De helibouwer gaat weer eens met balsa spelen

Discussie in 'Bouwverslagen - Vliegen' gestart door heimhelicopters, 19 mrt 2007.

1. Jakkie takkie

Jakkie takkie

Lid geworden:
    20 jun 2006
    Mooi hoor! Mooi veldje trouwens..... van jezelf?

2. heimhelicopters

heimhelicopters verslagschrijvers

Lid geworden:
    23 mrt 2005
    Haha dat heb ik natuurlijk weer zo geschreven dat het anders te interpreteren is dan ik bedoelde. Nee hoor, die laatste 2 foto's zijn bij ons op de club!

3. heimhelicopters

Lid geworden:
    23 mrt 2005
    Zoals beloofd heb ik nu een jaartje later de bouwdoos van de fan er maar weer eens bijgepakt. Het regent buiten toch en ons vliegveld is gesloten in het weekend. Dus het wordt bouwen of wildvliegen. Vandaag heb ik voor het laatste gekozen. Ik heb tussen de bedrijven door vandaag er telkens maar weer een plankje of een latje aangeplakt en hierdus de stand van bouw.....

Voorpoot zit er al aan, Ik heb uit luiheids overwegingen gewoon de originele onbestuurbare voorpoot gemonteerd. Als ik er van ga balen heb ik pech.

Hier van onderen zonder kielvlak.

Hier van de zijkant met kielvlak.

Meer niet vandaag.
    Groeten

Steven.

Laatst bewerkt: 8 feb 2009
  4. heimhelicopters

Lid geworden:
    23 mrt 2005
    Ik heb nog een paar fotootjes liggen die ik er al een paar weken geleden bij had kunnen plakken. Uiteindelijk is het weer buiten geriefelijk geworden en heb ik al het balsa weer in de kast gedumped. Yes It's Flying time again!!!!!!!!

Maar eerst even de vleugel:

gewichtjes en elastiekjes, spelden en wasknijpers...........

Het was een vreselijk gedoe om de servo er een beetje lekker erin te krijgen, maar toch het is gelukt. niet super maar het gaat wel werken.

roerstangen in de vleugel...

En wat beplanking.

en toen was het mooi weer geworden, zooi opgeruimd en heli's op tafel!!
    Daarvoor kun je mijn helidagboek raadplegen.

Laatst bewerkt: 8 feb 2009
  5. heimhelicopters

Lid geworden:
    23 mrt 2005
    Hallo allemaal!!

Het is ondertussen een jaar geleden en ik heb maar eens het stof van de FAN afgeblazen. Het was vanmidag regenachtig hier en ik dacht maar eens te gaan knutselen. De werktafel in de hobbyruimte (bijkeuken) lag vol met allemaal troep, dus ben ik lekker aan de keukentafel gaan zitten. Dan kun je nog een beetje met je gezinsleden kletsentussen de bedrijven door. Heel gezellig zo.

De vleugel was ondertussen al bijna af. Ik heb vandaag de rolroeren er maar eens opgemaakt en het landingsgestel afgebouwd. Ook de vleugelbevestiging is nu gemonteerd. Vreemd is dat de bouwhandleiding zonder dat het landingsgestel aan de beurt is gekomen wordt bespannen en vervolgens ingevlogen. Ik vind het knap...........

nou , foto's dan maar...... ik heb verzuimd om tusendoor foto's te maken dus hier het eindresultaat van vandaag:

En de laatste is gemaakt door Axel, Hij heeft meer visie voor hoe het er COOL uit moet zien.

Nou, binnenkort ben ik aan het bespannen.
    Heb ik net weer mazzel dat iemand zo'n bouwdoos op het www aanbied. Nu kan ik de originele kleuren en het kleurenschema enigszins bezien.

En nog zoiets leuks: Ik heb al mijn foto's op mijn lycos website geplakt en dus zijn mijn topics daar naartoe gelinkt. Nu houdt lycos ermee op op 15 februari 2009!!!!!! Dus ik heb alle foto's maar verhuist. Wat een pokke werk zeg.....

Nou groeten maar weer.

Steven

Laatst bewerkt: 9 feb 2009
  6. Luc Biemans

Luc Biemans verslagschrijvers

Lid geworden:
    15 okt 2008
    Man,
    Ziet die er zo uit ?? Ik dacht een hoogdekker. (geintje)
    Ik had overigens wel wat handicaps afgezien van het feit dat het mijn eerste vliegtuig is. Omdat de doos met inhoud ruim 20 jaar ( of 30) in een schuur heeft gelegen was er nogal wat kromgetrokken. Na veel gedoe wel weer recht gekregen maar het achtereind van de romp heeft nog wel wat werk nodig.
    De jouwe ziet er goed, en ik ga ook voor electro.
    Luc

7. heimhelicopters

Lid geworden:
    23 mrt 2005
    Zo en dan na 2 jaar en 2 maanden de Fan nog een keer van het haakje van het plafond in de hobbyruimte gehaald. Het wordt echt feest als dit ding ooit nog es gaat vliegen.....

Nou ja, tussen alle drukte door heb ik even geen tijd voor grote projecten dus hup, Fan van het dak en even de vleugeltips schuren. En daarna een spuitbusje wat er al jaren halfvol nog lag erop leeggespoten. daarna de cockpitkap een verfje en op de romp gelijmd.

Tot over een jaar (of twee).

Steven

Deel Deze Pagina