De successen van Willy de Woofer en Pieter de Tweeter.

Discussie in 'Algemeen modelvliegen' gestart door WillydeWoofer, 10 okt 2021.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. TC01

TC01

Lid geworden:
    17 jun 2010
    Ik krijg het medicijn voor 100 % vergoed, op papier. Echter hebben de zorgverzekeraars samen met zorginstituut Nederland (kartel achtige) afspraken gemaakt met betrekking tot de prijzen van medicijnen. De apotheker krijgt 3 tot 5 % onder de inkoopprijs terug van de zorgverzekeraars. Dat betekend voor mij dat ik ongeveer 1,70 euro per tube zalf zelf moet betalen omdat de apotheker meer vraagt dan wat de zorgverzekeraars hem vergoeden. De kleine zelfstandige apothekers zullen straks allemaal omkiepen. De Horlogeglas pleisters die ik nodig heb krijg ik nu ook geheel vergoed, maar niet via de apotheker, maar via een medireva. die moest ik eerst ook zelf betalen via de apotheek. a 10 euro per dag. Dit hele gebeuren wordt besproken met de ombudsman voor de zorg. want ik ga uiteraard verder met het zoeken en vechten om het volledige bedrag terug te krijgen.

Wat de oogzalf betreft, de zalf die standaard vergoed wordt kost 10,50 ongeveer voor 3,5 gram. Daar heb ik een hele tube per nacht van nodig en dan werkt het nog 8 van de 10 keer niet en wordt ik wakker met een droog oog.
    De zalf die ik nu via een machtiging vergoed krijg is 20 cent goedkoper en er zit 5 gram in de tube. en met die tube doe ik gemiddeld een nacht of 5. Het plasma serum om overdag elke 2 uur het oog te druppelen doen ze niet moeilijk over, dat is eigen bloed dat ze afnemen en daar halen ze het plasma uit en dat is het medicijn..... elke 2 a 3 maanden bloedprikken, 20 buisjes en dan krijg ik ongeveer 80 flesjes oogdruppels voor 80 dagen...... de voorraad moet ingevroren worden en elke dag een nieuw flesje.

oh ja, dinsdag meg ik weer op de operatietafel plaats nemen voor een kleinere ingreep waarbij ze weer huid gaan verplaatsen om ervoor te zorgen dat ik het oog zo ver mogelijk, maar liefst helemaal kan sluiten. Daarna nog 2 operaties, eentje om een expander te plaatsen onder de hoofdhuid om die op te rekken zodat er genoeg goede huid is om een stuk donorhuid dat waar steeds wondjes ontstaan die niet gemakkelijk genezen te vervangen. Maar die 2 zijn voor het einde van het jaar of volgend jaar.

2. hobbyist

hobbyist Forum veteraan

Lid geworden:
    10 mrt 2009
    Dan moet de apotheek het maar wat goedkoper inkopen, ze zijn niet toch niet afhankelijk van één inkoop voorraadschuur, ja toch?
    Tenminste in de tijd dat ik bij of voor meerdere bedrijven hobbyde als inkoper kon ik dezelfde spulletjes bij verschillende toeleveranciers uit de voorraadschuren trekken met alleen een ander prijsje.

Het zou zeker mooi zijn als je het oog weer helemaal kunt sluiten.

3. GJVO

GJVO In Memoriam Forum veteraan

Lid geworden:
    23 dec 2003
    De apotheek bepaalt de prijs niet, dat is gelul.
    Dat is de vezekeringsmaatschappij die de apotheek een vergoeding betaald voor de geleverde medicijnen.
    Ik heb het net nog even nagevraagd bij mijn zus die al 40 jaar apothekers is.

GJ

4. hobbyist

hobbyist Forum veteraan

Lid geworden:
    10 mrt 2009
    Verdorie je zus heeft nog gelijk ook.

5. GJVO

Lid geworden:
    23 dec 2003
    Tuurlijk, die heeft niks anders dan haar werk en golfen.
    Ze antwoorde met een heel verhaal maar wat Theo schrijft klopt absoluut niet.

GJ

6. jan brilman

jan brilman Forum veteraan

Lid geworden:
    27 sep 2002
    Partner . . . ?

jan.

7. TC01

TC01

Lid geworden:
    17 jun 2010

Als jou zus die Hylo night voor 8,26 euro of minder kan leveren dan bestel ik ze wel bij haar. Bij mijn apotheker kosten die 9,98 euro per tube van 5 gram. 8,26 euro is wat CZ daarvan vergoed.

@hobbyist, inkopen op grote schaal, dan kun je afdingen, maar als je per strip pillen moet onderhandelen of per tube dan ligt dat geheel anders. Die kleine apothekers kunnen daarin niet meer mee. inkopen op grote schaal, dan kun je afdingen, maar als je per strip pillen moet onderhandelen of per tube dan ligt dat geheel anders. Die kleine apothekers kunnen daarin niet meer mee.

8. GJVO

Lid geworden:
    23 dec 2003
    Dit is wat ze me geantwoord heeft..
    Doe er je voordeel mee.

Er zijn twee dingen door elkaar gehaald.apothekers krijgen op sommige dure medicijnen zoals hiv middelen een percentage terug als ze goedkoper inkopen bijvoorbeeld parallel import uit buitenland.Dat heet claw back.De verzekeraar moet de medicatie gewoon vergoeden.Sommige medicijnen hebben een bijbetaling doordat de vergoedingsprijs door minister lager is ingesteld dan de kostprijs.Voorbeeld is tentin bij adhd.De fabrikant laat patiënt bijbetalen en biedt vervolgens via omweg weer 250 euro retour aan aan patiënt die de bijbetaling in moet dienen bij fabrikant.Ook kan het zijn dat sommige zorgverzekeraars zeggen dat ze de goedkopere versie vergoeden en als de patiënt de duurdere versie wil het prijsverschil moet bijbetalen.Daar heb ik geen zicht op want dat verschilt per verzekering.Dan noemen ze het preferente middel.Sommige verzekeringen vergoeden het duurdere middel helemaal niet en de nettere innen bijbetaling.In principe kiest de apotheek altijd voor het goedkopere middel, tenzij er een leveringsproblemen is en momenteel zijn 800 medicijnen niet goed leverbaar.

........

MicropropSport vindt dit leuk.
  9. Bertus

Bertus verslagschrijvers Forum veteraan

Lid geworden:
    23 sep 2002
    Wil en Gert Jan

Even weer iets heel anders.
    Dit is het eind resultaat geworden van jaren noeste arbeid.
    Even een vrolijke noot in de groep;)

Helikapoter, Mugen MRX-3, Antonio69 en 5 anderen vinden dit leuk.
  10. hobbyist

hobbyist Forum veteraan

Lid geworden:
    10 mrt 2009
    Dat spul staat niet in het GVS, het blijkt net als het horlogeglasverband een medisch hulpmiddel te zijn.
    Daar is een vergoedingsregeling voor.

Hier in de aanbieding https://www.pharmamarket.nl/hylo-night-5-g.html €7,98

Dat spul is zonder recept verkrijgbaar.

11. hobbyist

hobbyist Forum veteraan

Lid geworden:
    10 mrt 2009
    Ziet er mooi uit en als ik de bouwverhalen mag geloven is het hier wel.
    Alles goud wat er blinkt.

12. Bertus

Lid geworden:
    23 sep 2002
    1 molecuul dik haha.
    Zo duur is dat niet hoor.

13. WillydeWoofer

WillydeWoofer Forum veteraan

Lid geworden:
    25 apr 2015
    Goeiendag zeg. Dat is nog eens restaureren.

MicropropSport en Bertus vinden dit leuk.
  14. jan brilman

jan brilman Forum veteraan

Lid geworden:
    27 sep 2002
    Retestrak! :thumbsup:

jan.

Bertus vindt dit leuk.
  15. GJVO

Lid geworden:
    23 dec 2003
    Echt heel mooi Bertus!
    Wat een vakmanschap!
    Respect.

GJ

16. TC01

TC01

Lid geworden:
    17 jun 2010
    Ik heb het al goedkoper weten uit et halen bij de Belgische webshops, maar dat geeft dan ook weer problemen met declareren. Dat zijn de grote farmaceutische bedrijven die flink kunnen afdingen op de inkoopprijs.

Gert-Jan, je zus kan best gelijk hebben, maar dit is de info en kennis die ik nu heb uit de mond van mensen bij de zorgverzekeraars en de apotheek. Maar ook vanuit andere bronnen zoals de importeur en fabrikant.........

17. TC01

TC01

Lid geworden:
    17 jun 2010
    Bertus, mooi orgeltje geworden.....

18. WillydeWoofer

Lid geworden:
    25 apr 2015
    20230405_092949.jpg 20221108_141552.jpg Even wat melden over het nieuwe veld van Maasdriel. Op de foto zien jullie een 5-tal bomen staan, langs de rand.
    Dat zijn knot-dingensen. Deze waren in geen jaren gesnoeid. Inmiddels hebben wij deze zelf teruggesnoeid. Er kwam een enorme hoeveelheid hout vanaf.
    Wat er nu nog staat, zijn 5 dikke stammen. Het zicht is hiermee behoorlijk toegenomen. Indraaien voor de landing, vooral met snel spul, is hiermee een stuk verbeterd. Behalve de 220 meter lengte die wij zelf hebben, kunnen we zowel uit Oost als West, aan komen vliegen over grasland van nog eens ruim 200 meter. Nog heel even wachten op iets beter weer en dan gaan we er tegenaan.

Foto volgt.

Laatst bewerkt: 7 apr 2023
    jan brilman, Bertus en gpman vinden dit leuk.
  19. Bertus

Lid geworden:
    23 sep 2002
    Bedankt voor jullie reacties op ons orgel.

Dat zal wel lekker opgeruimd zijn.
    Die knotwilgen zullen ook voor de nodige turbulentie gezorgd hebben.

20. WillydeWoofer

Lid geworden:
    25 apr 2015
    Inderdaad en dan ik zelf er nog bij :D.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina