De Swift van MS-Composit

Discussie in 'Indoorvliegen / Parkflyers / Sub250' gestart door Micha, 27 jan 2003.

1. RCEFlyer

RCEFlyer In Memoriam

Lid geworden:
    27 mei 2007
    Hoi cdromflyer,

ik ben het wel met je eens dat men veelal vergeet de "algemeen geldende" regels mbt het inbouwen (kan je dar van spreken in een shocky :) ) van ontvangers nogal eens naast zich neerlegt.

Echter, in mijn geval ben ik er zeker van dat dat niet het geval is. Ik heb deze ontvanger in meerdere configuraties gevlogen en telkens gaf het ding problemen.

Naast deze Corona Synthesizer RX gebruik ik diverse (stuk of 8, o.a. enkele RS410II, RS610, RS820) kristal ontvangers van Corona die me ZEER goed bevallen :) De synt RX heb ik vervangen voor een doodsimpele RS410II en die voldoet uitstekend in hetzelfde kistje zonder maar een tik storing te geven.

Ben er dus redelijk zeker van dat dit synth ontvangertje de oorzaak is :yes:

Neemt niet weg dat er bij ons op de club meerdere mensen met zo'n synth versie vliegen die uitstekend voldoet ...

Grtz,
    Menno

2. eclipse86

eclipse86

Lid geworden:
    29 aug 2005
    hallo,
    ik zal geen nieuw draadje openen maar hier even vragen.
    ik heb een oude originele zagi die al eens een 2de leven gekregen heeft en wat ingekort is. span 1m10cm.
    nu wil ik na het overlijden van het motortje en 2jaar op de kast hem nog een kans geven. hij is dus nog getaped, stuurstangen aanwezig en 2 standaard servo's erin(zwaar mss) eentje is kapot dus die worden vervangen. het gewicht met die servos is 290gram. Ik twijfel nog om hem opnieuw te coveren en mss wat te versterken...
    wat zou nu een goede goedkope setup zijn van hobby citty?

servo's 14grams turnigy mg's genoeg??2,5kg
    oja ik heb nog 2 hitecs 85MG's liggen dus die zouden moeten werken...
    lipo 3cellen hoeveel mah?2200(heb ik er ook 2 van maar koop ik 2 nieuwe mss)
    motorke?
    regelaar heb ik nog een 18 en 25amps liggen, maar die hoef ik niet persé te gebruiken.
    wat mag zo een zagi ongeveer wegen??
    groeten en alvast bedankt!

zoiets had ik er vroeger op maar een slag kleiner. deze zijn gegevens zijn wel veel beter...
    de koeling is ook effecient, alleen is het een kwetsbaar en ouder motortype:p
    http://www.hobbycity.com/hobbycity/...oduct_Name=TURNIGY_Bell_2409_1600kv_Outrunner

deze zetten ze op een swift 2...
    http://www.hobbycity.com/hobbycity/..._Name=TR_28-26_16A_1900Kv_Brushless_Outrunner

Laatst bewerkt: 4 dec 2009
  3. JiB

JiB Guest

Doe maar wel, het gaat toch niet over een swift?

4. vliegman

vliegman

Lid geworden:
    22 dec 2003
    Maakt toch niks uit, is toch de zelfde uitstraling, en hier gaat het in het draadje over van alles dus dit kan er ook wel bij.:D

5. Jorrit

Jorrit

Lid geworden:
    19 aug 2002
    Maakt niks uit. Swift of Zagi. Het zijn allebei een soort nürvleugels. Alles is welkom wat mij betreft. ;)

6. RCEFlyer

RCEFlyer In Memoriam

Lid geworden:
    27 mei 2007
    Hoi Chris,

ik heb de volgende setup voor mijn Swift II (vliegklaar ong. 330 gram):

Himodel 2600 Kv / 36 grams motortje:

Speedpropje 6 x 4:

Himodel ESC 25A / 18 gram:

Lipootje Turnigy 3S/1300 mAh:

Jij schrijft over een 3S/2200 mAh, maar ik denk dat dat wel erg zwaar wordt voor je Zagi. Ik weet niet of de vleugeldikte overeenkomt met de Swift, maar bij en Swift zou die Lipo veel te dik zijn ... nog afgezien van het gewicht ;)

Ik heb er wat rekensommetjes op los gelaten, ik hoop met dit setupje een snelheid van 90-100 km/h te halen :)

Grtz,
    Menno

7. fabianvzwol

fabianvzwol

Lid geworden:
    26 jun 2006
    @menno, moet prima gaan die snelheden, had mijn andere swift ook met zelfde setup, maar met slechte accu(die kakte helemaal in bij volgas..) 90 km/h deed ie denk ik wel, ging veeeel harder dan mijn gewone swift, die al 60 km/h kan

8. eclipse86

eclipse86

Lid geworden:
    29 aug 2005
    hallo,

hmm ik zie net dat die swift 2 wat kleiner is. de mijne is dus 1m10 en weegt met 2 standaard servo's (oude) 290gram.

idd een 1800mah accu zou genoeg moeten zijn denk ik. normaal lag mijn accu gewoon op de vleugel... nu mss toch een uitsparing erin steken. want bij de vorige was de lipo serieus geduwd na een harde landing.

9. RCEFlyer

RCEFlyer In Memoriam

Lid geworden:
    27 mei 2007
    Hoi Chris,

maar waarom zo zwaar ?

Ik zou die (40 grams ?) standaard servo's vervangen voor een paar 9 grams, als je een wat lichtere Lipo (bijv. 1300 ipv 1800) neemt bespaar je zomaar 100 gram op het totaal :)

Grtz,
    Menno

10. dutchspider9

dutchspider9

Lid geworden:
    2 jun 2008
    rceflyer je hebt bij een zagi zo'n zware lipo nodig omdat je anders niet uitkomt met het zwaartepunt...

11. eclipse86

eclipse86

Lid geworden:
    29 aug 2005
    hmm 9grams servo's op die zagi??? die is 1m10 hoor... normaal geven ze een gewicht op van 750gram... en ik heb 1 vlucht er towerpo's in gehad grams(welke super servokes zijn) maar die trekken dat niet hoor... om te stunten met die zagi... niet genoeg trekkracht. die standaards ga ik wel vervangen naar die hitecs, gaat er een 40tal gram af in totaal...

ik heb althans slechte ervaring met 9grammers op de grotere 1m20 zagi( die is nu 10cm korter geworden:p)

12. Danny_b

Danny_b

Lid geworden:
    25 sep 2006
  13. Volhout

Volhout

Lid geworden:
    23 jul 2008
    Volgens de simulator gaat dat goed werken.

14. skippie

skippie

Lid geworden:
    18 dec 2007
  15. RCEFlyer

RCEFlyer In Memoriam

Lid geworden:
    27 mei 2007
    Hoi,

vanmiddag heb ik de laatste kleinigheden aan de Swift gedaan.

Ik moest nog een oplossing verzinnen om de Lipo vast te zetten en de Swift moest nog worden ingetaped.

Ik had het Lipovak al flink wat uitgesneden om de Lipo pas te krijgen, daar moeten ze bij MSComposit eens wat op verzinnen, daar past nog geen 750 mAh Lipootje in :evil:

Ik heb twee strookjes klittenband er in gelijmd, zodanig dat de voorzijde over de Lipo heen sluit. Zo kan de Lipo nooit los komen als je de grond raakt. Helaas had ik geen witte klittenband ;)

Daarna maar eens aan de slag gegaan met de glasvezeltape. Ik heb twee smalle horizontale stroken aan de onderzijde geplakt. Daarna heb ik de neuslijst met een brede strook beplakt.

Omdat ik ook al twee carbon liggers in de Swift heb verlijmd is ie nu sterk zat :)

Laatste plaatje, ingetaped en Lipo er in:

en natuurlijk een plaatje van de chocoladekant :D

Zo dan, mijn Swiftje ligt ook klaar voor het voorjaar :thumbsup:

Grtz,
    Menno

16. jasperdlg

jasperdlg

Lid geworden:
    11 dec 2008
    Hey allemaal,
    Ik heb ook een swift 2 blue storm, die van 80 cm.
    Vandaag een maiden gedaan eerste 2 keer ging mis had verkeerd model gekozen.
    Lag de motormount eraf (lekker handig) verder helemaal geen schade dat epp kan flink wat hebben.
    Thuis de Motor mount met een lijmpistool erop gelijmd, ik heb trouwens het hele toestel in elkaar gelijmd met een lijmpistool dat gaat echt super en is lekker snel droog.
    Toenet om 6 uur nog even gevlogen dat ging echt helemaal geweldig ik wist waar ik op moest letten dus mooie zwevende landingen, snelle start enz.
    Heb zelf per ongeluk een rol gemaakt en een hele looping.
    Het was echt gaaf maar naar 3 zo'n 50 seconden hebben gevlogen was de lippo leeg(had sinds hij was aangekomen vanuit china niet opgeladen ligt nu wel aan de lader).
    Morgen als heb hoppelijk beter weer is dan voorspeld wordt ga ik weer vliegen.
    Het is wel een groot verschil van rustig dlg'en naar een snelle swift .
    Maar wel echt kicken ik denk dat iedereen die zo'n swift heeft echt altijd veel plezier er aan zou hebben.

grtzz jasper

17. RCEFlyer

RCEFlyer In Memoriam

Lid geworden:
    27 mei 2007
    Hee Jasper,

leuk dat het uiteindelijk goed gegaan is :thumsup:

Ik hoop voor je dat de Lipo het overleeft heeft, het kan zijn dat je 'm nu te diep ontladen hebt :roll:

Wat betreft het laden, je hebt toch wel het juiste laadprogramma ingeschakeld ?

Grtz,
    Menno

18. jasperdlg

jasperdlg

Lid geworden:
    11 dec 2008
    ey menno,
    Het laden is prima gelukt ook al hadden we geen balancer.
    Een man van hobma zei je mag 5 keer zonder balancer daarna met.
    Maar volgende maand gaat mijn vader een blancer kopen.
    Vind het alleen nog steeds wel wennen een vliegende vleugel.
    Maar het is wel harstikke COOL!!!!

grtzz jasper

19. jasperdlg

jasperdlg

Lid geworden:
    11 dec 2008
    vannochtend met een volle lippo gevlogen het ging echt super.
    Heb rollen gemaakt, loopings voorover en achterover!!
    En het is ook leuk om super snel omhoog te vliegen, motor uit en zweven.
    En dan vlak boven de grond weer helemaal omhoog.
    Ik heb een filmpje maar ik weet neit hoe je die moet uploaden hier??

grtzz jasper

20. RCEFlyer

RCEFlyer In Memoriam

Lid geworden:
    27 mei 2007
    Hoi,

leuk hoor :) Was het bij jullie een beetje weer dan, bij ons was het stormwind & regen :evil:

Nou ja, ik heb een beetje zitten hobbyen op zolder, is ook leuk :)

Een filmpje kan je op youtube zetten, vervolgens kan je 'm hier posten.

Dat doe je door de laatste code (alles na V= ) tussen de code's [ youtube ] [ /youtube ]
    (op de plaats van de spatie zet je de code) te plaatsen.

Grtz,
    Menno

Laatst bewerkt: 28 feb 2010

Deel Deze Pagina