De berg is van MIJ

Discussie in 'De Non-Modelbouwkroeg' gestart door rc gek hugo, 6 apr 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Micropuller

Micropuller Forum veteraan

Lid geworden:
    1 jul 2004
    Ik zou wel willen, maar helaas heeft blijkbaar op de Berg de crisis ook toegeslagen en vindt een aantal cheapskates het nodig om op dit soort minimale onderhoudswerkzaamheden te gaan bezuinigen cq. zelf te gaan beunen. (mag ik je er trouwens op wijzen dat bij niet-oordeelkundig gebruik van het roetfilter, de garantie op dit onderdeel en alle andere systemen die met dit onderdeel in verband staan, direct komt te vervallen? Maar dit natuurlijk geheel terzijde.)

Dat staat buiten kijf. Maar het hoofd van de beveiliging zou toch ook moeten weten dat de boog niet altijd gespannen kan staan en dat zelfs de beste bewaker/beveiliger soms een natuurlijke behoefte voelt opkomen, in verband waarmee hij/zij zich dan even afzondert. Of wilde je soms beweren dat de leden van de MBFB gewoon in hun Fennek....
    Weet je wat, breng die Fenneks voortaan maar naar mijn concullega (De Leutelkoning, Buitenberg 15. A.u.b. niet zeggen dat ik je gestuurd heb)

Geen idee wat je hier precies mee bedoeld. Wat heeft een Sean Connery imitator met een piratenfetish te maken met de crypte onder de grote kerk in Delft?

2. Roel van Essen

Roel van Essen Forum veteraan

Lid geworden:
    13 jul 2002
    Ja, dat mag. Ook voor jou is het woensdag. En je hoeft mij niets te vertellen over roetfilters; daar ben ik op afgestudeerd. De inhoud gebruik ik elk jaar om Mariëlle, Sophie, Ilse en Renate rond 05-12 om te toveren tot de meest lieftallige Zwarte Pietjes die je maar bedenken kan.

Waarom denk je dat ik zo'n nadruk leg op het legen van de asbakjes? Nou? Nounounou?

Daggutnie! Ik heb zo eens geïnformeerd wat die beunhaas voor een uurtarief heeft... Sjongejonge.... Om niet in de standaardkreet te vervallen: Sjongejongejonge! Dat is ver voorbij de Balkenende-norm!

Ga je schamen. Da's alles wat ik hierover te zeggen heb. En om je schaamtijd nuttig te besteden raad ik je aan om het boek "Soldaat van Oranje" van Erik Hazelhoff Roelfsema eens aandachtig door te lezen. Tussendoor mag je wat asbakjes van Fenneks legen. Wellicht heeft Botter nog wat werk voor je in de BBBB (BigBigBahBusiness). Niet vergeten je handjes te wassen voordat je aan de volgende Fennek begint.

3. Micropuller

Lid geworden:
    1 jul 2004
    Misschien omdat je bang bent de (inhoud van) de roetfilters en de asbakjes te verwisselen?

Oh, dus als ik hier tijdens mijn dagelijkse uitlaatrondje struikel over de prins Bernhard look-a-likes, die me ook nog eens lastig gaan vallen met allerlei obscure vragen over nota bene *lifanten, en hier vervolgens de beveiliging van op de hoogte breng (ik dacht dat alles hier zo goed in de gaten werd gehouden?), ben ik plotseling de gebeten hond?

4. PH_AJH

PH_AJH Forum veteraan

Lid geworden:
    16 feb 2007
    Als je gebeten bent door een hond zou ik zeker even langs komen voor een Tetanus-vaccinatie. Op woensdagavond reken ik sterk gereduceerde tarieven.

5. Corrien

Corrien In Memoriam Forum veteraan

Lid geworden:
    28 okt 2003
    Maakt het daarbij nog uit wat voor een hond het is? Ik kan me zo voorstellen, dat het bij een kleine hond goedkoper is dan bij een grote. Die til je in ieder geval een stuk gemakkelijker op de behandeltafel.

6. PH_AJH

PH_AJH Forum veteraan

Lid geworden:
    16 feb 2007
    Hoezo? Maak je anders je hond wat kleiner voor je hem zijn injectie laat geven? Sjees....wat een kniepert ben je dan zeg. Maar goed, voor jou reken ik altijd al bijzondere tarieven dus dat komt vast wel goed.

7. Corrien

Lid geworden:
    28 okt 2003
    Hallo, tingelingeling, ook even bij de les blijven, mijnheer PH*AJH ! Was ik degene, die er over klaagde, dat ik gebeten was door een hond? Was ik degene, die uitgenodigd werd om even langs te komen voor een tetanus injectie? Daggutnie, hè!

Overigens lijkt het me wel verleidelijk om even langs te komen met Deesel. Eens zien wie er dan de gebeten hond is.

Hoewel.....................bijten doet-ie de laatste tijd niet meer:

8. PH_AJH

PH_AJH Forum veteraan

Lid geworden:
    16 feb 2007

Laatst bewerkt door een moderator: 13 nov 2015
  9. Roel van Essen

Lid geworden:
    13 jul 2002
    Aha! Dit noem ik dus een heterdaadje! Ik dacht al dat de emissie van sommige Fenneks de laatste tijd schrikbarend toenam. Je geeft dus toe dat je de inhoud van roetfilters verwisseld? Dus de t*ringzooi van het ene roetfilter gewoon het andere roetfilter proppen... En idem zeker met de inhoud van de asbakjes? Smeerpoets!
    Nogal wiedus dat je altijd tijd voor het voertuigenpark van de beveiliging had... de rest van je klanten zijn al vertrokken!

Wel als jouw dagelijkse (hieruit concludeer ik dat je je wafbeest slechts één keer per dag uitlaat? Schande!) uitlaatrondje voert door de crypte van de Grote Kerk in Delft. Hoewel de kans dat je dáár door een hond gebeten wordt door mij uiterst minimaal geacht word, aangezien ik niet veronderstel dat de Chiwawa van wijlen prinses Juliana daar ook is bijgezet.
    En áls die daar al is bijgezet is de kans dat hij nog steeds bijt ook vrij minimaal, maar dat terzijde.
    Overigens knap van je dat je die grote steen telkens optilt en netjes teruglegt... doe ik je niet na, ook al zou ik er zin in hebben.

Laatst bewerkt: 3 nov 2010
  10. Micropuller

Lid geworden:
    1 jul 2004
    Roel, zou je misschien even wat duidelijker kunnen zijn over wat je nu precies wilt met die asbakjes en roetfilters?
    De ene keer leeg je de asbakjes zelf, dan wil je weer dat ik het doe, vervolgens gebruik je de inhoud van de roetfilters voor interne verkleedpartijtjes van de bergbeveiliging, om me er vervolgens van te beschuldigen dat ik er een soort stoelendans mee uitvoer.
    Wat is het nou? Zo wordt het inroosteren van de onderhoudsbeurten van het beveiligingsmaterieel wel een lastige klus!

11. Roel van Essen

Lid geworden:
    13 jul 2002
    Protocol "Legen asbakjes"
    Stap 1
    In Fenneks wordt gerookt. Is een "tactisch voertuig", dus vrijgesteld van het "rookverbod voor werkruimtes" en allerlei andere milieu-gerelateerde ontucht.
    Stap 2
    Als tijdens de rit de asbakjes dusdanig vol geraken dat de verkeersveiligheid alsmede het comfort der inzittenden gevaar loopt, dient onverwijlt de knop "asbak legen" gebruikt te worden.
    De inhoud van de asbak gaat dan richting roetfilter.
    Stap 3
    Bij een onderhoudsbeurt dient de garage de asbakjes handmatig te reinigen.

Een protocol "reinigen roetfilter" is er niet; dat dient immer door de garage gedaan te worden. De inhoud van het filter kan gebruikt worden ter verbetering van de gezichtcamouflage dan wel het tot "Zwarte Piet" omtoveren van een willekeurig personeelslid/personeelsleden van de Bergbeveiliging op of rond 05-12.

Zie 1-IWK Fennek, blz 24, 2e alinea.

12. Corrien

Lid geworden:
    28 okt 2003
    Stap 4
    Als ze bij een volgende onderhoudsbeurt weer vies zijn dienen ze weggefl**kerd te worden. Een Fennek rookt al genoeg van zichzelf, het onderhoud kost de MBFB-community toch al een klein vermogen en camouflagetechnieken hebben alleen zin als deze aan de buitenzijde van het MBFB-beveiligingspersoneel worden aangebracht. Wie ziet bijv. dit verschil aan de buitenkant:

Uche uche kuch ...........

13. Roel van Essen

Lid geworden:
    13 jul 2002
    Jaja...
    O, wat zijn we gezond bezig in de "Slowchat-hoofdstad van Europa" (Zo iets was het toch?) Maasland.
    Onder de rook van de Europoort.
    Need I say more?

Geef mij dan maar het immer groene Salland en af en toe de dochter van de Weduwe....

14. Corrien

Lid geworden:
    28 okt 2003
    Roel, laten we niet gaan overdrijven. Het is hier de Cittaslow* hoofdstad van Nederland (voorheen De Groene Oase van het Westland), niet van Europa.

Er waaien hier praktisch altijd westenwinden, dus de rook van Europoort gaat onder ons door en trekt zo naar het oostelijke deel van Nederland. Wij krijgen hier praktisch onbezoedelde zeewind aangevoerd :cool:. Die ene dag in het jaar, dat er een voldoende hard zuidenwindje blaast en het hier ruikt alsof we in het zwembad zitten nemen we voor lief.

*Een bescheiden omschrijving van het begrip Cittaslow:

Cittaslow is het internationale keurmerk voor gemeenten die op het gebied van leefomgeving, landschap, streekproducten, gastvrijheid, milieu, infrastructuur, cultuurhistorie en behoud van identiteit tot de top behoren.

Trouwens, de dochter van de weduwe................... Pa rookte zeker? Anders was het wel 'de dochter van Piet en Mia' o.i.d. geweest.

15. Micropuller

Lid geworden:
    1 jul 2004
    Goed dat je het even uitlegt Jan. Laat ik nu altijd gedacht hebben dat "cittaslow" een pleonasme was en dat iedereen in Maasland rondsukkelt op dit soort brommertjes:

16. Burp

Burp Forum veteraan

Lid geworden:
    30 jan 2005
    En dan cittaslow niet te verwarren met de citadellen. De citadellen bestaan er in twee soorten, volgens Wikipedia is een citadel "een vaak stervormige versterking die een vestingstad domineert teneinde de inwoners van die stad onder bedwang te houden." Welke je niet moet verwarren met die jonge dames die zeer gemakkelijk in de omgang zijn en op dergelijke scootertjes rijden. De zogenaamde Cita Dellen, maar dit geheel terzijde.

17. Corrien

Lid geworden:
    28 okt 2003
    Op Vespa's, kom nou! Wat hier vaak wel rondtoert is één van de 72 Solexclubs, die Nederland rijk is. Er achteraan rijdt een Sisi wagentje met een paar bezems er op:

18. PH_AJH

PH_AJH Forum veteraan

Lid geworden:
    16 feb 2007
    dan zit je in Maasland niet ónder de rook van de Europoort, maar juist er boven toch? Verwarrend hoor.

19. Corrien

Lid geworden:
    28 okt 2003
    Wie loopt er hier te tetteren over 'onder de rook van Europoort'? Ikke nie! Wel iemand uit het immer groene Salland, die blijkbaar iets heeft met de dochter van een of andere weduwe en die blijkbaar heel erg nodig zijn topografische en meteorologische kennis eens moet gaan opfrissen.

20. Roel van Essen

Lid geworden:
    13 jul 2002
    Als Maasland collectief problemen met de stoelgang heeft kan Arjan daar vast wel iets aan doen.
    Cittaslow is in het Engels bargoens voor langzame en moeilijke stoelgang.
    Een samentrekking van de woorden "Shit" en "Slow".

Dat sterretje (* dit dus) heeft Jan er natuurlijk niet voor niets bij gezet.
    Dat sterretje geeft aan waar de pijn zit.

Nou, en daar ben je dan collectief hoofdstad van! Mag je trots op wezen.
    Geen wonder dat de rook van Europoort, Botlek, 1e, 2e en 3e Maasvlakte onder je door gaat.
    De stank op zeeniveau moet wel héér erg zijn dat zelfs die luchten ONDER JE DOOR GAAN.
    En dan nog regelmatig bezoek van een der 73 Solexclubs... Nee, dat geeft frisse lucht met die tweetakt.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina