Waarom 2x hoogteroer?Die gespleten roeren vind ik wel een goed idee! > is quardoflap een alternatief? Dus 2x rolroer EN 2x hoogteroer.
Ik heb 2 hoogteroeren zou je kunnen zeggen, maar dat is het middelste gedeelte van de vleugel. 2 gedeeltes omdat hij deelbaar is. Maar wel maar met 1 servo hoor! gewoon een V-stokkie als aansturing, dus de hoogtroeren klikken zo'n beetje aan elkaar vast.
Als flaps weet ik niet. je blijft de ene met de andere compenseren... Butterfly is al wel gelukt! Was ff lastig afstellen, ene keer duikt hij, iets verstellen en je stalled hem. Maar toen ik hem goed had vloog hij strak geremd door. Dat was hoogteroer down, ailerons up.
Over delen... Ik denk persoonlijk iets van rond de meter met 1 deling in het midden. Goed genoeg voor mij. (grote rugzak hahaha). mijn idee is ook om het met de parapente mee te kunnen nemen, maar dan zou ik hem zowieso er los achter hangen... Of voor me uit laten vliegen

Als iemand langer wil, er staan ergens instructies hoe je een standaard 1.5m DLG vleugel deelbaar kan maken. Het 1e doel van dit topic is toch om prototypes te ontwerpen/bouwen?
Ik zou zeggen, verdrietigekoningBilly, ga er voor! 1.5 meter vliegende vleugel DLG. Ben benieuwd!
Wat wel is, is dat de alula/boomer etc veel problemen uit de weg gaan door het klein en licht te houden.
3 tot 4 delen, haha. anders maken we hem oprolbaar