De grootste fout die je gemaakt hebt.

Discussie in 'De Modelbouwkroeg' gestart door jmwolters, 26 jan 2004.

1. Bertus

Bertus verslagschrijvers Forum veteraan

Lid geworden:
    23 sep 2002
    Corrien een smakelijk verhaal.

Ik heb ook nog een, leuk niet zelf meegemaakt maar op mijn werk.
    Ik ben scheepstimmerman, en we hebben ook een spuiterij,voor de meubels.
    Nu had mijn colega,de spuitmond van de hogedruk spuit aan de voorkant even schoongeveegd.
    En toen keek hij even of het schoon was, maar kneep tegelijk de spuit in.
    Het zat in zijn oren, echt overal in zijn gezicht.
    Hij had gelukkig een bril op.
    Anders was het helemaal een puinhoop geweest.
    het was ook auto lak op thinner basis.

Hij heeft zijn haren gewassen met thinner.
    We wisten toen nog niet hoe gevaarlijk thinner was.

2. Cheeta

Cheeta Forum veteraan

Lid geworden:
    8 jul 2003
    Mijn grootste fout is denk ik.

In zeeland rijden met mijn TL-01 (wel mooie baan) alleen bereik viel weg en hij vloog zo de dijk op!!
    ff 50 m omhoog Ongeveer zo'n / helling. En dan bovenaan de dijk nog 4 m vliegen.

Schade viel gelukkig mee. Alleen schroefje kwijt van ophanging+ antenne buis naar zijn klote. (en 30 saltos rijker) Jammer dat er niemand was met een camera! (video) had ik maybe nog wel een WR gezet. Meeste saltos voor een bestuurbare auto.

Sindsdien heb ik altijd een failsave erop zitten.

Mijn pijnlijkste fout!
    Mijn broertje laten kijken bij het solderen! Ging die op het snoer staan zo die soldeerbout op mijn bovenbeen midden in de zomer. Dus korte broek aan. Nog steeds een lid teken over gehouden.

Ach voor de rest wat kleine foutjes zoals een verkeerde servo. (te weinig uitslag) Of ook gehad te zwak. Heel mijn servo inwendig naar zijn grootje gedraaid.

mzzl 8)

3. Corrien

Corrien In Memoriam Forum veteraan

Lid geworden:
    28 okt 2003
    Is dat degene, die met een splinternieuwe CM-Rex zender....????Adem inhouden dan....

4. dutchhelipilot

dutchhelipilot

Lid geworden:
    15 aug 2003

:?: :?: :?:

gr Remco

5. Stevo

Stevo Forum veteraan

Lid geworden:
    22 jan 2004
    @ corrien

Nee, dat was die jongen die loodballetjes in zijn spinner had gegoten (zie draadje) CM Rex? is dat niet de Tiranosaurus rex van de modelvliegerij en al even lang uitgestorven?

6. Ernst Grundmann

Ernst Grundmann PH-SAM Forum veteraan

Lid geworden:
    27 aug 2002
    Gelukkig (Helaas?) zullen jullie Richard moeten laten vervallen want hij heeft het lood uit de spinner gehaald. Het bleek toch niet nodig en was ook nog eens veel te gevaarlijk.

7. Corrien

Lid geworden:
    28 okt 2003
    Rozenburgse vereniging, ergens eind 80er jaren. Splinternieuwe CM-Rex zender, nog niet gebruikt om een model mee te besturen. Toerenteller-opnemer zit in de zijwand. Vol trots aan een mede-vlieger laten zien, dat je de toertjes kan meten. Bats...., flinke deuk in de zenderbehuizing, mixerprintje afgescheurd. Kostenraming: behuizing en complete print vervangen iets van zo'n 600 gulden.
    Zo heb ik het verhaal gehoord, de kostenraming was mijn aandeel in het gebeuren. Later nog eens door een verzekeringsmaatschappij gebeld of het opgegeven bedrag juist was. Daarna nooit meer iets van gehoord.
    Rozenburgse vliegers??? Iemand, die dit heeft gezien??

8. Bertus

Lid geworden:
    23 sep 2002
    Dat is lachen.
    Je ziet het meer dat mensen hun toeren teller bijna in de prop duwen.
    Ze denken zeker meer toeren te halen.

9. Gerard_nl

Gerard_nl Moderator Moderator team Forum veteraan

Lid geworden:
    7 sep 2002
    in mijn 9z wcII zit ook een toerenteller, mooi niet dat ik die zo even dicht bij een prop ga houden :lol:

10. Corrien

Lid geworden:
    28 okt 2003
    Ik weet er nog wel meer, hoor.

Man, ergens uit het oosten van het land. Nadat hij z'n ontvanger tot twee keer had ingestuurd voor reparatie en terug had gekregen met de mededeling dat deze goed werkte belt hij spinnijdig op. De winkelier had z'n zender nagekeken (Robbe Monza, een autozender) en daar kon het dus niet aan liggen. Na een langdurige conversatie afgesproken, dat hij dan met z'n spullen in Leidschendam langs kon komen na 9.00uur. Hartje winter, stervenskoud. Komt 8.45 aan, vanuit het woonhuis wordt gezegd even te wachten tot de monteur komt. Die zat in een file en komt dus om 9.30 aan. Bibberend mee naar binnen, nog voordat ik goed en wel zat: ik zie het al, kijk maar. Dit servo-reverse schakelaartje staat halverwege, we zetten het even goed en ziedaar.....alles werkt.
    Grote fout: je moet dan niet dubbel over de tafel gaan liggen. Uiteraard kan iemand op zo'n moment de humor nog niet inzien, anderhalf uur gereden, drie kwartier geblauwbekt en binnen 1 minuut uitgelachen worden..... :? :?

11. Bertus

Lid geworden:
    23 sep 2002
    Corrien, ik denk dat jij iedere week, wel humor mee maakt of niet?

12. Satoer

Satoer Forum veteraan

Lid geworden:
    21 okt 2003
    Ik weet wel dat ik van zijn faq Wat schrijf je aan de reparatiedienst? mij 3 voudig helemaal het schompes heb gelachen :lol:

13. Bertus

Lid geworden:
    23 sep 2002
    Ja dat bedoel ik.
    En ik neem aan dat er nog niet eens alles in staat

14. Corrien

Lid geworden:
    28 okt 2003
    Wekelijks hoor ik de laatste jaren meer droefenis dan humor en krijg ik veel 'minder-tevreden' mensen aan de lijn. Toch weet ik een heleboel leuke voorvallen, hier nog maar eentje:

Vlaardingse vaarvereniging. Grote, forse man. Klein bootje. Bootje blijft aan de andere kant van het water stilletjes ronddobberen en doet niets meer. Hij loopt om, gaat op z'n knietjes op een tamelijk wrak steigertje zitten en reikt naar het bootje. Krak, plons...... Bij het te water gaan probeert hij zich in een reflex nog vast te houden aan het bootje alsof zo'n ding van 60cm lengte nog wat kan houden. Het hele zooitje nog druppelend hier afgeleverd en gelijk opgebiecht hoe dat zo gekomen was.
    En ja, ik uiteraard op de knietjes onder de tafel...

15. jmwolters

jmwolters

Lid geworden:
    17 nov 2002
    Herinner mij er nog één,
    vol trots zo´n hele grote barometer, in de vorm van een oud zakhorloge, op gaan hangen aan een stekker die in het stopkontakt zit. Stekker eruit- ring voor het stopcontact- stekker er weer in-----------------
    licht uit bij mezelf en een stop er uit :roll:

16. Stevo

Stevo Forum veteraan

Lid geworden:
    22 jan 2004
    @Bertus

Ik denk dat moest corrien met iedere straffe stoot, van de mensen die hun spullen bij hem komen binnenbrengen voor herstelling, beginnen lachen zijn lijst met "meest pijnlijke momenten" ook langer zou worden :wink:

Greetzzzzzzz

stevo

17. Marcel

Marcel

Lid geworden:
    23 jun 2003
    Deze zou best eens van mij kunnen zijn:

Alleen dat van die anti-jutterbehandeling niet natuurlijk :lol:

Marcel

18. Corrien

Lid geworden:
    28 okt 2003
    @Stevo,

Deze jongen heeft tegenwoordig een pokerface, dus met de 'pijnlijke momenten' valt het wel mee.

Ook bij deze heb ik niet in aanwezigheid van de klant gelachen.

Ergens in het midden van het land, 10 jaar geleden. Wedstrijdvlieger, FC28-V1 zender.
    Storing, nog eens storing en nog eens. Zender en ontvanger na laten kijken. Ontvanger niet helemaal tof, zender helemaal toppie. Met andere ontvanger weer storing. Woest nijdig worden, zender neergooien en er tegen schoppen. Niet alleen display aan gort, maar ook de grote teen gebroken.... Nadat het gips verwijderd was toch spijt gekregen. We hebben toen nog op de bank voor mijn woonhuis een betaalbare regeling kunnen treffen. Enne, niks uitgelachen deze driftkop, zulke reakties vind ik heel erg herkenbaar!!!!

19. Roel van Essen

Roel van Essen Forum veteraan

Lid geworden:
    13 jul 2002
    De grootste fout heb ik een paar weken geleden gemaakt:
    Mezelf vrijwillig opgegeven voor de cursus "Veiligheidsadviseur ADR".
    Zit nu gemiddeld alke avond 2 uur lang hele enge stofjes virtueel te ontleden, verpakken en vervoeren...
    En :murder: al :help: die :newbie: regeltjes.... :sniper: Ik wordt gillend gek! :hammer: :wc:
    Tijd voor het weekend en een vette :proost:
    Roel

20. Stevo

Stevo Forum veteraan

Lid geworden:
    22 jan 2004
    Ach zo Roel

Jij bent die nieuwe magazijnier bij PABO :lol: :lol:

Greetzzzzz

stevo

Deel Deze Pagina