De berg is van MIJ

Discussie in 'De Non-Modelbouwkroeg' gestart door rc gek hugo, 6 apr 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Richard E

Richard E

Lid geworden:
    20 okt 2005
    ..........

Laatst bewerkt: 2 feb 2008
  2. Stevo

Stevo Forum veteraan

Lid geworden:
    22 jan 2004
    Zo zo heel wat commotie omdat nonkel stevo een bordeel wil openen.

Heb me terloops al een lap grond aangekocht op de berg en wel meerbepaald hier :

Heb tevens mijn eerste dame al aan de haak geslagen die wil werken voor en vooral met mij :

Die clandistiene hoerentent die vokomen illegaal (hoe kan het ook anders als Belg) zal worden opgetrokken begint vaste vorm te krijgen.

Stevo

3. Corrien

Corrien In Memoriam Forum veteraan

Lid geworden:
    28 okt 2003
    Richard, dat is toch hopelijk niet je gehele assortiment aan brood? Ik zou het namelijk vervelend vinden als we ons beperkingen moeten opleggen. Persoonlijk hou ik bijvoorbeeld van maïsbrood en dat staat er niet bij.

V.w.b. de vestigingsvergunning zul je even geduld moeten hebben. Er zijn de laatste tijd nogal indringende vragen gesteld over het bestemmingsplan, dus daar moet eerst even grondig naar worden gekeken. Daarnaast moet er ook nog even een pandje worden vrijgemaakt, maar dat zal minder tijd vergen.

Tja Stevo, studeer jij voor Urbanus de Tweede, oftewel voor superBelg? Kijk nu eens waar die bouwgrond te koop is. Zie jij ergens een berg? Of alleen maar een bergachtige omgeving? Of een heuvellandschapje? Of alleen maar een molshoop? En dan zo'n bouwvallig hek er omheen. Waar kan dit nu alleen maar zijn??? Nou, vooruit, geef het maar toe.......Succes met de bouw!Vergeet niet eerst een bodemonderzoek te laten doen. Moet je die kale plekken op de voorgrond zien. Volgens mij heeft hier vroeger een frietkot gestaan en dan is de grond natuurlijk doordrenkt van olie. Even navragen bij de NAVEFRI.
    Kijk, bij ons op de berg is geen grond te koop. Nu niet en nooit niet. Alle landerijen zijn staatseigendom en dat geldt ook voor alle opstallen. Je kunt hier dus alleen maar pachten of huren en daarvoor heb je natuurlijk een kontrakt nodig. Je weet al wel, waar die kontrakten liggen, hè?

En dan die dame van jou. Weet die niet, dat de bonte was met maximaal 40 graden gewassen moet worden? Ik zou maar een nieuw truitje voor haar kopen als ik jou was, want met dit weer loopt ze zó een longontsteking op. Kan ze gelijk in de ziektewet.

4. Richard E

Richard E

Lid geworden:
    20 okt 2005
    ..........

5. Corrien

Lid geworden:
    28 okt 2003
    Italiaans breekbrood, heb je dat ook? Enne, wat is er nou ordinair aan maïsbrood? Als ik dat nou lekker vind voor tussen-de-middag?

Weet iemand waar Botter en Davy zitten? Voor onze kersverse middenstander-in-spé heb ik namelijk dit pandje op het oog:

Uiteraard moet daar nog e.e.a. worden opgeknapt en ook de etalage ziet er voor een bakkerij niet erg aantrekkelijk uit. Dus als jij daar eens mee bezig wil gaan, Botter?

Dan moeten er ook nog wat leuke perkjes worden aangelegd, een paar boompjes worden geplant om het wat leuk aan te kleden en voor de rest laat je je fantasie maar de vrije loop Davy.

6. Stevo

Stevo Forum veteraan

Lid geworden:
    22 jan 2004
    De aanhouder wint, ik dus niet in dit geval.

Vraag hierbij mijn vergunning aan voor het openen van een frietkot op de markt van de forumberg.

Wordt in mijn tent wel alleen maar "J" bier geschonken, heb de reclamepanelen al klaar :

Stevo

Laatst bewerkt: 18 jan 2008
  7. Richard E

Richard E

Lid geworden:
    20 okt 2005
    ..........

8. savage .26 picco

savage .26 picco Forum veteraan

Lid geworden:
    12 okt 2004
    Ik zie het toch bijzonder slecht in voor onze hardleerse zuiderbuur ....

Het inmiddels welbekende "J" bier is op onze schitterende berg duidelijk een ongewenst iets ....

De aanvraag zie ik dan ook zonder enige vorm van serieuze bestudering direct de prullenmand van Corrien/Jan in verdwijnen....

Een frietkot is natuurlijk nooit weg , maar er dient wel rekening met het feit gehouden worden dat er geen prijs wordt gesteld op bier van het merk "J" ...

Het plaatsen van gevelbekleding met het merk "J" zal dan ook hoogstwaarschijnlijk leiden tot acties zoals bij het (s)leutelpaleis :rolling:

9. Stevo

Stevo Forum veteraan

Lid geworden:
    22 jan 2004
    Savage,

Ja hallo, ikschenk toch wel in mijn tent wat ik zelf wil zeker zonder dat daar één of ander omhooggevallen ambtenaartje (zoals Corrien er volgens mij één is) bepaalt wat er gedronken wordt. Staat het je niet aan? dan kun je nog altijd een glaasje fris krijgen.

Stevo

10. Corrien

Lid geworden:
    28 okt 2003
    Stevo, hou nou toch eens op met die kansloze akties. Hier op de modelbouwforumberg wordt er geen verkeerd bier geschonken, zeker niet als daarvan de naam begint met een "J". Een frietkot is natuurlijk prima. De aardappels zijn bij wijze van spreken al onderweg:

Ook hier zitten we echter weer met de belemmering van een bestemminsgplan. Ik weet niet, wie daarover begonnen is, maar het gooit wel roet in het eten. Dus zowel in het brood als de patat. Maar goed, daar komen we wel uit.
    Overigens wel een leuke naam voor een modelbouwforumbergfrietkot, maar had het niet moeten zijn 'De modelvliegher' ?

11. Botter

Botter Guest

Stevo.. Ik ga er vanuit dat je toch wel wat klanten wil.. Waarom schenk je dan in g*dsnaam het 'J' bier?

En jan.. Wat wil je dat er aan het gebouw gebeurd?

12. Corrien

Lid geworden:
    28 okt 2003
    Tja, dat weet ik ook niet precies. Het moet er wat meer als een bakkerij uit gaan zien, hè. Dus verbouw het maar een beetje of gooi het tegen de vlakte en begin opnieuw. Wél zorgen, dat de parkeergarage voldoende groot blijft. Zo te zien kan het namelijk best wel eens flink druk worden. Doe maar naar eigen goeddunken en overleg even met de aspirant-modelbouwforumbergbakker.

13. Botter

Botter Guest

Kan ik hier uit opmaken dat ik Richard moet inwerken ? :D:D

14. Stevo

Stevo Forum veteraan

Lid geworden:
    22 jan 2004
    Duuuuuuuuuuuuusssssssssssss, als ik maar modelbouwforumbergbier ga gaan tappen komt mijn vergunning in orde? Werkt voor mij jongens

TAFKAS

15. Roel van Essen

Roel van Essen Forum veteraan

Lid geworden:
    13 jul 2002
    Hé Savage! Jij ook hier? Welkom op de berg!
    Jammer dat je een beetje laat bent. Ik had een tijdje geleden nog wel een voorstel willen indienen om een "2e man" in het beveiligingsdetachement op te nemen, iemand die ook nogal goed is met wapens.
    Momenteel is het budget wat anders ingedeeld en zijn mede daardoor de beveiligingstechnieken iets omgegooid.
    We hebben nu een "high-tech subsonisch beveiligingssysteem met externe biologische invloeden". Voor de confrontatie in stedelijk gebied maken we gebuik van "het op volkomen natuurlijke wijze beïnvloeden van het gedragspatroon van de tegenstander middels het hem onthouden van optische visualisatie".
    Slechts in noodgevallen maken we nog gebruik van kinetische wapensystemen. Overigens dient aan de horizon zich inderdaad zo'n noodgeval aan: een uithangbord met daarop de aanduiding van een bepaalde, licht alcoholische "versnapering" (Uche,uche... Sorry moest even hoesten...)
    Mocht je belangstelling hebben voor een functie, dan kan ik bij Jan een goed woordje voor je doen.
    De arbeidsvoorwaarden zijn, al zeg ik het zelf, niet slecht:
    Oké, soms onregelmatige werktijden, ploegendienst enzo, maar je bent verzekerd van interessant gezelschap en je kan je, ondanks het teruggeschroefde budget voor vuurwapens, best wel uitleven.
    Het toch wel wat eenzijdige menu van wok en Orca wordt, zo lees ik net, op korte termijn uitgebreid met een bakker, dus gaat ook dat er weer op vooruit.
    Als je het wat lijkt, hoor ik 't wel... :p

Correctie! Ik lees net dat betrokken a.s. horeca-uitbater overstag is gegaan! Dan wel even dat reclamebord ontdoen van die letter "J" en wat erop volgt, Stevo! Anders wordt de munitievoorraad alsnog even aangesproken. En je weet wat er destijds met het bord van MP is geschiedt...

16. Botter

Botter Guest

Jan.. Lijkt dit je wat?

Kijk trouwens wel uit voor eekhoorn in je brood.. Maar hebben we gelijk iemand gevonden mocht er ooit nog een eekhoorn plaag op de berg komen.

17. Stevo

Stevo Forum veteraan

Lid geworden:
    22 jan 2004
    Botter snavel dicht! Ik probeer hier een vergunning te krijgen oké?

Eénige sugestie naar welk bier moet geschonken worden ?

TAFKAS

18. Richard E

Richard E

Lid geworden:
    20 okt 2005
    ..........

19. Corrien

Lid geworden:
    28 okt 2003
    Ja prima Botter! Zo zie je in ieder geval meteen, dat je bij de bakker bent. Dat reuzenrad op de achtergrond is ook een goede vondst. Kun je daar gelijk je broodje-gezond opkanen.
    [edit]Ik zie inmiddels, dat de aspirant-modelbouwforumbergbakker niet geheel tevreden is. Dat is jammer. Bespreek het eerst maar eens samen. [/edit]

Dit is me iets te gemakkelijk overstag gaan. We zijn het er dan wel over eens, wat modelbouwforumbier is, hè? En dat we later niet tot de ontdekking komen, dat er toch "J" wordt geschonken en dat er dan wordt gezegd: ja, maar dat wordt op de modelbouwforumberg verkocht, dus dan is het modelbouwforumbier.

20. Stevo

Stevo Forum veteraan

Lid geworden:
    22 jan 2004
    Geen flauw idee wat modelbouwforumbier mag zijn en dat is de waarheid. Al zal ik niet onttkennen dat er hier en daar wel clandinstien een vatje jupiler over de toonbank zal gaan.

Stevo

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina