De bouw van de HydroMite

Discussie in 'Speedboten' gestart door Guest, 29 dec 2003.

  1. bartol1988

    bartol1988 Guest

    Ik zit al weeer te denken aan een nieuwe micro hydro want ik vind ze echt super. Alleen nu wil ik hem nog beter bouwen want ik ben wel wat problemen tegen gekomen die ik nu weet. Ik wil hem onder andere iets groter maken, met galsvezel werken, en betere roermechanismen gebruiken. Alleen nou wou ik vragen waar je een goed roermechanisme en as voor een microhydro van kan halen met speed 540. En ik heb vandaag weer gevaren alleen de accu is niet goed genoeg. Is zo leeg en als ik te langzaam ga varen dan gaat ie met de neus iets onder. Dus ik regel een nieuwe accu.

    Ik was van plan om een 6 cellige accu te maken van 6 2300 nimh cellen in de grootte aa. IS dit slim en handig?
     
  2. bartol1988

    bartol1988 Guest

  3. bartol1988

    bartol1988 Guest

    Ik ben van plan om weer een nieuwe microhydro te maken omdat toch het vaarbeeld super is vind ik. En hij is leuk om te bouwen. Nou wil ik men volgende model beter bouwen en gebruik maken van o.a glasvezel en beter roermechanisme en as. (waar kun je die eigenlijk goed vandaan halen?) Ik heb nu gemerkt dat de accu die er in zit niks waard is. Dus ik ga losse aa cellen kopen (6 stuks 2300 mah nimH) Is dit een goede keus om te doen en kan ik hiermee straks ook door met men wat grotere boot???

    :lol:
     
  4. Hans N.

    Hans N.

    Lid geworden:
    9 feb 2003
    Berichten:
    1.033
    Locatie:
    Sassenheim
    Bartol, en anderen kijk ook even mee.
    Wat mij opvalt als ik de foto's van de binnenkant je boot bekijk, is dat de motor-as en de schroefas niet in elkaars verlengde liggen.
    Misschien dat ik het verkeerd zie op de foto, maar ik ga er even uit van niet!.
    Als de assen niet in elkaars verlengde liggen, zal er een hoop wrijving (=krachtverlies) in de flexibele koppeling optreden.

    @Bartol, ken jij de methode om de meest optimale plaats van je motor te bepalen in je boot?
    Nee, dan volgt 'tie hier.
    Haal de motor los, of geef 'm wat meer ruimte, neem 2 (of 3 ) batterijen als accu, sluit dan tussen de batterijen en 1 van de draden van je motor een Ampere-meter aan. Zorg dat de andere draad van je motor aan op je batterijen-accu. Je motor gaat nu draaien, en je schroefas dus ook. Door langzaam de positie van de motor te wijzigen, hoger of lager, of naar links of naar rechts kun je op de amperemeter bekijken wanneer je motor de minste ampere's trekt. Dit is de positie waarin je motor moet worden bevestigd.

    Door met maar een paar batterijen te werken, heb je aantal voordelen.
    Je kan met een simpele ampere-meter werken.
    Je kan de motor nog rustig heen en weer bewegen.
    Minder gevaarlijk.

    Als de motor nu goed bevestigd is, zul je merken dat je veel langer met je accu zal doen.
    Door een andere accu erin te gooien los je het probleem niet, het gaat alleen meer geld kosten zonder echt een oplossing.

    Hopelijk zie en begrijp wat ik bedoel.
    Succes van een oud-bootjes-bouwer,
    Hans.
     
  5. bartol1988

    bartol1988 Guest

    Nou die accu's zijn echt slecht hoor in men electro buggy doen ze het zeker niet goed. En je hebt wel een beetje gelijk ja. Maar dat komt ook weer doordat die accus er maar net in pasden maar dat is dan straks ook opgelost als de accu;'s kleiner zijn en dan kan ik de motor ook beter plaatsen
     
  6. wart

    wart Guest

    He,

    wat mij ook opvalt is dat je , zoals ik op die foto kan zien, een onderwater aandrijving gebruikt. 8O 8O
    Bij de volgende even om denken dat je een hydro/oppervlakteaandrijving erachter zet, dus de prop achter de boot, en ook een stuk omhoog.

    Zal wel eens een fotootje opzoeken.... :roll: want dit wil naar mijn mening langggg niet zo goed als een oppervlakte aandrijving!!!

    Wart
     
  7. bartol1988

    bartol1988 Guest

    Je hebt gelijk maar dat zal bij de volgende wel gebeuren als ik de goede aandrijving heb. :eek:
     

Deel Deze Pagina