De grootste fout die je gemaakt hebt.

Discussie in 'De Modelbouwkroeg' gestart door jmwolters, 26 jan 2004.

1. Cheeta

Cheeta Forum veteraan

Lid geworden:
    8 jul 2003
    Zoiets had ik ook bijna maar kwam er wel beter vanaf. Heb een boot gehad helaas weer verkocht. de sea devil bij conrad. Als die er nog steeds is. Bij mij voor een best brede sloot 5/7 meter. Ga varen schiet de as los. Dus dat ding ligt zo aan de weiland kant. Dus ik het weiland in en halen. Zet mijn poot aan de rand van de zijkant. En wil hem pakken. Brokkelt de grond letterlijk onder mijn poten weg. Dus daar stond ik dan met 1 poot in het water.

En ook nog 1x op vakantie in het grote meer varen. Bij oostappen was dat volgens mij. Zit zo te varen kapt die ermee. (bleek de ontvanger batterij bakje waar de 4 batterijen inzaten gebroken te zijn door het hoge gespring. Midden op het meer stond die stil. Ik GVDeren. Kon ik gaan zwemmen. Ben ik eindelijk bij mijn boot wordt die overvaren door een waterfiets. (gelukkig was die volledig voorzien van waterdichte electronica (op de motor na dan) en had die grote drijf kasten waar veel lucht in zit. Dus hij had het wel overleefd gelukkig.

Maar ja was hem zat naar 1 jaar varen. Omdat de sloot hier geen onderhoud mee kreeg en dicht groeide kon ik hem ook niet meer gebruiken. Dus heb hem maar verkocht.

mzzl 8)

2. Corrien

Corrien In Memoriam Forum veteraan

Lid geworden:
    28 okt 2003
    Eentje uit de eigen collectie. Geen grote fout, wel om te lachen.

Als je met een brandblusboot op een braderie vaart is het de sport om het publiek nat te houden, zonder dat er ruzie van komt. Vooral de jeugd van zo'n 10 jaar oud is niet meer weg te slaan. Spuit hem nat, meneer..., je kent dat wel. Op een gegeven ogenblik is iemand anders met mijn boot aan het varen en geeft een kort straaltje water. Precies in het kruis van een toeschouwer. De man reageert totaal niet, krabt wat en blijft gewoon staan. Nog maar eens een straaltje, nu kijkt hij wel....we hebben nog nooit iemand zo snel in het publiek zien verdwijnen. En daarna vroegen we ons af door hoeveel mensen hij wel nagekeken zal zijn voordat hij thuis was 8O :oops:

3. Ernst Grundmann

Ernst Grundmann PH-SAM Forum veteraan

Lid geworden:
    27 aug 2002
    Al weer wat jaren terug was ik bij een club in Engeland te gast tijdens een show. Zij hadden een geintje verzonnen, een ei onder of aan hun modellen monteren maar wel zo dat ze het in de lucht los konden laten. Dat ei lieten ze van grote hoogte vallen en op de grond stonden clubleden die de eieren moesten vangen.
    Het bleek vrijwel onmogelijk om zo'n ei te vangen. Ze zijn klein en komen met flinke snelheid naar beneden. Wanneer een vanger er één zag moest hij vaak rennen om een poging tot vangen te doen.
    Een paar keer lukte het om een ei te vangen met het voorspelbare resultaat, SPLATSCH.
    Na een aantal pogingen vroeg de speaker of er iemand in het publiek was die ook wel eens wilde proberen om een ei te vangen. Komt er een nette heer uit het publiek, keurig in het pak en z'n haar in een nette scheiding. De speaker vraagt de man of hij het zeker weet want het kan een "beetje" vies worden. De man wist het zeker. Voor de zekerheid droegen alle vangers een helm dus die man kreeg ook een helm op z'n hoofd.
    Er ging weer een groep kisten met hun "bommen" omhoog waarna het weer eieren begon te regenen. Er was één kist bij met een bommenluik waar hij drie eieren in had gedaan. De vlieger deed z'n best om de lading boven de man los te laten en dat lukte! Twee eieren kwamen tegelijk naar beneden en de derde volgde een seconde later. De man kijk omhoog en ziet de twee eieren aankomen. Hij doet z'n best maar mist de eerste die op z'n rug uit elkaar spat. Het tweede ei vangt hij maar de smurrie spat tussen z'n vinger vandaan zodat hij er niet meer uitzag. Van schrik doet hij een paar stappen achteruit om dan het derde ei bovenop z'n helm te krijgen.
    Applaus, gejoel, lol, fluiten enz. enz. Het publiek was wild, dat wilde ze nog wel eens zien. Iedereen dacht dat die man bij de show hoorde en dat dit ingestudeerd was, maar nee... dat was niet zo. De man was minder blij, hij eiste zelfs dat zijn kleding op kosten van de club gereinigd zou worden. Dat ging wel wat ver want hij was duidelijk gewaarschuwd, het publiek was daar getuige van. Toch heeft de club de man een gedeeltelijke vergoeding gegeven maar een volgende keer vragen ze niemand meer uit het publiek.

4. Droopy'ke

Droopy'ke verslagschrijvers

Lid geworden:
    21 apr 2003
    @ Corrien:

Jij bent bijna verplicht om al die anekdotes van jou in boekvorm uit te geven :D
    Met je 'Wat schrijf je aan de reparatiedienst' heb ik me net als Satoer een kriek gelachen :D :D

Groetjes,

Droopy

5. Ronald

Ronald

Lid geworden:
    2 sep 2002
    Vanmiddag gezien in Den Haag...
    Man met een bootje met daarop een vliegtuigmotor.
    Ding ging bloedhard......
    Totdat hij over een leeg eendenest dacht heen te kunnen varen......

De kinderen van de aan het water gelegen school konden de rookwolkjes die uit de motor kwamen wel waarderen.

De man minder volgens mij.

ciao, Ronald

6. Corrien

Lid geworden:
    28 okt 2003
    Nou, als ik zo zie wat er hier in het cafe allemaal wordt opgebiecht, kunnen we inderdaad wel een aantal journalistiek begaafde forumers aan het werk zetten, bijgestaan door onze prive-illustratrice. Onder de naam 'Robert's vrienden vertellen' dan alles publiceren. Robert direkt voor tientallen jaren uit de kosten en alle meetings, die door het forum worden georganiseerd voortaan in Benidorm...

Nog eentje dan,

Bassie en Adriaan hadden in hun tv-programma een robotje, Robin. Belt zondag 's morgens Adriaan, zender doet niets meer. De vorige dag nog wel, nu opeens niets meer. Erg vervelend om op zondag te storen, excuses, enz. Op maandag was er een studiodag, zo'n geintje kostte toendertijd zo'n 10.000 gulden en het was dus wel een beetje belangrijk dat die zender dan werkte. Natuurlijk kon hij direkt even langskomen. Hij was nog geen minuut binnen, wordt er aangebeld. Staat er een manneke van drie turven hoog en zegt "is Adriaan bij jullie? 8O 8O 8O 8O 8O ". Met deze 5 smilies geef ik slechts bij benadering aan hoe het manneke stond te kijken. Daarna was ons huis een toeristische trekpleister voor de dorpsjeugd: daar wonen vrienden van Adriaan....

7. Crazylegscrane

Crazylegscrane

Lid geworden:
    26 nov 2003
    Misschien wat saai en met een lange baard, maar hier zijn mijn "schoonheidsfoutjes"

Op een frisse winterdag de akku's van mijn eco 8 geladen.
    Het was erg koud en de net geladen akku's lekker warm, dus in de broekzak.
    Eerste vlucht ging lekker en ik hield het redelijk warm........
    Maar, na het loskoppelen van de eerste akku, voelde het wel ERG warm in mijn broekzak.
    Eer ik het akkupakket uit mijn broekzak had, zat er inmiddels een brandblaar op mijn bovenbeen.
    tja en dan de oorzaak :? hoezo sleutelbos en akku's ALTIJD gescheiden houden????????
    De sleutels zaten zo aan elkaar gebakken dat ik uiteindelijk naar huis kon lopen.
    Ja ik weet het, dat was ook een manier om het warm te krijgen en te houden!

Ën de tweede:
    Tijdens een show mijn vliegtuig geprepareerd voor nachtvliegen en jawel...... met vuurwerk.
    Met veel hangen en wurgen komt ie uiteindelijk los (tuurlijk te zwaar) en kort daarna maar snel het eerste vuurwerk afgeschoten. Scheelt toch weer in gewicht, niet?
    blijkbaar was het resultaat goed want het publiek klapte geestdriftig.
    Het afschieten was zodanig opgebouwd dat de laatste schakeling het meeste effect zou geven.
    Ook dat gaf veel applaus.
    Het vuurwerk ging echter langer door dan ik had verwacht en zag steeds minder effect.
    Logisch: tijdens het laatste schakelen was er een vuurwerkpot losgeschoten en lag haaks onder de vleugel richting de staart te blazen!!
    De kist kwam fikkend op final en ik moest met een emmer water hollen om een catastrofe te voorkomen. :oops:
    Het publiek ging uit hun dak, dacht dat het erbij hoorde.
    Kostte me uiteindelijk een compleet nieuw roerwerk inclusief servo's :(

Hoezo geen beter vermaak dan leedvermaak..
    Duur leermomentje dat wel

Ben nu ouder, en ik hoop uiteindelijk ook wijzer :wink:

Ik heb tijdens nachtshows ook menig ongelukje gezien, maar zal daar nu niet over uitwijden.
    Bovenstaande zijn door mijzelf begaan en ik was er dan ook ABSOLUUT niet trots op.
    Maar mijn vader zei wel eens tegen mij:
    Durf te leren van je fouten.
    Moet ik nog wel eens aan denken als ik het litteken van de brandblaar weer eens zie :wink: :wink:

8. Corrien

Lid geworden:
    28 okt 2003

Saai?????? :worship: 8O 8O 8O :worship: Absoluut toppertjes!!!

9. xxman

xxman

Lid geworden:
    6 sep 2003
    je wil dus zeggen dat ie niet echt is :?: :( :cry:

10. Corrien

Lid geworden:
    28 okt 2003
    Tuurlijk wel, hij kon toch ook praten!!! Met die zender deden ze natuurlijk alleen maar alsof...... :D
    Overigens was het gewoon een hobbyist uit Vlaardingen, die 'm voor ze heeft gemaakt.

11. AlexH

AlexH

Lid geworden:
    19 aug 2002
    Als ik het had geregeld allemaal had ie de boom in gekund! Hij had er oo uit mogen vallen (;) , maar hij had geen cent gekregen. :)

Hm..blunders..

Ik had ooit een Robbe S2002 (zo iets was het iig) brandstof auto... met een of ander gaar 40Mhz AM zendertje d'r bij.. In eens achter aan op de parkeerplaats knalt ie vol gas tegen een muurtje.. ik me maar afvragen hoe dat kon...ik had er toch een failsafe inzitten...

Kom ik thuis...lag de failsafe nog netjes op m'n buro..had hem vergeten weer in te bouwen :oops:

12. AlexH

AlexH

Lid geworden:
    19 aug 2002

[​IMG] [​IMG] [​IMG] [​IMG]

Ik moest hard op lachen...sorry :D

Wel verdomd pijnlijk...ach... 1 ding scheelt, bloeden zal het niet, 't is gelijk weer dicht geschroeid :p

13. Jeppie

Jeppie

Lid geworden:
    6 jan 2003
    Alweer zo'n 20 jaar geleden, rond de jaarwisseling:

Vriendje had een oude sta-caravan tot zijn beschikking als knutselhok. Netjes met oliekachel zodat er 's winters zonder koude handjes gefreubeld kon worden.
    Die oliekackel leverde een beetje een probleem: altijd onvolledige verbranding en ophoping van een soort vellen van roet.
    Kom ik daar vanuit de kou binnenvallen, staat hij net op het punt om met een stofzuiger zijn kacheltje inwendig van roet te ontdoen.
    Ik zeg "Ik help je wel even", haal een stijker uit mijn zak en werp die in de kachelpot. BOEOEOEMMMMMMM. Grote knal. Daarna één grote dikke vieze vettige mist van roetdeeltjes.
    Dat weekend geen knutselen voor mij maar doorweekte handen van Andy-sopjes.

14. Satoer

Satoer Forum veteraan

Lid geworden:
    21 okt 2003
    @Dualdude: sssssst!! Ik hoop dat iedereen het vergeet, nu begin je er weer over [​IMG]

Je mag nog van geluk spreken dat je er geen koolmonoxide vergiftiging aan hebt over gehouden Jeppie!

15. Corrien

Lid geworden:
    28 okt 2003
    :nooo: :nooo: :nooo: IJdele hoop, wij onthouden het wel, hoor...:yes: :rolling:
    Als we er hier ooit een mooie prent van te zien krijgen, houden we er (misschien) over op, maar vergeten doen we het nooit!!!

16. Bertus

Bertus verslagschrijvers Forum veteraan

Lid geworden:
    23 sep 2002
    Ik hoorde pas nog een goeie van iemand bij ons in de buurt.
    Hij had een 0.8 cc cox motortje gekocht, met zo'n tankje achterop.
    Ik lach me nu al rot.
    Hij zat in bad jawel met het motortje in zijn hand.
    Start accu op de rand.
    Start die klojo dat motortje er zaten van die startveertjes op.
    Dat ding start in 1 keer, zit hij in bad met die motor draaiend in zijn hand.
    Hij kreeg hem niet uit, en dat motortje maar heter worden, toen heeft hij hem maar onderwater gehouden.

17. Gregor

Gregor

Lid geworden:
    7 aug 2003
    Op een meter hoogte op de kop over het veld vliegen.

Aangemoedigd door mede vliegers die roepen:" UP,UP.UP,"

en het dan ook nog doen :oops:

18. Gerben

Gerben Forum veteraan

Lid geworden:
    22 mrt 2003
    Haaaaaaa, ik zat er al 8 pagina's op te wachten.... :)

Gerben

19. Corrien

Lid geworden:
    28 okt 2003
    Volgens mij is dit geintje op diverse verenigingen uitgehaald; uiteraard een succesvol resultaat en erg hard lopen voor de "up"-roeper(s)!

20. Gregor

Gregor

Lid geworden:
    7 aug 2003
    Haha , ja inderdaad.

Ze deden het wel vaker maar trok me er niets van aan tot die ene keer.

Daarna hebben mijn mede vliegers het ook niet meer bijmij gedaan :lol:

Deel Deze Pagina