De perikelen van WdeW, deel 2

Discussie in 'Algemeen modelvliegen' gestart door WillydeWoofer, 11 okt 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Cnn

Cnn

Lid geworden:
    9 dec 2014
    Ja dat geloof ik graag dat dat geweldig was, dat zijn ook wel iconen hoor!

Schitterend. Helemaal daar bij jou in de omgeving

Omgeving Osnabrück beginnen de heuveltjes wel een beetje. Melle. Bad Oeynhausen vaak rally's. Maar zijn heuvels geen bergen

https://www.msc-osnabrueck.com/

2. GJVO

GJVO Forum veteraan

Lid geworden:
    23 dec 2003
    Hier ben ik ook wel eens op de limiet naar boven gereden met de MR2.
    Waar de Alfa, ook erg goede wegligging, dan met 60 door een bochtje gaat kan de MR2 met 100.
    Wil heeft 1 driftje over een bruggetje naast me gezeten, daar had ie het de hele week over, maar dat dan een kilometer of 9 vanaf Salm naar Buscheich.
    Als ik dan dat stuk gereden heb, minuutje of 6, dan ben ik weer helemaal rustig, lekker even adrenalinestoot gehad.
    Capture.JPG

3. WillydeWoofer

WillydeWoofer Forum veteraan

Lid geworden:
    25 apr 2015
    Ouwe mensen laten schrikken heh :D.

4. brutus

brutus Vriend van modelbouwforum.nl PH-SAM Forum veteraan

Lid geworden:
    18 nov 2008
    Geloof het of niet, maar dat principe, daar kwam ik al vlug achter, dat op die manier alles "eindig" wordt... Er is altijd een bovengrens, iets wat OF onmogelijk, OF onbereikbaar is.
    Ik ben allang geleden opgehouden met "steeds harder, steeds sneller, steeds extremer" om precies die reden.

Het resultaat is, dat ik nog steeds lol heb in de hobby, ondanks dat ik "doodsaai spul" vlieg... Ik vind het belangrijker om de rest van mijn leven "gewoon plezier" te hebben, dan dat ik in een driftige zoektocht naar adrenaline veel te vroeg tot de conclusie moet komen dat er niks (nieuws) meer te beleven is, en de lier aan de wilgen hang...

Laatst bewerkt: 21 dec 2020
    MicropropSport, WillydeWoofer en serge pot vinden dit leuk.
  5. GJVO

GJVO Forum veteraan

Lid geworden:
    23 dec 2003
    Een paar jaar geleden was niets onmogelijk, turbines, stermotoren, allemaal gehad.
    En als het kan dan doe je het ook.
    Maar als ik nu met iets sta te vliegen sta ik me echt dood te vervelen.
    De laatste vlucht was met een 200 KM/U + kist... saai en veel te makkelijk.
    Aan de voorkant van een helling zweven ben ik jaren geleden al mee gestopt, toen we dynamic soaring ontdekten was aan de voorkant van de helling helemaal niks meer.
    En ook dan gingen we pas bij minimaal windkracht 5-6.
    Misschien moet ik maar weer heli gaan vliegen, dat was redelijk intensief vliegen, hoewel het nu wel veel makkelijker geworden is met al die stabilisatie electronica.

GJ

6. Justus

Justus

Lid geworden:
    8 okt 2003
    Dan vlieg je toch gewoon zonder, er is niemand die je dwingt om met stabilisatie te vliegen toch?

7. brutus

Lid geworden:
    18 nov 2008
    Ik kan het ook (financiëel gezien), en ik doe het niet... Bewust niet. Niet alles wat kan, MOET je doen.
    En daarom heb ik dáár dus gelukkig geen last van.
    Ga maar eens lekker ongestabiliseerd vierblad vliegen... Dat wordt NOOIT "makkelijk"...

serge pot en Justus vinden dit leuk.
  8. serge pot

serge pot Forum veteraan

Lid geworden:
    20 feb 2009
    En dat is exact waar het om draait, ipv je ego strelen in de trend van kijk mij eens.
    1000 procent mee eens.

9. GJVO

GJVO Forum veteraan

Lid geworden:
    23 dec 2003
    Het had niets met ego strelen of kijk mij eens te maken.
    Maar op een gegeven moment ga je droomkisten kopen, zat al jaren naar een grote Renoracer te kijken en eindelijk kon ik die betalen.
    Dus dan koop je je droomkist, en nog een, en nog een.
    En de dagelijkse kist was een F5B model, dat vloog ik altijd, net zoals iemand een calmatootje voor de ontspanning vloog, vloog ik dat ding.
    1x een F5J kist geprobeerd maar dat was echt veel te makkelijk, binnen een week verkocht.

Een heli zonder stabilisatie, ja, de gyro op mijn Vario stond altijd op minimaal, om het spannend te houden.
    Maar bestaan er nog wel normale helies, want het is nu allemaal flybarless en gebouwd op kunstvlucht en 3D.
    En dat vind ik niks met heli vliegen te maken hebben.

GJ

Cnn vindt dit leuk.
  10. jve

jve

Lid geworden:
    4 mrt 2007
    Heel simpel, als je het niet meer leuk vind moet je een andere hobby zoeken.

Ik doe het omdat ik het nog steeds heel leuk vind, niet "omdat ik n uitdaging zoek".

Er is nog genoeg te doen.
    Moderaten op n forum bijv.

MicropropSport, Cnn en Justus vinden dit leuk.
  11. serge pot

serge pot Forum veteraan

Lid geworden:
    20 feb 2009
    Dat of een vacature opvullen bij de knvvl :) .
    Een hobby is ontspanning en bij deze hobby ook het delen van kennis en ervaring. Bouwen hoort er bij, anders kun je niet vliegen. Juist het mooie van deze hobby de verdeeldheid en diversiteit van technieken. Ook de diverse stijlen in vliegen.

En iedereen kan een toestel met een stermotor kopen. De een moet er misschien enkel de kaart door de gleuf halen en de ander moet er keihard voor sparen. Maar dat is niet de doelstelling van een hobby.
    Het doel is om aan het eind van de dag met een grijns naar huis te gaan. Vlak voor het slapen gaan nog even het bouwhok in, kijken naar je resultaat wat je gecreëerd hebt al waren het maar twee ribben op een ligger.
    Voldoening en plezier halen.

Arnold 85 en jve vinden dit leuk.
  12. Cnn

Cnn

Lid geworden:
    9 dec 2014

Het is heel herkenbaar. Als de mogelijkheid zich voordoet dan ga je het allemaal doen. was avonden aan het zoeken naar het beste en het nieuwste. Als ik ergens wat beters zag moest ik dat perse hebben ongeacht wat het koste. Maar het valt altijd tegen.. auto's motoren modelbouw.

De pest is alleen dat alles daarna gaat tegenvallen.

Er is altijd beter. Te is nooit goed, behalve tevreden. Dat zei me vader altijd.

Waar ik persoonlijk naar kan uitkijken is sneeuwval. Beetje klooien met ski's.

Zwevers omhoog trekken met een drone.

Het modelvliegen zelf verveelt mij ook snel. Daarom ook van alles wat haha.

Ik ben nu tevreden met een simpel kistje. Haal er plezier uit als mijn zoontje mij punten geeft voor de landingen.

Fpv vliegen lijkt me nog wel leuk. Gewoon op het veld niet om opnames te maken.

13. brutus

Lid geworden:
    18 nov 2008
    Vario bestaat nog steeds, en heeft nog steeds gewone formaten schaal of sport heli's, verkoopt nog steeds flybarred en "gewoon handgestuurde" multiblades.
    Het enige wat ze niet meer doen is Nitro. Alles wat binnen zeg maar de 10~15 cc zit, is nu electro. Al geloof ik wel dat je alles voor Nitro nog kan kopen, maar er zijn sowiso geen motorfabrikanten meer die nog nitromotoren met Heim-krukas maken.
    Verder is er nog Benzinespul, en voor het grote werk Turbine. Benzine gaat nog wel qua prijs, maar Turbine, dan wordt het behoorlijk prijzig.

14. brutus

Lid geworden:
    18 nov 2008
    Dat is dus het kenmerk: je dromen waar maken.

Dromen kunnen beter dromen blijven, daar blijf je als mens een stuk gelukkiger van.

15. WillydeWoofer

Lid geworden:
    25 apr 2015
    Voor mij geldt: alleen al de leuke contacten die je met de hobby op doet (bv GJ zelf)

16. WillydeWoofer

Lid geworden:
    25 apr 2015
    Zal ik jou eens even punten komen geven dan :D :D.

17. WillydeWoofer

Lid geworden:
    25 apr 2015
    Mij brevet leren vliegen moet anders een eeeenorme uitdaging geweest zijn :D :D.

18. Cnn

Cnn

Lid geworden:
    9 dec 2014

Een 0 is lijmen 14 uitmuntend. Van origine gingen we tot de 10.

Iets in me zegt me dat jij wat minder vrijgevig bent qua punten. Ik bedank dan ook maar vriendelijk voor het aanbod :)

WillydeWoofer en serge pot vinden dit leuk.
  19. Cnn

Cnn

Lid geworden:
    9 dec 2014

JVE is opgenomen met de symptomen van een zenuwinzinking toen het nieuws kwam dat men vanaf 01 01 2021 gewoon een online testje kon doen. Die onmogelijk verkeerd gedaan kon worden

De arme man zakte spontaan ineen. Schuim uit zijn mondhoeken

WillydeWoofer, serge pot en jve vinden dit leuk.
  20. HeliKoper

HeliKoper

Lid geworden:
    19 okt 2006
    “Het bezit van de zaak is het eind van het vermaak”

Kan op een tegeltje en is nog waar ook.

WillydeWoofer, serge pot en Cnn vinden dit leuk.
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina