Kleine update dit keer. Weinig tijd gehad van de week.
Allereerst is de grondplaat op het verwijderbare dekdeel gelijmd met epoxy.
Gat in het dekdeel gezaagd en daarna twee stukjes messingstaf van 1,5 mm op een gelijke afstand van het midden opgelijmd om de lier straks vlak op het dekdeel te kunnen lijmen. De lier is aan een zijde namelijk breder dan aan de andere zijde vanuit de hartlijn van het dek gezien.
Daarna de lier uit elkaar gehaald, mooi moment om te fotograferen. Straks met schilderen heb ik daar een groot voordeel aan dat dat kan. Bij de achterlier kan het niet dus daar moet ik veel meer afplakken.
De buizen die de ketting naar de kettingbak geleiden aan de achterzijde van de kettingschijven zitten er op en de remcilinders ook. Die werken niet omdat de remhevels mbv touwtjes bewegen. De slag zou ook te klein zijn.
De ketting kwam vandaag binnen en hoera! Hij past! Al het gereken en geteken is ergens goed voor geweest dus.
Nog even een vraag tussendoor. Staat een kettingrem normaalgesproken open of dicht?
De reden voor de vraag volgt binnenkort.