst bewerkt: 22 apr 2010
  3. Roel van Essen

Roel van Essen Forum veteraan

Lid geworden:
    13 jul 2002
    Dat haal je de koekoek... Dat is zijn knuffelkoe! (niet te verwarren met zijn wettige echtgenote, waarvan het gewicht ongeveer overeenkomt met Clara, maar dat zoals gewoonlijk terzijde)

Ja, daáááág.... Denk jij het voltallig Bergmanagement minus mijn persoontje (ik ben even "dienstlich" afwezig) tevreden te stellen met 4 stierenkl*ten?
    Dan ken je ze nog niet!

4. Vale Ouwe

Lid geworden:
    5 feb 2004
    Nou ja, het kunnen er vast wel meer worden.
    Ik zal het morgen even aan Piet vragen.

Jammer dat je er niet bij kunt zijn.
    Wat in vredestijd heb je nu te zoeken in Bosnie?

5. Corrien

Lid geworden:
    28 okt 2003
    Hoe het vergunningenregime en de bijbehorende betaling hier op de MBF-berg is geregeld doet niet terzake, mijnheer Lokhorst. Daarover kan dan ook beter worden gezwegen.

Dat boer Piet een l*lverhaal ophangt over Clara 21 kan ik niet helpen. Het is deze winter (ze stond op stal*) tamelijk triest met haar afgelopen en daar is Piet vermoedelijk nog niet overheen. Het begon met een gebroken pootje, waar een nare bacteriële infectie achteraan kwam. Tenslotte was het de Q-koorts, die haar velde. Ze liep vroeger dan ook altijd in het geitenweitje. Haar vlees is echter net zoals ze zelf altijd was: overdadig, speels (van smaak), gewillig en verrassend (eveneens van smaak). Maar goed, als boer Piet haar vlees niet voor de BBQ wil verkopen, dan wokken we haar wel op. Gewokte, kleine stukjes biefstuf zijn dan ook overheerlijk in combinatie met TIPAN-saus.

*Heeft iemand enig idee, waarom ze koeien altijd 'op stal' zetten en niet gewoon er in?

6. Flying Davy

Flying Davy

Lid geworden:
    20 jul 2006
    Waarschijnlijk omdat erin niet past, die stallen zijn blijkbaar kleiner dan wij vermoeden. Waar de koeien in staan als ze op stal staan heeft dus eigenlijk een andere naam maar voor het gemak noemen de boeren dat voor de leken, zoals wij, dat dus maar de stal. Onzin? geen idee, maar het klinkt aannemenlijk...

7. Roel van Essen

Lid geworden:
    13 jul 2002
    Om dezelfde reden waarom je "op Urk" woont en niet "in Urk"...

8. wimg

wimg

Lid geworden:
    24 mrt 2003
    En om de zelfde reden waarom je "op stand" en niet "in stand" woont.

(Maar omdat Roel de bescheidenheid zelve is kwam hij niet met dit voorbeeld.)

Wim

9. Rhelie

Rhelie Forum veteraan

Lid geworden:
    16 sep 2004
    Op kantoor en in de werkplaats :confused:

Ik vrees wel dat als je je over dit soort dingen druk gaat maken, je binnenkort OP de sofa ligt IN de praktijk van Arjan OP de Berg.

10. hobbyist

hobbyist Forum veteraan

Lid geworden:
    10 mrt 2009
    Dat is niet zo moeilijk.

Op stal, is een verbastering van opstal, enkelvoud van opstallen
    En opstallen betekend tijdelijk ergens iets neer zetten.

Een koe staat over het algemeen in de wei of in de stal.
    Omdat er eerder sprake is van een koeien stal i.p.v. een koeien schuurtje of koeien loods.

Geeft dat het volgende resultaat:

Als de boer geen stal heeft maar een loods, dan wordt het in een volzin.
    De koe staat in de loods opstal.

Het is helemaal niet relevant waar die koe binnen staat.
    In de volksmond noemen we dat op stal.

Enne oh ja net zoals de meeste fiets eigenaren die de fiets op slot of vast zetten een een verankerd voorwerp.
    Staat een koe ook vast in zijn overdekte onderkomen zo dat tie niet uit zichzelf zomaar naar buiten kan huppelen.

Nu kom ik nog even terug op "op stal" en "opstal".
    Bij de koe praten we over "op stal" dit is eigenlijk ook weer een afgeleide van "op slot".

Laatst bewerkt: 23 apr 2010
  11. Corrien

Lid geworden:
    28 okt 2003
    Hallo heren, de MBFB-competitie 'WIE KAN HET SLAPST OH-EN' wordt pas over enkele weken gestart, hoor!

Voorlopig staat er voor a.s. zondag alleen het vaste MBFB-lenteritueel op het programma, waarvan blijkbaar iedereen is vergeten wat het inhoudt. Dit wordt dan gevolgd door een kl*te-BBQ, gezien wat we te eten krijgen.

Overigens begint er bij mij weer een Gedanke 'laut zu werden', maar dit terzijde.

12. PH_AJH

PH_AJH Forum veteraan

Lid geworden:
    16 feb 2007
    En ook in dit geval zijn *rca's, naast therapeutisch veel beter inzetbaar, toch duidelijk superieur aan koeien. Daar heb je al dat gesodemieter niet mee. Je moet ze wel goed afdrogen voordat je ze op de BBQ doet natuurlijk.

13. Roel van Essen

Lid geworden:
    13 jul 2002
    O ja?

Heb je wel eens een *rca "op stal" gezien?
    Ik niet, en gezien mijn redelijk agrarische woon-omgeving kan ik het weten.

Bovendien: als een *rca "op stal" is (van staan kan in dit geval niet gesproken worden, aangezien een *rca geen poten / benen heeft) zal dat toch een verhipt stevige "opstal" moeten zijn.
    Anders dondert het beest meteen door het dak heen.
    (Wat weer gunstig is voor de zee-gerelateerde wok, maar dat ..... (enz))

14. Corrien

Lid geworden:
    28 okt 2003
    Mijnheer-met-de studieboeken, wie heeft er hier nu een rare kronkel in de bovenkamer?

Het idee om Orka-ballen te gaan BBQ-en..................tssssssssss, hoe kom je er op.

15. Richard E

Richard E

Lid geworden:
    20 okt 2005
    Merakels jammer is dat toch weer. D'er bint d'r zat die de melk hebt heur'n klots'n, mer geneen den wet woar at 'n tepel hangt. Tuurlk is't OP stal en nich IN'n stal ... waant aj IN'n stal stoat, dan stoaj in'n drek. :D

Voor diegenen die geen Thais spreken: Enorm jammer is dat toch weer. Er zijn er genoeg die de melk hebben horen klotsen, maar niemand weet waar de tepel hangt. Tuurlijk is het OP stal en niet IN de stal, want als je IN de stal staat, dan sta je in de str*nt. :D

16. Corrien

Lid geworden:
    28 okt 2003
    EN?, wat vond iedereen ervan vandaag ??????????????

17. Roel van Essen

Lid geworden:
    13 jul 2002
    Drie keer niks.
    Het regende bijna de hele dag, temperatuur niet boven de 14 graden en bovenop de Berg was het zelfs 10,4 graden met mist.

Kortom: huilen met de pet op.

18. PH_AJH

PH_AJH Forum veteraan

Lid geworden:
    16 feb 2007
    o....was het gister al zondag. Nou ja, het wordt vanzelf wéér een keer voorjaar. En zo te lezen heb ik niks gemist.

19. Vale Ouwe

Lid geworden:
    5 feb 2004
    Die stierenballen leken mij eerlijk gezegt ook niets dus hebben we hier gewoon een lekker broodje kaas gegeten.

Boer Piet heeft nog wel beters weten te regelen voor komende woensdag.
    De voorbereidingen zijn alvast begonnen.

Zorgen jullie voor de drank?
    Liefst een beetje oude whiskey

20. Roel van Essen

Lid geworden:
    13 jul 2002
    "Aber Bauer Piet... Was haben Sie jetzt wieder überfahren?":confused:

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina