De successen van Willy de Woofer en Pieter de Tweeter.

Discussie in 'Algemeen modelvliegen' gestart door WillydeWoofer, 10 okt 2021.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Adop

    Adop

    Lid geworden:
    22 jun 2007
    Berichten:
    1.288
    Locatie:
    Putten
    Kan zeker geen kwaad om dit te doen, als ik het ergens gelezen had dan is no1 gecrasht of ben ik dan abuis, maar voorraad is altijd makkelijk, niet altijd verstandig omdat de interesses kunnen wijzigen en er komen soms nieuwe dingen op de markt die ook interessant kunnen zijn .

    mvg Andre
     
  2. GJVO

    GJVO In Memoriam Forum veteraan

    Lid geworden:
    23 dec 2003
    Berichten:
    16.988
    Locatie:
    Weidenbach in de Eifel
    Ik mag 2 dagen onder begeleiding weg uit deze inrichting.
    Dus ik ga mat zusje 2 dagen in die Heimat om kleding en laptop te halen maar ook om de 10x17 klapprop en Shoestring in de Fiat Panda hybrid te gooien en bij ons Wil af te geven.
    Dan kan Wiily weer vliegen en heb ik weer rust omdat ik mijn huis weer gezien heb en wat meer kleding aan kan trekken.
    Zeeman t shirts zijn prima maar er hangen tientallen Hilfiger polootjes in Duitsland in de kast die ook stuk moeten.

    Verzoekje van mijn kant..
    Is er iemand die een romp heeft van de greatplanes Cosmic Wind,?

    GJ
     
    Laatst bewerkt: 19 mei 2023
    MicropropSport vindt dit leuk.
  3. WillydeWoofer

    WillydeWoofer Forum veteraan

    Lid geworden:
    25 apr 2015
    Berichten:
    8.090
    Locatie:
    Omgeving 's -Hertogenbosch
    Filmpje komt er aan.
     
    Laatst bewerkt: 19 mei 2023
  4. ramses

    ramses Vriend van modelbouwforum.nl Forum veteraan

    Lid geworden:
    21 sep 2008
    Berichten:
    5.358
    Locatie:
    NB NL
    Filmpje:

     
    HansH, Kjel Postema, Antonio69 en 3 anderen vinden dit leuk.
  5. coen_l

    coen_l

    Lid geworden:
    27 dec 2014
    Berichten:
    686
    Locatie:
    Veldhoven
    Nice! Goed bezig heren :beer:
     
    ramses vindt dit leuk.
  6. Arnold 85

    Arnold 85 Vriend van modelbouwforum.nl

    Lid geworden:
    14 jul 2015
    Berichten:
    2.430
    Locatie:
    Lunteren
    Yes!
    Vooral die blik en die lach aan het eind.....heerlijk toch!
     
    ramses en WillydeWoofer vinden dit leuk.
  7. Bertus

    Bertus verslagschrijvers Forum veteraan

    Lid geworden:
    23 sep 2002
    Berichten:
    13.403
    Locatie:
    Krimpenerwaard
    Heerlijk om te zien
     
    ramses vindt dit leuk.
  8. WillydeWoofer

    WillydeWoofer Forum veteraan

    Lid geworden:
    25 apr 2015
    Berichten:
    8.090
    Locatie:
    Omgeving 's -Hertogenbosch
    Voor mij is dat een soort droom die uitkomt. Volgende week brengt GJ de klapprop mee uit Duitsland.
    Een ding is erg jammer. Door een misverstand is de neus 10mm te groot geworden.
    Hierdoor zal de klapprop niet helemaal terug kunnen klappen. Hij kan daardoor breken in de landing.
    Een beetje geluk zal dus nodig zijn.
    Een grotere klapprop kan niet, met deze motor. Op termijn zal er wel een andere romp komen.
    Ik heb veel geleerd van Ramses (de voice-over op de achtergrond :D).
     
    ramses en coen_l vinden dit leuk.
  9. hobbyist

    hobbyist Forum veteraan

    Lid geworden:
    10 mrt 2009
    Berichten:
    5.492
    Locatie:
    Noord Brabant
    Leuk kistje, qua te grote neus.
    De eenvoudigste oplossing is een iet wat grotere spinner met middelstuk er op meubelen, of de neus is breder dan 70mm.
    Hierdoor veranderd wel de diameter van de 10x17 prop, dan wordt het iets van 10.5x17.
     
  10. GJVO

    GJVO In Memoriam Forum veteraan

    Lid geworden:
    23 dec 2003
    Berichten:
    16.988
    Locatie:
    Weidenbach in de Eifel
    De 10x17 prop en eigenlijk alle Freudenthaler klapprops zijn gemeten op een 45mm meenemer.
    Om de prop te kunnen laten klappen op een 55 mm zou je minimaal een 55mm maar beter een 60mm middenstuk moeten hebben.
    Je stroom word daardoor zoveel hoger dat de setup niet meer werkt.
    De regelaar fikt af en de motor ook na een tijdje.
    Plus dat het frontaal oppervlak behoorlijk toegenomen is door die 55mm diameter, hij zal minder snel zijn.
    Een nieuw rompje bouw je binnen een dag als je je kwaad maakt.
    Maar ik zou hem nu gewoon gaan vliegen, zonder spinner en de prop zover mogelijk voorop de motoras zetten zodat je zoveel mogelijk afstand houd van het motorspant.
    Dan kan de prop nog iets naarcachter klappen.
    Mooi is het niet n
    Maar ach.. in de lucht zie je het niet.

    GJ
     
    Laatst bewerkt: 20 mei 2023
  11. e-speed buff

    e-speed buff

    Lid geworden:
    12 jul 2010
    Berichten:
    192
    Locatie:
    Nieuw Vennep
    Waarom geen 60mm middenstuk en dan de prop inkorten?
    Dit heb ik zelf ook gedaan met een 12x24 Speed Klapprop.

    René.

    ps Jij heb mijn Fireblade XL gezien met een 60mm tussenstuk en een 11x20.
    Als het echt hard moet gaan gaat er een tot 11" ingekorte 12x24 op.
    In jullie geval hoef je de propbladen maar met ~7mm in te korten.
    Ik vlieg mijn Fireblade met een 50mm spinner.
     
    Laatst bewerkt: 21 mei 2023
  12. serge pot

    serge pot Forum veteraan

    Lid geworden:
    20 feb 2009
    Berichten:
    7.784
    Locatie:
    Ede
    Officieel zou je de bladen voor evengelijke werking in het totaal moeten verkleinen en niet enkel de tip .
    Dus hier geef ik GJ volledig gelijk .
     
  13. GJVO

    GJVO In Memoriam Forum veteraan

    Lid geworden:
    23 dec 2003
    Berichten:
    16.988
    Locatie:
    Weidenbach in de Eifel
    Bij deze prop (10x17) zijn de tips juist heel belangrijk, daarom wil ik hem niet inkorten.
    En ja, het is makkelijk om een andere prop te kopen met een 60mm middenstuk maar ik vind dat het zelf niet waard, dat kost minimaal 60 Euro.
    Een nieuwe romp bouwen is twee tientjes werk en dan kunnen de foutjes ook uit dit ontwerp gehaald worden.
    Probleem is alleen... ik kan mijn rechterhand nog steeds niet gebruiken dus tekenen lukt niet en bouwen al helemaal niet.
    Dus ik heb Wil geadviseerd, gewoon met dit ding gaan vliegen.
    Andere optie is een 42 serie motor zoeken die het vermogen aankan en die voorop, dus niet in de romp, komt.
    Zoals bij de meeste speedkisten het geval is.
    Maar Hobbyking heeft bijna niks meer.
    Een beetje geschikte motor is een Scorpion maar die kosten tegenwoordig ook de hoofdprijs.

    GJ
     
  14. ramses

    ramses Vriend van modelbouwforum.nl Forum veteraan

    Lid geworden:
    21 sep 2008
    Berichten:
    5.358
    Locatie:
    NB NL
    Afgelopen donderdag de maiden flights van Frans en mijn Marutaka Ju-87 B2 Stuka`s.
    Heerlijk vliegende Marutaka schaalmodellen!! :thumbsup:

    [​IMG]

    Veel plezier met de bouw van jouw Marutaka P-51D Mustang Arnoud!

    .
    Nu de Stuka van de bouwtafel af is, een kort tussendoor projectje.
    Reparatie van de Tucano van Willy de Woofer:

    [​IMG]

    Kielvlak is compleet weg, richtingroer is nog wel een deel van.
    De neus is flink gekraakt en er mist een behoorlijk groot deel.
    Reverse-engineering, leuk om te doen!

    Groeten, Ramses
    .
     
    Laatst bewerkt: 22 mei 2023
  15. hobbyist

    hobbyist Forum veteraan

    Lid geworden:
    10 mrt 2009
    Berichten:
    5.492
    Locatie:
    Noord Brabant
    Zo hé, we zeggen wel eens, als je iets stuk vliegt, moet je het goed doen.
    Dat laatste is hier prima gelukt.
     
    ramses en Arnoud Snel vinden dit leuk.
  16. GJVO

    GJVO In Memoriam Forum veteraan

    Lid geworden:
    23 dec 2003
    Berichten:
    16.988
    Locatie:
    Weidenbach in de Eifel
    Ik vond de schade nog wel meevallen.
    Het is nog redelijk makkelijk weer tot model om te vormen.

    Gisteren met alleen de linkerhand in een deelauto vanaf Amsterdam naar Velddriel gereden, naar het nieuwe veld.
    Het was er redelijk druk maar de wibd stond wat ongunstig, vrijwel haaks op het veld.
    Wil zijn Impressivo Massimo vloog vorige keer raar zei hij.
    Dus ik heb even gekeken.
    Alle trims op nul gezet en toen bleek dat de roeren mechanisch iets omhoog stonden.
    Dus met een liniaaltje erlangs alles redelijk in het midden gezet en toen het ding aan de bungee gehangen en met een zwiepertje omhoog afgeschoten.
    3 tikkies trim down en 2 tikkies trim rechts en het ding vloog strak.
    Ik stelde voor om redelijk haaks op het veld te landen, 50 meter is zat om hem aan de grond te krijgen.
    Ik vertelde Wil hoe hij moest vliegen.
    Eerst op hoogte een proeflanding uit de goede richting.
    Daarna ging Wil nadenken tijdens het vliegen, dat gaf een minder resultaat.
    Dus het neusje van de Massimo moet even opnieuw gebouwd worden.
    Dat is geen vitaal onderdeel, een closetrol zou ook al voldoen.
    Daarna nog even een jet zien vliegen en landen.
    En toen weer 70km naar huis rijden.
    Maar het was weer lekker om even tussen vliegers en vliegtuigen te zitten.
    En... Ik heb niks om af te zeiken.
    Positief dus...

    GJ
     
    Helikapoter, wim eon, Thedo en 2 anderen vinden dit leuk.
  17. Arnold 85

    Arnold 85 Vriend van modelbouwforum.nl

    Lid geworden:
    14 jul 2015
    Berichten:
    2.430
    Locatie:
    Lunteren
    Ik zag net de Telegraaf al langskomen....
     
    WillydeWoofer vindt dit leuk.
  18. WillydeWoofer

    WillydeWoofer Forum veteraan

    Lid geworden:
    25 apr 2015
    Berichten:
    8.090
    Locatie:
    Omgeving 's -Hertogenbosch
    O, maar dat is niet door het vliegen gekomen. Hij hing helemaal onbeschadigd boven in een hoge boom.
    Wij wilden hem eruit halen en toen viel hij naar beneden, bovenop een zeer brede tak. Ik heb hem dus niet kapot gevlogen :D.
     
    Helikapoter vindt dit leuk.
  19. WillydeWoofer

    WillydeWoofer Forum veteraan

    Lid geworden:
    25 apr 2015
    Berichten:
    8.090
    Locatie:
    Omgeving 's -Hertogenbosch
    GJ zit al maanden tegen leuke verpleegstertjes aan te kijken. Het werd tijd voor eens wat anders. Extra stoeltje voor hem meegenomen en daar kwam hij aan in een Corsa V8.
    Hij is zichtbaar afgevallen, maar mag alles eten waar ik vanaf moet blijven. Wat zou ik vreten zeg! Frites met kibbeling, kibbeling met frites, patat met kibbbeling, fish and chips, enz. enz.
    De rechterarm krijgt hij nog niet ver genoeg omhoog en dat is vervelend voor iemand die in Duitsland woont. Mijn advies is om dirigent te worden, dan oefen je de arm goed. Verkeersregelaar kan natuurlijk ook, of vliegtuigen laten landen op een vliegdekschip.

    De Massimo ging de laatste tijd nogal graag recht omhoog. Eerst de ailerons maar eens opnieuw bevestigd. Maar het was nog lang niet jofel.
    Aan de vleugel zitten (aan de kant van de romp) stukken achterkant van de vleugel. Daarnaast komen de ailerons. Ik zet dus de ailerons gelijk aan de stukken die er al zitten: FOUT. Ja weet ik veel. Ik liet hem ook altijd in de auto liggen: FOUT. GJ zegt, dat je aan de uiteinden van de vleugels moet kijken of het profiel van de vleugel doorloopt: OO JA?. GJ zette alles mechanisch goed, terwijl ik even niet keek,

    Tijdens de landing stond er "iemand" naast mij en ontstond er een discussie over hoe te gaan landen. Op een gegeven moment dacht ik "waar is de Massimo eigenlijk". Nog even een paar stuurfouten er tegenaan gegooid en de neus kon worden uitgegraven. Stelt niks voor volgens "iemand". Bij deze nodig ik "iemand" dan ook van harte uit, om de auto van zijn zus te lenen en er eventjes (zo gebeurd niewaar) een nieuw neusje aan te komen zetten.

    Alles met een knipoog ;) :D.
     
    MicropropSport vindt dit leuk.
  20. coen_l

    coen_l

    Lid geworden:
    27 dec 2014
    Berichten:
    686
    Locatie:
    Veldhoven
    De verpleegsters ook blij dat zij eventjes rust hebben gehad. ;)

    Waardeloze instructeur die tijdens de landing zijn student van de wijs brengt.;)
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina