de chinese 2.4 ghz test (assan modules)

Discussie in 'Model elektronica' gestart door Gerard_nl, 17 mrt 2008.

1. Jan scholten

Jan scholten

Lid geworden:
    8 sep 2002
    ik heb een assan Futabamodule uit zijn behuizing gehaald en in een Graupner MX 12 gemonteerd, de 35 Mhz print volledig eruit gehaald overigens.. omschakelen bleken we toch niet te doen. werkt super!

2. rwijnhov

rwijnhov

Lid geworden:
    3 nov 2008
  3. N.P.S.

N.P.S. Forum veteraan

Lid geworden:
    17 jun 2007
    Je hebt alleen geen idee wat er in dat stempel staat.

4. hezik

hezik Guest

Je wordt geacht te wet te kennen en de wet is heel veel redelijkheid en billijkheid.

Ik koop iets wat gewoon verkrijgbaar is en kan daarbij een door de fabrikant afgegeven CE overhandingen, indien daarom gevraagd.

Volgens mij heb ik als consument daarmee mijn stoepje schoongeveegd.

5. rwijnhov

rwijnhov

Lid geworden:
    3 nov 2008
    dat klopt, maar ik mag als consumetn er van uitgaan dat e.e.a. klopt dat noemen ze tegoedertrouw. Ik zie een een verklaring met handtekening dan heb ik als consument aan mijn onderzoekplicht voldaan.

6. Riconl

Riconl

Lid geworden:
    23 jul 2007
    Mijn mx16 met assan module 35mhz is uitgeschakeld heb dus alleen de 2.4ghz actief:

7. Corrien

Corrien In Memoriam Forum veteraan

Lid geworden:
    28 okt 2003
    Je koopt in dit geval natuurlijk niet iets, dat gewoon verkrijgbaar is. In de reguliere handel binnen Europa is Assan namelijk niet verkrijgbaar. Alleen internetshops verkopen dit.
    Als je het produkt hier in Nederland koopt heb je inderdaad als eindgebruiker je stoep schoongeveegd. Het is dan de verantwoordelijkheid van de verkoper. Als je het buiten Europa koopt blijf je zelf verantwoordelijk. Nu wordt er nooit gecontroleerd, dus problemen zijn er sowieso niet te verwachten.

Waarom Assan er nog steeds niet voor kiest om legaal op de Europese markt te verschijnen is een goede vraag. Dat zal wel een geldkwestie zijn. Het blijft vreemd, dat ze een conformiteitsverklaring op papier zetten. Zoiets doet namelijk degene, die het produkt in de markt zet en niet de fabrikant. De fabrikant mag de CE-certificering regelen, maar dat moet dan weer via een zgn. 'notified body'. Dit is een keuringsinstituut, dat binnen Europa erkend is. In een eerdere conformiteitsverklaring gaf Assan een Chinees elektronicalab op als keuringsinstantie, maar 'notified bodies' vind je alleen in Europa en vallen onder de verantwoordelijkheid van de desbetreffende overheid. Zo'n keuring kost nogal een paar duiten en de procedure duurt lang.

8. H. de Winter

H. de Winter

Lid geworden:
    23 sep 2007
    Maar??? Jamara verkoopt toch Assan en (relabeled Corona) HF modulen en ontvangers? Dit al of niet in combinatie met WFLY zendaparatuur? En ik meen me te herinneren dat ik ook links op de site heb gezien naar de pdf met de conformiteitsverklaringen.

9. H. de Winter

H. de Winter

Lid geworden:
    23 sep 2007
    Als ik me niet vergis zijn de Kema instituten in Shanghai en Guang Zhou ook notified bodies. En er zullen er vast meer keuringsinstanties in China zijn die geaccrediteerd zijn. Er komt zoveel electronica daar vandaan de westerse wereld binnen. Die spullen worden vast niet allemaal in Europa ter keuring aan geboden, maar deels ook wel in het thuisland. Dat scheelt heel veel heen en weer sturen bij het stapsgewijs verder (uit)ontwikkelen van ter keuring aangeboden artikelen.

10. hezik

hezik Guest

Er bestaat niet zoiets als reguliere handel en internetshops. Een internetshop IS reguliere handel.

Deze assan modules worden bijvoorbeeld verkocht in NL door de in NL gevestigde webshop rctechnics.

Dit is niet waar. Ik koop een product waarvoor de fabrikant een CE heeft afgegeven. Ik ben op dat moment niet meer of minder aansprakelijk dan wanneer ik bij een in NL gevestigde winkel een Robbe/Futaba zender oid koop.

Wederom niet waar. De regelgeving zegt 'de fabrikant of importeur'. Beide mag dus.

Of de CE in kwestie goed is of niet goed, is daarbij niet zo heel erg meer van belang. Ik heb een apparaat gekocht en er zit een CE bij die echt lijkt. Daarmee heb ik als consument aan mijn plichten voldaan en ben ik te goeder trouw.

11. J o h a n

J o h a n

Lid geworden:
    5 sep 2002
    Ze zijn inderdaad ook gewoon bij Nederlandse winkels te koop.

Dus ik heb de mijne bij rc-technics gekocht, alleen ik ben het bonnetje kwijt....

:D

M.a.w. het is niet te controleren.

Je kunt er van alles van vinden, maar deze dingen worden verkocht met
    CE merk via een nederlandse winkel, en werken perfect.

Nu zal het zuur zijn voor futaba, die ontvanger 5x duurder verkoopt.

Gelukkig voor hun zijn er nog tal van kopers die op "merk" vertrouwen...

Ik loop al jaren in een merkloze spijkerbroek.......

Johan

12. br@m

br@m

Lid geworden:
    19 apr 2006

Als je als consument iets importeert voor eigen gebruik, ligt de produktaansprakelijkheid in de EU bij jou.

Als je het in de EU koopt kun je de produktaansprakelijkheid afwentelen op degene die jou het produkt heeft verkocht.

Maar omdat je als consument een aardig beschermde positie hebt, is dit dus in de praktijk geen probleem. Zoals al diverse malen geschreven, als je als consument de nodige moeite doet om te achterhalen of het produkt voldoet aan de eisen, en alles wat jij redelijkerwijs kan vinden duidt daar op, dan is het OK.

Kijk maar op de site van agentschap telekom onder het kopje 'internet aankopen'. Een CE markering is voldoende.

13. Corrien

Corrien In Memoriam Forum veteraan

Lid geworden:
    28 okt 2003
    Het is maar, wat je onder reguliere handel wil verstaan.

Wel waar. Bij apparatuur, waarvoor een conformiteitsverklaring is afgegeven, is de verantwoordelijkheid via de leverancier af te wentelen op de importeur. Daarvoor dient dan ook deze verklaring. Bij apparatuur, die je zelf importeert ben en blijf je zelf de eindverantwoordelijke.

Wederom wél waar. Het gaat hier over de conformiteitsverklaring, niet over de CE-keuringen.

En als iemand een verklaring opmaakt, dat de bij hem gekocht coke legaal is, ben ik natuurlijk ook te goeder trouw en valt mij niets te verwijten als ik daarvan wat in bezit heb.

14. fabianvzwol

fabianvzwol

Lid geworden:
    26 jun 2006
    Even voor de duidelijk

Ik koop een setje bij hobbycity. Ik vlieg lekker rond met mijn assan, maar plots krijg ik storing en vlieg ik tegen een auto aan. Word dit dan verzekerd door de Knvvl(ik ben knvvl lid), of wordt dit niet vergoed, omdat de apparatuur niet in Nederland is aangeschaft?

15. Timosha

Timosha

Lid geworden:
    28 jun 2008
    En U rijdt ook in een merkloze auto en uiteraard gebruikt U een merkloos mobieltje van een merkloze provider :sleepy:

16. J o h a n

J o h a n

Lid geworden:
    5 sep 2002
    Gewoon een Renaultje en telefoon .......

Het bleek een Medion te zijn, net even gekeken.

Autoradio is een PARROT. En klinkt even goed als dat andere
    merk met een P.

Achter mijn boot hangt een Mariner buitenboord motor,
    Hoe toevallig, Mercury onderdelen passen exact..........

Modelvliegtuigjes zijn allemaal uitgerust met assan ontvangers.

Spijkerbroeken van de formido of welkoop.....

Ik kan zelf prima beoordelen welke merken of non branded producten
    waar voor hun geld bieden....

Laat je niet nemen door de "merken"

Johan

:D

17. H. de Winter

H. de Winter

Lid geworden:
    23 sep 2007
    Inderdaad. Bijna alles wat geproduceerd wordt is OEM. Je moet gewoon selectief inkopen. Dat doen onze europese importeurs ook. En koop je meer dan een pallet, dan mag je ook een eigen merkje verzinnen.
    Mijn voortreffelijke Jamara X-peak lader zie ik zo ook met wel 3 verschillende ,merklabels op het veld staan. Dan kies je toch gewoon de goedkoopste :)
    Laat onverlet dat er ook merken zijn die voordeel bieden voor de klant omdat ze innovatief zijn, technisch de top (en je wilt dat toevallig net hebben), qua gebruikt materiaal nét dat ietsje beter (en daar wordt je dan ook kampioen mee ;-)).

Zelf smeer ik mijn Aldi brood met Aldi pindakaas, mijn kinderen zweren bij Fred en Ed. Mijn bankbiljetten koop ik bij de PIN automaat, daarvan heb ik het liefst toch orginelen ;-)

18. Wimh

Wimh

Lid geworden:
    25 mei 2005
    Sorry, klopt niet. Je kan in frankrijk een versie kopen die speciaal voor de Franse markt gebouwd word ...:

Modelisme à prix discount : helico RC, avion RC, voitures RC, bateaux RC, pièces détachées, radios ... : Radios : 2.4 Ghz : Module 2.4 GHz Futaba/Hitec + Récepteur 8 ch Antenne Externe

Ook in spanje is er een winkel met aangepaste versies om direct op de "leerling" uitgang aan te sluiten...

Laatst bewerkt: 13 jul 2009
  19. Wimh

Wimh

Lid geworden:
    25 mei 2005
    Geen assan meer en de DOC is ook weg...

20. J o h a n

J o h a n

Lid geworden:
    5 sep 2002
    Hier nog alles te bereiken, zal je verbinding wel zijn...

Johan

Deel Deze Pagina