Bouwverslag De Havilland T.10 Chipmunk ⇨ WG-486 G | c/n C1/0536

.
Bedankt voor de leuke reaties, hier het bewegend beeld:
[Op HD kijken]

Groeten, Ramses
.
op 4:46 vlieg je vrijwel recht over mn woning heen :)
echt een genot om zo dicht bij Seppe te wonen, regelmatig komen er stearmans, tigermotts, chipmunks, en vele andere mooie toestellen over,
indraaien van downwind leg naar base leg is precies recht boven mijn woning :)

ik mag daar idd graag naar staren, het allermooiste was toch echt dat ik zelf met een lestoestel van Breda Aviation zelf precies boven mn woning de base leg indraaide
jammer dat 1:1 vliegen zo duur is.. het blijft fascinerend

echt een genot om zo dicht bij Seppe te wonen, regelmatig komen er stearmans, tigermotts, chipmunks, en vele andere mooie toestellen over,
indraaien van downwind leg naar base leg is precies recht boven mijn woning :)
het allermooiste was toch echt dat ik zelf met een lestoestel van Breda Aviation zelf precies boven mn woning de base leg indraaide

Heel erg gaaf!! :thumbsup: :thumbsup:

ik zou de hele dag op mn rug in t gras liggen kijken,,,,

Idem!

Groeten, Ramses
.

ik mag daar idd graag naar staren, het allermooiste was toch echt dat ik zelf met een lestoestel van Breda Aviation zelf precies boven mn woning de base leg indraaide
jammer dat 1:1 vliegen zo duur is.. het blijft fascinerend

Ik heb het geluk dat ik er in mei mee begonnen ben, en het is inderdaad fascinerend, en echt een van de mooiste dingen die ik ooit mocht leren

.
Ja, ik zag het ook op Facebook, echt bizar...
Met gelukkig een hele goede afloop!! :thumbsup:
Als de vleugelhelft echt helemaal los was gekomen had de Chip zich direct in het publiek gedraaid...
Gelukkig was deze bijzondere Chip te landen en is ook weer te repareren, geluk bij een ongeluk!

Als ik dit zie...

full

... vraag ik me af of de vlieger na de klap de ailerons heeft kunnen/ (durven?) gebruiken.
Ook vanwege de vleugelhelft die echt flink ontzet is.
Als dat niet ging dan is hij met alleen rudder/elevator en gas geland, zou ik knap werk vinden gezien de omstandigheden!

Groeten, Ramses
.

Laatst bewerkt:
Back