De perikelen van WdeW, deel 2

Discussie in 'Algemeen modelvliegen' gestart door WillydeWoofer, 11 okt 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Cnn

    Cnn

    Lid geworden:
    9 dec 2014
    Berichten:
    2.529
    Locatie:
    Emmen
    16122623389575053435979974865259.jpg Hangar 9 buis. Uit een extra set vleugels van een sundowner. Geen knik oid te zien. Krom als een hoepel
     
  2. GJVO

    GJVO Forum veteraan

    Lid geworden:
    23 dec 2003
    Berichten:
    16.995
    Locatie:
    Weidenbach in de Eifel
    Dan is het zacht aluminium..
    En.. ik dacht dat de Sundowner nieuw was, nooit gevlogen... hoe kan de buis dan krom zijn?

    GJ
     
  3. Mugen MRX-3

    Mugen MRX-3

    Lid geworden:
    21 jan 2004
    Berichten:
    3.320
    Locatie:
    Thuis
    Haha ...... oeps. Betrapt :yes:
     
    Cnn vindt dit leuk.
  4. Mugen MRX-3

    Mugen MRX-3

    Lid geworden:
    21 jan 2004
    Berichten:
    3.320
    Locatie:
    Thuis
    Nu we het toch over krachten bij modelvliegen hebben.... hoeveel G zou een modelvliegtuig eigenlijk trekken
    Ligt natuurlijk voor een groot deel aan het formaat en type kist.
    Iemand een idee wat verschillende kisten aan G’s doen ??
     
  5. Cnn

    Cnn

    Lid geworden:
    9 dec 2014
    Berichten:
    2.529
    Locatie:
    Emmen
    Misschien een 2e toestel ? Vandaar de 2e set vleugels?
     
  6. Cnn

    Cnn

    Lid geworden:
    9 dec 2014
    Berichten:
    2.529
    Locatie:
    Emmen
    Heb ook een nieuwe greatplanes revolver met een extra canopy en gecrashte romp.

    Maar er zit een rechte buis in. Anders kon hij niet aan een touw hangen terwijl ik hier de buis heb liggen natuurlijk.

    Dat ik een 2e set vleugels had dat wist je al. Dat had ik je nl al geappt

    Enige verschil is dat er nu geen motor meer in zit. Omdat je die er niet bij wilde.


    Of jullie geprezen aluminium gaat al krom in de doos?


    Screenshot_20210202-132139_WhatsApp.jpg
     
    Laatst bewerkt: 2 feb 2021
  7. WillydeWoofer

    WillydeWoofer Forum veteraan

    Lid geworden:
    25 apr 2015
    Berichten:
    8.018
    Locatie:
    Omgeving 's -Hertogenbosch
    Foutje. De vleugelbuis is geen 30mm maar 20mm in doorsnede.
     
  8. WillydeWoofer

    WillydeWoofer Forum veteraan

    Lid geworden:
    25 apr 2015
    Berichten:
    8.018
    Locatie:
    Omgeving 's -Hertogenbosch
    Ik heb zelf maar eens gemeten en de buis is overal 199 tot 200mm.
    Misschien zitten de kunststof buizen niet helemaal recht in de vleugels?
     
  9. Tbird2

    Tbird2

    Lid geworden:
    7 nov 2008
    Berichten:
    743
    Locatie:
    Doesburg
    Ik heb ooit eens via het MBF een zelf-bouw G-meter gekocht, zie:
    https://www.modelbouwforum.nl/threads/de-poor-mans-g-meter-pmg.236956/

    Geen idee hoe accuraat hij is, maar in een Funjet gaf hij 13G aan.
    Had ik de Funjet ook wel flinke uitslag gegeven, en expres haaks om de bocht met max snelheid, maar denk dat 13G dan best wel kan kloppen.

    Ik vermoed dat F5B of pylon hier een veelvoud van trekken.
     
  10. Cnn

    Cnn

    Lid geworden:
    9 dec 2014
    Berichten:
    2.529
    Locatie:
    Emmen

    Die zitten niet meer in 1 lijn als er een bocht in een buis van 50cm zit.

    Draaien op een tafel dan weet je het.

    Heb je nog een filmpje gestuurd. Dat doen en dan weet je het

    De buis meten zegt niet zoveel.

    Met een meetklok in een draaibank Wel. Dan kan je zien hoeveel hij slingert.

    Anders is er niks te meten. Behalve de diameter voor een nieuwe
     
  11. GJVO

    GJVO Forum veteraan

    Lid geworden:
    23 dec 2003
    Berichten:
    16.995
    Locatie:
    Weidenbach in de Eifel
    Inderdaad, hij kan wel dezelfde diameter hebben maar als ie als een banaan is dan past dat niet meer in een rechte binnenbuis.
    Dus rollen op een glasplaat, als ie goed rolt is ie recht.
    Zo testen we ook altijd de hoofdrotoras van een heli.

    Hoeveel G een F5B trekt?
    80G of zo.
    In Dynamic Soaring zitten ze op 110G.
    Zo hebben wij ook vleugels getest, tussen 2 stoelen hangen en dan kijken of je erop kan staan.



    GJ
     
    Helikapoter vindt dit leuk.
  12. WillydeWoofer

    WillydeWoofer Forum veteraan

    Lid geworden:
    25 apr 2015
    Berichten:
    8.018
    Locatie:
    Omgeving 's -Hertogenbosch
    Goede tip. Vraag ik straks even aan mijn vrouw.
     
  13. Cnn

    Cnn

    Lid geworden:
    9 dec 2014
    Berichten:
    2.529
    Locatie:
    Emmen
    Ik meld mij ook aan als vrijwilliger
     
  14. easy

    easy

    Lid geworden:
    15 sep 2011
    Berichten:
    1.709
    Locatie:
    Antwerpen
    Bij deze kunnen jullie er misschien allebei opstaan :D

    Over een paar jaar staat willy daar ook wel ;) heeft hij geen 3000W meer nodig.

     
    WillydeWoofer en Cnn vinden dit leuk.
  15. Arnoud Snel

    Arnoud Snel

    Lid geworden:
    24 apr 2008
    Berichten:
    1.684
    Locatie:
    Onbekend
    Die vraag is op afstand niet te beoordelen. Vraag het eens aan de bouwer van het model ?

    Grt,

    Arnoud.
     
  16. Cnn

    Cnn

    Lid geworden:
    9 dec 2014
    Berichten:
    2.529
    Locatie:
    Emmen
    Diagnose stellen begint bij het begin. Punt voor punt. Eerst op een vlakke gelakte tafel. Nog beter een glasplaat checken. Vanuit daar verder.

    Niels
     
  17. WillydeWoofer

    WillydeWoofer Forum veteraan

    Lid geworden:
    25 apr 2015
    Berichten:
    8.018
    Locatie:
    Omgeving 's -Hertogenbosch
    Niels jij valt af.
    Eerst een beetje afvallen :D.
     
    easy en Cnn vinden dit leuk.
  18. WillydeWoofer

    WillydeWoofer Forum veteraan

    Lid geworden:
    25 apr 2015
    Berichten:
    8.018
    Locatie:
    Omgeving 's -Hertogenbosch
    Dit vind ik wel snel gaan Gert-Jan ;) :D
     
  19. GJVO

    GJVO Forum veteraan

    Lid geworden:
    23 dec 2003
    Berichten:
    16.995
    Locatie:
    Weidenbach in de Eifel
    Dat is ook wat Gerben en ik op het duin vlogen.
    Hellingzweven is dan geen zak meer aan, wij gingen pas van huis bij windkracht 6 en meer uit het westen.
    En ja, daarom hebben we toen die vleugels zo getest want gekochte modellen spatten bij het 3e rondje al uit elkaar, dus moest ik alles zelf uit mallen bouwen.

    Daar in de US hebben ze wat meer ruimte dus kunnen ze stukken sneller, ze zitten nu al subsoon.
    Wij kwamen tot rond de 250 km/u, zonder aandrijving.
    Maar het maakt dan wel herrie, je hoort de lucht scheuren.
    Gebulder.

    GJ
     
  20. brutus

    brutus Vriend van modelbouwforum.nl PH-SAM Forum veteraan

    Lid geworden:
    18 nov 2008
    Berichten:
    28.644
    Locatie:
    Oldeberkoop
    20 km/u is óók subsoon :D :D :D
     
    Cnn vindt dit leuk.
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina