De perikelen van WdeW, deel 2

Discussie in 'Algemeen modelvliegen' gestart door WillydeWoofer, 11 okt 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. WillydeWoofer

WillydeWoofer Forum veteraan

Lid geworden:
    25 apr 2015
    Morgenavond weer vliegen, met een beter afgestelde speeder. Een uitgebreid verslag al volgen.

easy en MicropropSport vinden dit leuk.
  2. MicropropSport

MicropropSport PH-SAM Forum veteraan

Lid geworden:
    17 aug 2004
    letop... er zijn altijd verzamelaars die die oude accu's willen hebben, op jaar, nummer en merk...
    'Accu-spotters'.... als tram-fetisjisten... haha...
    Wel GJ, of je het leuk vindt of niet. VW is om, Mercedes ook. De normen zijn door de EU vastgepint, en dat onverzettelijk vast.

De ecofootprint wordt er zeker niet beter van. Want alles is SUV... 2000 kg en meer.
    Gemiddelde auto in 1970 woog onder en rond de 1.000 kg en bevatte amper plastic.
    De stoelen vaak opgemaakt met natuurproduct. Het stelde niets voor.

De moderne automobiel wordt plunder van koper en rare earth... en moet via excavators worden afgegraven
    een totale verramsjing en sloperij van moeder natuur... wat een feest...
    Hier staan nu windmolens op subsidie te jufferen, zonder energieopslag.
    Miljoenen per stuk, boskap voor balsa, epoxy uit aardolie... dat is pas een hoog rendement zeg!
    Mozesdeklootjesvolk! Dat heeft dus niets opgeleverd, behalve milieu schade...

Laatst bewerkt: 26 mei 2021
    Bruno van Hoek, HansH en Cnn vinden dit leuk.
  3. GJVO

GJVO In Memoriam Forum veteraan

Lid geworden:
    23 dec 2003
    Die komen in dezelfde afgegraven kuil waar de windmolenbladen al in liggen.
    Die bladen zijn niet recyclebaar.
    En het heeft veel aardolie gekost om epoxy te maken en het glas voor de glasweefsels te smelten.
    Doe daar nog wat balsa bomen bij en de aanslag op het mileu is groter dan een kern of gascentrale, alleen willen mensen dat niet zien.

28.jpg

GJ

HansH, MicropropSport en Cnn vinden dit leuk.
  4. Cnn

Cnn

Lid geworden:
    9 dec 2014
    Wat een domme vraag Wil.

Daar hebben we donker Afrika voor!

Of inderdaad bij de windmolens in dumpen. Mocht je nog een balsa plankje nodig hebben. Dan ligt daar nog een paar hectare

Zolang er geen grafeen accu's komen word dit niks. De huidige accu techniek laat dit niet toe.

Toch gaat men dit wel doorzetten. Compleet geschift maar waar.

Auto's vanaf 2024 verplicht om zich aan de max snelheid te houden. Leest de borden en rijdt vervolgens niet sneller. Huidige nieuwe Auto's hebben dit al. Kwestie van een software update

Gelukkig betaal ik me scheel aan toeslagen voor mijn dieseltje. Dus ben erg milieuvriendelijk bezig. Met dat geld kan men weer windmolens bouwen en vervolgens weer afbreken eer ze rendabel werden. Met de rest van het geld word moeder natuur rustig gehouden vermoedelijk.

MicropropSport vindt dit leuk.
  5. MicropropSport

Lid geworden:
    17 aug 2004
    Kortom... totaal machtsvertoon en betutteling...

HansH en Cnn vinden dit leuk.
  6. MicropropSport

Lid geworden:
    17 aug 2004
    Die peddels onder de grond... bij de beesten af!

Hier een stukje puur natuur! 700 keer meer emissie per dag dan IJslands
    smelterij. Ze weten niet wanneer het kreng stop. kan morgen zijn, en bij wijze ook een eeuw duren.
    Er zit een behoorlijk verhitte voorraadpot daar in de kruipruimte.
    Begon als een aaibaar vulkaanje... nu aardig een Gozilla aan het worden, bijkans vergroot de emissie 2x twee.
    Een IJslandse vulkaan heeft ooit in de middeleeuwen 3/4 van Engeland uitgeroeid...
    Mooie materie voor milieu Darwin-baardmans, übertuinkabouter... Fransje Timmermans...
    Waarom dat slechte zomerweer... boven de evenaar dolt een bende SO2 en SO4...
    La Souffriere... Stratovulkaan. 10 to12 km de hoogte in als zonnedeken over de Sahara...
    Houdt het hier daardoor wel koel denk ik zo...

https://translate.google.com/translate?sl=auto&tl=en&u=https://www.ruv.is/

Cnn vindt dit leuk.
  7. WillydeWoofer

Lid geworden:
    25 apr 2015
    We flikkeren alles boven een arm land het vliegtuig uit en geven de dictator een envelopje.

Cnn en Mugen MRX-3 vinden dit leuk.
  8. Mugen MRX-3

Mugen MRX-3

Lid geworden:
    21 jan 2004
    mijn Auto leest ook verkeersborden :hammer: dit kan zomaar je dood worden :eek:..... rijd je fijn op de snelweg op de cruisecontrol en de verkeersborden herkenning regelt volledig de maximum snelheid, op zich werkte dit erg goed..... maaarrrrrrrrr.... dit systeem van Audi denkt nog steeds dat we 130 mogen en zodra een snelheidsbeperking is afgelopen en je het bord "einde beperking" voorbij rijd jakkerd dit kreng volgas door naar 130, helemaal leuk als dit vlak bij een afrit of oprit gebeurt want dan denkt de auto dat je daar weer 80 mag........
    dus van 80 volgas naar 130 en ineens vol in de ankers en terug naar 80 :eek:...... echt levensgevaarlijk deze leipe teringzooi..
    gelukkig kan je dit heel simpel uit zetten, dan behoud je fijn de actuele maximum snelheid op je dashboard geprojecteerd en geen leipe zelf rijdende shit.

9. Mugen MRX-3

Mugen MRX-3

Lid geworden:
    21 jan 2004
    dit is erg triest..... en ergens vraag ik me af of dit werkelijk gebeurd of dat het om een fotosjoppie gaat......
    ik weet dat er ontwikkeling is om composiet te recyclen, bestaande producten worden geschreddert en de brokstukken/snippers worden als reinforcement gebruikt om nieuwe producten te maken zoals o.a composiet palen..

Cnn vindt dit leuk.
  10. GJVO

Lid geworden:
    23 dec 2003
    Nou, dictators zitten niet zo ver weg, 3 uur vliegen, Erdogan en Turkije is toch een grote bende.
    Half Istanboel staat half afgebouwd in de steigers, een paar turbinebladen vallen niet op.
    De accu's hebben nog wel genoeg power om wat mensen die tegen hem zijn mee te martelen.

En anders hebben we ook nog Lukashenko, ook een uurtje of die 3 richting op.

Verder help ik gewoon nog lekker mee het milieu om zeep te helpen.
    Ik rij 60000 per jaar en de benzine kost hier weinig dus lekker doortrappen.
    En ook de verwarming van mijn huis doet mee.
    De kerncentrales gaan hier dicht en dus openen ze extra bruinkolenmijnen en centrales.
    Op een goeie nacht trek ik 40 KWH aan stroom.
    Volgend jaar ga ik over op stookolie.
    Aardgas en houtpellets worden hier gesubsidieerd met duizenden euro's per installatie, zonnepanelensubsidie gaat drastisch naar beneden.
    Fijn he, die eensgezindheid in de EU..
    Helaas is er hier geen aardgasleiding en pellets nemen te veel ruimte in, dus dan maar mazout stoken.

GJ

Laatst bewerkt: 26 mei 2021
    MicropropSport en Cnn vinden dit leuk.
  11. Cnn

Cnn

Lid geworden:
    9 dec 2014

Nee hoor is echt gebeurd. Zijn wel meer foto's van. En gebeurd nog. Zoek maar eens op. Ik poste die foto's maanden terug al in een balsa topic

12. GJVO

Lid geworden:
    23 dec 2003
  13. nico v kooten

nico v kooten

Lid geworden:
    2 nov 2003
    Lang leve de "groene leugen" :eek::rolleyes:

Cnn en MicropropSport vinden dit leuk.
  14. WillydeWoofer

Lid geworden:
    25 apr 2015
    Machthebbers vinden geld veel belangrijker dan milieu.

Cnn en MicropropSport vinden dit leuk.
  15. easy

easy

Lid geworden:
    15 sep 2011
    En nog goed gevlogen vandaag?

16. Mugen MRX-3

Mugen MRX-3

Lid geworden:
    21 jan 2004
    Ik heb een vermoeden dat Wil zich aan het voorbereiden is op morgenavond voor de maiden run met de slotcar
    Ben eigenlijk best nieuwsgierig geworden naar dat slotcar racen...... zit een hele hoop techniek en finetuning bij om dat echt snel te maken.....

17. WillydeWoofer

Lid geworden:
    25 apr 2015
    Ik heb voor het eerst van mijn leven een vliegtuig weggegooid.
    Maar dan niet in de kliko, maar in de lucht.

Met een 5cellen 1800 mAh was het zwaartepunt meteen goed. Er hoeft dus geen lood in de neus.
    Alle onderdelen in de romp, regelaar, ontvanger, schakelaar, heb ik zover als het toeliet naar voren gezet.
    Kennelijk was die combinatie goed.

Ik heb hem gegooid zoals een speerwerper dat doet. Een paar passen zetten, de arm met kist naar achter en hup daar ging hij.
    Geen centje pijn. De vlieger begon met halfgas, daarna volgas.
    Te vaak heb ik mensen, met een toestel over het veld zien rennen, om vervolgens stil te gaan staan en daarna te gooien :D.

In de lucht, op hoogte, nam ik hem over. Met halfgas zat de vaart er al aardig in. Mooie rechte stukken en grote wijde bochten gevlogen.
    Hij stuurt, ondanks de 50% expo op ailerons erg direct. Morgen de uitslag 2mm terug zetten. Was al een tip van GJ.
    Dit is duidelijk geen beginnerskist!
    Na 5 minuten halfgas was de lipo aardig leeg. Als ik bij GJ ben, dat telemetrie apparaatje voor de lipo, eens inbouwen.

De tweede vlucht ging het nagenoeg hetzelfde. Dit is haalbaar, was mijn eerste gedachte.
    Na een paar minuten de gas toch maar eens even open gezet. Zo, daar gebeurde echt wel even iets. Ik wil echter op mijn
    gemak aan het toestel wennen. Ik denk dat je dan uit jezelf de snelheid steeds iets op gaat voeren.
    Hij vliegt erg goed (goed werk GJ) en hij vertrok aanzienlijk sneller dan op 4 cellen. Ik ben er erg blij mee.

Zaterdag en zondag ga ik weer vliegen met een instructeur. Daarna moet ik hem zelf kunnen opstijgen en landen.
    Helaas heb ik maar twee lipo's. Er komt misschien een laad mogelijkheid op het veld en anders maar op de auto accu.
    De warme zak (excuseer dames) en het koffertje zijn defect. Die moeten nagekeken worden. Als de zon schijnt kan ik ze wel
    op het dashboard leggen.

Mugen MRX-3 en MicropropSport vinden dit leuk.
  18. GJVO

Lid geworden:
    23 dec 2003
    Toe maar, 5S.
    Ja, dan komt er een beetje snelheid in.
    En 50% expo is wel heel veel, dan wordt ie enorm sompig, ik zou niet verder dan 20-25% gaan.
    Ik snap ook niet hoe je aan 50% komt, ik maar ook anderen hebben je al vaker gezegd dat dat niet goed is.
    In het midden gebeurt er niks en stuur je dan iets meer dan komt ineens alles, dat is niet te vliegen.
    Wat is er met de heatkoffer?

GJ

Laatst bewerkt: 28 mei 2021
  19. WillydeWoofer

Lid geworden:
    25 apr 2015
    Hoe kwam "ik" aan 50% expo?
    De instructeur vond 25% geen goed idee. Hij wilde 50%. Ik moest terplekke kiezen! Tja, wat doe je dan?
    Maar goed, ik zal de uitslag verkleinen en naar 25% gaan.

Heatkoffer.
    Ik zette er een meer soepele draad aan en heb me toen vergist in plus en min.
    Inmiddels is er een nieuw kastje binnen.

De warmhoud-tas doet het ook niet meer.

20. GJVO

Lid geworden:
    23 dec 2003
    Nou.. dan weet de instructeur dus niet wat ie doet, maar dat heb ik al vaker gezegd.

Standaardinstelling voor elk model:
    Expo op 20-25%
    Dualrate op schakelaar op 70%

GJ

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina