De Depdart

Discussie in 'Indoorvliegen / Parkflyers / Sub250' gestart door RCEFlyer, 11 mrt 2010.

1. ReneDL

ReneDL

Lid geworden:
    8 feb 2004
    Gevonden op de cites van Eriks
    Technical handbook O-rings:
    Weather or Ozone Cracking
    Failure Pattern: occurring in both static and dynamic seals exposed to atmospheres
    containing ozone and other air pollutants. This failure mode is marked by the appearance
    of many small surface cracks perpendicular to the direction of stress.
    Problem Source: ozone attacks unsaturated or double bond points in some polymer
    chains, causing chain scission. Cracking of the outside surface of the O-ring is the
    result.
    Suggested Solution: employ O-ring elastomers that are resistant to ozone attack.

Ik dacht dat het door de UV kwam maar volgens hen zou het door de Ozon straling komen. Waarvoor mijn verontschuldigingen. :oops::oops:
    In ieder geval nu ik ze na het vliegen opberg in mijn lichtdicht doosje blijven ze goed.;)
    Groetjes ReneDL

Laatst bewerkt: 27 mrt 2010
  2. Sleurhutje

Sleurhutje Forum veteraan

Lid geworden:
    2 jun 2006
    Tsja, en hoe lang moet een ringetje liggen voordat deze onder invloed sneuvelt? Zoals gezegd is de gemiddelde levensduur niet veel langer dan 3 maanden. Dan is deze teveel uitgerekt en gaat bij vol gas de propellor er vandoor. :? :D

En als ze wel zo lang liggen: Vaker vliegen. :yes: :teacher: :lol:

3. Volhout

Volhout

Lid geworden:
    23 jul 2008
    Combat

@Erik, Luuk,

Ik wacht nog wel even een maandje af ... Het zou fantastisch zijn als we jullie systeem tot een standaard kunnen maken, dan kun je gewoon op meerdere clubs (als gast) meedoen. Lijkt met prachtig ....

Harm.

4. RCEFlyer

RCEFlyer In Memoriam

Lid geworden:
    27 mei 2007
    Hoi,

mijn Depdart was alweer klaar, je ziet er niets meer van:

Ik had 'm gisteren meegenomen naar het veld, maar het waaide iets te hard :(

Ik had ook m'n Swift II bij me, die had zelfs wel wat last van de wind. Het was ook behoorlijk turbulent, je "waggelde" een beetje door de lucht :)

Anyway: er komen vast nog wel meer mooie dagen :yes:

Zijn er nog meer forummers die een Depdart in elkaar hebben geplakt ?

Grtz,
    Menno

5. JiB

JiB Guest

Precies doordat iedereen in de 'wacht modus' ging staan is de vaar t er een beetje uit geraakt, er zijn tot nu toe geloof ik 3 setjes verkocht. Daardoor zijn we wat terug geschakeld naar onze primaire doelstelling: we willen er zelf lol mee hebben. Maar buiten werkt het goed hoor.

In plaats van zelf het wiel opnieuw uitvinden zou je ook samen kunnen werken. Bijvoorbeeld het huidige schema in eagle tekenen (is nu nog een scan van een schetsje) zou het project weer een stapje vooruit brengen.
    Luuk is op het moment nog hard bezig een ander (commercieel) project af te ronden, en ik ben hier ook niet altijd mee bezig, dus als het alleen aan ons ligt, gaat het gewoon in ons tempo.

6. RCEFlyer

RCEFlyer In Memoriam

Lid geworden:
    27 mei 2007
    Harm / JiB,

ik stel voor dat jullie verder gaan in het draadje wat hierover gaat: laser-combat

Dan kunnen we hier weer verder met de Depdart en blijven we hier :eek:ntopic:

Grtz,
    Menno

Laatst bewerkt door een moderator: 19 nov 2015
  7. Volhout

Volhout

Lid geworden:
    23 jul 2008
    Dart(h) Vader

Ik heb hem gedoopt : DARK FORCE 2

Met landingslchten aan (hoewel daar in het zonlicht weinig van te zien is)..

May the force be with you ....

Laatst bewerkt door een moderator: 17 nov 2015
  8. Sleurhutje

Sleurhutje Forum veteraan

Lid geworden:
    2 jun 2006
    As long as it isn't gravity... :D Gravity kills! :yes:

Gistermiddag tijdens de FPV demo nog even gevlogen met de DepDart. Dikke windkracht 5. Met de 3S en 1400kV was het vechten tegen de wind en een hobbelige rit. Wind mee was dan wel weer dikke pret. :D De derde vlucht werd fataal. Overmoedig door twee goede vluchten zo'n sleutelhangercamera erop geplakt. Die ving toch iets teveel wind waardoor er geen corrigeren meer aan was. *klats* zo een perfecte nose-in en alles net voor de vleugel afgescheurd. Nou ja, beetje POR en het vliegt weer. 8) ;)

9. evbragt

evbragt

Lid geworden:
    6 jan 2009
    Obi Wan Canopy...

De kriebels zijn me te erg geworden, ik ga ook maar eens knutselen.
    Gisteren het staartvlak van mijn Holidep beschadigd. Ik zou hem kunnen repareren met een paar druppels lijm maar heb geen zin meer om hem op te lappen.
    Veel meer zin in een Depdart... De setup gaat 1 op 1 over:
    2204 19 grams buitenlopertje + 10A regelaar (ooit voor 7 euro incl verzenden gewonnen op ebay)
    2x towerpro 5 grams servo
    3s 900 mAh Lipo van 65 gram (12,95 per 2 incl. verzenden via ebay)
    6x4 propje (1,25 euro per 5 stuks via ebay)

Ik wil de servo's in het verlengde van de roeren leggen en de servoarmpjes rechtstreeks aan de roeren bevestigen.
    Graag jullie mening?

grtn,
    Erik.

Laatst bewerkt: 28 mrt 2010
  10. RCEFlyer

RCEFlyer In Memoriam

Lid geworden:
    27 mei 2007
    Hoi,

ik weet niet of je dan wel goed uitkomt met je zwaartepunt ...

De Lipo hangt nu al best ver naar voren. Dus als je de servo's verder naar achter plaats kon dat wel eens problemen geven.

Grtz,
    Menno

11. evbragt

evbragt

Lid geworden:
    6 jan 2009
    Wat weegt jouw lipo?
    Heb jij voor mij een zij aanzicht van jouw setup zodat ik alvast een idee heb?

12. RCEFlyer

RCEFlyer In Memoriam

Lid geworden:
    27 mei 2007
    Hoi,

ik gebruik twee Lipo's:

1. Rhino 3S/610mAh a 51 gram

2, Turnigy 3S/800 mAh a 80 gram

De twee streepjes zijn de op de tekening aangegeven zwaartepunten:

Aan de andere kant hangt de Lipo, maar daar heb ik even geen foto van.

De ontvanger hang bewust wat naar achter ivm mogelijke storing van de regelaar.

Grtz,
    Menno

13. evbragt

evbragt

Lid geworden:
    6 jan 2009
    Dank je.
    Dat blauwe ding boven je pink is toch een lipo?
    Welke is dat, de Rhino of de Turnigy?
    Zo te zien kan de Lipo nog wel wat naar voren of ik zou de neus zelfs nog wat kunnen verlengen...

14. RCEFlyer

RCEFlyer In Memoriam

Lid geworden:
    27 mei 2007
    Hoi,

scherp gezien :)

Dat is inderdaad de Lipo, dat is de Turnigy Lipo.

Vergis je niet in de kracht van de arm. De servo's zitten op een veel grotere afstand van het zwaartepunt. Elke gram achteraan, moet je (geschat) met zo'n 3 gram vooraan compenseren.

Maar je kan het ook eenvoudig testen. Zorg dat je de motor, de ontvanger en de ESC op hun plaats hebt zitten.

Leg nu de servo's los op het gedeelte waar je zou willen monteren en schuif met de accu tot je goed zit. Dan zie je vanzelf of je uitkomt met het zwaartepunt.

Grtz,
    Menno

15. evbragt

evbragt

Lid geworden:
    6 jan 2009
    We gaan het eens proberen.
    Helaas vanavond geen tijd meer om te knutselen...

16. Volhout

Volhout

Lid geworden:
    23 jul 2008
    Ontvanger ...

Menno,

Ik heb de ontvanger ook zo ver mogelijk van de ESC en motor zitten, maar laat de antenne er gewoon achteruit bungelen (trekontlasting !). Ik zag dat jij de antenne onder de vleugel plakte, en daardoor weer dichter naar de motor brengt. Dan helpt het weing dat je de ontvanger achteraan plaatst. De gevoelige antenne pikt dan storing op.

Harm.

17. RCEFlyer

RCEFlyer In Memoriam

Lid geworden:
    27 mei 2007
    Hoi Harm,

ja daar heb je gelijk in, ik bedacht me dat pas toen ik het hele spul had vastgeplakt ;)

Nou moet ik zeggen dat ik er tot nu toe drie vluchten mee heb gemaakt, waarbij ik geen moment last heb gehad van storing. Niet een enkel tikej gezien, terwijl de Depdart toch best gevoelig is op z'n rolroeren dus dat had dan duidelijk zichtbaar geweest :yes:

Nou gebruik ik natuurlijk alleen kwaliteits-ontvangers van Corona voor dit soort schuimpjes ;) Haha :D
    Nu moet ik erbij zeggen dat ik de kristal-ontvangers gebruik, ik heb een synthesizer versie maar die geeft bij mij wel storing :(

Ik heb (als test) bij het indoorvliegen wel eens de ontvanger-antenne opgewikkeld als een spoel, grappig genoeg ook niet meer problemen dan normaal bij indoor gehad :)

Grtz,
    Menno

18. evbragt

evbragt

Lid geworden:
    6 jan 2009
    Daar heb ik met 2,4 GHz gelukkig niets mee te maken...

19. tomhaaima

tomhaaima

Lid geworden:
    1 dec 2008
    voor mij ff geen depdart meer hoor dat ding is me veels te zenuwachtig.

en hij heeft me een motor en een lipo gekost:mad::mad::mad:

(eerst maar ff wat rustigere modellen maken)

groet tom

20. evbragt

evbragt

Lid geworden:
    6 jan 2009
    Ook met kleinere uitslagen?

@allen:
    Welke uitslagen gebruiken jullie?

Deel Deze Pagina