De Swift van MS-Composit

Discussie in 'Indoorvliegen / Parkflyers / Sub250' gestart door Micha, 27 jan 2003.

1. jasperdlg

jasperdlg

Lid geworden:
    11 dec 2008
    Kijk,

een mooie maiden, ga zo door menno:thumbsup:

grt jasper

2. DennisK

DennisK

Lid geworden:
    28 feb 2004
    Nog een paar nye plaatjes van Menno´s Swiffer.

3. RCEFlyer

RCEFlyer In Memoriam

Lid geworden:
    27 mei 2007
    Hoi,

gisteren weer even drie Lipo's met de Swift leeggevlogen :)
    Ging als de brandweer :yes:

Ik kan met de 3S/1300mAh Lipo ongeveer 8 minuten stevig doorvliegen (maar niet constant volgas). Gisteren geprobeerd wanneer de Lipo Cut-off inkomt, dat is bij 9,13 minuten. Ik laat de timer dus op 8 minuten staan, dan blijven de Lipo's langer heel :thumbsup:

Met deze setup heb je bij de start wel even je handen vol aan de Swift, maar vliegen lijkt op een achtbaanrit :cool: Waanzinnig leuk !!!

Dennis verrastte me gisteravond met een leuk filmpje. De eerste 20 seconden vlieg ik bijna vol gas, daarna iets teruggenomen om even te wennen aan het ding ...

De Lipo's liggen alweer aan de lader :D Dit smaakt naar meer :yes:

Grtz,
    Menno

Laatst bewerkt door een moderator: 13 nov 2015
  4. jasperdlg

jasperdlg

Lid geworden:
    11 dec 2008
    menno,

mooi gevlogen!
    en de cameraman knap hoor zo die swift de heletijd volgen dat valt niet mee.

grt jasper

5. DennisK

DennisK

Lid geworden:
    28 feb 2004
    Wie ik :D Ik volg alles.

Dit heb ik gefilmd met een fototoestel :D
    DSC-HX5V

Was ook mn eerste filmpje daarmee :)

Gr. Dennis

6. RCEFlyer

RCEFlyer In Memoriam

Lid geworden:
    27 mei 2007
    Jooohhh Dennis :)

ik vind het knap dat je 'm er op kreeg, want die Swift ging toch behoorlijk rapjes :thumbsup:

Anyway: we zijn het erover eens dat het een leuk gooi en smijt ding is met een setup als deze :D

Jammer dat het vanmiddag geen vliegweer is :(

Ik ben nu die Lipo aan het laden die ik totaan de Lipo cut-off heb leegegvlogen, ben benieuwd.

Grtz,
    Menno

7. DennisK

DennisK

Lid geworden:
    28 feb 2004
    Was net idd erg koud op het veld. Straf windje.

Mijn eigenbouw vleugeltje heb ik wel los gelaten. Erg leuk om wind af aan te duiken met deze wind.
    Vliegt niet slecht voor 130 gram met deze wind :D

8. jasperdlg

jasperdlg

Lid geworden:
    11 dec 2008
    hey,

mijn swift heeft het begeven, ik ben al een paar keer flink de grond ingedoken.
    en gisteren vloog mijn swift al zo raar dat ik dacht ik haal de tape er maar eens af.
    en toen zag ik in de swift een hele breuklijn lopen en dat repareren lukt echt niet.
    het is net naast de lijmverbinding in het midden. en het is bijna door de bovenkant heen.
    kan ik weer 40 euro weggooien.

grt jasper

9. vinnygogo

vinnygogo Forum veteraan

Lid geworden:
    11 jun 2006
    ik zou hem gewoon lekker lijmen, en/of goed intapen, zon ding moet je gewoon weer lijmen en lol van hebben! hoeft er niet mooi uit te zien;)

10. jitze

jitze PH-SAM

Lid geworden:
    9 apr 2007
    gewoon lijmen inderdaad en dan extra veel glasvezeltape eroverheen. Moet goedkomen, die dingen zijn onverwoestbaar als ze goed ingetaped zijn.

Ik hoorde dat vandaag mn 2200kv motortje binnen is gekomen. Heb er nu een 1650 opzitten met 7x5 prop, we zullen eens zien wat 2200kv doet met een 6x5.
    Moet alleen wel mn 25A regelaar vervangen voor 40A anders gaattie fikken :p

11. RCEFlyer

RCEFlyer In Memoriam

Lid geworden:
    27 mei 2007
    Haha Jitze :)

Dat gaat leuk worden hoor :yes:

Ik heb er een 2600 Kv opstaan met 3S en een 6 x 4 propje, gaat als de brandweer :thumbsup:

Er staat enkele posts terug een filmpje van mijn Swift, kijk er maar eens naar ...

Grtz,
    Menno

12. jasperdlg

jasperdlg

Lid geworden:
    11 dec 2008
    hey,

repareren gaat al niet meer moest de motormount slopen om de motor eruit te halen.
    ben nu toch aan het kijken naar een xeno van multiplex.

grt jasper

13. RCEFlyer

RCEFlyer In Memoriam

Lid geworden:
    27 mei 2007
    Hoi Jasper,

dan maak je toch even een nieuwe motormount van triplex ? Kost bijna niks ...

Ik heb een clubgenoot die heeft 'm zeker 5 keer doormidden gevlogen en ik denk wel 50 keer gecrasht. Toch heeft ie er zeker 2 jaar mee gevlogen, uiteindelijk was ie krom en bleef je corrigeren :)

Ik zou dat ding niet zo gauw wegdoen hoor ;)

Zo'n Xeno is wel wat duurder en daar moet je ook nog apart een motor-huis bij kopen. Swift is echt een leuk ding voor weining !

Grtz,
    Menno

14. dutchspider9

dutchspider9

Lid geworden:
    2 jun 2008
    hoi,

dat zal vast wel te repareren zijn? als je een keertje hierkomt wil ik hem ook wel voor je plakken en dan maken we meteen een nieuwe motor mount...

Justus

edit: kan je geen foto'tje posten?

15. jitze

jitze PH-SAM

Lid geworden:
    9 apr 2007
    Ik zit nu met het 2200kv motortje op een 7x6 prop.
    Die van jou is echt langzaam :tank:

het motortje weegt 50 gram en zit op een 30A regelaar aangesloten. het hele zooitje word niet echt warm, hoogstens lauw. Voor mij een teken dat ik nog een keer een maatje groter mag :cool:
    Wat weegt jouw motortje?

16. RCEFlyer

RCEFlyer In Memoriam

Lid geworden:
    27 mei 2007
    Hoi,

kom maar eens kijken hoe langzaam ie is :)

36 grams motortje zit er op !

Grtz,
    Menno

17. jitze

jitze PH-SAM

Lid geworden:
    9 apr 2007
    mijne is toch sneller :p

Tijdens de vlucht wil hij tegenwoordig regelmatig gevoerd worden met een hapje crepepapier.
    Jij ook al eens combat gedaan met de Swift?

18. jitze

jitze PH-SAM

Lid geworden:
    9 apr 2007
    inmiddels toch weer teruggeschakeld met de Swift.
    Met een 2200kv motortje en 7x6 propellor begon het model het minder leuk te vinden. Bij duikvlucht en vol up wilde hij een paar keer niet reageren doordat de vleugel en dus ook de roeren doorbuigen... Ook kon ik de tandwielen van de servo's strippen door bij full speed ineens maximale uitslag te geven. Na iedere paar vluchten en servo te moeten vervangen was ik het zat. Nu weer het 1650kv motortje erop met de 7x6 prop en een iets lichtere accu. Dan kan hij afgeragd worden met combat.

Het 2200kv motortje gaat op mn Mini Viper pylon racertje, daar komt hij tenminste tot zijn recht!

Wat wel jammer is: mijn ene winglet is poreus geworden en krijgt redelijk grote scheuren. Die zal ik dus moeten vervangen of weghalen. Wat is jullie ervaring zonder winglets? Of heeft niemand dat geprobeerd?

19. fabianvzwol

fabianvzwol

Lid geworden:
    26 jun 2006
    of glasvezeltape erop doen, of nieuwe maken van depron. Zou niet zonder vliegen, die dingen zorgen voor extra stabiliteit (zoals het kielvlak bij een gewoon toestel)

20. SilentScope

SilentScope

Lid geworden:
    22 apr 2007
    ik wil binnenkort ook een swiftje halen bij rctechnics maar ik ben nog steeds niet uit over de motor esc prop combi die ik ga nemen.
    ik dacht aan een 30 a gx esc GX 30A Brushless ESC
    en 3 van deze Hyperion G3 CX - 3S 1100mAh (25C)

maar iedereen zegt wat anders over de motor en prop combo de een zegt 1800 met 7,4 en de ander weer 2200 met 6,4 ofzo. wat is nou t handigst?
    is een kleinere prop met veel kv niet handiger?(ivm raken van de grond bij t landen)
    wat is het verschil precies tussen de props? ik ben een totale leek en kan alleen met helis vliegen. dit swiftje is voor de lol, ik zie wel of ik t kan , ik heb veel gesimd en ik ga t maar proberen.

wat voor lijm moet ik hebben?
    moet er nog een carbon staaf in de swift? en welke diameter moet ddie hebben?

Laatst bewerkt: 3 jun 2010

Deel Deze Pagina