De grootste fout die je gemaakt hebt.

Discussie in 'De Modelbouwkroeg' gestart door jmwolters, 26 jan 2004.

1. BertusvB

BertusvB

Lid geworden:
    14 sep 2011
    Nog een modelbouwer in Maasdam?!

2. fastrockets

fastrockets

Lid geworden:
    28 okt 2011
    Ja!... Nu ben ik wel benieuwt.. Wie u bent?.. Ik zie allemaal bootjes.? Ook op de binnenmaas? :)

3. Cheeta

Cheeta Forum veteraan

Lid geworden:
    8 jul 2003
    Mijn grootste fout: modelbouw als hobby hebben :lol:.

-het kost geld
    -het kost tijd
    -het levert een hoop frustratie op
    -het gaat nooit in 1x goed.

Maar toch blijf ik het doen :lol:

4. markioo

markioo Forum veteraan

Lid geworden:
    21 dec 2007
    adres van iemand krijgen omdat er een modeL show is
    kom je daar zie enkel maar een catwalk met dames en heren kleding erover paraderen
    bleek het een mode show te zijn :D:D:D:D

5. cajo

cajo

Lid geworden:
    30 nov 2008
    Ging het om de modellen of over de kleren die ze aan hadden ???

6. motorsports

motorsports Forum veteraan

Lid geworden:
    16 mrt 2006
    Door aan mijn vrouw te vragen wat het modelbouw budget is voor de komende maand :wink: :D

7. markioo

markioo Forum veteraan

Lid geworden:
    21 dec 2007
    ik dacht er schaal modellen aan te treffen en niet van die homo/annorexia modellen die de nieuwste kleding showen

8. DJLeonardo

DJLeonardo

Lid geworden:
    24 jun 2009
    Domste fout tot nu toe (MB gerelateerd dan) is testen of in mijn zwaar gemotoriseerde 1/8 onroad buggy de electronica ook werkte terwijl ik het ding in mijn hand hield. Door de krachten van de plots hard draaiende wielen wordt de auto flink in mijn handpalm gedrukt alwaar het hard draaiende spurtandwiel zonder veel weerstand een mooie gleuf in mijn vlees graaft. Zo hard, dat het vlees verbrand en de wond meteen dichtgeschroeit zit. Gelukkig is het na een paar weken weer helemaal genezen (net als mijn onvoorzichtigheid)
    De zwarte plak die een achterwiel achterlaat op m'n onderarm laat ik dan maar even buiten beschouwing. Het Heeft toch een maand geduurd voor ik het ding weer wilde oppakken.

9. mathijs rc gek

mathijs rc gek

Lid geworden:
    5 mrt 2011
    @Cheeta. Helmaal mee eens.
    Mijn grootste fout: modelbouw als hobby hebben :lol:.

-het kost geld
    -het kost tijd
    -het levert een hoop frustratie op
    -het gaat nooit in 1x goed.
    -het rijd niet lang :-(
    -een scheldende vader in huis.
    Maar toch blijf ik het doen :lol:

10. fastrockets

fastrockets

Lid geworden:
    28 okt 2011
    Her kost geld omdat jij niet langer een auto dan 1 maand kan houden

11. Burp

Burp Forum veteraan

Lid geworden:
    30 jan 2005
    Jelte, jouw grootste fout moet je nog maken maar je maakt er de laatste tijd ook al heel wat, dit soort onzinnige posts bijvoorbeeld :)

12. fastrockets

fastrockets

Lid geworden:
    28 okt 2011
    Groot gelijk! +1

13. mathijs rc gek

mathijs rc gek

Lid geworden:
    5 mrt 2011
    Slaat nergens op. Ik heb nog geen een auto verkocht ~!!!

14. RobbievanDee

RobbievanDee

Lid geworden:
    26 jan 2011
    Je vliegtuigje voor je neerzetten, alles aankoppelen en de zender vlak er naast zetten. FF de flaps testen....en het rudder....en de ailerons....ja hoor, doen het allemaal....

Ik zal mijn zender weer uit zetten....en in die armbeweging naar mijn zender tik ik tegen de throttle....

Vrroooaarrrrrr....volgas een prop in mijn t-shirt/buik.....

Wat een knuppel...dat doe je dus nooit meer :rolleyes:

15. poebe

poebe

Lid geworden:
    8 jan 2012
    wel gekocht?
    ik heb nog niks van je gezien

ik ben wel nieuwsgierig naar je wagenpark

16. kuperus

kuperus

Lid geworden:
    18 nov 2005
    Heren, dit is een topic voor fouten, niet voor gekat... breng dat maar elders naar toe...

on-topic: roerkoning niet goed vastgezet na groot onderhoud in speedboot... op volle snelheid roer omgooien en de boot met hoge snelheid het riet in zien verdwijnen... aan de overkant van het meer....

17. Ben.R

Ben.R

Lid geworden:
    9 jun 2012
    ik heb nog geen grote fout gemaakt ..ja oke 1 kleintje ..accupak van mijn skyflex niet goed vast gezet ..iets te harde landing .vloog de accu nog een stukje door,,

maar het mooiste wat ik heb mee gemaakt met een clublid ..die had (heeft) een mooie ''U Can fly'' en hij was maar aan het praten en praten en praten ondertussen accu in het toestel ..even testen Yep alles oke...nou zegt ''.......'' zal zijn naam niet noemen ..dit word een mooie vlucht .ik heb wat dingen in mijn bommen luik moeten jullie zo eens kijken..

oke hij met het toestel het veld ok motor testen...sturen.enzenz..ja alles oke ..hij geeft gas en weg gaat hij ..maaaaaaaaaaar halver wegen whop!!! gaat de vleugel omhoog maar het toestel rijd als een speer het veld over ..was hij vergeten de vleugel vast te schroeven ..echt ik deed het haast in mijn broek van het lachen ..als je hem ook zag staan!!:confused: met hoe kan dat nou!?!? hahahahaha echt ik heb krom gelegen van het lachen :grin:

18. hoogvlieger

hoogvlieger Guest

@Ben.r: hahaha:D dat had ik ook wel willen zien :)

mijn grootste fout: uitschakel procedure verkeerd uitvoeren :rolleyes:

volgorde als ik m'n heli aan de grond zet: Trottle Hold aan - gas hendel op zender weer controleren of ie echt helemaal onderaan staat - heli uitschakelen en vervolgens de th en zender. (zit als routine in de vingers)

heb al een paar maal meegemaakt dat de zender per ongeluk het eerst werd uitgezet.
    met een razendsnel optoerende heli als gevolg en dat vlak voor de neus, net wanneer je 'm wilt uitschakelen :eek:

tot nu toe nooit geraakt door de bladen, maar sta iedere keer wel weer te trillen :schrik:
    een andere keer gebeurt er helemaal niks, maar realiseer ik het me achteraf... :-|

groet,
    hoogvlieger

19. Ben.R

Ben.R

Lid geworden:
    9 jun 2012
    whooooooooow :schrik: ik heb geen verstand van heli's maar weet wel dat ze heeeeeeeeeeeeeeel erg hard draaien!!.als je daar een klap van krijgt ...nee je word er echt niet mooier van!

en ja dat van die ''U can fly'' was zo mooi ..als ik dat had gefilmd dan had ik hem zeker naar ''de leukste thuis'' opgestuurd :rolling:

20. mackbreaker

mackbreaker

Lid geworden:
    2 aug 2012
    tot nu toe nog geen hele grote fouten gemaakt, maar wel hele domme.

deze zomer rond 5uur gaan vliegen op een mooie windstille dag
    alles gecheckt rol, richting, motor, hoogte, ja alles doet het perfect.
    ik gooi hem in de lucht, en vlieg het eerste stuk rechtdoor, en wil dan sturen met rol en hoogte, en ja daar gaat het fout, de zender stond nog op een ander vliegtuig... hij ging dus de andere kant op.
    ok nog geen probleem, had het gelukkig snel genoeg door, dus vlieg hem terug naar mij toe met mijn gedachten er goed bij, niet dat ik hem als nog crash.
    ik zet in voor de landing, en ben bijna op de grond als ik zie dat hij een beetje naar rechts helt, dus zonder na te denken doe ik een klein beetje rol bij om hem recht te zetten, en je raat het al..
    vlieg ik recht de boom in:rolleyes:

valt op zich mee, en na 2 uur eindelijk uit de boom.
    en heel blij hem gaan maken(zat een scheurtje in) en een andere accu gepakt, en ja door al het gedoe om hem uit de boom te krijgen helemaal vergeten hoe hij er in was gekomen:schrik:
    dus gooide ik hem weer omhoog, en toen kwam ik er weer achter waarom ik gecrasht was, en vloog een ander boom in door weer scheef te sturen:(

was gelukkig een shocky dus niks aan de hand, maar toch wel heel dom:lol:

Deel Deze Pagina