De schroefjes zijn nog heel.

Hallo, gisteren een quark + s9257 binnen voor mijn HK450.
Ik kon de 10% korting niet weerstaan. ( 140 euro totaal in huis )
Nog voordat ik hem RTF in mijn handtekening kon zetten, is die alweer kapot.

full


Ik gaf vol negatief pitch om de heli omhoog te duwen.
De heli maakte opeens stuurbewegingen die ik niet deed.
Ik drukte naar rechts, en de heli ging rechts links heenenweerschudden
Ik dacht hem nog wel te kunnen redden, tog niet, volgas tegen de grond.
( achterafgezien had ik waarschijnlijks naar voren moeten drukken, aangezien die niet naarvoor en achter schudde )

Ik gaf gelijk de orange RX de schuld,
volgens mij heb ik de echte boosdoener al gevonden :
Of zijn er meer mensen die zoiets met de orange rx mee hebben gemaakt ?

full


Weer wat geleerd, af en toe de servoarmpjes erafhalen, en de gears van de servos checken!
En het word ook eens tijd om een CF frampje te halen, hopen dat ik die niet meer hoef te vervangen,
altijd buigt ie bij waar de canopy aan vast zit.

Het rare is dat ik ook een grijze wolk rook uit de heli zag komen,
maar niets is verbrand, het wat het dichtste erbij in de buurt zou komen, maar ik betwijvel of dit van brand is, was de motor :

full


Mischien was het een wolkje stof wat van de main gear afkwam?,
alle tandjes lagen netjes in de canopy, die waren inelkgeval niet tot poeder vermalen.
waar zou dat stof / rook dan vandaan kunnen komen?
Ik heb alles bekeken, en nergens iets kunnen vinden.

Inelkgeval balen dat ik nu een quark + s9257 voor niets heb liggen,
en een portie leedvermaak voor jullie.
groeten
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Ik gaf vol negatief pitch om de heli omhoog te duwen.
De heli maakte opeens stuurbewegingen die ik niet deed.
Ik drukte naar rechts, en de heli ging rechts links heenenweerschudden


Lijkt me eerder een afstelfout. zowel van de zender als van de Gyro...;)
 
Lijkt me eerder een afstelfout. zowel van de zender als van de Gyro...;)

Het was niet de rudder die heen en weer ging, maar de aileron en pitch servo hun functie wat het probleem was.

Wel was er nog een afstelprobleem met de gyro, als ik de heli als een stuiterbal ging gebruiken, bleef die niet recht staan,
de heli draaide net een paar graden met de neus naar links, na asosiaal te stuiteren.
maar dit was iets kleins, en had niets met de crash te maken,
bij normaal vliegen merk je er niets van.
 
orange?

:agrue: erg GOED koop om gelijk die orange de schuld te geven...
vlieg al 3 jaar met die zooi en nog geen failure (storing) gehad.
zowel in de helis als de vliegtuigen. top gewoon
alleen de gekietelde merk hobbyisten vallen vaak over dit soort dingen, net zoals Hk geen heli is...
eigen falen verbloemen door te zeggen .... apparatuur , goedkope zooi enz
mooi zo laten, ieder zijn eigen prijskaartje.
wel goed dat je verder kijkt en zelf inziet dat die servos' geen 100 punten meer halen

vaak is een crash niet te achterhalen. tenzij je in de lucht je rotorbladen verliest omdat je de moertjes niet gelocktide:p hebt. dan weet je dat dat het is. maar waarom een toestel neerstort ???? en van de puin resten kun je veelal niet herleiden wat de oorzaak was.

gewoon doorgaan en dan is jou quark + s9257 meer dan de moeite waard.
:p:p lekker goedkoop hk onderdelen erop en vliegennnnnn
 
Toch vlieg ik met de orginele HXT900 op m'n ALZRC450 FBL met ZYX en ze doen het al een tijdje erg goed!:)
Maar in de HXT900 passen de metalgears van de TP MG90s;) Heb je ook goede goedkope metalgearservo's!!
 
Juist, wat zijn de goedkope vervangers met metalgears van hk ?
Het moet wel een rag heli blijven.

Ik heb ik mijn HK 450 pro de TGy90s servo's zitten, of ze goed zijn kan ik nog niet zeggen, moet hem nogsteeds afbouwen :rolleyes:

Maar in de HXT900 passen de metalgears van de TP MG90s;) Heb je ook goede goedkope metalgearservo's!!

Dat is ook een leuke optie volgens mij!

Groeten
 
Maar in de HXT900 passen de metalgears van de TP MG90s;) Heb je ook goede goedkope metalgearservo's!!

Ok, alleen zie ik niet de gearset los te koop van deze servos,
dat betekend 3 halen, en gelijk slopen?
Iemand een linkje naar de gearset van de TP MG90s?
 
De wikkelingen van de motor zien er verbrand uit. Vooral de de elkaar gedraaide draden in de motor. De lak op de draden behoort te glanzen.
 
Zit die gyro wel goed? Ik heb geen verstand van dat type, maar draden die van de zijkant komen? meestal is het naar de heli toe, of naar de staart... kan het mis hebben. :hammer:
 
Maakt niet uit, het gaat om de onderplaat van de gyro, niet hoe deze gedraait is tov het frame

Vermoedelijk ligt de uitdaging hier in het gebruik van ### servo's
Een heli valt of staat met de electronica, als je 3 servo's erin zet voor het bedrag van 1/2 of net 1 kwaliteitsservo, komt de kans op falen tijdens vlucht toch dichtbij...
Iig, je kan eigelijk niet van ze verwachten dat ze het misbruik van een heli kunnen verdragen.

Soms heb je geluk
Soms niet
Nu heb je pech, en het is vervelend genoeg
Maar wil je dit voorkomen, zul je naar mijn idee toch richting de betere servo's moeten
Je crasht dan iig niet meer omdat de servo's er mee stoppen..
 
Ik gaf gelijk de orange RX de schuld,
volgens mij heb ik de echte boosdoener al gevonden :
Of zijn er meer mensen die zoiets met de orange rx mee hebben gemaakt ?

Orange ontvangers hebben een identiek printplaatje dan Spektrum ontvangers. Voor het geval je dit niet wist, ze komen uit net dezelfde fabriek als de spektrum ontvangers...

Je hebt toch de foto's van je servo's gezien? Dat zijn absolute rommeldingen. Hoef je niet lang te zoeken naar de oorzaak. Ik zou die plastieke tandwielen ook meteen strippen. 1 stevige pitchpump en de tandwieltjes zijn weg. Niet moeilijk dat je dan geen controle meer hebt over het toestel... ;-)
GOEDKOOP IS DUURKOOP en vooral niet veilig. Ik zou alleszinds niet willen dat iemand met plastieken HK servo's van 3 dollar het stuk ff gaat vliegen met een heli in mijn buurt. Als er iets faalt en dat ding komt verkeerd terecht...

Koop je op zijn minst betrouwbaar materiaal. Heb je meer plezier van en je brengt er de veiligheid niet mee in het gedrang.
 
Ik had net een paar, ik meen nieuwe HXT900 servos bekeken,
en ze zagen er niet veel beter uit dan die op de foto, hmz.

Maakt niet uit, het gaat om de onderplaat van de gyro, niet hoe deze gedraait is tov het frame

Ja, bij de Spartan Quark is dat zo, dat het niets uitmaakt, volgens de manual.
Bij de Futaba GY520 vind ik er niets over terug in de manual,
voor de zekerheid monteer ik die tog maar recht naar voren,
ook omdat ze een optie hebben met de instel software via usb, voor als je hem op de kop mount.
Ik weet niet hoe het met de Quark zit met dat op de kop mounten, die usb stick heb ik niet.
 
Ik had net een paar, ik meen nieuwe HXT900 servos bekeken,
en ze zagen er niet veel beter uit dan die op de foto, hmz.

Koop je toch gewoon eens leuke Savox servo's of steek er desnoods Align servo's op. Wrm wil je in godsnaam de veiligheid van iemand anders gaan riskeren of je toestel in de grond gaan prakken door brakke servo's te gebruiken?
Die align servo's kosten geen hol en als je dat er niet aan kan uitgeven dan zou ik toch eens kijken of heli vliegen wel de juiste hobby is. Het gaat enkel duurder worden, trust me :) (Bedoel dat trouwens absoluut niet slecht want kan zo gaan overkomen). Zie gewoon niet in waarom je er een goede flybar gyro zoals een Quark gaat opzetten, om dan de eigenlijk sturing van de heli te betrouwen aan servo's waarvoor je nog geen biertje kan kopen op café :-)
 
Dat de schroefjes nog heel waren klopt niet helemaal :

full


Dit kan ook gewoon door het vliegen komen, dat deze eraan gaat, de crash hielp ook wel natuurlijk.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Jezusbout van de kop/tandwiel?

Dan heeft ie stiekem een stevige oplazer gehad...

En tijdens het vliegen gaat dat niet kapot hoor ;-)
Je zou schrikken als je zo'n bout doorrekent, als je ziet hoeveel kracht er nodig is om een bout zo kapot te krijgen
Alleen als de bout een beetje ruimte in het gat heeft, en bv de kop een beetje heen en weer kan kan dit tijdens vlucht gebeuren...
 
Jezusbout van de kop/tandwiel?

Van de kop was deze.


Koop je toch gewoon eens leuke Savox servo's of steek er desnoods Align servo's op.

Kost tog weer minimaal 70 pleuro, en crashen ga ik er tog mee, aangezien ik invert ga oefenen met deze heli.


toestel in de grond gaan prakken door brakke servo's te gebruiken?

Ik ga mijn toestel tog prakken, dus gebruik ik liever brakke servos.
Blijven die Aligns wel heel na een crash?


Die align servo's kosten geen hol en als je dat er niet aan kan uitgeven dan zou ik toch eens kijken of heli vliegen wel de juiste hobby is.

Ik ben tot volgend jaar blut, mischien net wat centen voor een paar lipo's.
14 euro voor 4 servos lukt ook nog wel.


servo's waarvoor je nog geen biertje kan kopen op café :-)

Je bedoelt waarvoor je nog geen jointje kan roken in de coffeeshop. ;)
 
Die align servo's kosten geen hol en als je dat er niet aan kan uitgeven dan zou ik toch eens kijken of heli vliegen wel de juiste hobby is. Het gaat enkel duurder worden, trust me :) (Bedoel dat trouwens absoluut niet slecht want kan zo gaan overkomen). Zie gewoon niet in waarom je er een goede flybar gyro zoals een Quark gaat opzetten, om dan de eigenlijk sturing van de heli te betrouwen aan servo's waarvoor je nog geen biertje kan kopen op café :-)

Sommige mensen drinken geen bier;)

heb zelf ook zon brakke heli een CX450(volgens sommige ook al een miskoop) met van die brakke servos 4 voor 14Euro met een goede gyro op de tail. 250 vluchtjes(waarvan 220 met een brakke gyro 401 kloon) in de boeken zonder crashen zonder panne (oh ja 1 keer belt vervangen:D) zal wel dubbel geluk zijn dan.

Vind de opmerking beetje flauw geplaatst. Denk eerder dat het meer belangrijk is wie er mee vliegt. Sta liever naast een goede serieuze piloot met budget spul als naast iemand met geld en een top of the bill heli en denken dat ze kunnen vliegen (geloof me die zijn er zat).
 
Back
Top