De bouw van een Supra

En nog een voordeel van Life cellen, ze kunnen hogere stromen leveren met minimale spanningsval. En ongestraft kun je ze vol wegleggen. Een eneloop loopt leeg.

Dat is het mooie van de eneloop cellen, die zijn LSD (low self discharge)
Je kunt ze een jaar (vol geladen) weg leggen en daarna gelijk gebruiken. Is nagenoeg niks uit.
 
De service upgrade heeft nu plaats gevonden.

Onderstaande items moesten een plekje krijgen.
Jeti R8 ontvanger, verwijdert uit de behuizing zodat deze door de pylon naar binnen kon.
4s 800mAh Eneloop back-up accu. Past ook precies door de pylon.
F5J 7A magnetic switch Zepsus.
SM modellbau GPS Vario2.
Lipo 3S 1800mAh.

Motor en regelaar zitten al in de losse neus.

EVewOk.jpg


Het was echt wel even een puzzel om e.a. zo te plaatsen dat de correcte inbouwvolgorde en plaatsing in relatie tot het zwaartepunt goed was.

tz85QC.jpg


De antennes, switch en snoer voor de Vario zijn met tape opgebost. Via de pylon met ontvanger er aan naar voren geschoven. Vervolgens de kabel van de back-up accu er achteraan. Daarna met glasvezel tape tegen de romp vast gezet.

Rg8qE0.jpg


De back-up accu zit achterin de pylon. De vleugelstekker komt daarboven op uit. Die was nu te hoog natuurlijk en kon ik aanpassen.

De aandrijfaccu kan als vanouds van de voorkant er in en vast gezet worden met tape. De stekker om de back-up accu te laden is goed bereikbaar.

Het trimgewicht van 5gram kon uit de neus om het zwaartepunt op de goede plek te houden. Totaal is er ca. 25 gram bij gekomen.

Alarm voor spanning stond op 4.5V....:eek:. Daar kreeg ik nu geen meldingen meer van als ik wild met de 6 servos stond te roeren. Dat is dus opgelost. (Zou inderdaad aan het snoer tussen ontvanger en regelaar gelegen kunnen hebben) Alarm staat nu op 4.8V. Als de spanning van de BEC weg valt, door de stekker van de aandrijfaccu los te trekken, neemt de back-up het over. Prima. Beter zo.
 
Laatst bewerkt:
Back
Top